Bosch WAYH2742NL - Reviews

tile-Geluidsniveau
74 dB (centrifugeren)
tile-Vulgewicht
9 kg vulgewicht

De gemiddelde beoordeling is gebaseerd op de 45 reviews die zijn achtergelaten voor de Bosch WAYH2742NL op Kieskeurig.nl.

Marcel 12-06-2019

Wasmachine met veel opties

Geschreven voor: Bosch WAYH2742NL

Hoge kwaliteit wasmachine, stil en makkelijk te bedienen. Veel opties voor vuile vlekken, en met de gewichtsmeting in de trommel doe je nooit teveel wasgoed of te weinig wasmiddel in de machine.
Door de wifi verbinding krijg je een melding op je telefoon als de wasmachine gereed is.

Pluspunten

• Veel opties
  • Gewicht van de was wordt gemeten

Minpunten

• Zwaar

Sannie70 12-12-2018

Bosch wasmachine 9 kilo

Geschreven voor: Bosch WAYH2742NL

Ik heb deze machine gekozen omdat hij 9 kilo kan wassen en tevens zit er WiFi op zodat ik een melding krijg wanneer de was klaar. Dat is erg handig want mijn machine staat op zolder en vroeger stond hij beneden dan vergat ik het niet. Maar nu op zolder vergat ik het regelmatig dus deze functie is super fijn.

Pluspunten

• Wifi
  • 9 kilo
  • Zuinig

billy 14-05-2018

Juiste keuze

Geschreven voor: Bosch WAYH2742NL

Als aanvulling op de meeste reviews heb ik de volgende informatie voor de toekomstige kopers. De buitenkant van de deur is van plastic en hoogglans chroom en niet rvs zoals je soms op de foto's denkt te zien. Dit is erg vatbaat voor vlekken en beschadigingen. Via menu zijn er instellingen te vinden voor o.a. andere taal te kiezen, voorwas in te stellen, extra spoelbeurten, timer instellen enz.

Wi-Fi via app bediening hebben wij nog niet uitgeprobeerd.

Het is van belang om de wasmachine middels de afstelbare poten waterpas neer te zetten. Dit is namelijk niet gebeurd door de bezorgers van de winkel waar wij het hebben gekocht.

Ondanks dat onze vorige wasmachine van Bosch 14 jaar heeft gewerkt kan ik over de duurzaamheid van deze nog niet beoordelen.

Pluspunten

• Zeer stil en snel
  • Meer instelmogelijkheden dan op het eerste gezicht
  • Grote trommel

Minpunten

• Veel plastic onderdelen voor zijn prijs
  • Buitenzijde is een vlekkenmagneet

Veronica 03-05-2018

lekker stil makkelijk in gebruik

Geschreven voor: Bosch WAYH2742NL

ik heb deze gekocht heb diverse artikelen van Bosch en bevallen mij prima, lekker still en alles wat in de beschrijving werd vermeld,

Pluspunten

• stil
  • makkelijk in gebruik
  • mooi
  • grote vulopening
  • duidelijke instructies

Molen 10-04-2018

Ruime vulinhoud en zeer zuinig, echte aanrader

Geschreven voor: Bosch WAYH2742NL

Deze was machine voldoet helemaal aan mijn verwachtingen, ruime vulinhoud, wast zeer schoon en ook op kort programma.
Makkelijk bedienbaar en zelfs via de app, zodat je op je werk de wasmachine al aan kan zetten. Super handig.

Pluspunten

• ruime inhoud, zodat je minder vaak hoeft te wassen

BOSCH KGE49VI4A 27-06-2019

BOSCH KGE49VI4A

Geschreven voor: Bosch WAYH2742NL

Erg mooie koelkast. Vrijwel perfect. Een extra pluspunt dat de koelkast 70 cm breed is. Minpuntje dat het geen no frost heeft.

Pluspunten

• Goed formaat
  • mooie uitvoering

Minpunten

• geen no frost

R 12-06-2019

Wat een verademing!

Geschreven voor: Bosch WAYH2742NL

Wasmachine van ruim 10 jaar de deur uit gegooid (ok.. gezien het gewicht was het meer slepen) en vervangen door dit prachtapparaat. En ik moet zeggen, wat een verademing! Waar mijn oude wasmachine het geluid maakte van een overvliegende F16 terwijl er naast de woning geheid wordt, is deze machine heerlijk stil. Deurtje open, wasje erin, wasmiddel erbij, deurtje dicht en tijdens werk aanzetten via de app. HEERLIJK! Die app is overigens echt een pluspunt, je krijgt zelfs een melding als je was klaar is. MAar, de was ophangen doet'ie trouwens (nog) niet. Beetje jammer! ;-) Dus... zoek je een stille wasmachine die er mooi uit ziet en gewoon goed zijn werk doet met nét dat beetje extra? Dan zit je met deze machine zeker goed!

Pluspunten

• Muisstil
  • App
  • Eco

Minpunten

• Best een zware jongen!
  • Je moet helaas zelf de was eruit halen

Hennie 09-06-2019

Mevr

Geschreven voor: Bosch WAYH2742NL

Ziet er mooi uit en zuinig en heb altijd Bosch wasmachine en droger ben altijd zeer tevreden en heb goeie revieuws

belinda 28-05-2019

redelijk

Geschreven voor: Bosch WAYH2742NL

Ik had meer verwacht van deze machine, er kan wel veel in maar hij geeft de belading vaak niet goed aan, ook zijn er interhouding weinig opties op de machine.

