Siemens WMN16T3471 - Reviews

Geluidsniveau centrifugeren
74 dB

H.G. Dijkstra 06-12-2016 Product paar dagen in bezit

Grote keuze in programma's

Gebruiksvriendelijke machine, mooi simpel uiterlijk. Is behoorlijk zwaar, maar staat daardoor stevig op zijn voetjes.

Pluspunten

• Duidelijke gebruiksaanwijzing
  • grote vulopening
  • Schone was, ook bij kort programma
  • Weinig lawaai

Minpunten

• Indien nodig moeilijk te verplaatsen (zwaar)
  • Temperatuurwijziging alleen door programmakeuze

Catharina 03-12-2016 Product paar weken in bezit

Zeer fijn wasmachine

Een fijn en mooi wasmachine met veel mogelijkheden van was methodes, kan zelfs tot 1600 toerental. Goed voor lange en korte wasjes.

Pluspunten

• variabele wasmethodes
  • wasresultaat
  • 1600 toerental
  • stil

sally 30-11-2016 Product paar dagen in bezit

Goed voor mens, milieu en portemonnee

Ik heb de wasmachine nu net een paar dagen in huis en heb alle wasachterstand van een twee weken weer ingehaald. Jarenlang (21 jaar!!) met heel veel plezier een Bosch gebruikt en opeens begaf de motor het. Na twee weken zoeken en reviews lezen op internet voor deze Siemens gekozen. Ik kan niet anders zeggen dan dat ik heel tevreden ben: veel programma's, fluisterstil en snel. Ook mijn portemonnee was heel blij: voor het aankoopbedrag had ik geen betere wasmachine kunnen krijgen!

Pluspunten

• programmatijd
  • prijs/kwaliteit
  • wasresultaat

Minpunten

• doseerbakje vloeibaar zeep niet standaard geleverd

klant Groningen 29-11-2016 Product paar weken in bezit

Droogt goed, is geruisloos

Prima wasmachine. Wordt geadviseerd door Consumentenbond (Beste Koop). Hoog toerental. 10 jaar garantie op de motor.

E. de Wit 28-11-2016 Product paar maanden in bezit

groot aantal waskeuzes

Werkt heel fijn in eco stand, duurt wel wat langer. Maar je kunt ook kiezen voor kortdurende programmas. superstille machine

Erik 27-11-2016 Product paar weken in bezit

Makkelijk in gebrui

Wij hebben deze wasmachine nu enkele weken in gebruik. Eerste indruk in een no-nonsense apparaat, wat doet wat het moet doen en goed ook. Zeer eenvoudig in gebruik zonder moeite de functies te vinden. 10 jaar garantie op de motor spreekt ook vertrouwen uit.

Pluspunten

• Eenvoudig in gebruik
  • Wast zeer goed
  • Prijs/kwaliteit

R 22-11-2016 Product paar dagen in bezit

wasmachine

Heb deze gekozen omdat deze goed is getest door de consumentenbond.Heb nu 3 toeren gewassen en heb n schone was Verder is de machine zeer stil als deze aanstaat wat n pluspunt is.

J.C. Timmer 17-11-2016 Product paar weken in bezit

Zeer stille motor. Een perfecte machine. Een aanrader.

In het begin herhaalde malen gaan kijken of de machine het wel deed.
Een zeer stille wasmachine.
Duidelijk in gebruik.
Gaat tijdens het centrifugeren niet aan de wandel.
Een zeer degelijke machine voor een betaalbare prijs
Een aanrader.

Pluspunten

• stil
  • centrifuge zeer krachtig

wim 10-11-2016 Product paar dagen in bezit

Goede machine

zeer goede machine met veel mogelijkheden. Vooral de grote deur is zeer handig. De centrifuge mogelijkheden met prima afstelling tot zelfs 1600 toeren is bijzonder handig

Vincent 08-11-2016 Product paar dagen in bezit

Stil en simpel te bedienen wasmachine

Een zeer stille machine. Je hoort alleen het vallen van het wasgoed in het water,
Tevens makkelijk te bedienen. Duidelijke keuze draaiknop. Keuze makkelijk bij te stellen ECO, SNEL of extra rpm centrifugeren. Centrifugeert prima, komt er handdroog uit.
Kleine week in gebruik. Tot nu prima wasresultaat.

Pluspunten

• stil
  • centrifugeert prima, droog
  • makkelijk te bedienen
  • energiezuinig

Minpunten

• NOG NIET ECHTGEVONDEN
  • redelijk zwaar voor een 2e etage :)

Michelle 07-11-2016 Product paar weken in bezit

Goede, stille wasmachine

Fijne en snelle wasmachine, wel jammer dat je niet zelf de toeren hoger kan zetten bij de verschillende programma's en dat je geen extra spoelen tijdens het programma kan kiezen. Dit programma moet je na het normale programma draaien. Moet sommige programma's nog een beetje proberen maar over het algemeen tevreden

Pluspunten

• Stille machine
  • Weegt zelf en past programma aan
  • Heeft eco-stand

Minpunten

• Geen extra spoelen functie
  • Niet alle programma kunnen hoog centrifugeren

Gerto 06-11-2016 Product paar dagen in bezit

Zéér tevreden!

