Siemens WD15G441NL - Reviews

8 kg
A
Geluidsniveau
74 dB (centrifugeren)

Beoordeling op basis van 25 reviews geschreven op Kieskeurig.nl.

Leufje 21-11-2016 Product paar weken in bezit

Heerlijk stil, veel mogelijkheden en toch eenvoudig!

Onze Siemens a12-16 wasmachine was aan vervanging toe en door de komst van een kleintje werd ook de behoefte aan een droger groter. Na wat speurwerk voor een wasdroogcombinatie kwamen AEG en Siemens eigenlijk naar voren als opties. De keuze is uiteindelijk gevallen op de Siemens, mede door de goede ervaringen met Siemens hiervoor en doordat er een mooie kans op een outlet model bestond (met wat krasjes aan de achterkant).

Na plaatsing en de eerste paar wasbeurten valt vooral de enorme stilte van het wassen op. In vergelijking met onze oude machine is deze heerlijk rustig. Hij staat in de bijkeuken grenzend aan de woonkamer, waarbij de deur vaak open staat ivm de kat, maar last hebben we er niet van. Bij het centrifugeren komen er natuurlijk wel de nodige krachten en geluiden vrij, maar alles nog steeds minder dan wat we gewend waren. En daarbij is het verschil in resultaat tussen 1200rpm en 1500rpm (de nieuwe) wel een heerlijk verschil.

Drogen is nog even proberen en wennen. Lang drogen werkt goed, maar sommige was is daar gewoon gevoelig voor en kan dus krimpen. Kortere programma's worden nu getest om het optimale resultaat te vinden. Maar ook hier geldt dat we enorm tevreden zijn met de kwaliteit.

In alles een absolute aanrader!

Pluspunten

• droogresultaat beter dan verwacht
  • hoeveelheid programma's
  • eenvoud in bediening
  • 1500rpm (meeste 1400)

Debbie 21-07-2017 Product paar dagen in bezit

Top was/droogmachine

Na een opholgeslagen LG was/droogmachine gekozen voor deze Siemens was/droogmachine! Top apparaat en doet wat ie moet doen! Wassen en/of drogen met perfect resultaat!

Pluspunten

• snelle was/droog programma's
  • weinig geluid

Minpunten

• nog niet gevonden

JPHR 07-06-2017

Zelfs een 90-jarige kan de was doen

Gekocht voor mijn moeder, die inmiddels fysiek minder wordt. Werkbesparend, want geen was overhevelen naar de droogmachine, geen condenswater reservoir lozen en geen filter meer schoonmaken. Uiteraard ook ruimtebesparend. Ze kwam er met deze machine ook achter dat ze voorheen altijd (veel) te veel waspoeder heeft gebruikt.
Ergonomie zodanig dat ik mijn moeder met uitsluitend telefonische assistentie snel met deze machine vertrouwd heb kunnen maken.

chrissouren 29-05-2017

De 2.0 van het kleine zusje

Ik had het kleine zusje de WD12D520NL. Trouw 8 jaar dienst gedaan, en nu de grote broer. Wast meer, droogt meer en is nog stiller. Echte Siemens fan geworden door deze 2 appartaten

JR 09-05-2017 Product paar dagen in bezit

Werk en ruimtebesparend

Niet echt benadrukt in de documentatie, maar wel voordelen zijn ook:
- niet meer was van wasmachine naar droger hoeven te verplaatsen
- geen condenswaterreservoir hoeven te legen
- geen pluizenfilter meer schoonmaken
- aanmerkelijke ruimtebesparing

Deze machine gekocht voor mijn 90 jarige moeder met 'knoppenvrees', maar het gebruik heb ik haar zelfs via de telefoon snel uit kunnen leggen.

Pluspunten

• ruimte- en werkbesparend
  • fraai design en eenvoudige bediening

Pjisonline 06-05-2017

Een hele fijne machine

Het eerste wat opvalt bij het gebruiken van deze was-droogcombinatie is hoe stil hij is. Je hoort de motor niet, alleen het kalmerende zachte geklots van je kleding in het water. Verder is hij erg eenvoudig te bedienen, heeft een handig display met alle functies zichtbaar. En het is ideaal om de was er gewassen en droog uit te kunnen halen.

P.J. van Dijk 06-05-2017 Product paar weken in bezit

Fijne machine

Ik ben erg blij met deze nieuwe Siemens WD15G441NL was-droogcombinatie. Hij is erg stil en enorm gemakkelijk in gebruik. Het feit dat je kunt wassen en drogen in een keer door is ideaal. Ik ben vooral verrast door de stilte van de machine. De motor hoor je echt niet. Je hoort dus alleen het klotsen van het water en de kleding. Centrifugeren hoor je natuurlijk wel, maar ook dat valt mee. Drogen hoor je ook, maar is ook te doen. Ik heb hem nu twee weken in huis en verschillende programma's uitgeprobeerd; prima!

Pluspunten

• Stilheid van de machine.
  • Gemak van wassen en drogen in één.
  • Overzichtelijk display.

Minpunten

• Geen stoomfunctie.
  • pluizen in het rubber na het drogen.

Mitch 14-01-2017 Product paar weken in bezit

Stil, betrouwbaar, robuust, eenvoudig

Een fijne kameraad, onze was huppelt er als vanzelf naar toe voor een warme douche en aansluitend een droogbeurt!
Een echte aanrader deze machine.