Geert 26-05-2019

Eenvoudig bedieningsmenu en stil

Geschreven voor: Bosch WAYH2742NL

de machine beschikt over 1600 toeren en is zeer stil, verder kun jij zien hoeveel was er in zit en de dosering er op aanpassen.

• 1600 toeren

Anja 11-02-2019

Geweldige wasautomaat

Geschreven voor: Bosch WAYH2742NL

Geweldig fijne, makkelijk bedienbare , wasautomaat. Veel keuze in wasprogramma,s, temperaturen enz. Was heerlijk schoon en centrifugeert geweldig droog. En niet te vergeten.....bijna geruisloos !!

Suzy 02-02-2019

Fijne wasmachine

Geschreven voor: Bosch WAYH2742NL

Prettige wasmachine met ruime keuze aan programma’s. Ruime trommel en wast mooi schoon. Ook fijn dat machine aangeeft wanneer trommel gereinigd moet worden.
2 redenen om geen 5 sterren te geven;
Er blijft na wassen water in het manchet staan, als je er op let is het geen probleem maar is wel vreemd.
Alleen centrifuiguren is lastig maar je kunt wel in 15 snelwas kiezen alleen centrifugeert de machine dan niet zo hard.

VanderSterre 10-01-2019

Wat een rust!

Geschreven voor: Bosch WAYH2742NL

Er was geen betere... zeiden ze, maar na 13 jaar (riepen ze niet iets over 20 jaar?) was de oude toch aan vervanging toe.

Op zoek gegaan en toch nu gegaan voor een Bosch, misschien toch een betere?
Tot op heden is ons antwoord: JA!

Heerlijk stil (geen koolstofborstels), niet direct zichtbaar, maar wel gewoon een trommel waar 9kg in kan! Erg prettig om zelf je dekbed te kunnen wassen of om onze zwarte was in een sportend gezin in 1x in kwijt te kunnen zonder problemen.

Er is veel in te stellen, maar gewoon even de was aan zetten is ook zo gebeurd.

Annoesjka 31-12-2018

FANTASTISCHE MOGELIJKHEDEN OP DEZE WASMACHINE

Geschreven voor: Bosch WAYH2742NL

Ik ben zeer enthousiast over deze wasmachine! Er zitten superveel wasprogramma's op. De was komt schoon uit de machine! En door het hoge centrifugeer toerental komt de was bijna droog uit de wasmachine, waardoor deze niet lang meer in de droger hoeft. Dit is dus ook nog goed voor het milieu!

Pluspunten

• talloze wasprogramma's
  • was komt bijna droog uit de machine bij 1600 tr

BasV 30-12-2018

Gewoon een Super Wasmachine! Echt een aanrader!

Geschreven voor: Bosch WAYH2742NL

Dit is een top wasmachine. Het menu is duidelijk en overzichtelijk en makkelijk bedienbaar. Wast alles super schoon, ook bij een kort programma van 1 uur zijn alle (sport)vlekken verdwenen. Zowel bij het wassen als bij et centrifugeren is deze machine erg stil. Er zit ook een wifi functie op zodat de machine op je lokale netwerk kan. Heb dit nog niet geprobeerd.

Kort samengevat: een super wasmachine voor een nette prijs. Zeker een aanrader!

Pluspunten

• kort programma mogelijk en dan ook alles schoon
  • tussentijds bijvullen mogelijk
  • duidelijk en overzichtelijk menu
  • super stil...ook bij centrifugeren
  • mooi modern design

Minpunten

• geen minpunten

Nacer 28-12-2018

Super wasmachine

Geschreven voor: Bosch WAYH2742NL

Geweldige apparaat, doet wat het moet doen. Ideaal om de was op afstand te starten, bijv. anderhalf uur voordat je thuis van werk bent.

PeterD 28-12-2018

Stille, goede machine

Geschreven voor: Bosch WAYH2742NL

Prima machine. Erg stil tijdens wassen en ook centrifugeren maakt niet veel geluid. Was komt er schoon uit. Zeer veel instel mogelijkheden. Leuk dat je op de app kunt volgen hoe het proces verloopt. Met onze vorige Bosch hebben we ruim 18 jaar gedaan, dus in deze hebben we ook weer veel vertrouwen.

Will 26-12-2018

Stil en zuinig

Geschreven voor: Bosch WAYH2742NL

Makkelijk te bedienen en veel keuze programma’s. Handig dat je een melding op je iWatch krijgt als de was klaar is. Helaas geen verlichting in de trommel.

Anita 24-12-2018

Prima wasmachine

Geschreven voor: Bosch WAYH2742NL

Heerlijke wasmachine: alles kan erin. Stil en schoon. Makkelijke bediening. Instelbaar om te wassen in de daluren, heel fijn.

Pluspunten

• uitgestelde starttijd
  • grote deur
  • stil

Minpunten

• docering moet met de hand

daan 21-12-2018

fijne machine

Geschreven voor: Bosch WAYH2742NL

Wij zijn erg blij met deze machine. hij doet wat wij er van verwachten. HomeConnect is ook erg handig.