Siemens WM16W790NL

De gemiddelde beoordeling is gebaseerd op 191 goedgekeurde reviews die zijn achtergelaten voor de Siemens WM16W790NL op Kieskeurig.nl. Deze beoordeling wordt berekend door de som van de reviewscores te delen door het aantal reviews.

Wim Wolkers 18-05-2020

Zeer stille wasmachine

Geschreven voor: Siemens WM16W790NL

Een prima aanbieding gevonden van de Siemens wasmachine WM16W790NL en daar ook een Siemens warmtepomp droger WT44W563NL bij gekocht. Beide machines uit de IQ700 serie met een capaciteit van 9 kg.
De wasmachine doet zijn werk extreem stil en goed. Door het centrifuge toerental van
max. 1600 t/min. komt de was al goed droog uit de machine.
Samen met de warmtepomp droger, die je o.a. kan instellen op kastdroog of strijkdroog is het een uitstekende combinatie die ook nog energiezuinig is.
De duurzaamheid van deze machines kan ik nog niet beoordelen maar alle keukenapparatuur van Siemens in mijn huis geven al heel lang geen enkel probleem dus ik verwacht ook bij deze machines een langdurig storingvrij gebruik.

Pluspunten

• Zeer stille machine
  • Centrifugeert met max. 1600 t/min.
  • Grote capaciteit dus in totaal minder verbruik.
  • Teveel wasmiddel wordt op display getoond

Minpunten

• Nog geen minpunten

Familie Heijmans 16-02-2020

Fijne machine, maar na 18 maanden stuk

Geschreven voor: Siemens WM16W790NL

Fijne wasmachine, gebruiksvriendelijk en zuinig.
Wel een forse tegenvaller dat de vermogensmodule al na 18 maanden stuk ging. Dit is keurig binnen de garantie gerepareerd, maar betekent wel dat we een volle week geen wasmachine ter beschikking hadden .

Pluspunten

• Gebruiksvriendelijk
  • Zuinig

Minpunten

• Duurzaamheid

Marie-José Gouders 05-01-2020

Handige wasmachine, gemakkelijk te bedienen

Geschreven voor: Siemens WM16W790NL

Fijne en stille wasmachine, gemakkelijk te bedienen met genoeg keuzeprogramma's. De was komt er super fris en schoon uit. Het verkorte programma voor de was op 60 graden is een echte aanrader want het duurt maar 1 uur en 6 minuten. Ook het Senso Fresh programma is ideaal, in korte tijd is de was fris en schoon. Ik ben erg blij dat ik voor dit Siemens apparaat gekozen heb.

Pluspunten

• gemakkelijk te bedienen
  • wast goed schoon
  • de korte programma's zijn ideaal

Minpunten

• er blijft water in de rubberen ring staan
  • ecoprogramma duurt erg lang

Ruben 28-10-2019

Prettig in gebruik en stil

Geschreven voor: Siemens WM16W790NL

We wilden een stille en energiezuinige wasmachine voor 9 kg was. Na wat research dit apparaat gekozen. Het ding ziet er mooi uit en voldoen aan onze verwachting: onze was goed schoon wassen. :)

Pluspunten

• Stil
  • Groot
  • Ziet er goed uit

Minpunten

• Een bolletje in de machine wordt afgeraden
  • Eco wasprogramma duurt erg lang

MevrM 16-10-2019

Fijne wasmachine

Geschreven voor: Siemens WM16W790NL

Fijne wasmachine, makkelijk in gebruik ondanks de vele opties. Echofresh systeem!
Maakt weinig geluid en energiezuinig

F. put 12-08-2019

De wasresultaten zijn prima

Geschreven voor: Siemens WM16W790NL

Het is een zeer moderne machine met veel mogelijkheden.

Een nadeel is dat je een programma niet (makkelijk) kan stoppen.
Zo is het niet mogelijk na de start nog iets wasgoed toe te voegen.

