Bosch WAW32461NL - Reviews

137 kWh

8,9

Luc van Vessm 24-04-2016 Product jaar of meer in bezit

De EcoPerfect toets

Op alle punten is het een top product.
Wel is opgevallen indien de machine in een warme ruimte staat (zoals bij ons in de douche ruimte) en wij gebruiken de machine direct na het douchen met de EcoPerfect toets bij een temperatuur van 40 graden, dan gebeurt het regelmatig dat de was dan koud wordt gewassen, daar de temperatuur censor een te hoge temperatuur meet. Dit is opgevangen door de machine enige tijd voor het douchen aan te zetten.

Erg still met een paar kleine minpuntjes 02-12-2015 Product paar dagen in bezit

Duurzaamheid geef ik een 7 omdat de wasmachine pas 3 dagen in mijn bezit is.
Pluspunt is de 10 jaar garantie op de motor na registratie van de wasmachine op de bosch-home website.
Ik vraag mij alleen af hoeveel de voorrijkosten en de arbeidskosten zullen uitpakken want deze dienen wel voor eigen rekening. Wat mij wel gelijk opviel bij het openen van de zeeplade is dat deze wat gammelt en goedkoop aanvoelt en het idee geeft dat deze makkelijk afbreekt.

Vormgeving geef ik een 9. Bedieningspaneel ziet er mooi uit. Niks op aan te merken.

Gebruiksgemak een 7: groot nadeel is dat er geen aparte bakje voor vloeibaar wasmiddel bij zit. Ik had dit wel verwacht voor zo'n mooie machine.

Wasresultaat een 10. Bij de eerste was merkbaar dat de was echt schion word. Wit is ook echt wit. En de 1600 rpm doet ook goed zijn werk, na het ophangen van de was in de avond is deze de volgende ochtend droog.
De machine is met zijn 74 db tijdens het centrifugeren erg stil dit was èèn van de redenen waarom wij voor dit model hebben gekozen.

Mogelijkheden 7: genoeg programmas om uit te kiezen. Enige minpunt is dat het niet mogelijk is om met alle snelprogrammas het aantal toeren op 1600 in te stellen. En de machine kent geen 30 graden instelling.

Wasresultaat een dikke 10

R. Westendorp 25-08-2016 Product paar weken in bezit

stille motor, mooi design

Het is een mooi design wasmachine.
De motor is een stuk stiller dan die van de oude wasmachine.
Makkelijk in gebruik door de aan/uit draaiknop.
Door de oplichtende streepjes is goed te zien welk programma je gebruikt.

Pluspunten

• de aan/uit draaiknop
  • koolborstel vrije motor

Minpunten

• gewicht

Angela 23-05-2016 Product paar dagen in bezit

Geweldige aankoop

Ik ben heel blij met de aankoop van deze Bosch wasmachine. Het wasresultaat is prima en de wasmachine is heel gemakkelijk te bedienen.

NMatser 27-01-2016 Product maand in bezit

Wij hebben deze wasmachine nu 1 maand, de Bosch Serie I 8 WAW32461NL. Het is een stille wasmachine met vele instellingen en mogelijkheden. Er zijn diverse soorten wasmogelijkheden. De bediening is makkelijk en gebruikersvriendelijk. Omdat deze wasmachine zo stil is, kan de was prima ’s nachts gedraaid worden. Door de grote vulopening hebben wij nu voor het eerst zelf thuis de dekbedden gewassen. Ook het beddengoed kan makkelijk in 1 x goed schoon gewassen worden zonder dat de wasmachine aan stilte en stabiliteit verliest. Door het hoge toerentaal van 1600 rpm komt de was goed droog gecentrifugeerd er uit .En wordt de was sneller droog met de wasdroger.
Wij zijn verder naast de mooie vormgeving gevallen voor de technische specificaties: extra energiezuinig en de centrifuge met droogklasse A.
Prima prijs-kwaliteitverhouding gezien de technische specificaties. De wasmachine is zelf intelligent en stemt bijvoorbeeld het waterverbruik volledig automatisch af op de hoeveelheid wasgoed. De wasmachine is verder kostenbesparend en ook nog goed voor het milieu.
In het weekend ( wij betalen dan minder voor de energie-afname) gebruiken wij de knop Ecoperfect: extra zuinig wassen.
Leuke bijkomstigheid: wij de laagste prijs op internet betaald.
Wij hebben voor de plaatsing van de wasmachine extra servicekosten betaald € 17,95. Dit was perfect. Deze extra service is netjes afgekocht voor dit bedrag. De nieuwe wasmachine wordt thuis helemaal startklaar aangesloten in onze wasruimte. Ook is het nieuwe tussenblad voor de wasdroger zelfdoor de technicus geplaatst met behoud van garantie. De wasdroger is ook weer netjes geplaatst bovenop de wasmachine.
Ook is onze oude wasmachine netjes afgevoerd, evenals de papieren verpakking van de nieuwe wasmachine.
Ook hebben wij mogen profiteren van de extra aanbieding van de firma Bosch tot eind januari 2016: wij zijn nu tevens de gelukkige bezitters van een Bosch Strijkijzer Stoomstaion Sensixx B10L ter waarde van € 150,00 .

