Candy C1 145

De gemiddelde beoordeling is gebaseerd op 9 goedgekeurde reviews die zijn achtergelaten voor de Candy C1 145 op Kieskeurig.nl. Deze beoordeling wordt berekend door de som van de reviewscores te delen door het aantal reviews.

8,2

Anoniem 08-02-2010
Geschreven voor: Candy C1 145

Wij mochten voor ruim 1000 euro apparatuur uitzoeken van mijn ouders omdat wij gingen samenwonen. Wij hebben gekozen om een dure RVS koelkast te nemen en een goedkopere wasmachine.

Inmiddels hebben we deze ruim 4 jaar in gebruik en nog steeds naar volle tevredenheid. Was is goed schoon (met weinig wasmiddel). We hebben alleen één keer gehad dat het water niet meer werd weggepompt. Hij was toen net 2 maanden over de garantie heen. Gelukkig wou de witgoedhandelaar een "fake" bon schrijven, zodat we Candy alsnog konden laten komen om de pomp te repareren. Er is toen een Duitse pomp ingekomen, wat volgens de monteur veel betere pompen zijn.

Verder geen problemen met deze machine gehad.

MvanWieringen14 21-01-2010
Geschreven voor: Candy C1 145

Na het lezen van vele goede reviews heb ik nog geen 3 jaar geleden besloten tot de aankoop van deze machine. In deze korte periode is er al diverse malen een monteur geweest. Binnen een jaar waren de lagers van de eerste machine kapot (problemen als zwarte vlekken op mijn wasgoed, herrie en niet meer centrifugeren gingen hieraan vooraf...) en werd de machine omgeruild voor een nieuw exemplaar. Inmiddels is ook deze machine al een keer door de monteur bekeken omdat die dan weer wel dan weer niet centrifugeerde. Als tip kreeg ik om 1 x per maand een 90-graden was te draaien met soda en oude lappen met als doel de machine schoon te draaien (mn. vloeibaar wasmiddel schijnt slecht te zijn voor de diverse onderdelen). Dit heb ik vervolgens trouw gedaan, helaas zonder het gewenste effect...Inmiddels heb ik weer hetzelfde probleem: 5 van de 8 wassen in de week vind ik kletsnat in de trommel...en de machine stijgt bijna op als 'tie wèl centrifugeert. Wat een ramp! Ik heb het er echt helemaal mee gehad! Binnenkort verhuist het apparaat naar de gemeentewerf!

bertdd 20-11-2008

- - - - - - - - - - - update review - - - - - - - - - - -
Geweldige machine. Was vorig jaar nog de zuinigste van allemaal, nu ongetwijfeld nog één van de zuinigsten in energieverbruik. Lang programma, korter programma en energiezuinig programma en makkelijk in de bediening. Nu 2 1/2 jaar in bezit.

- - - - - - - - - - oude review 28-10-2006 - - - - - - - - - -
Prima wasmachine. Wel erg lange wastijd, maar is wel grondig en goedkoop in
verbruik. Kort programma is handig en gebruik ik meestal voor de gewone was
(handdoeken, broeken enz. mits niet té vervuild)

rene s. 24-07-2008
Geschreven voor: Candy C1 145

Apparaar is zeer eenvoudig te bedienen.
Verbruik bij 30 gr. is maar 0.369 Kwh tegen 0.65 kwh voor onze 12jr oude bosch WKF 2400.
Apparaat is stiller bij wassen en centrifugeren als onze oude bosch.

Arjan 74 02-09-2007
Geschreven voor: Candy C1 145

We hebben deze machine nu ongeveer een half jaar naar tevredenheid. Prima ding, vooral het uitstellen van wassen zodat het in de goedkope stroom kan is erg handig! Zoals hier ook al gezegd, maakt het centrifugeren een hoog geluid, echter niet zo dat ik er wakker van wordt (wasmachine op zolder, ik slaap de verdieping eronder).
Aanrader!

Pj0tter 05-08-2007
Geschreven voor: Candy C1 145

Ik heb lang gewacht om een review te schrijven voor deze wasmachine om een eerlijk oordeel te kunnen vellen. Ik kocht deze wasmachine in april 2006 vanwege het zuinige karakter.

Daar dit zo'n zuinige machine is komt mijn was er wel schoon maar niet fris uit. Ook al waste ik maar 7 tshirts dan was het dus wel schoon maar als ik er aan ruikte kon ik het niet fris noemen. Vooral als het nog nat was. Met gebruik van wasverzachter scheelde het iets. Maar om het echt fris te laten ruiken gebuikte ik voor zelfs kleine wasjes op een gegeven moment 100 tot 150 ml wasmiddel.

