Bosch WAW28592NL - Reviews

Geluidsniveau
71 dB (centrifugeren)

Astrid 19-01-2017 Product paar weken in bezit

Fluisterstil wassen

Deze machine aangeschaft nadat onze Miele het had begeven. Tot nu toe overtreft de Bosch alle verwachtingen. Het bedienen is zeer eenvoudig, nadat je de handleiding hebt doorgelezen wijst het zichzelf. Het programma kiezen gaat heel simpel, er brandt een lampje bij het ingestelde programma. Tijdens het wassen kun je nog instellingen wijzigen d.m.v. de tiptoetsen, ook kun je nog was toevoegen. De machine hoor je tijdens het wassen nauwelijks lopen, het klotsen van de was maakt het meeste geluid. Centrifugeren maakt wat meer geluid maar is nog steeds erg stil. Dit is voor ons belangrijk want de machine staat in een open ruimte op zolder. Ben erg blij met de grote trommel, hoef nu minder vaak te wassen. Scheelt ook weer energie!
Als de was klaar is klinkt er een handig piepsignaal, geluidsignalen zijn overigens aan te passen. Tot nu toe is het enige minpuntje dat er water op de grond druppelt als de deur na het wassen wordt geopend.

Pluspunten

• Eenvoudige bediening
  • Grote trommel
  • Geluidsniveau

Minpunten

• Waterdruppels op de grond van geopende deur

Marieke Z. 09-01-2017 Product paar weken in bezit

Wasmachine met royale trommel, ideaal voor een gezin

Wij hebben goede ervaringen met Bosch wasmachines. Deze hebben we uitgekozen vanwege de grote laadmogelijkheid (tot 9 kilo); dit is heel handig met een gezin met drie opgroeiende kinderen. Vooral het korte programma op 40 graden is ideaal: in iets meer dan een uur is alles weer schoon!

Pluspunten

• grote trommel
  • weinig geluid

Minpunten

• piep na afloop van programma (niet uit te zetten)

Theo Velzeboer 09-01-2017 Product paar dagen in bezit

Bosch wasmachine zoals een wasmachine moet zijn

Modern apparaat zonder poespas, gemakkelijk te bedienen, vol elektronisch en met alle mogelijke wasprogramma's die ik nodig heb. Mooi stil apparaat. Straalt degelijkheid en kwaliteit uit. Bosch natuurlijk.

Pluspunten

• degelijk
  • stabiel
  • stil
  • gebruiksgemak
  • zuinig

Monique 07-01-2017 Product paar maanden in bezit

Duidelijke programma's

Deze machine is heel makkelijk in gebruiken en heeft ook wasprogramma's waar je wat aan hebt. Er zijn instelmogelijkheden voor minder watergebruik en/of minder energieverbruik. Hier kun je zelf voor kiezen. Ideaal ook om tussendoor deur te kunnen openen om was toe te voegen. De trommel varieert met toerental tijdens wasprogramma om zo de was goed schoon te krijgen en om geen prop van je was te krijgen.
ik ben er heel blij mee.

Pluspunten

• Tussendoor was tovoegen
  • Makkelijke wasprogramma's
  • Fijne grote trommel en vulopening

Henk 07-01-2017 Product paar dagen in bezit

Mooi stel(letje)

Deze wasmachine gekocht samen met de wasdroger WTA73901. Niet alleen mooi om te zien maar ook goed te gebruiken. Mooie grote trommel, voldoende programma's en doordat het koolborstel vrij is, ook nog eens heeeeeeeel stil.

Pluspunten

• inhoud
  • geluid

monique uit Haps 07-01-2017 Product paar weken in bezit

super fijne machine ,stil, en fantastisch wasresultaat

hele fijne machine ,prettig in gebruik ,wast kort krachtig en heeft alles wat we van een machine verwachten
echt een aanrader

Pluspunten

• grote trommel
  • stil en krachtig

Marleen 07-01-2017 Product paar weken in bezit

weinig geluid, gebruiksvriendelijk

De wasmachine voldoet aan de omschrijving. Hij maakt weinig geluid en is erg makkelijk in de bediening.
'Een man kan de was doen'