Helene van Dulmen 30-12-2016 Product paar maanden in bezit

wast schoon met minder wasmiddel

Fijne combi van wasmachine inclusief droger, eenvoudige bediening, binnen wasprogramma's kun je nog zaken zelf kiezen. Goed vooraf in te stellen

Pluspunten

• schone was met minder wasmiddel
  • grote trommel
  • kortere tijd bij minder wasgoed

Minpunten

• onduidelijk hoe deur openen na drogen

Nelie 30-12-2016 Product paar weken in bezit

Energiezuinige gebruiksvriendelijke was/droogmachine

Fijne wasmachine, ideaal om de was er in te stoppen en het er schoon en droog uit te halen, zonder de natte was over te hoeven hevelen naar een aparte wasdroger.

Pluspunten

• wassen en drogen in één
  • energiezuinige programma's
  • korte wasprogramma's
  • geen koolborstels in de motor

Minpunten

• heb ik nog niet ontdekt

AJ 15-12-2016 Product paar dagen in bezit

Snel opgezet en heel makkelijk in gebruik te nemen

Deze was-droog combi van Siemens was binnen 10 minuten aangesloten en al aan de eerste spoel bezig. Handleiding die erbij zat was erg goed, daarom zonder enige moeite aan de slag kunnen gaan met de Siemens.

Koen 03-12-2016 Product paar dagen in bezit

Mooi en stil

We hadden geen ruimte voor 2 apparaten, dit is een prachtige oplossing! Veel verschillende programma's, goed overzichtelijk.

frank van der wegen 30-11-2016 Product paar weken in bezit

was en droogcombinatie Siemens WD 15 G 441 NL

toen we in 1985 voor ons nieuwe huis kozen voor een Siemens was/droogcombinatie wisten we eigenlijk niets van dit soort apparaten. we raakten gewend aan het gemak van gelijktijdig wassen en drogen , kochten na 15 jaar onze tweede machine en nu in 2016 ons derde Siemens-was/droogapparaat.er past enorm veel was in die grote trommel. Met de verbeterde bedieningsknop en touchscreen kan ik ( 72 jaar oud ) de machine prima bedienen .Ik verbaas me over het lage water- en stroomverbruik en een program om te wassen en te drogen in ruim een uur. En dat alles verloopt bijna geruisloos, zelfs het centrifugeren. we zijn weer blij met onze nieuwe Siemens.

Pluspunten

• snel en zuinig
  • prima was - en droogresultaat
  • het overhemdenprogramma : Super goed.

Minpunten

• nog niet ontdekt

Paul 22-11-2016 Product paar weken in bezit

Simpele, vlotte machine. Doet wat hij moet doen.

De bediening is heel simpel, de machine is na het inwerpen van de was binnen 5 seconden geconfigureerd en klaar om te wassen. De machine kan aan één stuk door wassen en drogen. Na het drogen spoelt de machine de pluizen van het drogen zelf weg, dus geen stoffilter om schoon te maken.

Pluspunten

• Snel
  • Droogt goed
  • Weinig lawaai

Minpunten

• Geen speciaal programma voor spijkerbroeken
  • Zeepresten in de lade bij vloeibaar wasmiddel

Hans Rikmanspoel 14-11-2016 Product paar dagen in bezit

WASMACHINE

Erg geluidsarme machine, uitgebreide documentatie duidelijke handleiding
simpel te bedienen. Wast en droogt perfect.

Pluspunten

• wassen en drogen ineen
  • geluidsarm

Desiree 06-11-2016 Product paar weken in bezit

Geruisloos en mooie schone was

Wassen en drogen met 1 machine is geweldig. Deze wascombinatie doet wat hij belooft. Schone en droge was echt top. En hij is ook zeer geruisloos en handig in gebruik. Een droommachine!

Pluspunten

• Schone en droge was
  • Geruisloos
  • Alles in 1 machine

C.R.Henze 04-11-2016 Product paar dagen in bezit

Eerste was tot volle tevredenheid

Prijs kwaliteit goed, goed bedienbaar,fraai meubel in de keuken.
Geluid iets harder dan onze vorige wasmachine (Miele) De genoemde
Miele had een levensduur van 11 jaar, wat deze Siemens gaat doen
weten we natuurlijk nog niet. Ook koelkast afzuiger en vatenwasmachine
zijn tot tevredenheid van Siemens

karin 23-10-2016 Product paar weken in bezit

goede prijs kwaliteit verhouding

mijn schoonouders zijn verhuist en zijn dol op siemens. bij de verhuizing is er ook een nieuwe warmtepomp droger aangeschaft van siemensnatuurlijk. ze zijn van de gewone droger hierop overgestapt. wij zijn hier nu ook mee aangestoken met het siemens virus. en hebben ook een warmtepompdroger gekocht hij bevalt ons super en voelt stevig aan ook het model is mooi. als we het geld terug winnen kunnen we er een nieuwe wasmachine van kopen , van siemens natuurlijk!!!

anita 22-10-2016 Product paar dagen in bezit

zuinig

mijn vorige droger heb ik zeker 16 jaar gehad . daarom dat ik dit keer weer voor een siemens condens droger heb gekozen. deze is heel makkelijk instelbaar en ook kan je hem tijdens het drogen open maken om er een bv een kledingstuk
bij te doen zonder dat hij opnieuw begint en dat is super handig! De prijs vind ik ook zeer scherp omdat hij heel erg zuinig is. Je kan hem jaren gebruiken.

Karin 20-10-2016 Product paar dagen in bezit

Fijne bediening

Super blij met mijn Siemens droger. Nog maar een paar dagen in huis, en is nu al onmisbaar. Gemakkelijk in gebruik en dat is heel fijn. Energiezuinig, maakt niet zoveel geluid. Toppie