Siemens WM16W790NL - Reviews

tile-Geluidsniveau
73 dB (centrifugeren)
tile-Vulgewicht
9 kg vulgewicht

Beoordeling op basis van 99 reviews geschreven op Kieskeurig.nl.

8,9

Robert 205 31-05-2017 Product paar weken in bezit

Fantastisch schoon, fantastisch stil

Zeer geruisloze machine. Zeer eenvoudig te bedienen. Het wasresultaat is uitstekend. De sensors in de machine zorgen ervoor dat de wasbeurt niet langer duurt dan noodzakelijk. Dat bespaard tijd en geld. Goed overzichtelijk display met prettige bediening. De keuze van de wasprogramma's is misschien wat weinig maar dat went zeker na enige tijd. 9 kg is ontzettend praktisch. Zelfs vol beladen blijft de machine zeer stil en is het resultaat uitstekend.

Pluspunten

• Zeer stil
  • Overzichtelijk display
  • Eenvoudig te bedienen
  • 9 kg is heel praktisch
  • Machine staat als een huis bij 1600t

Minpunten

• Misschien wat weinig programma keuzes

YuDa 25-06-2017 Product paar maanden in bezit

Top wasmachine

Wij hebben deze wasmachine gekocht omdat wij onze vorige wasmachine aan de wandel ging. Hij staat bij ons op de tweede verdieping en wij hebben houten vloeren. Ik had al gelezen dat mensen dan allerlei problemen kunnen hebben met het waterpas zetten. De wasmachine stond al op een enkele houten plaat die vastgeschroefd was tegen de vloer maar het hielp niet hoe ik ook probeerde hem perfect waterpas te zetten.

De heren van Bemmel en Kroon hebben de wasmachine keurig netjes de trap op getild, aangesloten en wat ik nog niet door had was dat deze wasmachine zichzelf dus waterpas stelt, we stonden er bij, hij piepte en hij was klaar. De heren namen onze oude wasmachine mee en sindsdien kunnen wij weer heerlijk wassen. De eco standen duren wel een beetje lang maar ja als je geen haast hebt maakt dat niet zoveel uit. De speciale functie tegen luchtjes werkt aardig. Ik moet zeggen dat het niet 100% werkt maar dat licht er misschien ook aan dat wij zo milieuvriendelijk mogelijk proberen te wassen. Hij was prima en vrij stil, alleen als hij goed vol is dan hoor je hem wel een beetje tijdens het centrefugeren maar dat lijkt me ook niet meer dan normaal. Al met al een Top wasmachine.

Pluspunten

• Anti luchtjes stand
  • Automatische stabilisatie (waterpas)

Brian 12-06-2017 Product paar weken in bezit

Mooi om te zien, makkelijk in gebruik

Grote trommel van 9 kg, kort wasprogramma van 15 minuten en de Sensofresh om kleding op te frissen waren voor ons de redenen om voor deze wasmachine te kiezen.
Nu een aantal weken in bezit/gebruik en we zijn er erg bij mee.
Duidelijke programma aanduiding op de machine en (mede daardoor) erg makkelijk in gebruik.
De machine is erg stil, zelfs tijdens het centrifugeren bij 1600 toeren .
Ja, er zijn goedkopere wasmachines, maar hij is het geld waard.

• 9 kg trommel
  • Sensofresh

Martin 10-06-2017 Product paar dagen in bezit

Wasmachine

Top wasmachine, duidelijke makkelijke programmakeuze, weinig geluid ook centrifugeren, na centrifugeren droger.

Pluspunten

• centrifugeert goed droog
  • makkelijk bedienbaar

Gerrit 04-06-2017 Product paar dagen in bezit

Wast Schoon

Wasmachine doet wat ze beloven.
Wast bijzonder goed schoon
15 min programma
Heel stil
Trommel kan tijdens wassen worden opengemaakt voor vergeten was

• Veel keuze in programmas
  • Grote vulopening
  • Binnen lichtje
  • Duidelijke display

Minpunten

• Nog geen minpunten tegengekomen

Lidwien Meeder 10-05-2017 Product paar dagen in bezit

Grote trommel en veel zuiniger

Vandaag mijn eerste was gedaan met mijn nieuwe wasmachine de Siemens WM16W790NL. Super blij mee, ik kon door de grote trommel wel 2x zoveel kleding wassen als mijn oude machine, tijdens het wassen maakte hij helemaal geen lawaai (dat was bij die oude wel anders) en dat is deze ook nog eens veel zuiniger. Ik ben heeeel blij.

