Whirlpool DENVER 1600

De gemiddelde beoordeling is gebaseerd op 52 goedgekeurde reviews die zijn achtergelaten voor de Whirlpool DENVER 1600 op Kieskeurig.nl. Deze beoordeling wordt berekend door de som van de reviewscores te delen door het aantal reviews.

6,1

Dirk Wester 27-08-2021

Machine viel vanaf eerste beging tegen

Geschreven voor: Whirlpool DENVER 1600

De Denver 1600 in 2011 gekocht bij BCC online.
Machine heeft constant problemen gehad met zwarte vlekken in witte was. Dit probleem met de lagers is heeft zeker een jaar gespeeld. De service van BCC hierbij was ook niet vlekkeloos.

Uiteindelijk heeft machine tot 2021 het volgehouden tot de printplaat het begaf. Op basis van gemiddelde levensduur besloten om machien niet meer te repareren. We blijven nu wel weg beste koop en kijken nu naar machines die het beste uit de test komen. Zal wel een Siemens/Bosch of Miele worden.

Pluspunten

• prijs

Minpunten

• goedkoop is duurkoop
  • Lager probleem, vlekken, lawaaiig

Bart Hogervorst 20-04-2021

Whirlpool DENVER 1600

Geschreven voor: Whirlpool DENVER 1600

Dit is onze tweede Denver 1600. De eerste ging kapot doordat er een beugel van een beha door de stalen trommel was geslagen, gat in de trommel. Omgeruild voor weer een Denver in nov. 2012. In november 2014 lager kapot, nieuwe kuip en trommel gemonteerd. Twee dagen na de garantie periode € 338,26, bingo geen garantie meer.
Juni 2015 abnormaal veel herrie, bout contra gewicht los, garantie vanwege vervanging kuip in november 2014.
Januari 2019 printplaat kapot, €250,00.
Vandaag 20 april herrie bij het centrifugeren. Ik denk laat ik zelf de lagers vervangen, die zijn los te krijgen, Maar je kan de kuip niet uit elkaar halen! Waarom dan lagers verkopen?
Ik ben helemaal klaar met whirlpool.

Pluspunten

• grote trommel
  • stil als het nieuw is

Minpunten

• kuip niet te demonteren
  • duurzaamheid

Sjef 15-10-2020

Lagers kapot na 3jaar

Geschreven voor: Whirlpool DENVER 1600

Ik heb alle reviews gelezen en ook ik heb hetzelfde. Het is geen goed apparaat. Wel de eerste 3 jaar. Maar ook wij hadden ineens onverklaarbare grijze strepen op onze kleren. En sinds een jaar stijgt hij haast op. Het is schrikken zoveel herrie. We wachten tot hij echt ontploft. Ondertussen alvast sparen voor het onvermijdelijke, een nieuwe, een duurdere. Goedkoop Is duurkoop. Plus vanwege advies van Consumentenbond die er duidelijk ook naast kan zitten. Het blijft ook smaak, speculeren en subjectief. Zonde. Het zou niet moeten kunnen. Strafbaar als je het mij vraagt.

Pluspunten

• Goedkoop
  • Timer
  • 7kg

Minpunten

• Centrifugeren moet vaak nog eens, was nat
  • Snel kapot
  • De tijdsduur klopt niet vaak

Ed 30-06-2017

Ook bij ons dure printplaat kapot

Geschreven voor: Whirlpool DENVER 1600

Volgens de consumentenbond is/was dit een goede keuze. Als je de recensies leest, dan weet je wel beter. Net als bij veel andere eigenaren is bij ons de printplaat stuk gegaan. Tijdens een 60 graden programma gingen alle lampjes uit. Deur kon wel open, maar drijfnatte was uit 60 graden water vissen is geen feestje.
Lang wachten op een Whirlpool monteur en een dure printplaat was voor ons geen optie. We hebben op internet de service van Euromaxx gevonden. In een paar duidelijke stappen heb ik de print zelf uitgebouwd (met de juiste bitjes/schroevendraaiers). Maandag opgestuurd, donderdag weer ingebouwd. Alles doet het weer!

