De gemiddelde beoordeling is gebaseerd op 1 goedgekeurde review die zijn achtergelaten voor de Beko WTV8716XWWST op Kieskeurig.nl. Deze beoordeling wordt berekend door de som van de reviewscores te delen door het aantal reviews.

Unzi 07-11-2022

Slim apparaat en energiezuinig

Geschreven voor: Beko WTV8716XWWST

Ik heb deze wasmachine ongeveer een half jaar geleden gekocht en gebruik het intensief: dagelijks 1x. Ik kan je vertellen dat ik nog steeds te reden ben over dit product als in het begin dat ik het heb aangeschaft. Slim, duurzaam en schone was! Het was voor mij een 10 waard geweest als het ook de onderstaand diptiek had:
- kleding toevoegen tijdens de wasbeurt;
- automatisch afstellen van de wasmiddel.

Beko wasmachine WTV8716XWWST
Slim apparaat
Wij gebruiken deze Beko wasmachine nu ruim een maand, dagelijks en soms meerdere keren per dag. De keuze op deze is gevallen omdat het energiezuinig is plus het heeft een speciaal programma tegen vlekken, wel handig aangezien we kleine kinderen. De wasmachine is netjes geïnstalleerd en we konden het direct gemakkelijk gebruiken.

Het apparaat is echt lekker stil, zo stil dat we even moeten checken soms om te kijken of de wasmachine aan staat. De centrifuge maakt is echter niet zo stil.

De programma’s die op de wasmachine staan spreken voor zich. Op de app blijken meerdere programma mogelijkheden te zitten, maar helaas hebben we geen contact kunnen maken met de wasmachine via Bluetooth verbinding. Wel erg jammer.

Ik heb opgemerkt dat de wasmachine tijdens de wasbeurt zelf de wastijd aanpast. Later las ik in de handleiding dat het apparaat zelf de inhoud en wasmiddel controleert en afhankelijk daarvan een nieuwe tijdsberekening maakt. Super slim, maar jammer dat dit niet direct in het begin wordt berekend.

Onze voorgaande wasmachine had een inhoud van 7 kg, deze Beko heeft een inhoud van 8 kg. 1 kg verschil, maar de trommel is echt veel groter en die ene kg maakt best veel verschil. Het deurtje is overigens ook groot, dus het is gemakkelijker om kledij erin te stoppen/eruit te halen.

Het apparaat is daadwerkelijk energiezuinig. We hebben de energierekening vergeleken tov de zelfde periode van vorig jaar. Vorig jaar was dit 326 kWh en dit jaar 240 kWh (ons huishouden is onveranderd).

Tot slot: slim en energiezuinig apparaat! Wel erg jammer dat we de app via Bluetooth niet konden gebruiken.

Pluspunten

• Energiezuinig
  • Slim
  • Extra reiniging hardnekkige vuil
  • Stil

Minpunten

• Centrifuge is niet stil
  • Bluetooth koppeling met app is niet gelukt