Pluspunten

• Grote Trommel
  • Zuinig
  • weinig geluid

mizzredhead 31-03-2017 Product paar weken in bezit

Stille wasmachine met grote capaciteit

Deze Siemens wasmachine is heel stil en er kan lekker veel in. Er zitten redelijk wat verschillende programma's op dus voor elke soort was is er een geschikt programma. De katoenwas op ecostand duurt wel erg lang, zo'n 4,5 uur. Maar er is ook een ultrakort programma voor als je snel wat kledingstukken schoon wilt krijgen.
De machine staat bij mij op een houten vloer maar hij is heel stabiel, ook bij het centrifugeren op 1600 toeren. Het beste is dan wel om de machine vol te laden.
De stoomfunctie vind ik een pluspunt hoewel ik daar van tevoren wat sceptisch over was. Je krijgt de was er niet schoon mee maar muffe kleding, beddengoed of sjaals ruiken na 30 minuten in de sensofresh toch weer fris. Het is een beetje een statische lucht als op een lentedag. Ik heb er zelfs de kostuums van mijn vriend mee fris gekregen. Vlekken met een vochtige doek wegpoetsen en dan het kostuum met de stoomfunctie behandelen.
De vulopening van de machine is groot wat het makkelijk maakt om er lekker veel was in te stoppen.
Het display en de bedieningstoetsen zijn erg prettig. Duidelijk en eenvoudig te begrijpen en het display is groot.
Bij sommige wasprogramma's staat een maximumbelading maar de wasmachine geeft die belading niet aan.

Pluspunten

• grote capaciteit
  • prettige en duidelijke bediening
  • stil
  • ook een snelprogramma
  • stoomfunctie

Minpunten

• geen beladingsindicatie

Syl 16-02-2017 Product paar weken in bezit

Verpichte grote vulopening

Mooi vormgegeven wasmachine met grote verlichte vulopening. Kan meer wasgoed aan dan een reguliere machine op het katoenprogramma. Bij het gebruik van 1600 toeren komt de was al vrij droog uit de machine, dit scheel veel droogtijd. Ondanks het hoge toerental en een houten vloer is de machine vrij geruisloos en staat hij zo stevig als een huis. Doordat de machine veel verschillende programma's heeft is er altijd een keus die goed aansluit bij de kleding. Het hygiëne programma met zuurstof laat de was ruiken alsof het buiten heeft gehangen. Wij zijn heel tevreden!

Pluspunten

• hoge toerental (1600), relatief droge was
  • Kleding blijft redelijk kreukvrij
  • duidelijke display, gebruiksvriendelijk
  • stil

Minpunten

• water dat blijft staan in de rubberen rand
  • lange wasduur standaard programma

JC van Brederode 15-02-2017 Product paar weken in bezit

Prachtige voorstelling met mooi slot

We hebben nu de Siemens een paar weken in bezit en zijn erg blij met de resultaten. Voor ons een belangrijk punt is een schone was; en daar zorgt deze wasmachine elke keer weer voor. We lopen veel in het bos, door de modder en hebben honden (en dus hondenhaar op kleding), maar daar weet deze SIemens goed raad mee.
Verder is de machine relatief stil, heeft een grote deur en ledverlichting in de trommel bij het inladen van de machine wat toch wel erg fijn is.
De verschillende programma's kunnen gemakkelijk worden aangepast door de temperatuur, hoeveelheid water en energieverbruik te veranderen naar eigen 'smaak'.
Dit alles gaat door tiptoetsen. Dit is misschien het enige kleine nadeel, als je tegen de machine aanstaat kun je deze per ongeluk activeren. Dit gaat niet snel, ik geloof dat je echt dan eerst de machine activeert en dan pas een keuze kan maken. Hij piept bij het aanraken van de tiptoetsen en wordt je dus gewaarschuwd. Dit alles in mooi blauwe verlichting.
Onze was komt ook relatief droog uit de wasmachine in vergelijking met onze oude Miele.
Al met al, wij zijn zeer tevreden met onze nieuwe wasmachine!

Pluspunten

• relatief stil
  • schone en redelijk droge was
  • mooi design, relatief stil
  • standaardprogramma's gemakkelijk aan te passen
  • grote deur, ledverlichting bij inladen vd was

Minpunten

• tiptoetsen redelijk gevoelig

Marian 09-02-2017 Product paar maanden in bezit

Ideale wasmachine

Ideale wasmachine met heel veel keuzemogelijkheden wat betreft de temperatuur, het toerental centrifugeren en korte of lange wasprogramma's.
De machine is makkelijk in gebruik en centifugeert erg goed. De kleding komt nu minder verkreukeld uit de machine dan bij mijn vorige machine. Ik strijk minder.
(Kast)luchtjes verdwijnen echt met SensoFresh. De machine geeft zelf aan hoeveel kg wasgoed er per programma in mag, (maar voor 9 kg is de trommel te klein).
De trommel is wel groter dan mijn vorige wasmachine dus ik draai wel minder wasjes. Ik maak veel gebruik van het programma Snel+Mix max. 4 kg en duurt een uur. De deur kan tussentijds geopend worden als je eerst op de pauzeknop drukt, daar heb je geen luikje voor nodig en je kan er zowel iets instoppen als er uithalen (papieren zakdoekje). Nadeel is dat er een beetje water op de rand van de deuropening blijft staan, waardoor je kleding weer nat wordt als je het eruit haalt.
Apart centrifugeren duurt lang (13 minuten).

