Bosch WAYH2892NL - Reviews

tile-Geluidsniveau
74 dB (centrifugeren)
tile-Vulgewicht
9 kg vulgewicht

De gemiddelde beoordeling is gebaseerd op de 25 reviews die zijn achtergelaten op Kieskeurig.nl.

Michel 16-10-2017

Geruisloze fijne machine

Hele fijne machine.
Duidelijk bedieningspaneel.
Wifi functie heel handig en redelijk (makkelijk) zelf te installeren.
I-dos systeem maakt het leven een stuk makkelijker en goedkoper. Altijd de juiste dosering.
Machine is erg stil zelf bij centrifugeren.
Service van Expert Laren fantastisch. Machine aangesloten getest en volledig uitgelegd.

Pluspunten

• stil
  • Grote trommel
  • zuinig
  • I-dos
  • wifi

Minpunten

• deur niet om te zetten naar andere draairichting

marco 06-10-2017

De wasmachine voor een eenouder

Fantastische wasmachine, je hoeft alleen de i-dos te vullen met wasmiddel en wasverzachter. Was moet je helaas nog wel voorsorteren. Je stelt hem in met je telefoon. Ben je al weg naar je werk en vergeten in te stellen hoe laat hij klaar moet zijn, geen probleem, je pakt gewoon je gsm en stelt alles in komt thuis en de was is gedaan op het moment dat jij het wilt. geen muffe kleren die er uit komen omdat je vergeten bent dat er een was in zat want je telefoon herinnert je dat de was klaar is.
nadeel is wel dat het i-dos systeem maar 2 reservoirs heeft, dus of je kan twee type wasmiddelen erin doen of wasmiddel en wasverzachter, dus was je met meerdere wasmiddelen en wasverzachter dan moet je nog steeds voor het programma dat je het minst wast handmatig wasmiddel toevoegen. Hij meld zelfs wanneer je wasmiddel of wasverzachter moet bijvullen. dus ronduit ideaal voor mij.

Pluspunten

• grote trommel, er kan veel in
  • erg still
  • bediening via mobiel apparaat
  • i-dos

Minpunten

• I-dos heeft maar twee reservoirs.

Bosch wasmachine met I-DOS systeem 20-10-2017

Wasmachine Bosch, met nieuwste technologie.

Werkt fantastisch. Technologieën waarvan ik het bestaan niet wist. Wel even goed gebruiksaanwijzing bestuderen. I-DOS-systeem is ook heel prettig, buiten verwachting. Je "ziet" ook energie/waterverbruik, bij gebruik van eco-programma.
Veel standaardprogramma's,toch kun je ook zelf hierin aanpassen.
Al met al een machine die me verrast qua techniek. Wasresultaten ook heel goed.

Winand Counotte 13-10-2017

Mooie moderne geluidsarme wasmachine

Op zoek naar een redelijk geluidsarme wasmachine die zo geprogrammeerd kon worden dat de wasprogramma's niet al te lang lopen werd ons door de verkoper van de elektrozaak deze Bosch wasmachine geadviseerd. Daarbij ook nog eens de actie waarbij € 100,- korting via Bosch te krijgen was deed ons besluiten het advies van de verkoper te vertrouwen.

Pluspunten

• Geluidsarm
  • Korte programma's mogelijk

Minpunten

• Zeer moderne machine moeilijk voor oudere mensen

Mike 18-09-2017

Topmodel

Fijne wasmachine. Grote vul opening. Automatische dosering is super. Kind kan de was doen. Veelzijdige programma's.

Pluspunten

• Idosering
  • WiFi verbinding
  • Grote trommel

Fam. Maarssen 16-06-2017

Wassen was nog nooit zo eenvoudig

De machine weegt, doseert en meet. Diverse programma's maken dat al je was veilig gewassen kan worden.
Het op afstnad bedienen met de app is helemaal fantastisch: de machine staat ver van de huiskamer af en zo hoef ik niet iedere keer heen en weer te lopen om te kijken of de was klaar is: ik word gewaarschuwd!

Pluspunten

• Bedieningsgemak wasprogramma's

Minpunten

• De installatie van wifi en app namen even tijd in

Leny jansen 31-05-2017

Uitmuntende wasmachine

Het bedienings gemak. Zels ieder familielid kan de was doen en optimaal resultaat behalen. Fluisterstil en zuinig in energie en water gebruik.

Pluspunten

• Zuinig in gebruik van water
  • Zuinig met energie
  • Werkelijk fluister stil
  • Probleemloos verwijderen van vlekken
  • Zelf dosering en dus zuinig met wasmiddelen

Ikweetniet25 09-02-2018

Fantastisch

Uitstraling en werking is geweldig.
Je moet er wel even voor zitten om te lezen wat de mogelijkheden zijn en de gebruiksaanwijzing is niet op alle punten duidelijk.
Oorspronkelijk gepost op bosch-home.com

Floriossum 08-01-2018

Fijne machine, lekker stil

Machine is zeer stil en IDOS is echt lekker makkelijk. De was wordt goed schoon en de gewichtsmeter is zeer bruikbaar. Daarnaast is de luxe van licht in de trommel onverwacht handig. Dat, samen met wifi, zat niet op het model dat we eerst hadden uitgekozen. De wifi hebben we nog niet aan de praat. Dat valt niet mee om werkend te krijgen. Voor het geld dat er momenteel voor gevraagd wordt hadden wij hem evenwel niet gekocht.

Pluspunten

• Groot
  • Wasmiddeldosering
  • Kinderslot
  • Goed scherm met goede afleesbaarheid

Minpunten

• WIFI erg lastig aan de praat te krijgen
  • geen 3e IDOS vakje.....