Reddy 06-01-2017 Product paar dagen in bezit

Stil, duurzaam, 9kg, helder display, tal van programma's

Onze vorige wasmachine was aan vervanging toe (lang leve de koolborstels). Na een zoektocht op het Internet en op advies van de plaatselijke Witgoedzaak hebben we deze wasmachine gekocht. De grote inhoud (9kg), de koolborstelvrije motor en het A+++label gaven (voor ons als groot gezin) de doorslag. Al na de eerste ervaringen met deze wasmachine zijn we enthousiast! De wasmachine bevat een helder display, ziet er mooi uit en wast bovenal prima. De wastrommel is verlicht, wat een erg handige functie is. De wasmachine bevat diverse programma's, met name het sportprogramma komt goed van pas. Het wassen verloopt aardig geruisloos, wat een pre is voor 's avonds of 's nachts wassen. Wij hopen nog lang gebruik te mogen maken van deze wasmachine!

Pluspunten

• 9kg inhoud
  • Geen koolborstels
  • Verlichte trommel
  • Handig en helder display, inclusief duur programma
  • Zuinig

Minpunten

• Nog geen ontdekt

J. Boer 05-01-2017 Product paar dagen in bezit

Stil, zuinig, grote inhoud 9kg, overzichtelijk & veelzijdig!

Deze wasmachine gekozen vanwege de koolborstelloze motor, de inhoud van 9 kilo, het speciale vlekkenprogramma (wijn, bloed, gras en boter/olie), het korte 15 minutenprogramma voor een spoedwasje, de Variospeed- en Ecoperfectfunctie, het zeer overzichtelijke display en uiteraard ook het A+++-label.

Daarnaast nog handige opties Allergie+, Snel 15 min. programma en Trommel reinigen, maar er zijn nog veel meer handige opties. De trommelverlichting is niet alleen een mooie gadget, maar ook nog handig.

We hebben nu meerdere wasjes gedraaid en het valt ons op dat de machine ook nog eens heel stil is, ook bij het centrifugeren. Wil je het nog stiller bijvoorbeeld 's nachts dan kun je het Nightwash-programma kiezen.

Aan alles lijkt wel gedacht! Wij zijn erg tevreden en hebben geen spijt van de 849 euro. Over de levensduur valt niet veel te zeggen. Onze vorige Bosch ging 15 jaar mee. We verwachten dat deze zeker meer dan 10 jaar mee gaat en dan is elke uitgegeven euro het meer dan waard!!!

Pluspunten

• Stil en zuinig A+++
  • Koolborstelvrij
  • Inhoud (9 kg)
  • Veelzijdige functies

Minpunten

• Max. toerental 1400

Willemien Smits 05-01-2017 Product paar dagen in bezit

duidelijk goed leesbaar scherm, eenvoudige bediening

Ik heb voor deze wasmachine gekozen omdat hij aan alles voldeed wat ik zoek in een apparaat: energie zuinig, zuinig in waterverbruik, goed schoon wassen, blijven staan waar hij staat en niet door de bijkeuken dansen, voldoende centrifugekracht, heel gemakkelijke bediening, goed leesbaar display. kortom: een betrouwbaar apparaat!

Pluspunten

• goed schone was
  • gemakkelijk te bedienen
  • energie zuinig
  • goed leesbaar display
  • geluidsarm

Wim 05-01-2017 Product paar dagen in bezit

Duurzaam

Wat een perfecte wasmachine. Na een paar keer een wasautomaat uit de budget lijnen van andere fabrikanten is het een verademing dat er ook stille, makkelijk te bedienen, zuinige en dan ook nog uitstekend wassende wasmachines zijn. Nooit meer iets anders.

Pluspunten

• Mooii
  • zuinig

Henk 03-01-2017 Product paar weken in bezit

Handige grote trommel, gebruiksvriendelijke machine

Prima wasmachine! Heb de machine nu een week in gebruik en de eerste wasjes zijn gedraaid! Ook de verschillende standen zijn erg handig! De was komt er goed schoon uit en onbeschadigd! Ook werkt de centrifuge prima! De was komt bijna droog de machine uit! Echt een aanrader voor een goede prijs!

