Bosch WAYH2742NL - Reviews

tile-Geluidsniveau
74 dB (centrifugeren)
tile-Vulgewicht
9 kg vulgewicht

De gemiddelde beoordeling is gebaseerd op de 28 reviews die zijn achtergelaten op Kieskeurig.nl.

billy 14-05-2018

Juiste keuze

Als aanvulling op de meeste reviews heb ik de volgende informatie voor de toekomstige kopers. De buitenkant van de deur is van plastic en hoogglans chroom en niet rvs zoals je soms op de foto's denkt te zien. Dit is erg vatbaat voor vlekken en beschadigingen. Via menu zijn er instellingen te vinden voor o.a. andere taal te kiezen, voorwas in te stellen, extra spoelbeurten, timer instellen enz.

Wi-Fi via app bediening hebben wij nog niet uitgeprobeerd.

Het is van belang om de wasmachine middels de afstelbare poten waterpas neer te zetten. Dit is namelijk niet gebeurd door de bezorgers van de winkel waar wij het hebben gekocht.

Ondanks dat onze vorige wasmachine van Bosch 14 jaar heeft gewerkt kan ik over de duurzaamheid van deze nog niet beoordelen.

Pluspunten

• Zeer stil en snel
  • Meer instelmogelijkheden dan op het eerste gezicht
  • Grote trommel

Minpunten

• Veel plastic onderdelen voor zijn prijs
  • Buitenzijde is een vlekkenmagneet

Veronica 03-05-2018

lekker stil makkelijk in gebruik

ik heb deze gekocht heb diverse artikelen van Bosch en bevallen mij prima, lekker still en alles wat in de beschrijving werd vermeld,

Pluspunten

• stil
  • makkelijk in gebruik
  • mooi
  • grote vulopening
  • duidelijke instructies

Molen 10-04-2018

Ruime vulinhoud en zeer zuinig, echte aanrader

Deze was machine voldoet helemaal aan mijn verwachtingen, ruime vulinhoud, wast zeer schoon en ook op kort programma.
Makkelijk bedienbaar en zelfs via de app, zodat je op je werk de wasmachine al aan kan zetten. Super handig.

Pluspunten

• ruime inhoud, zodat je minder vaak hoeft te wassen

Lex 27-05-2018

Stijlvolle krachtige wasmachine

Op advies van een goede bekende van Bosch dit apparaat aangeschaft. Erg blij mee, mooi design, mooie functies, goed geluid. Grote capaciteit.

Yvonne 16-05-2018

Super wasmachine

Ben heel blij met deze wasmachine. Hij heeft alles wat ik zocht. Aquastop, koolborstelloze motor, voorwas, temperatuur, spoelprogramma, toerental centrifuge is allemaal in te stellen. Veel programma mogelijkheden dus. Verder is hij heel stil. Ik geef een negen en geen tien, omdat ik nog niet weet of hij lang meegaat, ik heb hem net. Maar voor nu ben ik heel tevreden.

Pluspunten

• veel programma mogelijkheden
  • aquastop
  • koolborstelloze machine

Minpunten

• nog niet ontdekt

Petera 12-05-2018

Heel stil

Onze oude machine maakte altijd heel veel herrie maar deze is een verademing, hij is heel stil! Super machine

• Duidelijk display
  • Wifi
  • Mooi uiterlijk
  • Degelijk

Joris Derks 11-05-2018

Fijn apparaat en is zeer stil en handig in gebruik.

Hopelijk gaat deze ook weer 20 jaar mee net zoals mijn vorige. Hij is kinderlijk eenvoudig in het gebruik, alles spreekt voor zich. Hij heeft een fantastisch mooi en goed leesbaar display. Alles is duidelijk en goed leesbaar. Het menu is ook gemakkelijk te begrijpen en duidelijk. Hij wast super goed schoon en maakt weinig herrie. Echt een aanrader deze Bosch.