Wij zijn tevreden en gelukkige eigenaren van een nieuwe Bosch Serie I 8 WAW32461NL!

Ismail 02-12-2015 Product paar weken in bezit

Het is een mooie machine met een mooie prijs (665 eur) doet wat ie moet doen en doet dat stil. De

Plus punten zijn o.a de uitgestelde start, en het zelf wegen en afstemmen van water bij halve belading. Je hebt immers niet altijd 8 kg was.

Grootste nadelen = het is of 1200 toeren of 1600, je kunt geen 1400 toeren kiezen, Er zit geen programma op voor vlekken. Dus 60gr normaal en 60gr Vlekken, op onze oude low budget bosch zat dat wel. Maar de eerste bosch met vlekken programma was 799 euro. dus we kiezen nu alergie+ programma (intensief)

Els Franken 11-01-2017 Product paar weken in bezit

Stil en droog

Wat een genot om met deze machine te wassen! Hij heeft een fijne grote vulopening, maakt amper geluid en met de centrifuge van 1600 toeren is de was al bijna droog! Ik kan nu ook 's nachts wassen zonder dat er iemand wakker wordt van het geluid. Met vijf volwassenen in huis heb ik bergen wasgoed, maar wassen wordt nu met plezier gedaan.

Pluspunten

• grote vulopening
  • stuk
  • 1600 toeren
  • maakt met centrifugeren weinig geluid

Boye 10-01-2017 Product paar dagen in bezit

Stil compleet en gebruiksvriendelijk

Ben net gescheiden en van wassen had ik geen verstand
Maar met de machine hoeft dat ook niet
De machine is heel gebruiksvriendelijk en je kan hem hem voor kleine wasjes maar ook voor grote wasjes gebruiken
Handig voor als de kinderen er zijn
Met 1600 toeren komt de was ook lekker droog uit de machiene
Dus kort in de droger of even ophangen en klaar

Ik kan hem aan iedereen aanraden

• 1600 toeren
  • Spelprogramma

Minpunten

• Heb ik nog niet gevonden

Youri nouwens 06-01-2017 Product paar weken in bezit

Super stille en zuinige wasmachine.

Ik ben zeer tevreden over deze wasmachine.
Hij is fluister stil.
En verbruik zeer weinig energie en water.
Stond met verbazing te kijken.
Had er al veel over vernomen.
Maar gibg nog me verwachtingen ten boven.
Een echte aanrader.

Pluspunten

• Zeer stil
  • Energie zuinig
  • Weinig water verbruik
  • Grote trommel dus weinig wasjes
  • Schoot de verwachtingen ten boven

Minpunten

• Niet kunnen vinden

Wim 03-01-2017 Product paar dagen in bezit

Excellente prijs / kwa

De wasmachine hiervoor had een korte levensduur en was lawaaiig. Deze Bosch is stil, wast op 20 graden ook GOED schoon en is een kwaliteitsmerk. We verwachten dat deze machine ons jaren van schone was zal voorzien.

• Schone was bij 20 graden
  • Vele was mogelijkheden
  • Geluidssignaal volume aan te passen

Paul 03-01-2017 Product paar dagen in bezit

Nette machine en energie zuinig

Fijne machine die erg energie zuinig is. Was komt er altijd goed schoon uit. Ik heb de machine nog niet zo lang, maar merk nu al het verschil met mijn vorige machine een Miele.

Pluspunten

• Energie zuinig

Tates 01-01-2017 Product paar dagen in bezit

Op Volle Toeren!

