AEG L6FB86IW - Reviews

De gemiddelde beoordeling is gebaseerd op de 27 reviews die zijn achtergelaten voor de AEG L6FB86IW op Kieskeurig.nl.

pietje bel 13-10-2017

goede keuze

Geschreven voor: AEG L6FB86IW

product voldoet aan de verwachting en de dingen die men in de folder belooft .
ik zal een ieder aanraden deze machine te kopen .

Pluspunten

• grote deur
  • zeer stil
  • mooie stijling

Bjorn 29-09-2017

Mooi, makkelijk te bedienen machine

Geschreven voor: AEG L6FB86IW

Na een AEG wasmachine die flink op leeftijd was, weer gekozen voor een AEG.
Absoluut een goede keus! De machine is makkelijk te bedienen, zuinig en stil

Els 23-02-2019

Stil

Geschreven voor: AEG L6FB86IW

De reden dat ik op zoek was naar een grotere wasmachine was omdat mijn zoon een vriendin heeft. En ze ineens 3x per week naar de sportschool gaan... dat zijn heel veel handdoeken extra. Ook blijft ze ieder weekend sl apen. Dus het kan niet op. Echt naar een grote machine gekeken en een een hoog toerental centrifugeren. Veel rond gekeken, en deze kwam er heel goef uit. Qua alles.. ook de prijs is heel schappelijk. Hij staat er sinds gisteren. En ik had expres alle was opgespaard. Dus er lag heel wat. En het kon niet op wat er allemaal in gaat. En het mooie is dat hij heel stil is.. dus ik kan hem ook op timer gaan zetten zodat hij snacht gaat draaien. Zonder dat we Er wakker van gaan worden. Ziet er mooi uit. En belangrijk. Heel makkelijk in gebruik. En de snel knop spaart een hoop tijd uit voor een was die niet vies is, maar je wel gewassen wilt hebben.

• Snel knop
  • Zuinig
  • Duidelijk paneel
  • Simpele bediening.

Minpunten

• Pootjes moeilijk te verstellen

Hanno 19-01-2018

Hoog vulgewicht en zeer stil

Geschreven voor: AEG L6FB86IW

Nadat onze Siemens wasmachine na 11 jaar de geest gaf, op zoek gegaan naar een vervanger. Ik neigde weer naar Siemens deze het 11 jaar prima gedaan had. Mijn eisen aan een nieuwe machine waren:
- Hoog vulgewicht
- (Zeer) energiezuinig
- 1600 toeren

Echter een Siemens met deze specificaties was fors duurder dan deze AEG. Daarom toch maar gekozen voor AEG. Zeker geen spijt van, want de bediening is erg eenvoudig, de machine is zeer stil in vergelijk met onze vorige Siemens, heeft een grote trommel. Abolute aanrader!

• Energiezuinig
  • Grote trommel
  • 1600 toeren

lsmits 31-10-2017

eenvoudige bediening, goed resultaat

Geschreven voor: AEG L6FB86IW

Het apparaat is goed te bedienen en wast goed schoon. Met name de aanpassing van de tijd wanneer je de trommel minder vol maakt, werkt goed. De "tiptoetsen" reageren niet altijd even goed.

Pluspunten

• grote trommel
  • aanpassing van tijd bij minder was
  • pluspunt
  • pluspunt
  • pluspunt

Minpunten

• reageren van de "tiptoetsen"
  • minpunt
  • minpunt
  • minpunt
  • minpunt

Anne 05-10-2017

Degelijke wasmachine

Geschreven voor: AEG L6FB86IW

Wast prima! Gewoon goede wasmachine.
Wel erg lange programma's die je gelukkig kunt inkorten
Daarnaast werkt de touchscreen niet altijd even goed (vertraagd) ben dan ook erg benieuwd hoe lang het duurt voor dat vernieuwd moet worden.