Marinus 27-04-2019

Een kind kan de was doen !!

Geschreven voor: Siemens WM16W790NL

Een mooie stille machine ook met 1600 toeren centrifugeren ! Voor elke was wel een programma ,meerdere keuzes over energie en water gebruik , makkelijk te bedienen , goede koop voor een redelijke prijs !!

Pluspunten

• bediening
  • zuinig

Fred 24-04-2019

Wasmachine met stoomfunctie

Geschreven voor: Siemens WM16W790NL

Handige bediening. Mijn vrouw is erg blij met de duidelijke en eenvoudige bieding van de wasmachine.

Skaeeten 24-04-2019

Mooie vormgeving en prachtige display!

Geschreven voor: Siemens WM16W790NL

Zeer tevreden met mijn nieuwe wasmachine. Makkelijk te bedienen en veel keuze programma's. Blij met alle functies. Superkort 15 programma is prettig wanneer je B.v. panty's, ondergoed of een enkel kledingstuk wil wassen.

Pluspunten

• makkelijk te bedienen
  • veel programma's

Marjo Schurink 13-04-2019

Siemens Wasmachine Type WM16W890NL

Geschreven voor: Siemens WM16W790NL

Ik heb van verschillende wasmachines de reviews bekeken, en mijn wensen waren zo wie zo dat het meer moest zijn dan 7 kilo en een 1600 toeren moest hebben.
Dan maakte mij het merk niet zo veel uit, maar toch kwam ik bij deze terecht, ik heb hem nu een week, en een en al lof, mooi lampje in de trommel, is toch weer extra, wat de anderen niet hebben, en de was is zo weer droog na die 1600 toeren.
De was voelt veel zachter aan, en ik gebruik echt dezelfde waspoeder als voor heen, en wat dacht je van de korte was van 15 minuten, ik heb voor mijn werk alleen maar witte blouses, die worden niet zo heel vies, maar toch met zweet en kleine vlekjes en de kraagrand, even op een kort programma, en net zo mooi schoon, GEWELDIG.
En er zit ook een hygiene programma op, even de dekbedden er in en weer lekker fris, GEWELDIG, ik kan deze wasmachine echt iedereen aanraden, absoluut geen verkeerde keuze en zeker niet voor dat geld.
En dan geeft Siemens ook nog eens 50 euro retour op je rekening, mooi toch!!
Ook heb ik de reviews gelezen over de service van verschillende merken, en ook daar kwam SIEMENS het beste uit de bus,
wat toch ook niet echt onbelangrijk is, vind ik, want als die het niet doet!!!! je kunt immers niet zonder wasmachine.
Mochten jullie een nieuwe wasmachine aan willen schaffe, ga dan voor eens SIEMENS, perfect.

T 09-04-2019

Prachtig display

Geschreven voor: Siemens WM16W790NL

Net nieuw en van merk veranderd.Wat ik geweldig vind,is de sensofresh.Een colbertje wat je even op wilt frissen,heerlijk en een aanrader om dit machine aan te schaffen.

Bianca 02-04-2019

Wassen Goede resultaten

Geschreven voor: Siemens WM16W790NL

Goede kwaliteit wasmachine is zijn aankoopprijs waard. Hoort de wasmachine bijna niet. Programma voor stomen van kleding en overgordijnen is perfect. Kan programma's aanpassen. Top

Pluspunten

• Kleding en gordijnen stomen
  • Makkelijk in te stellen

R.N.Meurs 07-03-2019

Wasmachine Siemens met sensoFresh

Geschreven voor: Siemens WM16W790NL

Wasmachine van Siemens WM16W790NL. Prima machine, 1600 toeren met grote trommel van 9 kg. Is gebruiksvriendelijk en erg stil. Zuinig met water en elektra. je kunt ook nog kiezen voor een extra zuinig programma. De sensoFrech werkt prima. even je kleding opfrissen zonder te wassen. Top wasmachine prijs kwaliteit verhouding.

