Siemens WM16W790NL - Reviews

tile-Geluidsniveau
73 dB (centrifugeren)
tile-Vulgewicht
9 kg vulgewicht

De gemiddelde beoordeling is gebaseerd op de 179 reviews die zijn achtergelaten op Kieskeurig.nl.

8,9

Robert 205 31-05-2017

Fantastisch schoon, fantastisch stil

Zeer geruisloze machine. Zeer eenvoudig te bedienen. Het wasresultaat is uitstekend. De sensors in de machine zorgen ervoor dat de wasbeurt niet langer duurt dan noodzakelijk. Dat bespaard tijd en geld. Goed overzichtelijk display met prettige bediening. De keuze van de wasprogramma's is misschien wat weinig maar dat went zeker na enige tijd. 9 kg is ontzettend praktisch. Zelfs vol beladen blijft de machine zeer stil en is het resultaat uitstekend.

Pluspunten

• Zeer stil
  • Overzichtelijk display
  • Eenvoudig te bedienen
  • 9 kg is heel praktisch
  • Machine staat als een huis bij 1600t

Minpunten

• Misschien wat weinig programma keuzes

Syl 16-02-2017

Verpichte grote vulopening

Mooi vormgegeven wasmachine met grote verlichte vulopening. Kan meer wasgoed aan dan een reguliere machine op het katoenprogramma. Bij het gebruik van 1600 toeren komt de was al vrij droog uit de machine, dit scheel veel droogtijd. Ondanks het hoge toerental en een houten vloer is de machine vrij geruisloos en staat hij zo stevig als een huis. Doordat de machine veel verschillende programma's heeft is er altijd een keus die goed aansluit bij de kleding. Het hygiëne programma met zuurstof laat de was ruiken alsof het buiten heeft gehangen. Wij zijn heel tevreden!

Pluspunten

• hoge toerental (1600), relatief droge was
  • Kleding blijft redelijk kreukvrij
  • duidelijke display, gebruiksvriendelijk
  • stil

Minpunten

• water dat blijft staan in de rubberen rand
  • lange wasduur standaard programma

Chris Bruinsma 24-11-2017

Verbluffend stille wasmachine met grote kracht

Omdat onze oude wasmachine, een Siemens WXL1462 protesteerde en een hoop herrie veroorzaakte tijdens het centrifugeren, besloten we dat het tijd werd het beestje met pensioen te sturen. Beter een nieuwe aanschaffen op moment dat dit uitkomt voor het te laat is. Bovendien stond de nieuwe WM16W790 beter bij onze pas aangeschafte droger. Verbluffend stil is dit apparaat. Zo stil dat ik een paar maal ben gaan kijken of het ding nog wel actief was. En ja, het liep als een machientje. Goed waterpas gesteld, heeft de machine geen last van trillen tijdens zijn centrifuge-beurt. We zijn blij dat we voor dit apparaat hebben gekozen.

• Energiezuinig
  • Veel programma's

Minpunten

• Geen gevonden

YuDa 25-06-2017

Top wasmachine

Wij hebben deze wasmachine gekocht omdat wij onze vorige wasmachine aan de wandel ging. Hij staat bij ons op de tweede verdieping en wij hebben houten vloeren. Ik had al gelezen dat mensen dan allerlei problemen kunnen hebben met het waterpas zetten. De wasmachine stond al op een enkele houten plaat die vastgeschroefd was tegen de vloer maar het hielp niet hoe ik ook probeerde hem perfect waterpas te zetten.

De heren van Bemmel en Kroon hebben de wasmachine keurig netjes de trap op getild, aangesloten en wat ik nog niet door had was dat deze wasmachine zichzelf dus waterpas stelt, we stonden er bij, hij piepte en hij was klaar. De heren namen onze oude wasmachine mee en sindsdien kunnen wij weer heerlijk wassen. De eco standen duren wel een beetje lang maar ja als je geen haast hebt maakt dat niet zoveel uit. De speciale functie tegen luchtjes werkt aardig. Ik moet zeggen dat het niet 100% werkt maar dat licht er misschien ook aan dat wij zo milieuvriendelijk mogelijk proberen te wassen. Hij was prima en vrij stil, alleen als hij goed vol is dan hoor je hem wel een beetje tijdens het centrefugeren maar dat lijkt me ook niet meer dan normaal. Al met al een Top wasmachine.