Pluspunten

• stil
  • zuinig in stroomverbruik
  • grote trommel met veel laadruimte
  • makkelijk in gebruik
  • zeer schone was

Veronica 10-05-2018

Geweldige wasmachine

Machine heeft veel functies voor alle soorten was ,prima was resultaten
Stil,Fijn bediening,makelijk in gebruik
Centifgeren in te stellen naar was soort
En bevalt mij prima,had ik maar eerder een Bosch wasmachine
Oorspronkelijk gepost op bosch-home.com

Francoise 07-05-2018

Bedieningsgemak

Na lang onderzoek de juiste wasmachine gevonden. En nu zelfs ook nog recht op €100,00 cashback. Garantie van 10 jaar op de motor. Ziet er super uit en wast ook echt fantastisch. Bediening is heel makkelijk en wat ik heel fijn vind is de wifi op de machine dus kan ik met mijn telefoon de machine bedienen en een seintje krijgen dat de was klaar is. Super fijn voor wasgoed die je niet te lang in de trommel wil hebben liggen zoals overhemden i.v.m. kreukels. Ik ben echt super blij met mijn nieuwe Bosch Professional.

Pluspunten

• 9 kg inhoud
  • 1600 toeren dus daarna korter in de droger
  • wifi
  • bedieningsgemak
  • ziet er mooi uit

Natasha 04-05-2018

Was ruikt HEERLIJK :)))

een robuuste en haha,zelfs chique uitziende wasmachine, supergedetailleerd instellen, ik ga hier nog veel profijt van hebben, en heb geen hekel meer om er alleen maar naar te kijken, was saai, nu mooi.
Jaren het bekende “duurzame” merk gehad maar blij dat ik ben overgestapt!

• Makkelijk in gebruik
  • Mooi, geen hekel meer aan de WASMACHINE

francis 30-04-2018

oogt mooi, grote vulopening/laadvermogen, startuitstel

Mooi apparaat, goede ervaring met andere Bosch apparaten dus vertrouw hier ook op.
Grote vulopening, groot laadvermogen, makkelijke bediening en startuitstel gaven helemaal de doorslag.

Pluspunten

• oogt mooi
  • grote vulopening/laadvermogen
  • simpel display/bediening
  • start uitstel

Minpunten

• nog niet tegengekomen

Robin L 26-04-2018

Wasmachine Bosch . Zelfs voor een leek een top machine !

ik Woon sins kort op m’n zelf en daar hoort ook wassen van de kleren bij. Dat deed altijd m’n moeder voor me, en dat beviel prima.
Maar nu woon ik op m’n zelf en moest ik zelf m’n kleren wassen. Ik Google wat over wasmachines maar snapte er maar barweinig van. Na hier en daar wat antwoorden te hebben gekregen over programma’s en trommel inhoud was ik al een stuk wijzer.
Na het zoeken en revieuws op verschillende sites kwam ik er achter dat de Bosch een goede en degelijke machine moest zijn, mn keuze was gemaakt. Het zou en moest een Bosch zijn!!
Na wat veder filteren kwam ik op dit type : WAYH2742NL die werd overal goed tot heel goed beoordeelt. Ik bestelde hem en de volgende dag werd hij al geleverd.

En vanaf moment 1 weet ik gewoon hoe alles werkt, geen poespas en moeilijke dingen, nee gewoon lekker simpel. Ideaal voor iemand zo als ik !!!

Pluspunten

• Makkelijk in omgang
  • Degelijke machine
  • Grote trommel
  • Zelfs voor een leek heel goed te bedienen

Erik H. 24-04-2018

Wat een stilte

De machine is erg stil, toch een paar keer gekeken of hij nog aan stond. Het display is duidelijk en daardoor is de machine makkelijk in te stellen. via de WIFI verbonden en dat werkt ook goed. gelijk een bericht als de machine klaar is. Toevallig een actie met 100 euro cashback maar als dat niet zo was had ik hem toch gekocht.

Pluspunten

• Erg stil
  • Gebruiksgemak
  • WIFI werkt perfect.
  • Doet de wastijd meteen aanpassen.

Minpunten

• nog geen 1 kunnen vinden.

Jane 15-04-2018

Perfect

It's my first washing machine, and so far, it's a perfect washing machine for my new home. Performing well, large filling capacity, wide choice of programs and the washing is very clean, even on a short program. Highly recommended.

Pluspunten

• Clean
  • Quiet
  • Economical in energy consumption

Minpunten

• Pricy

Saskia 14-04-2018

Super fijne wasmachine voor een groot gezin.