Na wat reviews gelezen te hebben, uiteindelijk gekozen voor een Bosch. We hadden namelijk al prettige ervaringen met dit merk.
Allereerst een mooi design, maar wat belangrijker is is de kwaliteit en veelzijdigheid. Makkelijk te bedienen machine met veel programma's. Prettig is de 8 kilo inhoud en het centrifugeren tot 1600 toeren. De was is aanzienlijk sneller droog. Opvallend is dat, ook bij hoge toeren, het apparaat vrij stil is. Ook chocomelk vlekken gingen er moeiteloos uit. Ideale machine voor een gezin met jonge kinderen!

Pluspunten

• 8 kg trommel
  • makkelijke bediening
  • design

Minpunten

• nog niet kunnen ontdekken

Maurice 31-12-2016 Product paar weken in bezit

Goede stille wasmachine

Dit is een degelijke stevige wasmachine welke ook nog eens behoorlijk stil is. Zelfs tijdens het centrifugeren op 1600 toeren. Wasresultaat is zoals het hoort en dus goed.
Klein minpunt is de handleiding. Deze vermeld pas op het een na laatste blad dat de transportschroeven voor het in gebruik nemen verwijderd moeten worden! Dit zou op de 1e pagina moeten staan Bosch.

• Degelijk
  • Eenvoudig te bedienen

Minpunten

• Zwaar
  • Handleiding

Ferry 30-12-2016 Product paar weken in bezit

Prima wasmachine

Prima wasmachine, lekker droog door het hoge toerental.
Programma's duren wat lang, maar dat zal met de energie zuinigheid te maken hebben.

Pluspunten

• drogere was
  • grote laadruimte

Minpunten

• programma's duren wat lang

Rob 30-12-2016 Product paar dagen in bezit

Geweldige wasmachine, juiste keuze

Na een lange vergelijkings tocht hebben wij uiteindelijk de keuze gemaakt voor deze Bosch WAW32461 wasmachine voor z'n juiste prijs/kwaliteit verhouding.
Machine wast heel fijn en centrifugeerd de was bijna droog.
Echt een aanrader voor iedereen die een gezins wasmachine zoekt.

Pluspunten

• prijs/kwaliteit
  • gebruiksgemak

Minpunten

• nog niet kunnen ontdekken

Michelle 29-12-2016 Product paar maanden in bezit

Maatwerk voor de was, gewoon thuis!

Super goede wasmachine, gemakkelijk te bedienen, toch alles in te stellen; vandaar maatwerk voor je was, gewoon thuis.
Prettig in gebruik, geschikt voor prettige hoeveelheid was, heel stil.
En dan ook nog een mooie energieklasse dus per was lekker goedkoop.

Pluspunten

• stil
  • energiezuinig
  • geschikt voor fijne hoeveelheid was
  • duidelijke bediening
  • uitgebreide mogelijkheden

Minpunten

• niet de allergoedkoopste

lobo 29-12-2016 Product paar dagen in bezit

mooi voorkomen

Wij hebben inmiddels vier miele's versleten in 8 jaar en hebben in die zelfde 8 jaar 1 Bosch versleten... dus voor ons voortaan een Bosch. uitgaande van de vorige machine ga ik er vanuit dat de duurzaamheid van deze machine ook goed is.

Pluspunten

• ziet er mooi uit
  • stil
  • veel programma's

J de Keijzer 28-12-2016 Product paar dagen in bezit

eenvoudig ,wienig geluid bij het wassen centrifugeren

Tot aankoop overgegaan door te vergelijken met andere wasmachines,
Reviews goed ,tevens prijs kwaliteit verhouding leek oke.
Bediening is eenvoudig en het aantal keuze programma's zinvol.

Iryna 28-12-2016 Product paar dagen in bezit

Zo stil en mooi ik zou hem zo in de woonkamer zetten!

Ik vind het een prachtig product, zo mooi en stil. Ik wil hem eigenlijk wel in de woonkamer zetten! Wast en centrifugeert super goed en super stil en zuinig in gebruik!

Lars 28-12-2016 Product paar dagen in bezit

Zeer stil

Wegens vele reparatie,s aan een Samsung wasmachine, gekozen voor een merk met meer ervaring, voordelen tegen over oude machine

-stiller
-beter was resultaat
-eenvoudig te bedienen

Pluspunten

• Stiller
  • Eenvoudig