Miele WDB030 WPS Eco

De gemiddelde beoordeling is gebaseerd op 16 goedgekeurde reviews die zijn achtergelaten voor de Miele WDB030 WPS Eco op Kieskeurig.nl. Deze beoordeling wordt berekend door de som van de reviewscores te delen door het aantal reviews.

8,6

Ruud Welsink 23-11-2018

MIELE KWALITEIT VOOR EEN GUNSTIGE PRIJS

Geschreven voor: Miele WDB030 WPS Eco

Onze MIELE wasautomaat moest na 24 jaar vervangen worden voor een nieuw exemplaar.
Op de Expert-website gekeken, onze keuze viel op de MIELE WDB030WPS, inhoud 7 kg, 1400 toeren met waterbeveiliging, erg fijn want de machine staat op onze zolder.
Simpele bediening met een duidelijk display, zeer stil en energiezuinig, kortom een prima machine,
Wij zijn erg tevreden!

Pluspunten

• Simpele bediening
  • 7 KG INHOUD
  • Zeer stil
  • 1400 toeren centrifuge
  • Degelijke kwaliteit

Toos 19-08-2017

Stille machine

Geschreven voor: Miele WDB030 WPS Eco

Mooie machine met een stil resultaat. Schone was ( mag je verwachten). Veel keuze mogelijkheden in het programma

Minpunten

• Programma duurt langer dan ik gewend was

Brigitte 16-08-2017

Na 26 jaar Miele trouwedienst weer gekozen voor een Miele

Geschreven voor: Miele WDB030 WPS Eco

In 1991 kocht ik een Miele wasmachine en droger, zuil, een hele investering in die tijd. Na 26 jaar trouwe dienst was de wasmachine aan vervanging toe, en de droger verhuisde naar een nieuwe eigenaar die deed het nog goed maar maakte veel geluid. Zo doende nu een Eco wasmachine en warmtepompdroger Eco van Miele.

Pluspunten

• stiller tijdens het wassen
  • gladde trommel , minder slijtage van het wasgoed
  • 7 kg is ook wel prettig

Minpunten

• deur gaat gelijk op slot

Carla 11-08-2017

Mooi en rustig

Geschreven voor: Miele WDB030 WPS Eco

In verband met verhuizing naar een appartement, moest ik op zoek naar een nieuwe wasmachine. Omdat we in de keuken alle inbouwapparatuur van Miele hebben, was de keuze voor een wasmachine (en droger) van Miele snel gemaakt.
Hoewel we pas 3 weken in ons nieuwe huis wonen en de wasmachine dus nog niet heel veel gebruikt is ( tot nu toe 2 x per week) moet ik zeggen dat hij goed bevalt. Als ik het vergelijk met de oude wasmachine zijn er alleen maar voordelen. Hij ziet er mooier uit ( zeker naast de droger) heeft meer mogelijkheden- de meeste moet ik nog uitproberen. Maar het belangrijkste is dat hij zeer rustig is. Zelfs het centrifugeren horen we nauwelijks. En dat is in een appartement toch wel erg plezierig.

B. vd Berg 27-07-2017

Duidelijke wasopties en helder digitaal scherm.

Geschreven voor: Miele WDB030 WPS Eco

Stille centrifuge, wast schoner dan vorige Miele bovenlader, heldere info via knop en display. In de rubber sluitring van deze voorlader blijft soms wel restant van waspad achter maar dat is makkelijk te reinigen.

Pluspunten

• stille centrifuge
  • handig display
  • korte was van 20 min handig

Minpunten

• waspad blijft achter in rubber sluitring
  • in sluitring blijft water achter

Frans 13-07-2017

Snel, schoon & stil

Geschreven voor: Miele WDB030 WPS Eco

Wat een heerlijke wasmachine - wast tot 7 kg snel, schoon en muisstil. De gemakkelijke bediening is een extra pluspunt. We gebruiken hem dagelijks. Blij!

Pluspunten

• Schoon
  • Snel
  • Stil
  • Gemakkelijke bediening
  • 7 kolo capaciteit

Jolanda 13-07-2017

De ideale wasmachine

Geschreven voor: Miele WDB030 WPS Eco

Had al heel lang een Miele. Deze was op dus geen twijfel mogelijk op naar een nieuwe Miele. Deze is nog fijner als mijn oude daar deze zuiniger is. Grote trommel die zich aanpast naar de hoeveelheid wasgoed. Korte progammatje die je op verschillende temperaturen kan zetten.
Dus in 1 woord de ideale wasmachine

Pluspunten

• Veel keus in temperatuur standen
  • Grote trommel

Geke 12-07-2017

Miele wasmachine

Geschreven voor: Miele WDB030 WPS Eco

Hiervoor had ik ook een Miele en die beviel prima, daarom heb ik weer voor een Miele gekozen. Deze is echter wel anders. Hij wast prima, maar heeft wel een paar nadelen. De was voelt niet droger aan als de machine op 1400 toeren heeft gecentrifugeerd. Ik maak geen gebruik van het energiezuinige 60 graden programma, want in dat programma bereikt de temperatuur geen 60 graden en dat vind ik wel belangrijk voor de handdoeken/ondergoed-was. De wasmachine gaat tijdens het wassen wel op slot, maar als je twee keer het scherm aanraakt, gaat het slot eraf en stopt het programma. Je kunt het gelukkig wel weer hervatten. Hij zou stiller zijn, maar daar merk ik niets van. Ik zou hem wel aanbevelen, want de was wordt goed schoon en er zitten genoeg verschillende programma's op.