Het geluid tijdens het gebruik is redelijk maar zodra het gaat centrifugeren berg je dan maar. Net een Chinook dat opstijgt. Wat een ongelofelijke herrie.

Na anderhalf jaar vond ik tijdens de was een reep rubber van 50 cm lang in mijn schone was. Dit kwam van de trommelhouder zeg maar. Monteur heeft het vervangen ook al zegt de een dat er geen garantie is op rubber en de ander wel. Ik een witte was draaien welke er met zwarte! vlekken uitkwam. Bleek de aandrijfstang van de trommel te zijn afgebroken. Het stuk rubber was daardoor ook afgesneden.
Gelukkig krijg ik een nieuwe wasmachine maar ik neem wel een ander type dan dit.

Vreemd dat de andere reviewers geen problemen hebben met de frisheid.

Pgt1 15-05-2007
Geschreven voor: Candy C1 145

Och het is een goede wasmachine, ik koos hem uit op bais van energy klasse (ook bij drogen) hoewel het geen was droger is, komt het er redelijk uit, beetje klam
Me droger is nu wel sneller klaar dan voorheen hiermee.

Wat ik wel leuk vindt is het geluid, als je erbij staat is het net een vliegtuig motor af en toe hoog aanzwellend geluidje (niet pijnlijk hoog hoor) en ik heb er normaal 2 deuren tussen dan hoor ik 'm niet.

Het viel me ook op dat zo'n voorlader zo weinig water verbruikt ik had een bovenlader (zanker) maar die was lang niet zo zuinig als deze.

Aansluiten was niet moeilijk, hij staat nu onder m'n droger. Wist niet zeker of dat kon, maar 't stort niet in.

het is even wennen aan de wasprogramma's ze lijken wat langer te duren, maarja hij is dan ook erg zuinig in stroom en water verbruik. Er zat ook een 35 minuten stand op (dan is het snel klaar) maar die heb ik nog niet geprobeerd, ook is er een stand waarbij je alles door elkaar kan doen katoen/nylon etc nog niet geprobeerd

Er zit een losse nederlandstalige handleiding bij.

Maarja ik ben een man dus wasmachines zijn voor mij complexere apparaten dan computers...

Eigenlijk zitten alle was programma's op 1 draaiknop das wel handig geen toetsencombinaties meer zoals op me oude wasmachine

FastRider 29-12-2006
Geschreven voor: Candy C1 145

Ik heb deze machine nu ong. een maand in mijn bezit en ik moet zeggen ik ben er
zeer over te spreken.
Deze machine wast echt superschoon en dat met maar 39 liter water.
Kwa mogelijkheden heb je werkelijk niets te klagen behalve het enige kleine
minpuntje wat ik er aan vind is dat je alleen maar op 50 graden kunt wassen met
het kort programma.
Hij wast op alle programma's zeer schoon en op het zogenaamde M&W 40 graden
(mix & wash systeem) wast hij echt superschoon en zuinig met energie (de was
duurd dan wel 2:45 uur).
Op de katoen programma's gebruikt hij de volledige 1400 toeren centrifuge en de
was komt er dan ook zowaar bijna droog uit.
Deze machine geeft keurig aan dmv ledlampjes hoe lang het wassen nog duurd wat
ik persoonlijk erg handig vind.
Ook de onbelans systeem van de centrifuge werkt perfekt want bij een beetje
onbelans in de trommel stopt de machine en probeerd hij het wasgoed opnieuw te
verdelen wat dus voorkomt dat de machine ineens aan de wandel gaat.
Over de duurzaamheid kan ik natuurlijk nog weinig zeggen na 1 maand maar bij
het kijken en de afwerking van deze machine lijkt me dat wel in orde.
Voor mij de juiste keus en ik kan hem iedereen aanraden.

melletje070 31-03-2006
Geschreven voor: Candy C1 145

Voor zover ik nu kan beoordelen een degelijke zuinige machine.
Was komt er redelijk droog uit, geluid tijdens het centrifugeren is een beetje
hoog fluitend, vind ik persoonlijk niet storend. Het zal door de snelheid komen.
Was komt er goed schoon uit op 40 graden.
Zit een kort wasprogramma op, maar alleen als je er 2,5 kg was in doet. Heb het
zelf nog niet gebruikt.