Hiervoor hadden wij ook een Bosch wasmachine die lang mee is gegaan dus de keuze voor weer een Bosch wasmachine was snel gemaakt. Voor deze wasmachine gekozen omdat het een grote trommel heeft die wel 9 kg aan wasgoed aan kan. En het blijkt dat hij dat ook echt kan, de was word super schoon. Er zijn veel programma's om uit te kiezen, waaronder verschillende vlekken programma's, wat natuurlijk ideaal is met een groot gezin met kinderen. De wasmachine maakt weinig geluid. Ik moest er de eerste paar keer zelfs aan wennen dat we hem eigenlijk niet hoorde met centrifugeren. Omdat we hem nog niet zo lang hebben een dik verdiende 9. Maar de 10 gaat hij vast waarmaken.

Pluspunten

• Grote inhoud voor wel 9 kg wasgoed
  • Heel stil
  • Veel programma's om uit te kiezen
  • Ook programma naar wens in te stellen
  • Ziet er ook nog eens heel mooi uit

Minpunten

• die hebben we nog niet kunnen ontdekken

Sar 12-04-2018

Bosch HomeProfessional - HomeConnect - WiFi - Wasmachine

We hebben deze ontzettend blij met deze wasmachine, werkt uitstekend, je heb alle optie's die je wilt kiezen bij de gekozen prgramma, zoals tijd, temperatuur, toerental etc,

Jack 21-12-2017

Wat een gemak

Goede beoordelingen
voldoet aan de specificaties die wij hebben geformuleerd voor onszelf.
de grote wasinhoud en diversiteit van wasprogramma's

Pluspunten

• grote inhoud
  • duidelijke bediening

nvrijenhoek 03-12-2017

Goede wasmachine, slecht ontwerp/kwalititeit

Op zich een prima wasmachine, zoals je in deze prijsklasse kan verwachten. Maar je ziet dat er over een aantal dingen niet goed is nagedacht. Voorbeeld 1: er blijft een substantiele hoeveelheid water in de manchet staan dat niet weg kan lopen. Gevolg is dat er een behoorlijke slok water je kamer in komt als je de was eruit trekt. Voorbeeld 2: het sluitmechanisme is goedkoop. Je moet hem vaak behoorlijk dichtgooien zodat het contact sluit en de machine aangezet kan worden. Zelfs een monteur gaf aan dat dit geen jaren zo blijft werken.

Met andere woorden: goed bedacht, met weinig oog voor detail uitgevoerd.

Let op: de HomeProfessional machines hebben geen uniforme kleur/uitstraling. Metalic vs. Mat front etc. Iets waar ik later achter kwam.
Oorspronkelijk gepost op bosch-home.com

boot1 29-11-2017

Wasmachine ok, maar vraagtekens bij de kwaliteit

Inmiddels hebben wij deze wasmachine een aantal maanden in bezit. De was doet hij prima, maar homeconnect heeft nog niet gewerkt. Ik wacht nu al maanden op antwoord van Bosch, maar het enige wat ik te horen krijg is dat ik moet wachten. Een behoorlijke tegenvaller dus en bijzonder slechte service van Bosch!

Pluspunten

Minpunten

• Homeconnect
  • Bosch service

Nicholas 07-10-2017

OK machine. Vraagtekens bij kwaliteit...

Deze wasmachine gekocht in een aanbieding. Toch nog behoorlijk aan de prijs, maar in een home professional range ga je ervan uit dat hij lang meegaat. Vind het op zich een prima ding. Wast goed schoon. Stil. Mooi.

Alleen erg jammer dat er altijd een plas water in het rubber bij de deur blijft staan. Als je dat dus niet weg laat lopen (even erop drukken) en je trekt je was eruit komt die plas water ook mee. Jammer... en verwacht ik niet bij high end product.

Verder moest ik even wennen aan de 'functionele instellingen'. Je stelt dus meer in WAT je was, en niet HOE.

Het deurcontact (na 1,5 maand) heeft al paar keer niet gewerkt. Helaas.

• Mooi
  • Wast goed schoon

Minpunten

• Water bij deur loopt niet weg --> natte vloer.
  • Deurcontact werkt niet altijd
  • Wennen aan 'functionele' instelling