Siemens WD15G441NL - Reviews

Geluidsniveau centrifugeren
74 dB

Koen 03-12-2016 Product paar dagen in bezit

Mooi en stil

We hadden geen ruimte voor 2 apparaten, dit is een prachtige oplossing! Veel verschillende programma's, goed overzichtelijk.

frank van der wegen 30-11-2016 Product paar weken in bezit

was en droogcombinatie Siemens WD 15 G 441 NL

toen we in 1985 voor ons nieuwe huis kozen voor een Siemens was/droogcombinatie wisten we eigenlijk niets van dit soort apparaten. we raakten gewend aan het gemak van gelijktijdig wassen en drogen , kochten na 15 jaar onze tweede machine en nu in 2016 ons derde Siemens-was/droogapparaat.er past enorm veel was in die grote trommel. Met de verbeterde bedieningsknop en touchscreen kan ik ( 72 jaar oud ) de machine prima bedienen .Ik verbaas me over het lage water- en stroomverbruik en een program om te wassen en te drogen in ruim een uur. En dat alles verloopt bijna geruisloos, zelfs het centrifugeren. we zijn weer blij met onze nieuwe Siemens.

Pluspunten

• snel en zuinig
  • prima was - en droogresultaat
  • het overhemdenprogramma : Super goed.

Minpunten

• nog niet ontdekt

Paul 22-11-2016 Product paar weken in bezit

Simpele, vlotte machine. Doet wat hij moet doen.

De bediening is heel simpel, de machine is na het inwerpen van de was binnen 5 seconden geconfigureerd en klaar om te wassen. De machine kan aan één stuk door wassen en drogen. Na het drogen spoelt de machine de pluizen van het drogen zelf weg, dus geen stoffilter om schoon te maken.

Pluspunten

• Snel
  • Droogt goed
  • Weinig lawaai

Minpunten

• Geen speciaal programma voor spijkerbroeken
  • Zeepresten in de lade bij vloeibaar wasmiddel

Leufje 21-11-2016 Product paar weken in bezit

Heerlijk stil, veel mogelijkheden en toch eenvoudig!

Onze Siemens a12-16 wasmachine was aan vervanging toe en door de komst van een kleintje werd ook de behoefte aan een droger groter. Na wat speurwerk voor een wasdroogcombinatie kwamen AEG en Siemens eigenlijk naar voren als opties. De keuze is uiteindelijk gevallen op de Siemens, mede door de goede ervaringen met Siemens hiervoor en doordat er een mooie kans op een outlet model bestond (met wat krasjes aan de achterkant).

Na plaatsing en de eerste paar wasbeurten valt vooral de enorme stilte van het wassen op. In vergelijking met onze oude machine is deze heerlijk rustig. Hij staat in de bijkeuken grenzend aan de woonkamer, waarbij de deur vaak open staat ivm de kat, maar last hebben we er niet van. Bij het centrifugeren komen er natuurlijk wel de nodige krachten en geluiden vrij, maar alles nog steeds minder dan wat we gewend waren. En daarbij is het verschil in resultaat tussen 1200rpm en 1500rpm (de nieuwe) wel een heerlijk verschil.

Drogen is nog even proberen en wennen. Lang drogen werkt goed, maar sommige was is daar gewoon gevoelig voor en kan dus krimpen. Kortere programma's worden nu getest om het optimale resultaat te vinden. Maar ook hier geldt dat we enorm tevreden zijn met de kwaliteit.

In alles een absolute aanrader!

Pluspunten

• droogresultaat beter dan verwacht
  • hoeveelheid programma's
  • eenvoud in bediening
  • 1500rpm (meeste 1400)

Hans Rikmanspoel 14-11-2016 Product paar dagen in bezit

WASMACHINE

Erg geluidsarme machine, uitgebreide documentatie duidelijke handleiding
simpel te bedienen. Wast en droogt perfect.

Pluspunten

• wassen en drogen ineen
  • geluidsarm

Desiree 06-11-2016 Product paar weken in bezit

Geruisloos en mooie schone was

Wassen en drogen met 1 machine is geweldig. Deze wascombinatie doet wat hij belooft. Schone en droge was echt top. En hij is ook zeer geruisloos en handig in gebruik. Een droommachine!