Pluspunten

• energiezuinig
  • stil

J.P. Ambow 02-03-2019

Mooi ogende wasmachine en makkelijk in gebruik.

Geschreven voor: Siemens WM16W790NL

Na 19 jaar Miele vonden we deze niet al te dure Siemens wasmachine dank zij vele positieve reviews.
Tot nu toe voldoet hij ruim aan onze verwachtingen, stil tijdens wassen en centrifugeren en vele mogelijkheden.
Op de zeer heldere display: resttijd indicatie, aanpasbare centrifugesnelheid etc, verloop wassen e.a. met duidelijke symbolen (NL bedieningspaneel). Dankzij de 9 kg kunnen we nu de was in 1 keer draaien. Sensofresh is een prima aanvulling. kortom een top machine voor deze prijs.

Pluspunten

• Zeer stil
  • Overzichtelijke display Eenvodig te bedienen

Minpunten

• geen

MJDV 09-01-2019

Wasmachine

Geschreven voor: Siemens WM16W790NL

Het is een geweldige wasmachine. Hij werkt fantastisch en doet precies wat ik wil dat hij moet doen. Zeer tevreden.

Giulia 28-12-2018

goede ervaring

Geschreven voor: Siemens WM16W790NL

na 20 jaar een siemens wasmachine. was ik aan een nieuwe toe. Ik heb weer een siemens gekozen om zijn degelijkheid groot trommel goed duidelijk scherm en voorhal heel stil zodat ik in de nacht kan laten wassen makkelijk en goedkoop.

Pluspunten

• duidelijk
  • stil
  • duurzaam

Strawberrybella 15-12-2018

Siemens WM16W790NL

Geschreven voor: Siemens WM16W790NL

It's a great machine that cleans like a machine is supposed to. Has a variety of programmes to choose from and you can customise heavily depending on how laundry you have even though the capacity is 9kg. So I can put in as little as 2kg or as much as 9kg. Washes just as good and adjusts energy consumption to the laundry load. Am a very happy customer!

Pluspunten

• No.of programmes
  • Big opening door and the drum is lit
  • Very silent

Ilona 10-12-2018

Grote, verlichte trommel

Geschreven voor: Siemens WM16W790NL

Een mooie machine met een grote trommel die verlicht is. Met een 5 persoons huishouden is dat ideaal. Een uitgebreid keuze programma zit er op. Mijn vorige was een Miele. Deze wast net zo schoon. En super handig is de opfris functie senso fresh. Tot nu toe echt blij met deze mooie machine
De prijs/kwaliteit verhouding is naar mijn mening goed.

Pluspunten

• Grote trommel
  • Verlichte trommel
  • Indicatie stroom en water verbruik in display
  • Behoorlijk stil
  • Senso fresh functie

Minpunten

• Geen tijdkeuze mogelijk

S 04-12-2018

Ik houd weer van wassen!

Geschreven voor: Siemens WM16W790NL

Onderzoek gedaan naar verschillende type wasmachines. Deze viel het meest op, omdat het vrijwel overal was uitverkocht. Ik snap nu waarom dit het geval is. De senso optie (kleren worden gewassen zonder water, maar met zuurstofdeeltjes) is ideaal voor de gevoeligere kleding. Wast en droogt verder goed, met keuze uit vele handige wasprogramma's. Zo is ook de kreukvrije wasoptie ideaal voor het wassen van overhemden - scheelt toch weer wat strijkuurtjes. Als ik dan toch een minpunt moeten benoemen, is het dat de eco-programma's langere wastijd nodig hebben. Echter: ten opzichte van mijn vorige wasmachine - een LG wasmachine - is dit een klasse beter.

