Bosch WAYH2742NL - Reviews

9 kg
A+++
Energiekosten per jaar
0 euro

Beoordeling op basis van 8 reviews geschreven op Kieskeurig.nl.

Babbel 24-08-2017 Product paar maanden in bezit

Degelijke machine, veel opties

Dankzij de Wifi kun je je (speciale) waslading helemaal fine tunen in de app, waardoor je maatwerk programma's krijgt. Hou je niet van moeilijk, dan heb je een uitgebreide keuze aan standaardprogramma's die je op de machine zelf kunt instellen.

Pluspunten

• uitgebreide instellingen
  • Simpele bediening
  • Wifi bediening

Nadine 23-08-2017

Hele fijne wasmachine!

Ik wilde graag een zuinige wasmachine met een grotere trommel. Bosch was ook altijd mijn merk. Dus wilde ik perse een Bosch. Dit was een fantastische aanbieding. Hij is heel schoon en zuinig en kan hem zelfs met de app bedienen. Heel veel opties voor vlekken, programma's voor sportkleding etc. Heerlijk apparaat.

Pluspunten

• Zuinig in verbruik
  • Wast heel schoon
  • Met app te bedienen

Minpunten

• Programma's kunnen soms wat lang duren

Barry 23-08-2017 Product paar maanden in bezit

Zeer tevreden

Machine voldoet ruimschoots aan onze verwachting. Het apparaat beschikt over een uitgebreid arsenaal aan instelmogelijkheden waaronder een programma voor sportkleding en trommelreiniging. Bovendien beschikt de Bosch over een anti allergie programma, dit maakt gebruik van een duurder allergeen wasmiddel overbodig.

Praktisch is de royale laadcapaciteit welke met de ingebouwde weeg functie en de royale vulopening een optimale laadcapaciteit mogelijk maakt. Onze lekbak heb ik naar de kringloop gebracht omdat Bosch de AquaStop waterbeveiliging levenslang garandeert.

Het meest te spreken zijn we over de koolborstelloze EcoSilence Drive motor, we draaien nu zelfs ’s nachts de was zonder dat we gestoord worden in onze slaap, het extra stil wassen programma heb ik hierbij niet gebruikt.

Ik hoop wel dat Bosch nog iets meer aandacht aan de Home Connect functie gaat besteden. In basis is dit een goed concept maar in de praktijk is gebleken dat het opnemen van de machine in mijn thuis netwerk bewerkelijk is. Bovendien lukt het niet om de machine middels de smartphone te starten, hopelijk volgt er een firmware update die dit euvel verhelpt.

• Anti Allergie Functie
  • Uitgebreide instellingsmogelijkheden
  • Waterbeveiliging met levenslange garantie

Minpunten

• Aandachtspunten Home Connect App

Meijer 23-08-2017 Product paar maanden in bezit

Geweldige wasmachine

Super wasmachine. Grote opening, enorme capaciteit, dus ook grote wasjes. En kleine trouwens, dankzij het super kort programma. Veel wasprogramma's en de machine is 'connected'. Middels een app kun je een was starten. Zal niet vaak gebeuren, maar het is handig dat je op je telefoon een seintje krijgt dat de was klaar is. De machine is namelijk super stil, dus het wassen hoor je vrijwel niet.
De was komt er schoon en droog, dankzij de 1600 toeren centrifuge uit.
De machine is van de bekende en typische Bosch kwaliteit. Oerdegelijk en mooi afgewerkt.
Bedieningsgemak is groot.

• Capaciteit
  • Vulopening
  • Afwerking
  • Connected plus app

I. Boot 11-08-2017 Product paar weken in bezit

Fijne en stille wasmachine

Zeer fijne wasmachine waar veel in past. Daarnaast is de wasmachine opvallend stil. Enige nadeel is het verbinden van HomeConnect, dit is me tot nu toe niet gelukt. Het is nogal omslagtig, de poorten schijnen dezelfde te zijn als die van een synology nas waardoor de synchronisatie vast loopt.

Pluspunten

• Veel inhoud

Minpunten

• HomeConnect verbinden

De Boer 09-08-2017

Wast stil en schoon

Machine sinds anderhalve week in het bezit. Wast schoon en centrifugeert goed. Is ook stil tijdens het centrifugeren, indien er geen grote onbalans is. Over de duurzaamheid van de machine is natuurlijk nog weinig te zeggen. Vorige machine was een Miele, die het 17 jaar heeft volgehouden. Die zag er destijds bij de aanschaf wel wat robuuster uit, dan deze Bosch. Is nog wel even wennen aan de nieuwe manier van instellen van de extra mogelijkheden. Voor deze 9 kg machine gekozen omdat er dan ook grotere stukken in gewassen kunnen worden.
Oorspronkelijk gepost op bosch-home.nl

Compleet 15-07-2017 Product paar dagen in bezit

Geweldige wasmachine

Geweldige wasmachine.
Kwaliteit van Bosch en zo heerlijk stil. We zijn er erg blij mee.
Erg energie en water zuinig. Veel mogelijkheden, grote vulopening, grote capaciteit (9Kg).
Ook nog connected dus via een app te bedienen en te monitoren.
Voor de komende 15 - 20 jaar zijn we klaar.

Pluspunten

• Capaciteit en toerental
  • Economisch in verbruik
  • Connected (bediening via App)
  • afwerking

K 08-06-2017 Product paar weken in bezit

Echt zijn geld waard!

Dit is de duurste, maar dan ook de beste wasmachine die ik ooit heb gehad!
Hij is stil (het geluid dat hij maakt is bijna rustgevend te noemen), heeft veel nuttige programma's, veel keuzemogelijkheden binnen de programma's, en doet niet absurd lang over de wasprogramma's.

Pluspunten

• stil
  • veel nuttige programma's
  • veel keuzemogelijkheden binnen de programma's
  • duur van de wasprogramma's
  • grote laadruimte