Pluspunten

• Schone en droge was
  • Geruisloos
  • Alles in 1 machine

C.R.Henze 04-11-2016 Product paar dagen in bezit

Eerste was tot volle tevredenheid

Prijs kwaliteit goed, goed bedienbaar,fraai meubel in de keuken.
Geluid iets harder dan onze vorige wasmachine (Miele) De genoemde
Miele had een levensduur van 11 jaar, wat deze Siemens gaat doen
weten we natuurlijk nog niet. Ook koelkast afzuiger en vatenwasmachine
zijn tot tevredenheid van Siemens

karin 23-10-2016 Product paar weken in bezit

goede prijs kwaliteit verhouding

mijn schoonouders zijn verhuist en zijn dol op siemens. bij de verhuizing is er ook een nieuwe warmtepomp droger aangeschaft van siemensnatuurlijk. ze zijn van de gewone droger hierop overgestapt. wij zijn hier nu ook mee aangestoken met het siemens virus. en hebben ook een warmtepompdroger gekocht hij bevalt ons super en voelt stevig aan ook het model is mooi. als we het geld terug winnen kunnen we er een nieuwe wasmachine van kopen , van siemens natuurlijk!!!

anita 22-10-2016 Product paar dagen in bezit

zuinig

mijn vorige droger heb ik zeker 16 jaar gehad . daarom dat ik dit keer weer voor een siemens condens droger heb gekozen. deze is heel makkelijk instelbaar en ook kan je hem tijdens het drogen open maken om er een bv een kledingstuk
bij te doen zonder dat hij opnieuw begint en dat is super handig! De prijs vind ik ook zeer scherp omdat hij heel erg zuinig is. Je kan hem jaren gebruiken.

Karin 20-10-2016 Product paar dagen in bezit

Fijne bediening

Super blij met mijn Siemens droger. Nog maar een paar dagen in huis, en is nu al onmisbaar. Gemakkelijk in gebruik en dat is heel fijn. Energiezuinig, maakt niet zoveel geluid. Toppie

Familie Burghout 17-10-2016 Product paar dagen in bezit

Zeer gebruiksvriendelijk met alle mogelijke opties

Wij hadden met ons drukke (5 kinderen) gezin hiervoor ook al een Siemens wasdroger, die ons altijd trouw heeft gediend. Logisch dat we er nu weer een namen en wel een van de nieuwste generatie dus "state of the art". Los van het feit dat hij prachtig is vormgegeven heeft hij veel meer gebruiksgemak, wordt het vocht en de stof zeer efficiënt afgevangen en is hij enorm energiezuinig. Wij zijn er dus heel blij mee en kunnen niet meer zonder.

Pluspunten

• energiezuinigheid
  • veel extra opties (wol)
  • makkelijk schoon te maken
  • water wordt goed afgevoerd

Wasdroger WT45H281 17-10-2016 Product paar weken in bezit

Wasdroger WT45H281

Ondanks dat de programma's langer duren maar er is altijd nog het expres programma is het apparaat energie zuinig en stil. Apparaat is ook goed schoon te maken door het dubbele pluizenfilter. Ook het filter voor de warmtepomp is heel goed bereikbaar om het schoon te maken. Wat ons betreft een goede aankoop.

Pluspunten

• energiezuinig door warmtepomp
  • makkelijk schoon te maken pluizenfilter
  • goed bereikbaar filter warmtepomp om te reinigen

Minpunten

• programmaduur

M.H. Bakker 17-10-2016 Product paar dagen in bezit

Droger WT45H281NL

De droger maakt weinig geluid, droogt perfect, voldoende instelmogelijkheden. Duidelijke complete gebruiksaanwijzing.
Echt een aanrader!

Adriaan 13-10-2016 Product paar dagen in bezit

Mooie goedwerkende droger

Gisterenochtend binnengekregen eerst twee uur laten staan en daarna gelijk gebruikt. Wat een fijne droger. Alles eerst goed ingesteld volgens de handleiding en de was werd goed droog. Even wennen aan de knopjes maar dat went echt snel. Heel fijn is ook dat er een lichtje brandt als de deur open gaat. Als de droger start lijkt het net disco volgens de kinderen omdat de was dan langs het lampje heen beweegt. Compleet met wolkorf en schoenen korf geleverd. Ik denk dat wij nog veel gemak zullen ervaren van deze droger.

Pluspunten

• licht in de trommel
  • glazen deur
  • gebruiksvriendelijke knoppen

Dröger 05-10-2016 Product paar dagen in bezit

Wie immer! Siemens

Prachtig design, mooie schakelunit, leuke led verlichting in de trommel. Ziet er allemaal degelijk en gelikt uit. Dan nog de handige droogkorf om natte schoenen te drogen. Maar ook perfect om fragille kledingstukken te drogen. Echt heel doordacht. Slimme mensen daar bij Siemens. En.. op de valreep nog een cash-back aktie! Top

Pluspunten

• Energieverbruik vs droogvermogen
  • Design en bouwkwaliteit
  • Gebruiksgemak en mogenlijkheden

Minpunten

• Niets van bekend