Pluspunten

• prijs
  • goede score bij consumentenbond

Minpunten

• machine loopt door het huis
  • veel bekende problemen (print, lagers etc.)
  • duur van programma klopt niet met de werkelijkheid
  • snel vetluis ondanks af en toe heet programma

HenWarm 02-01-2022

Zelfde ervaring, handleiding van Euromaxx gevolgd, opgestuurd en binnen een paar dagen terug. Alles doet het weer

P.duijf 15-11-2016

Zeer teleurstellend

Geschreven voor: Whirlpool DENVER 1600

De wasmachine heeft het 4,5 jaar goed gedaan en toen was het lager versleten. Kan niet vervangen worden waardoor de hele trommel vervangen moet worden.
Apparaat vervangen door een vertrouwde AEG. Nooit meer whirlpool

Marinde 11-07-2016

Niet kopen!

Geschreven voor: Whirlpool DENVER 1600

In april 2011 deze machine gekocht, omdat hij door de consumentenbond werd aanbevolen. Qua gebruiksgemak en wasresultaten prima, maar na 3 jaar begaf de printplaat het al, destijds besloten om hem wel te laten maken, al kostte dit ons 175 euro. Nu twee jaar later is weer de printplaat kapot, onderdelen van Whirlpool hebben dus geen lange levensduur. Nu besloten om een andere te kopen, voor mij nooit geen Whirlpool meer

Bandor 26-01-2016
Geschreven voor: Whirlpool DENVER 1600

KOOP DEZE MACHINE NIET!!! We hebben hem 4 jaar geleden gekocht ivm de grote 7kg trommel en de handige timer. In eerste instantie blij met deze machine, hij wast goed, en heeft veel programma opties (ook handwas en een snelle van 40 minuten). De bediening is overzichtelijk en duidelijk. De timer vooral handig als je s nachts wil wassen. Jammer genoeg begon de anders zo stille machine (2 weken voordat de garantieperiode van 24 maanden voorbij was) ineens bij iedere wasbeurt steeds meer herrie te maken (alsof je stenen maalt in een ijzeren trommel!) Nieuwe was-unit gehad, en nu wéér binnen 2 jaar hetzelfde probleem! Heel jammer van wat een goeie machine had kunnen zijn.

jaaphoek 13-12-2015
Geschreven voor: Whirlpool DENVER 1600

Koop deze machine niet!!!!! In september 2014 ging de machine bij het centrifugeren enorm veel herrie maken. Het werd steeds erger, tot begin oktober 2014 er tevens grote grijze strepen in het wasgoed kwamen, die er niet meer uit gingen. De lagers bleken na ruim 3 1/2 jaar gebruik door een huishouden met 2 personen kapot te zijn. De trommel met lagers vormen één geheel en alles moest vervangen worden. Intensief overleg en gezeur. Als coulance moesten we Vlot Holding BV 175 euro betalen, zijnde de helft van de kosten. Nu, ruim een jaar later, zijn de lagers weer kapot en weer smerige grijze tot zwarte vlekken in het wasgoed, dat je nu wel weg kunt gooien. Goedkoop is dus duurkoop. We raden ieder af een Whirlpool Denver te kopen, want de levensduur van het product is zeer kort en je komt gegarandeerd voor flinke kosten te staan. Trommel met lagers vormen dus een zeer zwak punt!

yuridenoudsten 12-05-2015
Geschreven voor: Whirlpool DENVER 1600

Wij hebben deze Denver 1600 wasmachine in december 2011 gekocht naar aanleiding van een positief advies van de consumentenbond. We zijn op zich niet ontevreden over het wasresultaat en de mogelijkheden maar de degelijkheid laat te wensen over. Nu na iets minder dan 3,5 jaar zijn de lagers versleten, een dure reparatie en uiteraard buiten de garantieperiode. Hij maakte zoiezo vanaf het begin al erg veel herrie op 1000, maar zeker op 1600 toeren, waardoor we hem vaak alleen aanzetten als we zelf niet thuiszijn. Waarschijnlijk voor ons geen whirlpool meer; goedkoop blijft toch duurkoop.

Gerritje56 17-12-2014
Geschreven voor: Whirlpool DENVER 1600

Wasresultaat e.d. in orde. Duurzaamheid waardeloos. Een keer wasunit ivm defect lager vervangen na 1 1/2 jaar.(garantie) Tweede keer binnen net één jaar nog een keer. Gratis. Coulance van Whirlpool.
Na ruim een jaar nu weer hetzelfde. Gelukkig verlengde garantie afgesloten. Want als dit elk jaar voorkomt ben je elke keer ruim
€ 200,- lichter. Voor mij nooit meer Whirlpool.

Gerritje56 23-12-2014

Het bedrag wat ik noemde klopt niet. Wasunit is vervangen. Het is meer dan € 300,- als je het zelf moet betalen.

