Siemens WM16W790NL - Reviews

A+++
Geluidsniveau centrifugeren
73 dB

van Dijkje 09-12-2016 Product paar dagen in bezit

Fijne grote trommel super verfrissing programma

Fijne wasmachine weer voor siemens gekozen vooral t verfrissing programma sprak ons aan.
Vele mogelijkheden met de programma's

Nojeli 01-12-2016 Product paar dagen in bezit

Wassen is een feestje!

Wauw! Nu deze stille siemens onze was draait merken wij pas hoe oud onze oude was. Wat een enorm decibel verschil. Het lampje maak het vullen van de trommel een feestje.
Alles programma's zijn weer aan te passen naar eigen wens. Of... gewoon op start drukken en wassen gaan.
Door de grote trommelinhoud hoef ik minder vaak een was aan te zetten. Dus meer tijd voor andere dingen.
Wat ons goed bevalt is het outdoor programma en de SensoFresh programma.
Echt een top product!

Pluspunten

• SensoFresh programma
  • Outdoor programma
  • Grote trommel

Tinus 01-12-2016 Product paar weken in bezit

Sensofresh IQ700

Na 3 weken intensief gebruik kan ik zeggen dat de machine goed zijn werk doet. Er kan 9 kilo in door de grote opening. De bediening is makkelijk en de programma keuzes zijn genoeg. De uitgestelde start is ideaal en de was komt lekker droog uit de machine. De meeste was gaat bij ons met speedperfect zodat het in een uur klaar is. Ideaal!

Pluspunten

• Speedperfect
  • Sensofresh
  • 9 kilo

fam de bassies 30-11-2016 Product paar weken in bezit

fijne wasmachine met precies de juiste mogelijkheden

ons gezin bestaat uit 2 volwassenen en 4 jonge kinderen, een wasmachine moet dus veel werk verzetten. een reden om te kiezen voor deze siemens is dus o.a. de 9 kilo was die je per beurt kunt verwerken. daarnaast zijn er verschillende was opties die passen bij onze wensen. je kunt bijna ieder programma in "eco mode" wassen dan duurt de was langer maar is zuiniger of juist de "speed" versie van een programma aanzetten voor een kortere duur. Het actieve zuurstof programma heeft al dienst gedaan voor de mutsen en sjaals, die zijn na periode opslag niet vies maar echt fris ook niet. dus daar ook heel tevreden over. verder is het een degelijk machine. mooie grote deur, verlichting in de trommel, prima werking van touch paneel en grote draaiknop voor het kiezen van een programma. het enige min punt dat ik kan verzinnen is dat na aanzetten de draaiknop alle wasprogramma's verlicht en het 1 a 2 sec duurt voordat je een programma kunt kiezen. maar als je de machine aanzet en daarna gaat laden kun je wel gelijk door.

Pluspunten

• grote trommel
  • actieve zuurstof
  • degelijk apparaat
  • was is echt goed schoon, ook bij korter programma
  • was is goed droog

Mustafa 29-11-2016 Product paar weken in bezit

Goed apparaat met bijzondere technologie

Machine is geruisloos en het gebruik is zeer makkelijk. Zelfs een kind kan de was doen. Sensofresh is een puik van een technologie. Binnen 30 - 45 minuten zijn je kleren opgefrist. De machine heeft een grote trommel wat fijn is. Helaas wordt de was niet gewogen en de automatisch doseermechanisme ontbreekt. Ik heb nog niet alle programmas uitgeprobeerd. Tot nu toe bevalt de machine erg goed.

Pluspunten

• Sensofresh
  • Erg stil

Minpunten

• Gevoelige toetsen
  • Mist automatische doseermechanisme

Hvener 28-11-2016 Product paar weken in bezit

nieuwe wasmachine sensofresh

Een fijn stille wasmachine, eenvoudig in gebruik. De sensofresh vind ik erg prettig want de kleding kan binnen halfuurtje opgefrist zijn zonder gebruik van water.
Doordat het een energiezuinige wasmachine is doet hij wel langer over de wasprogramma's. Katoen ECO programma doet er ruim 4 1/2 uur over, maar als je hiermee rekening houdt, wast de machine prima schoon. Als ik de wasmachine vul is de trommel verlicht wat ik een pluspunt vind. Deze wasmachine heeft een extra grote trommel en vulopening. Bij het bonte wasprogramma kan dus 9 kg gewassen worden, kreukherstellende was raden ze aan om 4 kg te wassen, maar de was wordt niet gewogen dus dat is jammer want dat moet je zelf inschatten.
Al met al een uitstekende wasmachine

Pluspunten

• buitengewoon stil
  • sensofresh
  • grote trommel met verlichting

Minpunten

• vulgewicht wordt niet aangegeven

Siemens wasmachine 26-11-2016 Product paar weken in bezit

Gebruiksvriendelijke wasmachine met uitstekend resultaat

Apparaat werkt geruisloos met duidelijke bedienbare hoofdknop met simple bedienning en zeer uitgebreide mogelijkheden . Complimenten voor dit apparat.