Net een week in bezit, en echt een hele fijne machine!
Het is even nét dat kleine beetje meer investeren (wel een mooie aanbieding bij Mediamarkt gekregen trouwens) maar dan heb je ook wat. Wassen doet hij (in tegenstelling tot wat de Consumentenbond vermeldt) vrijwel geruisloos. Dankzij de sensor-technologie weet het apparaat precies wat voor was erin zit, en wat de vuilgraad is. Ook de 'turbo-functie' werkt super. Resultaat? Een heerlijk schone was. Ik kan deze echt iedereen aanraden!

Nadine 24-10-2016 Product paar weken in bezit

Hele fijne wasmachine

Deze wasmachine gekocht omdat onze oude, die eigenlijk nog prima werkte, de verhuizing niet overleefde.
Deze Siemens is stil, ook tijdens het centrifugeren. Wat een verschil met mijn oude Bosch! Makkelijk te gebruiken en de programma's zijn ook voldoende. De was komt er superschoon uit.
Wat ik zelf heel handig vind is de uitstel optie. Hierbij geef je niet aan over hoe lang je wil dat de wasmachine start, maar over hoe lang het programma klaar is. Scheelt zelf uitrekenen, altijd fijn!

Pluspunten

• Heel stil
  • Wast super schoon
  • Fijne programma's

wettom 17-10-2016 Product paar dagen in bezit

Goede wasmachine

Met zijn 7 kilo is die groot genoeg voor 1 a 2 personen, het apparaat maakt gebruik van een draaischijf en touchscreen, is bijzonder stil.

• Gemakkelijk te gebruiken

Minpunten

• Wassen kan 2 tot 3 uur duren

Ik was weer schoon 09-10-2016 Product paar dagen in bezit

Fluisterstil en loopt niet weg

Nu een paar dagen de trotse bezitter van onze tweede Siemens wasmachine. De eerste is 12 jaar meegegaan en altijd prima bevallen, dus vandaar de keuze voor hetzelfde merk.

Wat een verschil weer, deze is super stil, heeft geweldige functies zoals een eco- en speedknop, zoekt zelf de centrifugestand, maar deze kun je zelf ook weer aanpassen en de display laat heel goed zien hoeveel kilo was erin kan, hoe lang het programma duurt etc.

Er zit een boekje bij, maar de programma's staan heel duidelijk aangegeven op de machine zelf, dus zelfs mijn moeder kon de was doen. We zijn echt heel blij dat deze niet meer over de zolder heen danst, want dat is niet prettig met een houten zoldervloer.

Pluspunten

• fluisterstil
  • eco- en speedknop
  • was komt er echt schoner uit
  • duidelijke bediening

Ed 03-10-2016 Product paar dagen in bezit

Goede wasmachine

Na 19 jaar is onze oude Siemens wasmachine kapot gegaan. Na een tijde zoeken kwamen wij op Siemens wasmachine model WM16T3471 uit. Wasmachine is modern, makkelijk te bedienen, maak veel minder herrie dan onze oude wasmachine, wasbak is iets minder dan wat ik had verwacht. Ik heb in de winkel alle wasbakjes gecontroleerd en alle wasbakjes van de nieuwe wasmachines zijn niet met de tijd mee gegaan en dat vind ik iets minder. Ze lekken en zijn ze niet echt van goede kwaliteit.

• Bediening

Minpunten

• Wasbakje

Karlijn 02-10-2016 Product paar dagen in bezit

stil, zuinig en eenvoudig qua bediening

Een super zuinige wasmachine die goed centrifugeert (1600 toeren), al lijkt het iets minder droog er uit te komen dan bij mijn vorige 1600 toeren apparaat. Het kiezen van de programma's is eenvoudig en de opties die je dan binnen de programma's hebt wijzen voor zich met het bedieningspaneel. Prima! En hij is lekker stil.

Pluspunten

• zuinig
  • stil
  • eenvoudig in gebruik

Patrick 02-10-2016 Product paar maanden in bezit

Heerlijk stil, veel mogelijkheden maar snoer te kort

Prima wasmachine, zeer stil zoals verwacht. Mede gekozen door goede ervaringen andere eigenaren en omdat de vorige machine (ook een Siemens) het 17 jaar heef volgehouden. Aansluitsnoer (zelfde lengte) zit helaas nu aan de onderzijde (voorheen boven) en is daarmee nu te kort om direct in het stopcontact te kunnen. Een verlengsnoer is niet aan te raden in een ruimte waar ook water kan zijn. Jammer dat Siemens niet bij het oude praktische ontwerp is gebleven op dit simpele punt.

Pluspunten

• stilte
  • mogelijkheden

Minpunten

• korte aansluitsnoer begint onder aan de machine

GJ 28-09-2016 Product paar weken in bezit

SIemens WMN16T3471

Uitstekende wasmachine! Wast superschoon, maakt nauwelijks geluid, handige grote vulopening en was komt bijna droog uit de machine!

Pluspunten

• zeer stil
  • wast superschoon
  • centrifugeert uitstekend

Carla 27-09-2016 Product paar weken in bezit

Mijn, nog korte, ervaring met wmn16T347/09

Gekocht ivm goede ervaring vorige siemens wasmachine. Nu gekozen voor 1600T, resultaatverschil met 1400T niet zo groot als verwacht. Fijne grote vulopening, veel programmakeuzes, én energiebesparende programma's. Hij is stil in gebruik en ik hoop dat ik er lang plezier van heb. De 10 jaar garantie op de motor wekt vertrouwen.