Bosch WAW32461NL - Reviews

Geluidsniveau
74 dB (centrifugeren)
Energieverbruik per jaar
137 kWh

Beoordeling op basis van 311 reviews geschreven op Kieskeurig.nl.

8,9

Erg still met een paar kleine minpuntjes 02-12-2015 Product paar dagen in bezit

Duurzaamheid geef ik een 7 omdat de wasmachine pas 3 dagen in mijn bezit is.
Pluspunt is de 10 jaar garantie op de motor na registratie van de wasmachine op de bosch-home website.
Ik vraag mij alleen af hoeveel de voorrijkosten en de arbeidskosten zullen uitpakken want deze dienen wel voor eigen rekening. Wat mij wel gelijk opviel bij het openen van de zeeplade is dat deze wat gammelt en goedkoop aanvoelt en het idee geeft dat deze makkelijk afbreekt.

Vormgeving geef ik een 9. Bedieningspaneel ziet er mooi uit. Niks op aan te merken.

Gebruiksgemak een 7: groot nadeel is dat er geen aparte bakje voor vloeibaar wasmiddel bij zit. Ik had dit wel verwacht voor zo'n mooie machine.

Wasresultaat een 10. Bij de eerste was merkbaar dat de was echt schion word. Wit is ook echt wit. En de 1600 rpm doet ook goed zijn werk, na het ophangen van de was in de avond is deze de volgende ochtend droog.
De machine is met zijn 74 db tijdens het centrifugeren erg stil dit was èèn van de redenen waarom wij voor dit model hebben gekozen.

Mogelijkheden 7: genoeg programmas om uit te kiezen. Enige minpunt is dat het niet mogelijk is om met alle snelprogrammas het aantal toeren op 1600 in te stellen. En de machine kent geen 30 graden instelling.

Wasresultaat een dikke 10

R. Westendorp 25-08-2016 Product paar weken in bezit

stille motor, mooi design

Het is een mooi design wasmachine.
De motor is een stuk stiller dan die van de oude wasmachine.
Makkelijk in gebruik door de aan/uit draaiknop.
Door de oplichtende streepjes is goed te zien welk programma je gebruikt.

Pluspunten

• de aan/uit draaiknop
  • koolborstel vrije motor

Minpunten

• gewicht

Luc van Vessm 24-04-2016 Product jaar of meer in bezit

De EcoPerfect toets

Op alle punten is het een top product.
Wel is opgevallen indien de machine in een warme ruimte staat (zoals bij ons in de douche ruimte) en wij gebruiken de machine direct na het douchen met de EcoPerfect toets bij een temperatuur van 40 graden, dan gebeurt het regelmatig dat de was dan koud wordt gewassen, daar de temperatuur censor een te hoge temperatuur meet. Dit is opgevangen door de machine enige tijd voor het douchen aan te zetten.

Jasper 06-03-2017 Product paar maanden in bezit

Fijne Wasmachinne, erg stil

In het begin moesten wij erg wennen aan de type programma's. Een 'ouderwets bonte was' programma is er niet, het gaat nu op type was en hoe vuil het is. Een zuinig programma duurt ongeveer 3 uur en een standaard programma 2,5 uur.
De toetsen zijn erg gevoelig, als je even tegen de wasmachine aan tikt dan heb je gelijk iets ingesteld. Even opletten dus.
Hij is erg stil, ook centrifugeren hoor je niet heel erg.
De gewicht indicatie geeft alleen aan hoeveel erin mag voor dat programma, niet hoeveel erin zit.

Pluspunten

• stil
  • grote trommel

Minpunten

• wennen aan de programma's
  • gevoelige tiptoetsen
  • gewicht indicatie weegt niet

Angela 23-05-2016 Product paar dagen in bezit

Geweldige aankoop

Ik ben heel blij met de aankoop van deze Bosch wasmachine. Het wasresultaat is prima en de wasmachine is heel gemakkelijk te bedienen.