Pluspunten

• Veel keuzemogelijkheden
  • Centrifugeert goed
  • Makkelijke bediening
  • Prima wasresultaat

Minpunten

• Er blijft water op de rubberrand staan
  • Apart centrifugeren duurt lang

M Rijkers 18-10-2017 Product paar dagen in bezit

Fijne wasmachine en erg stil

Ter vervanging van onze oude siemens wasmachine (defecte motor), deze aangeschaft. Wat direct opvalt is dat het nieuwe model nog stiller is dan zijn voorganger, voor ons niet direct een pré, maar bij een bovenwoning of een wasruimte in de buurt van (kinder)slaapkamers kan ik me voorstellen dat dit belangrijk is. De instellingsmogelijkheden zijn ruim en het display duidelijk en overzichtelijk. De trommel is zelfs verlicht zodra het deurtje opengaat.
Nu maar hopen dat hij het lang vol gaat houden, maar bij deze in ieder geval 10 jaar garantie op de mortor.

Pluspunten

• stil
  • veel mogelijkheden
  • duidelijk display

Minpunten

• nog geen

Patricia 31-08-2017 Product paar maanden in bezit

Fantastisch...

Wat een geweldige wasmachine is dit zeg! De wasmachine die ik ging vervangen was 14 jaar oud en ook een Siemens. Ik neem moeilijk afstand van dat wat ik heb want ik weet nooit wat ik weer krijg. Omdat de oude Siemens de meest drukke jaren van mijn gezin met 3 opgroeiende kinderen had doorstaan, zonder enig probleem, besloten wij Siemens trouw te blijven. Bewust gekozen voor deze wasmachine omdat deze zoveel meer gemak kent...ik noem m.n. de functie SensoFresh waarmee zomaar een kledingstuk opgefrist kan worden, de antikreuk functie bij het overhemd programma...ik strijk geen enkel overhemd meer! De handdoekenwas op 1600 toeren centrifugeren waar onze oude droger ook blij mee is! Ik ken de wasmachine nog niet door en door maar ik ben er zo gelukkig mee...Ik zeg: ''een absoluut goede aankoop''. CAPEAU Siemens...Tegelijk ken ik Siemens ook als zeer betrouwbaar in mijn keuken!

Pluspunten

• Alles

Minpunten

• N.v.t.

Rdam 17-08-2017

Super wasmachine.

Wat een stilte! sensoFresh is een gave toevoeging, waarvan je daadwerkelijk de machine ziet vullen met het zuurstof.

Sherry 52 19-06-2017

wie had dat gedacht

Ik dacht tot nu toe een zeer goede machine te hebben, door verhuizing moest ik een nieuwe wasmachine kopen, en besloot na allerlei vergelijken voor Siemens sensofresh, had niet beter gekunt.

Rob vd berg 29-05-2017 Product paar dagen in bezit

Superstil en mooi vormgegeven, zeer duidelijk display.

Superstil, zuinig en mooi. Lampje bij het vullen en starten. echt topapparaat. onze dochter slaapt ernaast op zolder, hoort er niets van. Zeer mooie wasresultatetn.

Gala 03-04-2017

Geweldige wasmaschine

Zeer tevreden over de functionaliteiten van deze wasmachine die werkelijk alles kan! Met gebruik van de kreukherstellende programmas zijn overhemden bijna strijkvrij en zeker in combinatie met IQ500 wasdroger. Rondom tevreden met de energie zuinigheid en het lage geluidsniveau tijdens het centrifugeren. In een woord GEWELDIG en een echte aanrader!

R 26-02-2017 Product paar dagen in bezit

Stille machine

Mooie stille goed ogende machine met veel voordelen.
Helaas ontbreek een beladings indicatie zodat men kan zien hoeveel wasgoed er nog bijgevuld kan worden.

Pluspunten

• stille machine

Minpunten

• geen beladings indicatie

Alice 06-02-2017 Product paar weken in bezit

Gebruiksvriendelijk

De sensofresh wasmachine van Siemens die ik laatst heb aangeschaft bevalt me zeer goed! Na wel even wat uitvogelen met de vele standen, ben ik zeer tevreden over hoe makkelijk je ermee te werk gaat. Mijn favoriet is vooral het programma met de actieve zuurstof, waarmee je moeilijk wasbare kleding weer als bloemetjes laat ruiken! Het is een dure aanschaf, maar zeker de moeite waard, en vooral met de lange fabrieksgarantie op de motor.

Pluspunten

• Moeilijk wasbare kleding kun je nu wél wassen
  • programma's zijn in te korten

frans 30-01-2017 Product paar dagen in bezit

prachtige machine

uiterst stille machine (zeker in vergelijk met onze oude afgedankte Siemens machine van 17 jaar oud!) en gemakkelijk te bedienen. Veel functies en bedieningsgemak is eenvoudig.

frits 18-01-2017 Product paar dagen in bezit

zeer stille wasmachine en eenvoudig in gebruik

product is gebruiksvriendelijk en stil. de prijs kwaliteit verhouding vind ik gunstig. de was komt er schoon en mooi droog uit door de 1600 toeren centrifuge. een aanrader

Pluspunten

• stilte
  • gebruiksgemak