Pluspunten

• Anti luchtjes stand
  • Automatische stabilisatie (waterpas)

Brian 12-06-2017

Mooi om te zien, makkelijk in gebruik

Grote trommel van 9 kg, kort wasprogramma van 15 minuten en de Sensofresh om kleding op te frissen waren voor ons de redenen om voor deze wasmachine te kiezen.
Nu een aantal weken in bezit/gebruik en we zijn er erg bij mee.
Duidelijke programma aanduiding op de machine en (mede daardoor) erg makkelijk in gebruik.
De machine is erg stil, zelfs tijdens het centrifugeren bij 1600 toeren .
Ja, er zijn goedkopere wasmachines, maar hij is het geld waard.

• 9 kg trommel
  • Sensofresh

Martin 10-06-2017

Wasmachine

Top wasmachine, duidelijke makkelijke programmakeuze, weinig geluid ook centrifugeren, na centrifugeren droger.

Pluspunten

• centrifugeert goed droog
  • makkelijk bedienbaar

Gerrit 04-06-2017

Wast Schoon

Wasmachine doet wat ze beloven.
Wast bijzonder goed schoon
15 min programma
Heel stil
Trommel kan tijdens wassen worden opengemaakt voor vergeten was

• Veel keuze in programmas
  • Grote vulopening
  • Binnen lichtje
  • Duidelijke display

Minpunten

• Nog geen minpunten tegengekomen

Lidwien Meeder 10-05-2017

Grote trommel en veel zuiniger

Vandaag mijn eerste was gedaan met mijn nieuwe wasmachine de Siemens WM16W790NL. Super blij mee, ik kon door de grote trommel wel 2x zoveel kleding wassen als mijn oude machine, tijdens het wassen maakte hij helemaal geen lawaai (dat was bij die oude wel anders) en dat is deze ook nog eens veel zuiniger. Ik ben heeeel blij.

Pluspunten

• Grote Trommel
  • Zuinig
  • weinig geluid

mizzredhead 31-03-2017

Stille wasmachine met grote capaciteit

Deze Siemens wasmachine is heel stil en er kan lekker veel in. Er zitten redelijk wat verschillende programma's op dus voor elke soort was is er een geschikt programma. De katoenwas op ecostand duurt wel erg lang, zo'n 4,5 uur. Maar er is ook een ultrakort programma voor als je snel wat kledingstukken schoon wilt krijgen.
De machine staat bij mij op een houten vloer maar hij is heel stabiel, ook bij het centrifugeren op 1600 toeren. Het beste is dan wel om de machine vol te laden.
De stoomfunctie vind ik een pluspunt hoewel ik daar van tevoren wat sceptisch over was. Je krijgt de was er niet schoon mee maar muffe kleding, beddengoed of sjaals ruiken na 30 minuten in de sensofresh toch weer fris. Het is een beetje een statische lucht als op een lentedag. Ik heb er zelfs de kostuums van mijn vriend mee fris gekregen. Vlekken met een vochtige doek wegpoetsen en dan het kostuum met de stoomfunctie behandelen.
De vulopening van de machine is groot wat het makkelijk maakt om er lekker veel was in te stoppen.
Het display en de bedieningstoetsen zijn erg prettig. Duidelijk en eenvoudig te begrijpen en het display is groot.
Bij sommige wasprogramma's staat een maximumbelading maar de wasmachine geeft die belading niet aan.