NMatser 27-01-2016 Product maand in bezit

Wij hebben deze wasmachine nu 1 maand, de Bosch Serie I 8 WAW32461NL. Het is een stille wasmachine met vele instellingen en mogelijkheden. Er zijn diverse soorten wasmogelijkheden. De bediening is makkelijk en gebruikersvriendelijk. Omdat deze wasmachine zo stil is, kan de was prima ’s nachts gedraaid worden. Door de grote vulopening hebben wij nu voor het eerst zelf thuis de dekbedden gewassen. Ook het beddengoed kan makkelijk in 1 x goed schoon gewassen worden zonder dat de wasmachine aan stilte en stabiliteit verliest. Door het hoge toerentaal van 1600 rpm komt de was goed droog gecentrifugeerd er uit .En wordt de was sneller droog met de wasdroger.
Wij zijn verder naast de mooie vormgeving gevallen voor de technische specificaties: extra energiezuinig en de centrifuge met droogklasse A.
Prima prijs-kwaliteitverhouding gezien de technische specificaties. De wasmachine is zelf intelligent en stemt bijvoorbeeld het waterverbruik volledig automatisch af op de hoeveelheid wasgoed. De wasmachine is verder kostenbesparend en ook nog goed voor het milieu.
In het weekend ( wij betalen dan minder voor de energie-afname) gebruiken wij de knop Ecoperfect: extra zuinig wassen.
Leuke bijkomstigheid: wij de laagste prijs op internet betaald.
Wij hebben voor de plaatsing van de wasmachine extra servicekosten betaald € 17,95. Dit was perfect. Deze extra service is netjes afgekocht voor dit bedrag. De nieuwe wasmachine wordt thuis helemaal startklaar aangesloten in onze wasruimte. Ook is het nieuwe tussenblad voor de wasdroger zelfdoor de technicus geplaatst met behoud van garantie. De wasdroger is ook weer netjes geplaatst bovenop de wasmachine.
Ook is onze oude wasmachine netjes afgevoerd, evenals de papieren verpakking van de nieuwe wasmachine.
Ook hebben wij mogen profiteren van de extra aanbieding van de firma Bosch tot eind januari 2016: wij zijn nu tevens de gelukkige bezitters van een Bosch Strijkijzer Stoomstaion Sensixx B10L ter waarde van € 150,00 .

Wij zijn tevreden en gelukkige eigenaren van een nieuwe Bosch Serie I 8 WAW32461NL!

Ismail 02-12-2015 Product paar weken in bezit

Het is een mooie machine met een mooie prijs (665 eur) doet wat ie moet doen en doet dat stil. De

Plus punten zijn o.a de uitgestelde start, en het zelf wegen en afstemmen van water bij halve belading. Je hebt immers niet altijd 8 kg was.

Grootste nadelen = het is of 1200 toeren of 1600, je kunt geen 1400 toeren kiezen, Er zit geen programma op voor vlekken. Dus 60gr normaal en 60gr Vlekken, op onze oude low budget bosch zat dat wel. Maar de eerste bosch met vlekken programma was 799 euro. dus we kiezen nu alergie+ programma (intensief)

Mirella van Elk 26-05-2017 Product paar weken in bezit

Grote deur ! 1600 toeren

Na 20 jr miele overgestapt en zeker geen spijt !
Het is een machine met duidelijke programma's en zeer prettig is het quickprogramma en sportkledingprogram.

Pluspunten

• Grote deur veel programma s
  • 1600 toeren quickprogramma

Minpunten

• Nog niet gevonden

van Maaren 24-05-2017 Product paar weken in bezit

prima machine

het is ook fijn dat der een hele grote deur inzit en 1600 toeren is ook heel handig mate al die vuile vas

diana van ratingen 23-05-2017 Product paar dagen in bezit

Bosch wasmachine WAW32461NL

gisteren wasmachine gekocht bij cool bleu, vandaag direct uitgeprobeerd, oude was stuk, dus kon volop wassen.
wast stil en ook centrifugeren rustig geluid. programma's prima voor mij . gemakkelijke bediening en fijne grote trommel
waardoor de was goed schoon wordt en je ook grote wassen kunt doen

Pluspunten

• degelijk
  • gebruiksvriendelijk

Tevreden Bosch gebruiker 22-05-2017 Product paar dagen in bezit

Restvocht 44 %; perfect schone was en verkorte droogtijd!!!