Fam Pleunis 02-01-2017 Product paar dagen in bezit

Duidelijk display

De was is goed schoon en ruikt fris grote trommel is handig ook is de machine erg stil vergeleken met onze oude Boch van 10 jaar oud

Diane 02-01-2017 Product paar weken in bezit

Grote trommel, relatief stil, veel wasprogramma's.

Ik heb dit product gekozen omdat Bosch al goed stond aangeschreven. Dit apparaat heeft een grote trommel zodat ik ook mijn dekbed erin kan wassen. Tevens veel extra programma's met diverse mogelijkheden zoals speedknop en ecoknop. Ik heb deze machine pas 2 weken, maar voor zover ik nu kan beoordelen, ben ik tevreden.

Pluspunten

• Grote trommel
  • Veel wasmogelijkheden
  • Relatief stil

Saskia 01-01-2017 Product paar weken in bezit

Grote trommel, weinig geluid!

Erg tevreden met deze wasmachine! Makkelijk in gebruik, 9kg is ideaal voor een gezin met 3 jonge kinderen en sportende ouders! Kortom: een top apparaat!

Pluspunten

• Grote inhoud
  • Lampje in de trommel
  • Kinderslot
  • Snelprogramma

Ab Normaal 30-12-2016 Product paar dagen in bezit

Degelijk, stil bij wassen, hoorbaar bij centrifugeren.

Machine 1 week in gebruik. Grote trommel, fijne bediening met tiptoetsen. We hadden hem iets geruislozer verwacht vooral bij centrifugeren. Ziet er degelijk uit. Voldoend keuze uit programma's.
Was erg stil.

Pluspunten

• wast stil
  • grote inhoud

Minpunten

• centrifugeren geluid

D 29-12-2016 Product paar weken in bezit

mooie uitstraling

zeer stille wasmachine.
veel functie`s waaronder vlekken en sportkleding speedprogramma.
was komt er schoon uit.

Pluspunten

• geluid
  • grote trommel

Minpunten

• centrifuge op speedprogamma kan iets beter

Madelon 28-12-2016 Product paar dagen in bezit

Fijne machine, frisse resultaten

Het is n fijne machine met n helder en duidelijk touchscreen. Fijne grote vulopening. De wassen die ik tot nu toe heb gedraaid waren schoon en fris ondanks dat hij n aantal keren goed vol zat met handdoeken en beddegoed. De droogresultaten zijn geweldig. Het is n fijne machine, 1 nadeel vind ik wel dat het 2,5 uur duurt voordat het katoen programma is afgelopen maar ik moet wel zeggen dat hij middels sensoren het waterpeil en de tijdsduur ondertussen kan aanpassen.
n Dikke voldoende voor deze machine!

Pluspunten

• Schoon, fris en droog
  • Zuinig in gebruik

Minpunten

• Katoen programma duurt lang
  • Meer geluid bij minder wasgoed in trommel

Rens Dijk - Vissering 28-12-2016 Product paar weken in bezit

Uitstekend! Heel gebruiksvriendelijk, ook voor ouderen!

Een uitstekende wasmachine, die heel gebruiksvriendelijk is! De machine is eenvoudig in gebruik, heeft voldoende keuzemogelijkheden in programma's en een mooie, diepe en dus grote trommel. Deze moderne wasmachine is zelfs door mijn moeder van 82 uitstekend te bedienen! Een hele goede keuze dus!

Pluspunten

• Gebruiksvriendelijk
  • Ruime hoeveelheid programma's
  • Grote, diepe trommel
  • Mogelijkheid voor verkorte programma's
  • Mogelijkheid voor energiezuinige programma's

Peter 27-12-2016 Product paar dagen in bezit

eenvoudige duidelijke display en groot bedieningsgemak

Een mooie grote 9 kg verlichte trommel. Een voeler (voor het aantal kg) die het programma bepaalt. En nog zuinig in gebruik ook! Vele goede opties beschikbaar

Pluspunten

• display
  • bedieningsgemak
  • zuinig
  • veel opties mogelijk
  • computer berekent het wasprogramma

Minpunten

• de was moet ik zelf in de droger doen