Pluspunten

• grote capaciteit
  • prettige en duidelijke bediening
  • stil
  • ook een snelprogramma
  • stoomfunctie

Minpunten

• geen beladingsindicatie

JC van Brederode 15-02-2017

Prachtige voorstelling met mooi slot

We hebben nu de Siemens een paar weken in bezit en zijn erg blij met de resultaten. Voor ons een belangrijk punt is een schone was; en daar zorgt deze wasmachine elke keer weer voor. We lopen veel in het bos, door de modder en hebben honden (en dus hondenhaar op kleding), maar daar weet deze SIemens goed raad mee.
Verder is de machine relatief stil, heeft een grote deur en ledverlichting in de trommel bij het inladen van de machine wat toch wel erg fijn is.
De verschillende programma's kunnen gemakkelijk worden aangepast door de temperatuur, hoeveelheid water en energieverbruik te veranderen naar eigen 'smaak'.
Dit alles gaat door tiptoetsen. Dit is misschien het enige kleine nadeel, als je tegen de machine aanstaat kun je deze per ongeluk activeren. Dit gaat niet snel, ik geloof dat je echt dan eerst de machine activeert en dan pas een keuze kan maken. Hij piept bij het aanraken van de tiptoetsen en wordt je dus gewaarschuwd. Dit alles in mooi blauwe verlichting.
Onze was komt ook relatief droog uit de wasmachine in vergelijking met onze oude Miele.
Al met al, wij zijn zeer tevreden met onze nieuwe wasmachine!

Pluspunten

• relatief stil
  • schone en redelijk droge was
  • mooi design, relatief stil
  • standaardprogramma's gemakkelijk aan te passen
  • grote deur, ledverlichting bij inladen vd was

Minpunten

• tiptoetsen redelijk gevoelig

Marian 09-02-2017

Ideale wasmachine

Ideale wasmachine met heel veel keuzemogelijkheden wat betreft de temperatuur, het toerental centrifugeren en korte of lange wasprogramma's.
De machine is makkelijk in gebruik en centifugeert erg goed. De kleding komt nu minder verkreukeld uit de machine dan bij mijn vorige machine. Ik strijk minder.
(Kast)luchtjes verdwijnen echt met SensoFresh. De machine geeft zelf aan hoeveel kg wasgoed er per programma in mag, (maar voor 9 kg is de trommel te klein).
De trommel is wel groter dan mijn vorige wasmachine dus ik draai wel minder wasjes. Ik maak veel gebruik van het programma Snel+Mix max. 4 kg en duurt een uur. De deur kan tussentijds geopend worden als je eerst op de pauzeknop drukt, daar heb je geen luikje voor nodig en je kan er zowel iets instoppen als er uithalen (papieren zakdoekje). Nadeel is dat er een beetje water op de rand van de deuropening blijft staan, waardoor je kleding weer nat wordt als je het eruit haalt.
Apart centrifugeren duurt lang (13 minuten).

Pluspunten

• Veel keuzemogelijkheden
  • Centrifugeert goed
  • Makkelijke bediening
  • Prima wasresultaat

Minpunten

• Er blijft water op de rubberrand staan
  • Apart centrifugeren duurt lang

Karin 24-06-2018

Ik vindt het heerlijk dat de wasmachine zo stil is.

Vanaf het eerste moment dat ik op mezelf ben gaan wonen heb ik al alles van Siemens als het gaat om witgoed apparatuur. Dit is mijn tweede Siemens wasmachine en ben er weer heel erg blij mee.

Pluspunten

• Erg stil, ook met centrifugeren
  • Erg makkelijk te bedienen
  • Grotere vulopening dan mijn vorige

Marion 23-06-2018

Wast goed en is geruisloos. Ik hoor de wasmachine amper.

Siemens staat ook goed aangeschreven en daarom heb ik voor een Siemens wasmachine gekozen. De wasmachine is geruisloos en wast zeer goed.

Pluspunten

• Geruisloos
  • Wast de witte was wit
  • water en energie besparend

Minpunten

• Nog niet gevonden

Rian 18-06-2018

Stille machine die zijn werk goed doet

Een grote trommel, vertrouwd merk en veel handige functies. Ook een trommel reinigingsfunctie vind ik erg prettig. Hij maakt weinig geluid zelfs bij 1600 toeren. Ziet er mooi uit, voor ons belangrijk want hij stat op een prominente plek in de bijkeuken.