Pluspunten

• stil
  • wast goed

Minpunten

• lange programma's
  • touchscreen valt tegen

Larisje 14-12-2018

Mag ik vragen welke programma's u gebruikt en hoe u de wasmachine op een korter programma zet? Zojuist de eco stand aan gedaan maar deze duurt meer als 4uur :s

Max 01-10-2017

AEG wasmachine

Geschreven voor: AEG L6FB86IW

Oude wasmachine was kapot en ik zocht iets dat zuinig is maar ook goed schoon wast, want daar had ik problemen mee met het oude apparaat. Dat bevalt ook goed tot nu toe maar helaas komt de was er heel verkreukelt uit.

Pluspunten

• zuinig

Minpunten

• was komt erg verkreukelt uit

L.c.degen 28-09-2017

Stil

Geschreven voor: AEG L6FB86IW

Makkelijke bediening. Stil en drie keuzes om wasduur te verkorten. Een klein nadeel is dat toetsen werken met touch die heel gevoelig zijn foutje is dus zo gemaakt. Goed opletten dus maar topper

Pluspunten

• Makkelijke bediening
  • Drie keuzes om wasduur te verkorten

Minpunten

• Zgn tip/touch knoppen zijn heel gevoelig.

Margot 21-05-2017

Geschreven voor: AEG L6FB86IW

AEG droger ook al jaren goed vandaar nu ook de wasmachine. Weinig geluid, veel programma keuze, startuitstel, tijd besparing optie is heel handig.

• Veel programma's

Marjolein Fortuin 19-05-2017

Wasmachine AEG

Geschreven voor: AEG L6FB86IW

Hele fijne wasautomaat. Door 8 kg laadvermogen zeer geschikt voor groter gezin. Doordat er geluiddempende rubbers aan onderkant van machine zijn gemonteerd hoor je de machine bijna niet wanneer deze centrifugeerd. Enigste nadeel is dat zeepbakje stroef sluit en de aan/uit knop moet je hard indrukken terwijl de rest van bediening met soepele draaiknop of tiptoetsen te bedienen is. Verder is het prima machine voor de aanschafprijs.

Pluspunten

• Geluid dempend
  • Prijs /kwaliteit
  • Tiptoetsen bediening
  • Eenvoudig bediening
  • Goede wasresultaten

Minpunten

• Zeepbakje sluit stroef
  • Aan/uit knop hard indrukken

Willem en Astrid en de drie kinderen. 22-03-2017

Prima was machine, grote deur opening

Geschreven voor: AEG L6FB86IW

Onze oude wasmachine ook een AEG is na 12 jaar overleden. Nooit eerder problemen mee gehad ook geen reparatie kosten tussendoor.Toen rond de €700.
Dus wederom een AEG, geen twijfel.
Na aangesloten ,merk je gelijk een verschil in ontwikkeling van 12 jaar. Stukken stiller. Frisser is de was als het er uit komt, schoon. En we denken ook zeker zuiniger. maar dat zie ik pas over een jaar bij de afrekening van stroom. maar met al die +++ achter de A moet het haast wel.
Prijs verhouding is hoop ik goed ,kunnen we pas zegen over een aantal jaren, maar we hebben er vertrouwen in. Afwachten, maar eerste indruk nu naar dagelijks toch wel wassen is echt prima.
Grote trommel, makkelijke grip op de deur voor openen. We zijn een gezin, bestaat uit 5 personen. Dus vergelijk met de oude, die had een kleinere trommel (5Kg), toen nog 1 kind bij aanschaf. merk je gelijk goed , Er kan veel meer in nu (8kg) ,dus minder vaak wassen.
ga automatisch uit na gebruik ,dus ook een zorg minder als je weg bent.
Genoeg programma's, niet te veel ,gemakkelijk en duidelijk aangegeven op het apparaat.
Wij zijn tevreden.