Pluspunten

• wast goed
  • voldoende programma's
  • handig is keus kort programma 20 of 30 minuten
  • lange programma's kun je verkorten

Minpunten

• was voelt niet droger bij 1400
  • bij twee keer scherm aanraken stopt programma
  • energiezuinige programma wast lager dan 60 graden

m.van herwijnen 12-07-2017

Miele wasmachine

Geschreven voor: Miele WDB030 WPS Eco

Mijn vorige Miele heeft 21 jaar trouwe dienst gedaan, met slechts 1x een reparatie.
Dus weer een nieuwe Miele---na 7 weken deed hij het niet meer---maandagochtend vroeg gebeld, dinsdagochtend vroeg reeds de aardige monteur--defect onderdeeltje in de elektronica vervangen (er waren meer klachten, ook uit het buitenland over dit betreffende onderdeel, De monteur regelde zorgvuldig alles opneiuw in en na 45 minuten alles weer prima!
Daarom beoordeling 9 (anders was het een 10 geweest).

Pluspunten

• zie boven

Minpunten

• zie boven

Corrien 11-07-2017

Groot scherm makkelijke bediening

Geschreven voor: Miele WDB030 WPS Eco

Was heel schoon fijne keuzemogelijk heden. Wat aan de hoge prijs 1 nadeel de wasmachine slaat op slot bij begin van was progamma

Raben050 11-07-2017

afwijkende afmetingen belangrijk voor inbouw situatie,s

Geschreven voor: Miele WDB030 WPS Eco

Door medewerker Miele niet geïnformeerd over afwijkende afmetingen van de bestelde wasmachine, terwijl monteur ter plaatsen is geweest, met als gevolg voor consument
A) extra kosten loodgieter
B) compensatie van Miele een zee-pakket ter waarde van € 32 euro
Heb dit geweigerd

Anel 10-07-2017

Miele bewuste keus na jaren ervaring!

Geschreven voor: Miele WDB030 WPS Eco

De keuze voor een nieuwe Miele wasmachien was niet moeilijk na 23 jaar probleemloos kunnen wassen.
De nieuwe Miele is wel wennen, door de ECO nemen de programma's meer tijd maar je spaart energie en het is een kwestie van wennen.
De verhouding kwaliteit/ prijs is uitstekend.

Pluspunten

• Heldere, schone was
  • De was blijft in beweging daardoor minder kreuk.

WDB030WPS-wasmachine van Miele. 10-07-2017

Wasmachine

Geschreven voor: Miele WDB030 WPS Eco

Wasmachine voldoet aan alle eisen, maar het duurt lang voordat de deur automatisch open gaat. Eco was duurt wat lang, maar is wel heel erg zuinig.

Pluspunten

• zuinig in gebruik
  • stille machine

Minpunten

• duurt lang voordat deur automatisch open gaat
  • eco was duurt lang

Thies 10-07-2017

Kwaliteit, kwaliteit, kwaliteit

Geschreven voor: Miele WDB030 WPS Eco

Wast geweldig en de was komt er echt minder verkreukeld uit, na 14 jaar storingsloos gebruik was het trommelkruis van de oude Miele WS305 gebroken en deze gekocht bij de monteur van Miele die op bezoek was om te kijken wat er aan de hand was.
Wel even wennen dat de trommel nu 7 kg is t.o.v. de oude van 5 kg, zoveel ruimte!
Ook een compliment voor de zeer vriendelijke bezorging en installatie.

Pluspunten

• schone was
  • zuinig
  • duurzaam
  • grote inhoud

Minpunten

• stevige prijs

Bart 10-07-2017

Fluisterstil

Geschreven voor: Miele WDB030 WPS Eco

Het is echt een geweldige wasmachine. Veel keuzemogelijkheden, zonder dat ze overbodig zijn. De machine is bovendien ook echt heel erg stil (vandaar de titel) wat belangrijk is voor een machine die niet ver van de kinderslaapkamers afstaat. Die hebben dan ook nergens last van en slapen gemakkelijk door als de machine 's avonds nog een wasje draait.

Pluspunten

• Geluidsarm
  • gebruiksgemak
  • Overzichtelijk display
  • Handige keuzes voor wasprogramma's

Monique 10-07-2017

Simpel in gebruik

Geschreven voor: Miele WDB030 WPS Eco

Wij hadden deze wasmachine van Miele aangeboden gekregen (met bijbetaling) omdat ons vorig model (vergelijkbaar) na 10 jaar 'overleden' was. Het is een prima wasmachine die doet wat hij moet doen, namelijk wassen! Bevat verschillende wasprogramma's. Ben zelf erg blij met het korte programma van 20 minuten. Jammer dat het zijde programma ontbreekt, zit niet bij dit nieuwe model. Daarnaast erg jammer dat je geen garantieplan meer kunt bijkopen voor 10 jaar zekerheid. Er is op dit moment geen alternatief. Ik ben erg benieuwd hoe lang deze wasmachine mee gaat. Ons vorige model was na 10 jaar 'op'. Ik zou een bovengemiddeld hoog gebruik hebben (4 personen huishouden). Persoonlijk vind ik dat onzin want ik verwacht natuurlijk veel meer van een Miele wasmachine! Ik weet daarom ook niet zeker of ik weer een Miele zou kopen als deze versleten of stuk is...met name omdat ik nu dus geen garantieplan meer heb.

Pluspunten

• Simpel in gebruik
  • Kort programma (20 minuten)
  • Elektronische bediening
  • Stiller dan vorig model
  • Indicatie reiniging (60 graden was)

Minpunten

• Zijde programma ontbreekt
  • Vorig model ging 10 jaar mee...
  • Garantieplan van 10 jaar bestaat niet meer