Samsung WW10M86INOA - Reviews

tile-Vulgewicht
10 kg vulgewicht

Micha77 28-06-2018

Fijne stille machine

Ik moest even wennen aan het feit dat de machine zelf het wasmiddel en de wasverzachter doseert. Ik gebruikte wel 3 verschillende wasmiddelen. De machine is stil ook tijdens het centrifugeren. Erg fijn dat je veel was in 1 keer kunt wassen door zijn grote capaciteit van 10 kilo.
Het is erg fijn dat er verlichting in de trommel zit en dat je tijdens het wassen nog een vergeten kledingstuk kunt bijvoegen.
De grote opening is aan de ene kant fijn, maar soms ook lastig omdat met het vullen het er ook wel eens uit valt.
Sommige programma's zijn korter dan met mijn vorige machine en andere programma's zijn wel langer.
De was komt schoon en fris uit de machine.
De app die ik geïnstalleerd heb werkt niet goed, dat is jammer. Ik kan wel zien hoe lang het wasprogramma nog duurt. Dit is handig, want je hoort de machine niet als ik beneden ben.
Het eindgeluid heb ik uitgezet, dit omdat bij ons de machine vaak ook 's nachts draait.
De deur valt helemaal open en neemt hierdoor veel ruimte in, dit heb ik opgelost door het add wash klepje open te zetten als de machine niet in gebruik is.

• Verlichting in de trommel
  • Zelf aantal spoelbeurten bepalen
  • Uitgestelde starttijd

Minpunten

• Maakt veel geluid bij de was analyse
  • Prijzig
  • Deur valt helemaal open hierdoor veel ruimte in.

RonaldS 22-06-2018

Prachtige wasmachine

Ik heb deze wasmachine nu 3 weken in huis, maar het is een zeer goed apparaat.
De 10kg trommel heeft een grote inhoud.
Met de automatische zeep dispenser Kun je nooit te veel wasmiddel toevoegen.
Het deurtje om extra kleding toe te voegen als de wasbeurt al in werking is is ideaal als r opeens nog wat bij moet.
De trommel is verlicht zodat je goed kunt zien of er nog wat in zit. Met de app kun je in de gaten houden hoe je wasbeurt verloopt.
Door de 10kg inhoud is deze wasmachine alleen iets groter dan de andere. Hij is ongeveer 10cm langer (dieper naar achter)

Pluspunten

• AddWash functie
  • Trommel inhoud
  • Eco Bubble
  • Automatische wasmiddel dosering

Nardy 25-04-2018

Super machine met veel handige opties.

In een gezin met 3 vaak sportende pubers, zijn er veel wasjes te draaien. Met z’n enorme capaciteit van 10kg en grote keuze van programma’s, is dat met deze Samsung wasmachine een fluitje van een cent geworden. Programma’s zijn makkelijk in te stellen en aan te passen naar je wensen qua temperatuur, aantal spoelgangen en centrifugesnelheid. Een vergeten sok of t-shirt kan nog toegevoegd worden door het ‘Add-wash’ deurtje. De eco-bubble functie is een aanrader voor vieze (sport)kleding en met een toerental van maximaal 1600 toeren centrifugeert ie als de beste. De machine is erg stil en het automatisch doseersysteem voor wasmiddel en wasverzachter is zuinig in gebruik. Een ideale functie is ook de uitgestelde start-/eindtijd.
Uiteraard zijn er over deze machine ook wat minder positieve dingen te melden. De bijgeleverde app biedt ervaren wassers eigenlijk geen voordelen. De app werkt niet op een ‘oudere’ Iphone en niet goed op de nieuwste Iphones. Bovendien heeft de machine een sterke wifi omgeving in de wasmachine ruimte nodig om de app te laten functioneren. De QuickDrive is ook mooier gezegd dan gedaan. Bij een volle machine, instelling van de gewenste temperatuur en toerental, is ‘quick’ ineens toch weer meer dan 1,5 uur geworden. De grote deur van de machine maakt dat bij het vullen van de machine de was spontaan weer naar buiten valt. De deur blijft na het wassen niet op een kiertje staan, maar valt helemaal open. Dat kost veel ruimte. De flikkerende lampjes bij het instellen van de machine en het muziekje dat aankondigt dat de machine klaar is, zijn storend. De prijs van de machine is ook een dingetje, maar wel vergelijkbaar met andere A-merken machines met vergelijkbare functies.
Ik mocht deze machine 2 weken testen van Samsung. Zelf heb ik een Miele machine van 16 jaar oud waar ik nog steeds heel tevreden over ben.

Pluspunten

• stil
  • grote capaciteit
  • veel keuze in wasprogramma's
  • zuinig gebruik van automatisch doseersysteem
  • uitgestelde start-/eindtijd

Minpunten

• app werkt (goed) niet op iphone
  • sterke wifi nodig in wasruimte
  • deur valt helemaal open bij niet gebruiken
  • was valt uit machine bij vullen