Pluspunten

• makkelijk in gebruik
  • opening groot ,grip makkelijk

Minpunten

• weet echt niets op te noemen

was_machien 21-02-2021

touch screen from hell, zwieren is een opgave,

Geschreven voor: AEG L6FB86IW

Na vele jaren trouwe dienst hebben we onze oude wasmachine op pensioen gestuurd, en zijn we naar onze lokale handelaar getrokken om een nieuwe in huis te halen. Hierbij prees hij de AEG lijn zeer hard aan, met öko technologie om zuiniger te wassen. Vol vertrouwen deze wasmachine in huis gehaald. En dan begon het verhaal ... Zwieren met weinig wasgoed erin, dat mag je al vergeten. Als die machine vindt dat ze niet genoeg gevuld is, doet ze iets wat trekt op ronddraaien, maar niet in de verste verte zwieren. Wassen met een wasbolletje ipv het spul in het bakje doen, dat geeft een was vol witte strepen. En dan de grootste nachtmerrie : het befaamde touchscreen. 38 keer moeten duwen vooraleer je de juiste setting hebt. (en die 38 hebben we effectief geteld). Zacht drukken, hard drukken, andere vingers, eerst afkuisen vooraleer gebruiken, ... het maakt allemaal niet uit. Mocht ik een negatief cijfer kunnen geven als evaluatie had ik dat gedaan eigenlijk.De wasmachine is nu 2 jaar oud, ze zal haar 3de levensjaar niet halen, want ik voer ze persoonlijk nog naar het stort eenmaal die Covid achter de rug is.

Minpunten

• Zwiert niet deftig indien te weinig geladen
  • touchscreen is een nachtmerrie
  • Vuile wasstrepen
  • Wasbeurten duren belachelijk lang

Florissavw 30-01-2021

Deze AEG zou ik zo weer nemen

Geschreven voor: AEG L6FB86IW

Echt een heeeele fijne wasmachine. Na 15 jaar hield de wasmachine ermee op, een AEG. Maar omdat hij al 15 jaar mee ging besloot ik weer een AEG te nemen. Wat een goede keuze. Hij maakt weinig geluid, zelfs met 1600 toeren. Fijn ook de eenvoudigheid van bedienen en instellen: draai knop om programma te kiezen en zelf op touchscreen eventueel toeren en temperatuur aanpassen. De keuze in het programma is ook heel fijn. En wat fijn is dat hij melding maakt dat machine even een schoonmaakbeurt nodig heeft en zichzelf dan kan reinigen. Pluspunt is ook dat je de wastijd kan uitstellen en later zelf kan laten starten.
Kort om niks te klagen, puur een aanrader

Sef 13-01-2021

Aandacht

Geschreven voor: AEG L6FB86IW

Wij gebruiken de AEG wasmachine nu een maand en waarderen deze machine elke keer weer om zijn stille en efficiënte manier waarop hij werkt. Wij hopen er nog lang gebruik van te maken.

AEGgebruiker 24-11-2020

Prima machine!

Geschreven voor: AEG L6FB86IW

Prima wasmachine met veel programma’s, ook voor kleine wasjes ideaal en 1600 toeren, echt top, hopelijk gaat deze machine ook 20 jaar! mee, net als de vorige AEG.

FP 10-11-2020

Fijn!

Geschreven voor: AEG L6FB86IW

Fijne machine, heerlijk grote trommel waar je goed hij kan om de was er uit te halen, heel makkelijk en snel te bedienen.

Corne 20-10-2020

Super werkende wasmachine

Geschreven voor: AEG L6FB86IW

Mooie wasmachine die zijn werk goed verricht. Geen vlekken of rare opeenhoping van viezigheid. Dit wordt goed opgevangen in een bakje.

rdejel 15-01-2020

Een Stille.

Geschreven voor: AEG L6FB86IW

Zoals boven gemeld is deze wasmachine stiller als verwacht ivm de oude machine.
Gebruiksvriendelijk en kwalitatief goed.

sjalie63 13-01-2020

Geschreven voor: AEG L6FB86IW

Prima wasmachine. Het geluid dat het apparaat maakt is zeer zacht je hoor hem niet
Wast schoon en daarvoor is hij bedoeld goede programma’s.

tjitsx 20-12-2019

Mooi design.

Geschreven voor: AEG L6FB86IW

Jammer dat het was er altijd kreukelig uitkomt, geen apart programma voor spelen en centrifugeren.
Wast veel subliem schoon.