Lagerprobleem blijkt voor alle modellen in die periode te gelden.

selzag 25-09-2014
Geschreven voor: Whirlpool DENVER 1600

Zoals velen hier het product gekocht op aanbeveling van het Consumentenbond.Na 3 jaar te hebben gebruikt, heeft de printplaat het begeven (na de garantieperiode). Ook maakte de wasmachine enorm veel geluid en gebonk. Waardeloos product> NIET KOPEN!!!!

marsjes 23-09-2014
Geschreven voor: Whirlpool DENVER 1600

Ook bij mij alle 3 trommelribben na bijna 3 jaar kapot. Ben alleen dus 2 kleine wasjes in de week. Whirlpool doet niks want ze weten niet hoe het komt. Zal wel teveel was zijn of er is iets in de zakken blijven zitten. Laat ze niet nog meer verdienen. koop zelf 3 nieuwe en ga op zoek naar een nieuwe wasmachine. Een van een goed merk. Nooit kopen!

coenito 10-08-2014
Geschreven voor: Whirlpool DENVER 1600

De consumentenbond heeft ons misleid met het advies, het dient te luiden : Koop deze machine niet.

Binnen enkele maanden lagen de lagers er uit, overigens wel snel verholpen maar je hebt hier geen behoefte aan.

Dan nu, 2,5 jaar na de aankoop, het apparaat doet niets meer. het lijkt sterk op een totale black out, dus printplaat of iets dergelijks.
kan dus volgens de eerdere reviews nu bij de vuilnisbak.

Het kan toch niet zo zijn dat binnen 2,5 jaar je wasmachine al bij het grof vuil kan?

Het is regelrechte oplichting als dit zo maar door kan gaan.

Beste consumentenbond lezers, het zijn onzinnige test uitslagen waarbij men niet kijkt wat er voor problemen er voorkomen.

gebruiksgemak scoort laag omdat je er geen gemak van hebt als het binnen 2,5 jaar totaal kapot gaat.

mahmulders 25-07-2014
Geschreven voor: Whirlpool DENVER 1600

Ook wij hebben deze machine 3 jaar geleden gekocht n.a.v. de goede beoordeling van de Consumentenbond. Nu na 3 jaar heeft de printplaat het begeven en kost het ons bijna een nieuwe machine aan voorrijd- en reparatiekosten. Wat een waardeloos product is dit, voor ons nooit meer een Whirlpool!

Kiebitzvlieger 22-07-2014
Geschreven voor: Whirlpool DENVER 1600

Wasmachine augustus 2011 gekocht. Nu, (uiteraard) na de garantieperiode, de lagers stuk. Bij het losdraaien van de bout om het aandrijfwiel van de trommel los te halen breekt de bout af. Ben er klaar mee.
Wasmachine destijds aangeschaft nav goede beoordeling Consumentenbond. Kennelijk zegt zo'n beoordeling niets over de duurzaamheid.
Voor mij geen Whirlpool meer.

R.Abrahams 16-03-2014
Geschreven voor: Whirlpool DENVER 1600

Een zeer fijne en stille wasmachine bij aanschaf. Grote 7kg trommel, maar blijkbaar zijn de lagers er niet geschikt voor.

Nu 2,5 jaar later dus 0,5 jaar na garantieperiode de lagers stuk. Ook niet goedkoop of eenvoudig te vervangen aangezien alles uit 1 deel bestaat.

Jammer genoeg op basis van uitslag consumentenbond test aangeschaft, maar die testen niet op duurzaamheid. Deze heeft de 3 jaar niet gehaald.

Onzie 25-12-2013
Geschreven voor: Whirlpool DENVER 1600

Binnen 2 jaar betonblok los trommel stuk en lagers. Hij is wel gratis gemaakt. Bij het centrifugeren op 1600 toeren maakt hij veel lawaai. Nu is hij 3 jaar oud en er zijn 3 trommel ribben stuk met als gevolg gaatje in de kleding. Slechten kwaliteit machine.

JoReJeDa 14-11-2013
Geschreven voor: Whirlpool DENVER 1600

Op een week na 3 jaar in bezit gehad. Het hele electrische systeem is ermee opgehouden. Nieuwe printplaat e.d. kost veel geld om te maken.
Dit was overigens niet de eerste keer dat de wasmachine faalde. Nog in de garantieperiode is door een monteur van Whirlpool de deursensor vervangen.

Vanuit It's (failliet) en Whirlpool geen coulance (een garantiecerticicaat afsluiten voor verlengde garantie bij een winkel is dus weggegooid geld).