Niels25 25-12-2017

Super stil!!

Het is een fantasische wasmachine. Het eco programma duurt wel 4 uur en 35 minuten erg lang maar door de mogelijkheden van deze machine maakt dat niet uit. Ik stel hem in zodat hij in de nacht draad en als ik wakker wordt is hij klaar. Omdat hij zo stil is wordt je er ook niet wakker van. En het is ook mogelijk om een extra snel programma te draaien uiteraard is hij dan helemaal niet zuinig meer maar dat kan al in 1 uur en 6 minuten. Dit is voor de bonte was van 9 kg. Het kortste programma is 15 minuten voor een snelle was. Super handig is ook dat het wasmiddel automatisch wordt gedoseerd.

Pluspunten

• Super stil
  • Automatisch wasmiddel
  • Verlichting in de trommel
  • Zuinig A+++ 30%
  • Smart App

Minpunten

• Deur alleen één draairichting mogelijk

Matthijs 22-12-2017

Supermachine

Mooi apparaat, heeft alles wat je nodig hebt en meer. Superstil, ziet er goed uit ook en als het goed is zeer betrouwbaar maar daar gaan we achter komen,

Pluspunten

• Uitermate stil
  • Veel programma's
  • I-dos

FRANK VAN HAL 15-12-2017

9KG METGROTE VULOPENING

MOOIE WASMASCHINE GROTE VULOPENING DOS SYSTEEM EN TOT 9 KILOGRAM WAS INEENS MET EEN BORSTELLOZE MOTOR

Yvette 10-12-2017

Geweldige wasmachine

Geweldige wasmachine. Grote trommel met verlichting. Uitgebreide programmakeuze. Schoon wasresultaat.

Pluspunten

• Wasresultaat
  • Trommelverlichting
  • Idos systeem
  • Veel programma's

Lotte Wondergem 05-12-2017

schoon en stil

Door de verschillende gezinsactiviteiten zochten we een wat professioneler model dat geschikt is voor intensief gebruik. Met zijn I-DOS systeem en statusoverzicht via een app, lijkt de missie geslaagd. Hij is stil en wast schoon. Hij lijkt erg ingewikkeld, dus lees de handleiding! Maar een keer gelezen kan een kind de was doen. Bij wijze van spreken...
Een klein detail: Als je gewassen hebt blijft er een heel klein beetje water staan in de rubberen manchet. Als je die een beetje optrekt loopt dit weg. Dan even doekje erdoor en hij blijft schoon en droog. Eerdere ervaringen met andere wasmachines geven me de indruk dat er op deze plek anders al snel schimmelvorming zou kunnen optreden! Maar dat is echt een klein detail!

Pluspunten

• relatief stil
  • veelzijdig

Minpunten

• blijft beetje water in manchet na afloop wasbeurt

Sandra 01-12-2017

Top Wasmachine

Heb de wasmachine net 2 dagen maar wat een topper,dat kan ik nu al zeggen.
Het I-dos vindt ik helemaal super,ik had altijd de neiging meer wasmiddel te gebruiken,dat kan nu dus niet meer dankzij het handige idos doseerdysteem.
En dan de wifi superhandig verbind de wasmachine met je thuisnetwerk,installeer de home connect app op telefoon of ipad en je kan zien hoelang was nog duurt enz en krijgt een melding als de machine klaar is👍🏽👍🏽
Verder valt mij op dat de machine superstil is wat een verschil met mijn vorige zeg.
En ook heel belangrijk de was komt er superschoon uit.
Kortom ik ben superblij met mijn nieuwe aankoop

Pluspunten

• I-Dos
  • Wifi
  • Stille wasmachine
  • Wast goed schoon

Emma 30-11-2017

Geweldige wasmachine!

Na jaren een Mieke te hebben gehad, was ik besteden beetje bang voor een nieuw merk, maar..... deze wasmachine heeft mij verrast! Hij wast super schoon, mijn dochter heeft erg veel last van eczeem en deze wasmachine spoelt heel goed en sinds we deze wasmachine hebben heeft ze een stuk minder last van haar eczeem! Ik ben heel tevreden ook qau geluidsniveau! Bedankt voor de goede voorlichting, Obbink uit Eibergen!

Pluspunten

• Spoelt goed
  • Geen wasmiddel meer elke keer toevoegen
  • Laag geluidsniveau

Joop 27-11-2017

Stil en droogt uitstekend

Het is een prima apparaat. Hij is stil en maakt de was uitstekend droog. Als je de beddekovertrek niet sluit dan kan de was erg in de knoop raken. Het ziet er ook nog mooi uit.

Pluspunten

• stil
  • droogt prima

Minpunten

• de was kan danig in de knoop zitten

O.Verheul 26-11-2017

Erg makkelijk in gebruik

De i-dos technologie werkt uitstekend, nooit meer maar wat vullen. Apparaat staat op houten vloer naast slaapkamers maar de vloer trilt niet bij centrifugeren, wasresultaat helemaal goed, erg tevreden.

Pluspunten

• inhoud
  • schoone was zelfs bij eco

Minpunten

• alleen centrifugeren kiezen lijkt geen optie

Wil de Bree 23-11-2017

I DOS wasmachine

Fantastisch apparaat, makkelijk in de bediening en energie zuinig. Als deze wasmachine het ook 18 jaar volhoudt, net als mijn vorige wasmachine van Bosch (die het nog steeds doet), dan ben ik zeer tevreden.

Pluspunten

• vormgeving
  • idos programma

Frans Bosraaf 22-11-2017

Frans Bosraaf

Dit is een grandioze machine. Stil en gemakkelijk te bedienen. Ook de Wi-Fi bediening ie super. Ook de grotere trommel van 9 liter is een grote plus.