Fantastisch product: geruisloos / duidelijke display / makkelijke aansturing / perfecte programma's / energiezuinig / fraaie buitenkant. Kortom: een aanwinst. We zijn er met gezin van 6 personen heel blij mee!

Pluspunten

• restvocht van slechts 44%
  • makkelijke bediening
  • geruisloos

H. van Bodegraven 22-05-2017 Product paar dagen in bezit

bijzonder geluidsarm

prijs/kwaliteitsverhouding, het bedieningsgemak,het relatief geluidsarme niveau tijdens centrifugeren en de reputatie van eerdere Bosch-machines.

Pluspunten

• laadvermogen
  • energieverbruik
  • service snelheid leverancier

Suz 22-05-2017 Product paar weken in bezit

Bosch wasmachine stil en krachtig

Sinds een paar weken nu de Bosch. Goede ervaring gehad met een Bosch wasmachine. We wilden een stiller apparaat en daarom hiervoor gekozen. Lekker stil. Wasgoed ook goed schoon zelfs op lage temperatuur. En de tijdsindicatie is ook heel handig.

Pluspunten

• heel stil
  • wast goed schoon
  • display duidelijk
  • eco en speed een echte uitkomst
  • wasgoed goed droog

Minpunten

• geen bakje voor vloeibaar wasmiddel

J. Mooiman 18-05-2017 Product paar dagen in bezit

Geluidsarm

De bediening is eenvoudig met toch veel mogelijkheden. Het apparaat is geluidsarm en trilt niet maar staat heel stabiel.

Pluspunten

• Geluidsarm
  • Eenvoudige bediening

Bas de Vos 18-05-2017 Product paar weken in bezit

En weer werd het een Bosch wasmachine

En na 14 jaar trouwe dienst en slechts 1x een kleine reparatie hebben wij weer een nieuwe Bosch wasmachine gekocht dit is onze derde, we hebben weer voor een Bosch gekozen omdat deze Machines betrouwbaar zijn en een uitstekende prijs / kwaliteit verhouding hebben.

Pluspunten

• Zeer stil
  • Zeer zuinig A+++-30%
  • grote vulopening

Minpunten

• GEEN

Eva 17-05-2017 Product paar weken in bezit

stil en grote laadruimte

Fijne stille wasmachine die helemaal naar behoren werkt zoals ik had verwacht. Ook fijn is de grote opening van de wasmachine. Prijs/kwaliteit is prima in verhouding.

Pluspunten

• stil
  • grote laadruimte
  • makkelijk bedieningspaneel

Minpunten

• nog niet gevonden

Kato 16-05-2017 Product paar dagen in bezit

Schoon wasje

Mooie degelijke wasmachine die energiezuinig en bijna gluidloos wast. Bediening is vrouwvriendelijk. Een prima koop voor een schoon wasje

Josine 12-05-2017 Product paar dagen in bezit

Mooie, duidelijke, handige wasmachine

Duidelijk programma's kiezen, absoluut fluisterstil! Duidelijke handleiding, letterlijk ; een kind kan de was doen. Ik ben heel blij en tevreden met deze machine. Loop regelmatig even de bijkeuken in "om maar even te kijken en luisteren". Mijn vorige machine was tot het defect prima, maar dit is een 200% vooruitgang.

• Simpel te bedienen

Martijn van Leuken 11-05-2017 Product paar dagen in bezit

Toppie

Machine doet zijn werk goed en erg stil. Er zijn veel wasprogramma's dus voor ieder wat wils. Via de speed toets kan men een programma versnellen. Ook korte programma's zijn geen probleem.

Johan 10-05-2017 Product paar dagen in bezit

betrouwbaar

Bosch staat voor een betrouwbaar product. Makkelijk in gebruik en vele mogelijkheden zoals grote trommel, variabel centrifugesnelheid, EcoPerfect en SpeedPerfect. Stil in gebruik zowel bij wasen als centrifugeren