De Consumentenbond (beste getest!?) is dus op dit punt niet te vertrouwen. Fabrieksnieuw misschien goed maar totaal niet duurzaam. Onze vorige wasmachine van AEG hield het 14 jaar uit en die staat dus ook weer bij ons op zolder nu.

Een onafhankelijke monteur gaf ook aan dat dit apparaat totaal niet geschikt is om veel mee te wassen. De machine is veel te licht om vaak te gebruiken. Zoals vaak aangehaald is een Whirlpool een C-merk kwaliteit. Goedkoop (dat wel) maar zo licht gemaakt dat veelvuldig gebruik leidt tot onherstelbare schade.

Voor een goede wasmachine dus toch echt naar de zwaardere en degelijke machines uitkijken die wellicht duurder zijn maar veel langer meegaan.

r.baken 25-12-2013

Wij hadden hetzelfde probleem, na ongeveer eenzelfde gebruiksperiode. Een ervaren monteur vond het de moeite niet meer waard de machine te maken. Volgens hem is de machine te licht (zoals elders in de reviews ook aangegeven). Niet kopen!

Ava1 21-10-2013
Geschreven voor: Whirlpool DENVER 1600

Deze wasmachine hebben we net 3 jaar in bezit gehad en alleen maar problemen. Het centrifugeren was echt een ramp. Een gigantische herrie het leek wel of er een vliegtuig in ons huis lande. Op een gegeven moment trilde hij zo erg dat hij midden in de wasruimte stond en hij nog net niet van de waterslang af was, hebben we hem meteen weggedaan. Waardeloos koop deze wasmachine niet!

ambie 25-10-2013

Hallo Ava 1,ook wij hebben zo,n straaljager in huis, bij het enge af,ik ben bang dat de trommel er uit vliegt of dat hij zo kan ontploffen, eerst begint hij met de schone was te bevuilen met bruine vegen en strepen, dus al je witte was is vies en het kost de grootste moeite om het weer schoon te krijgen, gebeld naar het bedrijf die hem heeft verkocht, moet je op internet maar even een afspraak maken,kijken ze wel even of ze er wat aan kunnen doen,op kosten van jouw,terwijl ik ook nog aangeef dat de wasmachine toch een gebruiksverwachting heeft van 6 jaar,waarop de verkoper mij vraagt of ik hem goed gebruik en niet een bedrijf heb zoals een wasserette, nou ik schiet zowat van mijn stoel af, maar goed nu moet je drie a vier dagen wachten want ze weten niet of er een monteur is die dinsdag kan komen...inmiddels heb ik een andere wasmachine gekocht en natuurlijk geen whirlpool meer, het is een schande dat die niet uit de handel is genomen, wat een wanprestatie van Whirlpool is het zeg. Hartelijke gr Ambie

RJ de Jong 10-09-2013
Geschreven voor: Whirlpool DENVER 1600

module (printplaatje) ging na 2 jaar en drie maanden kapot. helaas drie maanden buiten de garantie. kost 175 euro om dit te maken. helaas geen coulanceregeling vanuit BCC en/of whirlpool.
erg ontevreden uiteraard. dit was de tweede whirlpool in ons leven, maar definitief de laatste! de eerste ging ook na drie jaar stuk. C-merk kwaliteit.

savej00 30-08-2013
Geschreven voor: Whirlpool DENVER 1600

Onze Whirlpool type Denver 1600 heeft het na 2 jaar en 3 maanden begeven, de lagers waren vastgelopen. Het ging vooraf gepaard met een enorme herrie. Klantenservice (zeer slechte service) gebeld over dit probleem. Wij sturen een monteur en wij passen de coulanceregeling toe. Minimaal moest ik € 100,- betalen. Ik mocht rustig blijven wassen met deze machine, maar wel op 1000 toeren. Wij hebben inderdaad nog een aantal wasjes gedaan tot het moment dat deze wasmachine geheel was vast gelopen. Gezien de zeer slechte ervaringen wat op dit forum staat vermeld had ik geen enkel vertrouwen meer in dit waardeloos product. Wij hebben maar een nieuwe wasmachine aangeschaft, de Samsung WF70F55EQ4W, wat een verademing! Whirlpool heeft eigenlijk een ondeugdelijk product op de markt gezet (lager problemen) hier zouden consumentenorganisaties eigenlijk op moeten anticiperen. Over de service van Whirlpool wil ik het helemaal niet over hebben! Nooit meer een Whirlpool, al is het al vanwege de klantenservice!