Martje de Graaf 24-11-2016 Product paar weken in bezit

Prachtige wasmachine met specifieke technologie

Een buitengewoon stille wasmachine met echt veel keuze in programma's. Het instellen van een wasprogramma is eenvoudig en er zijn diverse mogelijkheden om de programma's ook nog aan te passen naar je voorkeur. Ik ben erg gecharmeerd van de luxe die in deze machine is verwerkt, zoals b.v. het snel opfrissen van kleding met Sensofresh, -een feest om naar te kijken..-;Hygiene ingeval van allergien en ook de mogelijkheid om de trommel te reinigen. De programma's Superkort en Snel en Mix zijn erg handig.
Iets ongewoons wat mij opviel, is dat er bij het wegspoelen van zeepsop zelfs een extra straal specifiek langs het rubber in de glazen deur spoelt om het sop te verwijderen; daar is heel goed over nagedacht.
En ideaal: de trommelverlichting gaat aan als je de wasmachine inschakelt, dooft bij aanvang van het wassen en gaat automatisch weer aan als de was klaar is en je de deur opent.
Helaas is er wel een flink minpunt en dat is het ontbreken van gewichtsaanduiding bij het vullen van de trommel. Het is een fijne grote trommel en er kan veel in, maar: bij bijna elk programma wordt een afwijkend max. vulgewicht geadviseerd, -vanaf 800 gram tot 9 kilo-, dus dat is knap lastig gokken.
Daarnaast is ook wat onhandig dat je niet extra kunt centrifugeren zonder spoelgang,

Al met al een fantastische wasmachine, die ik iedereen aan zou raden.

Pluspunten

• Sensofresh/Hygiene/Trommelreininger
  • grote trommel; verlichting in trommel
  • koolborstelloze motor
  • wordt geleverd met aquastop
  • buitengewoon stil

Minpunten

• vulgewicht wordt niet aangegeven op display
  • extra centrifugeren niet mogelijk zonder spoelen
  • inzetbakje vloeibaar wasmiddel niet meegeleverd

Monique 21-11-2016 Product paar weken in bezit

Solide, stil en verfrissend

Wat koop je als je een Miele hebt gehad? Deze Siemens. Ik werd verleid door de mogelijkheid om kleding op te frissen zonder gebruik van water... Nooit van gehoord, maar het werkt! Een muffe wollen jas en een naar rook stinkende trui kwamen na een half uur weer opgefrist uit de nieuwe Siemens. Senso Fresh heet het programma. Haalt er dus geen vlekken uit, maar houdt kleding langer draagbaar zonder meteen te wassen of stomen.
Het is een leuke extra, want het belangrijkste is dat de machine zijn werk goed doet. Goed wasresultaat, heel stil en met een super eenvoudige en duidelijke bediening. Het apparaat ziet er eigenlijk ook heel fraai uit, maar dat is voor mij geen aankoopcriterium geweest, want hij staat in een kast.

• Energiezuinig
  • Opfrisprogramma zonder gebruik water
  • Super eenvoudig te bedienen
  • Grote opening

Lisette 20-11-2016 Product paar weken in bezit

De stille motor!

Ben super tevreden over de machine...mijn sinterklaascadeautje!
Was en droogklasse A is zeker waar. Sensofresh...sensationeel.

Pluspunten

• geluid
  • was-droogklasse
  • sensofresh
  • licht in de trommel

Martin 19-11-2016 Product paar weken in bezit

Multifunctioneel

Wasmachine heeft verschillende programma's die makkelijk in te stellen zijn. De SensoFresh is erg prettig om snel vieze geurtjes te verwijderen. Ecostand gebruiken we niet, omdat 4 1/2 uur echt te lang is.
Wasmachine start standaard op 60 graden terwijl weer meestal kouder wassen. Nog niet ontdekt of dit in te stellen is.

Pluspunten

• Grote capaciteit
  • Speed functie
  • SensoFresh

Minpunten

• Standaard op 60 graden

Peter 19-11-2016 Product paar weken in bezit

Gebruiksvriendelijk en stil

OK, we komen van een Zanussi, en dan is misschien alles wel stil, maar wat een verademing hoe stil deze machine is. Bovendien kan deze veel meer toeren centrifuge waardoor de was er veel droger uit komt. Dit scheelt tijd als je was ophangt (en vocht in huis) of energie als het in de droger gaat. Het energieverbruik is overigens ook zeer zuinig, en goed voor de portemonnee (Reken dit voor de grap eens door per jaar tegen uw oude machine). De uitsteltimer is "slim" omdat je kunt instellen "klaar over XX uur". Dit is handiger omdat je dan geen rekening hoeft te houden hoe lang de was draait. Wij selecteren daarom ook eerder de eco stand die langer duurt. Overigens is het zeer eenvoudig de was om te stellen naar een snel programma (die iets meer stroom en water verbruikt wat wordt weergegeven op het display).