Pluspunten

• Senso optie
  • Veel wasprogramma's

Minpunten

• Eco programma duurt lang

Harry 04-12-2018

De baas onder wasmachines

Geschreven voor: Siemens WM16W790NL

Nadat mijn wasmachine was overleden ben ik opzoek gegaan naar een vervanger die stil, zuinig, krachtig en een grote trommel moest hebben. Al snel kwam ik uit op de wasmachines van Siemens en vond in de IQ700 serie mijn match.
De WM16W790NL doet geheel wat er staat beschreven en wast uitsteken. De programma's en de functie sensoFresh zijn geweldig. Is erg stil en de trommelverlichting en bijvul functie zijn top
Ik ben zeer tevreden en een aanrader voor gezinnen.

Pluspunten

• Trommelverlichting
  • bijvul functie
  • sensoFresh
  • Geluidsarm
  • Grote trommel

Minpunten

• Nog niet ontdekt

Marcel 02-12-2018

Een handig en ook een zuinig Siemens wasautomaat

Geschreven voor: Siemens WM16W790NL

Dit product heb ik aangeschaft omdat ik een energie zuinig goed wassende wasmachine wilde hebben .......
en het voldoet aan al mijn verwachtingen.
Ondanks dat er vele wasprogramma's mogelijk zijn hebben we eigenlijk genoeg aan de basisprogramma's.
Het standaard kunnen verkorten van alle programma's wordt vaak aangezet.
De strakke vormgeving en de stille werking maken het geheel compleet.

Pluspunten

• Zuinig met water en electra
  • Wast schoon
  • De mogelijkheid om alle programma's te verkorten
  • Stil

Minpunten

• nog niet ontdekt

Els van Houtum 01-12-2018

Deze wasmachine overtreft onze verwachtingen

Geschreven voor: Siemens WM16W790NL

Daar wij uitermate tevreden waren over onze IQ 700 Siemens warmtepompdoger hebben wij besloten ook een IQ 700 wasmachine van Siemens aan te schaffen
Deze apparaten overtreft onze verwachtingen.
Wast uitstekend is geruisloos en de was kont er nagenoeg droog uit!

Pluspunten

• Geluidloos
  • Was nagenoeg droog

Alphen 27-11-2018

Prima machine voor een redelijke prijs

Geschreven voor: Siemens WM16W790NL

Prima machine voldoet geheel aan de verwachtingen, nare luchtjes gaan er met de sensoFresh helemaal uit.
Klein nadeel zijn de tip toetsen, die zijn wel heel gevoelig. Verder is de machine heel stil en heeft een mooi design, maar beter nog hij wast prima, snel en schoon.

Pluspunten

• stil
  • zuinig
  • mooi design
  • Sensofresh

Minpunten

• gevoelige tip toetsen

S. Merbis 21-11-2018

Heerlijke stille machine

Geschreven voor: Siemens WM16W790NL

Ik vind het een heerlijke machine. Hij staat bij mij in de kamer die aan de eetkamer grenst, gelukkig is hij erg stil en worden gesprek niet overstemd ;)
Door het hoge toerental wat ik vooral bij handdoeken gebruik komen deze er bijna droog uit.
Als je dan toch de was moet doen, dan maar met deze Siemens :)

Pluspunten

• stil
  • hoog toerental
  • energiezuinig
  • ingebouwde aquastop
  • appart programma om de machine te reinigen

Odel 20-11-2018

makkelijk in bediening, super stil, groot vermogen inhoud

Geschreven voor: Siemens WM16W790NL

Doet wat ie moet doen, snelle programma's, waterverbruikscontrole, super stil en goed wasresultaat! Makkelijk in gebruik.
De deur en wasmiddellade voelen wat goedkoop aan en de handgreep om de deur te openen, is misschien niet op de handigste plek (zo bij twee uur), maar dit went zeker.
De aan/uitknop is iets te makkelijk in te drukken voor kleine kinder vingertjes.

Pluspunten

• still
  • snel
  • waterverbruik na belading
  • verlichting in de trommel

Minpunten

• aan en uit knop te makkelijk
  • positie greep van deur