Neil 31-08-2013

Heel wijs besluit, bij mij komt het merk Whirlpool en hun andere merk Bauknecht er ook nooit meer in, inderdaad de service daar in Breda is beneden alle peil, heb dat zelf ondervonden, onbeschoft zijn ze daar.

rzaal 27-07-2013
Geschreven voor: Whirlpool DENVER 1600

We hebben de wasmachine nu 2 jaar en 3 maanden en hij maakt ineens een vreselijk lawaai tijdens het centrifugeren. Hij bonkt en stampt en er komt een hele vreemde brandgeur vanaf. Het lijkt alsof de trommel los is geschoten. We gaan Whirlpool benaderen en kijken hoe ze reageren. Wat een miskoop!!!

midewi 28-07-2013

Niets dan ellende met deze wasmachine...
Zelf heb ik de verkoper gecontacteerd: "jammer, garantie loopt maar 2 jaar"...
Wanneer ik al deze reviews bekijk blijft het mij verbazen dat het bij Whirlpool zelf volledig (wind)stil blijft.
Ze mogen de decibels eens komen meten ;)

Neil 02-08-2013

Het is niet meer Philips, de klachten van Whirlpool en Bauknecht(zelfde firma) blijven binnen stromen, gewoon 1 goede raad van deze twee merken afblijven, dat bespaart je een hoop ellende, de witgoed vakhandel moet deze merken daarom ook niet, ik heb zelf heel veel problemen gehad met een Whirlpool koelkast, het service center in Breda van Whirlpool heeft mij op een schandalige manier geholpen, ik mijd dit merk, komt er bij mij nooit en dan ook nooit meer in.

Maria_K 15-05-2013
Geschreven voor: Whirlpool DENVER 1600

Nooit meer een Whirlpool! Een jaar en 2 maanden prima gedraaid, daarna 2 van de 3 ribben in de trommel afgebroken. Na vervanging 2 wasjes gedraaid en weer 2 afgebroken.

Pilou83 15-05-2013
Geschreven voor: Whirlpool DENVER 1600

ik ben het met de revieuws eens. Die van mij is nu ook een jaar of 4 oud en maakt al een behoorlijke tijd heel veel lawaai bij het centrifugeren. Eerst dank je het hoort erbij, maar de laatste weken werd het steeds erger en erger. Tot vanmorgen, hij maakte zo'n lawaai dat ik er gewoon heel erg van schrok. Ik heb m uit gezet en bij het openen stonk de was (gelukkig waren het handdoeken) naar verbranding. Ben bang dat die inderdaad is overleden.

Deze wasmachine is zeker geen aanrader. Ook als je bedenkt dat die de laatste anderhalf jaar ook niet echt schoon meer was. Je probeert allerlei dingen uit zoals wasmachinereiniger en dergelijke en denkt nog dat het aan jou ligt, maar als ik alles zo lees.... Geen goede investering geweest!

snarfl 16-10-2016

In 2011 gekocht. In 2016, te horen aan het geluid bij centrifugeren, versleten lagers. Afgaand op de reviews een miskoop.

Bakkertjes78 08-01-2013
Geschreven voor: Whirlpool DENVER 1600

Ik schrik van alle reviews....hadden we DIT maar gelezen toen we het kreng bijna 3 jr geleden kochten, omdat hij "beste koop"bij de consumentenbond was.Na 2 jaar ging hij ineens keihard bonken, niet normaal wat een lawaai, hij kwam helemaal naar voren toe en "wandelde" een heel stuk naar voren. Droger hebben we erbovenop die heb ik nog net tegen kunnen houden van eraf vallen. Het kan wéken goed gaan en dan ineens gaat het weer mis en is het rennen geblazen om hem uit te zetten. Hebben hem nu 3 jaar maar zijn het spuugzat, het is levensgevaarlijk, gaan dus een nieuwe kopen. Kunststof wasverdelers zijn al meerdere keren afgebroken hebben we weliswaar zelf eenvoudig kunnen vervangen maar na 2 jaar wassen lijkt me dit niet de bedoeling! Wat schoonwassen betreft alleen klachten over af en toe grijze strepen over witte was, maar verder tevreden, ook over programma's bijv het 30 minuten op 30 graden programma voor licht bevuilde was. Maar om dat nou een pluspunt te noemen tegenover alle nadelen... lagere beoordeling op wassen en mogelijkheden omdat ie écht geen voldoende of bijna voldoende verdient. We durven niet eens meer aan een andere Whirlpool te beginnen!!!