De Sensofresh "droog" opfrisprogramma hebben we nog maar 2x getest. 1x was bij ingebruikname, de andere met een zeer zwaar doorgerookte was na een Green Egg event. Ik zou zeggen dat 80% van de geur er uit was, maar niet volledig. Dat is vergelijkbaar met een nacht buiten hangen. Daarbij moet dan wel vermeld worden dat ik 6 uur lang in de rook heb gestaan, inclusief zalm roken. De hygiëne functie door middel van de sensofresh bij "lage temperatuur natte wasbeurt" is een waardevolle toevoeging voor delicate stoffen die je toch hygiënisch schoon wilt hebben.

• Eenvoudig in gebruik
  • Zuinig
  • Hoge toeren Centrifuge
  • Zeer geschikt voor delicate was

Minpunten

• Geen zelfdosering zeep
  • Geen weegfunctie, wel gewicht advies

Franklin 17-11-2016 Product paar weken in bezit

super wasmachine

Onlangs mijn nieuwe wasmachine mogen ontvangen. Keurige afspraak en levering. Na het aansluiten direct aan de slag. De machine wijst zichzelf, eenvoudig in de bediening, overzichtelijke bediening en een grote opening en voldoende capaciteit.
Voor een gezin van 5 is dit een essentiele machine in huis en hij draait vrijwel de gehele zaterdag. Dat doet ie onvermoeibaar en stil met een uitstekend resultaat.

Pluspunten

• goed duidelijk bedieningspaneel
  • grote vulopening
  • uitstekend wasresultaat

Bertran 17-11-2016 Product paar weken in bezit

Siemens WM16W790NL

Super wasmachine, doet het goed. Raad deze echt aan. Je hoort hem alleen als ik op katoen gewassen heb en dan gaat centrifugeren maar is niet storend.

Sita 14-11-2016 Product paar maanden in bezit

een kind kan de was doen en het is leuk!

De was ruikt opmerkelijk frisser dan ooit! SensoFresh is een sensatie. Ontdek steeds meer mogelijkheden o.a. vesten, jasjes en ook na vakantie even de niet gebruikte kleding opfrissen.
Het belangrijkste: de was is schoon zonder toevoeging van een extra middel.

Pluspunten

• mooi om te zien

Minpunten

• een paar programma's kunnen 9 kg aan

Gert 08-11-2016 Product paar dagen in bezit

eerste indruk is prima

Deze Miele wasmachine heeft een grote trommel en is stiller dan ons vorige apparaat. Wasresultaat is goed.

Pecuun 03-11-2016 Product paar weken in bezit

SensoFresh iQ700

Onze eerste wasmachine was een Siemens waar we toen erg tevreden over waren, maar na jaren diverse andere merken te hebben versleten zijn we toch weer bij Siemens terug gekomen omdat we ook de voor toen geldende normen niet vergeten waren

Pluspunten

• geluid arm
  • goede resultaten

Minpunten

• niets

Hollestelle 03-11-2016 Product paar dagen in bezit

Super fijn

Een wasmachine die in 35 minuten geurtjes uit mij Kleren krijgt en dat zonder water. Grote deur met verlichting is ook top. Als hij ook 16 jaar mee gaat zoals de oude zijn wij tevreden.

Fam Aydinli 01-11-2016 Product paar maanden in bezit

Zeer gebruiksvriendelijk duurzaam wasmachine

Zoals de titel al zegt zeer gebruiksvriendelijk en duurzaam wasmachine, na een oude miele wasmachine valt deze wasmachine meteen met de deur in huis. Veel meer wasprogramma's, zuiniger je kan het niet benoemen en het zit er op. Een wereld die voor ons openging. Het meest ideale is de 15 min programma ideaal voor mensen die vaak sporten. Al met al zeker een aanrader voor iedereen.

Pluspunten

• 15 min programma
  • Sensofresh
  • 1600 toeren

Minpunten

• Klep voor vloeibaar wasmiddel zit er niet bij

Debby 01-11-2016 Product paar weken in bezit

Duidelijk en goed

Prachtige wasmachine met een grote diversiteit in programma's. Groot vulvak en bijzonder stil!!! Vooral de tiptoetsen zijn plezierig in het gebruik.

Pluspunten

• Tiptoetsen
  • Veel programma's