Samsung WW10M86INOA - Reviews

72 dB (centrifugeren)
tile-Vulgewicht
10 kg vulgewicht

Nardy 25-04-2018

Super machine met veel handige opties.

In een gezin met 3 vaak sportende pubers, zijn er veel wasjes te draaien. Met z’n enorme capaciteit van 10kg en grote keuze van programma’s, is dat met deze Samsung wasmachine een fluitje van een cent geworden. Programma’s zijn makkelijk in te stellen en aan te passen naar je wensen qua temperatuur, aantal spoelgangen en centrifugesnelheid. Een vergeten sok of t-shirt kan nog toegevoegd worden door het ‘Add-wash’ deurtje. De eco-bubble functie is een aanrader voor vieze (sport)kleding en met een toerental van maximaal 1600 toeren centrifugeert ie als de beste. De machine is erg stil en het automatisch doseersysteem voor wasmiddel en wasverzachter is zuinig in gebruik. Een ideale functie is ook de uitgestelde start-/eindtijd.
Uiteraard zijn er over deze machine ook wat minder positieve dingen te melden. De bijgeleverde app biedt ervaren wassers eigenlijk geen voordelen. De app werkt niet op een ‘oudere’ Iphone en niet goed op de nieuwste Iphones. Bovendien heeft de machine een sterke wifi omgeving in de wasmachine ruimte nodig om de app te laten functioneren. De QuickDrive is ook mooier gezegd dan gedaan. Bij een volle machine, instelling van de gewenste temperatuur en toerental, is ‘quick’ ineens toch weer meer dan 1,5 uur geworden. De grote deur van de machine maakt dat bij het vullen van de machine de was spontaan weer naar buiten valt. De deur blijft na het wassen niet op een kiertje staan, maar valt helemaal open. Dat kost veel ruimte. De flikkerende lampjes bij het instellen van de machine en het muziekje dat aankondigt dat de machine klaar is, zijn storend. De prijs van de machine is ook een dingetje, maar wel vergelijkbaar met andere A-merken machines met vergelijkbare functies.
Ik mocht deze machine 2 weken testen van Samsung. Zelf heb ik een Miele machine van 16 jaar oud waar ik nog steeds heel tevreden over ben.

Pluspunten

• stil
  • grote capaciteit
  • veel keuze in wasprogramma's
  • zuinig gebruik van automatisch doseersysteem
  • uitgestelde start-/eindtijd

Minpunten

• app werkt (goed) niet op iphone
  • sterke wifi nodig in wasruimte
  • deur valt helemaal open bij niet gebruiken
  • was valt uit machine bij vullen
Geschreven voor: Samsung WW10M86INOA