Pluspunten

• grote trommel
  • weinig geluid
  • mooi uiterlijk

Nicole 17-06-2018

Super!

Net gekocht en nu al een verademing met onze oude Samsung welke na 5 jaar al de geest heeft gegeven. Even zoeken naar het juiste programma maar we zijn erg blij met deze machine!

Pluspunten

• Veel programma's
  • Stoomfunctie

Minpunten

• Wasprogramma's kunnen lang duren

Bauke 13-06-2018

Mooie machine met veel inhoud.

Grote trommel, vrij stil (als hij wast hoor je bijna niks en bij het centrifugeren maakt de machine wel wat meer geluid maar blijft mooi stil staan) en mooie programma's voor energie besparing. Op het duidelijke digitale display is ook af te lezen hoe zuinig de geplande wasbeurt is, een hele leuke toevoeging waardoor je bewust blijft wat je verbruikt voor een wasbeurt en allicht besluit om een langer maar zuiniger programma te draaien. De sensofresh mode hebben we ook even geprobeerd maar dit was met een heel groot kleed, vermoed dat dit alleen werkt met kleine kledingstukken. We hebben de machine nu bijna een week en zijn zeer tevreden! Omdat de trommel groot is is de wasmand (2 volwassenen en 2 kinderen) in 2 wasbeurten helemaal leeg!

Hiervoor hadden we een Miele van ongeveer 15 jaar oud. Met evenveel herrie als een langskomende goederentrein tijdens het centrifugeren.

Pluspunten

• Mooi digitaal display met tiptoetsen.
  • Veel programma's, veel op eco mode.
  • Grote trommel.
  • Stil tijdens het wassen.
  • Machine geeft aan hoezuinigde geplande wasbeurt is

Minpunten

• Knop voor het aan en uit zetten is vrij gevoelig.
  • Volgens mij kan het piepsignaal niet uit.

Maaike 11-06-2018

Ideale wasmachine voor groot gezin

Nu bijna twee maanden in huis, en veelvuldig gebruikt. Wij zijn een gezin met drie kleine kinderen, dus daar gaat nog wel eens iets mis. Deze machine gekocht vanwege grote trommel en daarbij energiezuinig en makkelijk in gebruik. En zo is het. Gemakkelijk bedienbare knoppen, kinderslot, energiezuinig, speciale stand voor overhemden. Twee kleine minpuntjes, die gemakkelijk op te lossen zijn. Kinderslot is heel fijn dat her erop zit, maar soms lastig n de bediening, beetje extra rust nodig en dan probleemloos. Daarnaast toerental van 1600 is erg hoog, hierdoor kleding vrijwel droog uit machine, echter ook een stuk gekreukter, als je niet van strijken houdt advies 1400 toeren is voldoende. Stil! Kortom; fijn ding dat zijn geld nu al op gebracht heeft.

Pluspunten

• grote trommel
  • makkelijk in gebruik
  • kinderslot

Minpunten

• kinderslot soms wat lastig te bedienen
  • 1600 toeren is misschien wat veel.

mube 08-06-2018

Wasmachine Siemens

Wat een top wasmachine lekker geruisloos. En een grote capaciteit wat ideaal is voor mijn grote familie. ik raad deze wasmachine zeker aan.

Pluspunten

• 8kg
  • geruisloos

Tonnie Poot 30-05-2018

Perfecte wasmachine.

Perfect apparaat, heel eenvoudig te bedienen, veel programma's, bijna geruisloos, grote trommel heel fijn voor B.V. gordijnen en dekbedovertrekken / winter vesten.
De was komt er met gebruik van het 1600 toerental, bijna droog uit.
En dan nog het sensor Fresh programma, heel fijn voor het opfrissen van de kleding.

Pluspunten

• Het sensor Fresh progamma.

Minpunten

• Elektriciteits kabel/snoer vrij kort

Elsa 29-05-2018

Puik kwaliteit

Deze wasmachine is een plezier om te gebruiken. Met de grote trommel is de was snel klaar. Zelfs de oude witte kleding kwam er witter uit.

Pluspunten

• grote trommel
  • stil

Minpunten

• lange wastijd