Siemens WM14T490NL - Reviews

8 kg
A+++-30%
Geluidsniveau
72 dB (centrifugeren)

Beoordeling op basis van 789 reviews geschreven op Kieskeurig.nl.

8,9

124Mark 31-01-2016 Product kwartaal in bezit

6,2
Voor gebruiksgemak en duurzaamheid expres een lager cijfer. Waarom? Na een Zanussi 20 jaar te hebben gebruikt en deze nog prima werkende wasmachine te hebben vervangen door deze Siemens valt me een paar negatieve dingen op.
Centrifugeren: apparaat zit te jojo-en in de onbalansmode. Van het centrifugeren blijft weinig over. Constant maar zoeken naar een goede balans. Kost soms wel 5 a 10 minuten zoeken, zelfs met een goed beladen machine. Mijn optiek (Ik ben engineer); bespaar eens minder op materialen, maak de ophanging en lagering degelijker zodat de electronica niet de 'klappen' probeert weg te moffelen. Mijn oude machine had ook onbalanscorrectie, maar ging gewoon centrifugeren: waarom: geen slappe ophanging, sterkere schokdempers etc. Bouw anders geen 8 kilo machine!
Iets wat echt tegenviel: Siemens/Bosch houdt geen rekening meer met 90 graden wassen. Als je dat doet wordt het zeepbakje zeiknat van het condenswater en loopt het geregeld eruit. Oplossing: er moest een monteur komen van het bedrijf om een modificatie aan te brengen (twee zwanenhalsjes) waarbij het apparaat half gesloopt werd om een compleet nieuwe zeepbak te monteren. Waarom niet meteen in de fabriek? Nee, de klant mag het probleem eerst aankaarten en dan wordt er een monteur langsgestuurd wat een dure modificatie geeft. Antwoord monteur: u bent een van die weinigen die heet wast, en daarvoor laat de fabrikant dit weg.
Wat heeft dit geintje wel niet gekost...?
Gebruiksgemak: een 3 omdat je het apparaat constant moet afdrogen, degelijkheid een 3 omdat trommel/kuip veels te slap is opgehangen voor het vulgewicht. Ik voorspel problemen na een aantal jaar of eerder.

Positief: zeer bekwame monteur van Siemens/Bosch, goede service en nette afhandeling. Hopelijk is dit een eenmalig iets geweest, want ik heb deze merken nog steeds hoog in het vaandel staan.

Gerda 04-01-2017 Product paar dagen in bezit

Mooie wasmachine met grote deuropening.

Uitstekende wasmachine met goed uitgekozen programma,s.
Gekozen omdat oude machine (na 28 jaar) te veel trilde.
Techniek is nu veel beter met deze verrassend stille wasmachine !
Echter: * klein beetje lekkage tijdens 90 C was (condens in koude omgeving)
* eerste was met een heel kort programma was nog heel nat , de langere programma,s gaven wel een prima "droge" was .
Duurzaamheid nog niet bekend.

Marian 03-12-2016 Product paar dagen in bezit

Super gebruiksvriendelijke wasmachine

Na het eenvoudig installeren van de wasmachine is het heel eenvoudig om je weg te vinden in het menu. Het wijst zich allemaal vanzelf. Ook als je niet gewend bent aan 'touch screens' word je snel enthousiast!
De grote deur zorgt voor het prettig inladen. Overigens ook fijn dat bij de waterinvoer ook direct een geïntegreerde 'waterstop' is bijgeleverd. Ook een lekbak zit in het apparaat verborgen waardoor je geen externe lekbak meer hoeft te gebruiken.
Als je een wasje aan het draaien bent en er moet nog wat bij dan kan dat gewoon alsnog worden toegevoegd. Op het panel druk je dan op een knopje, het wassen pauzeert, het water zakt automatisch en de deur wordt ontgrendeld. Binnen enkele seconden kan je de vergeten was toevoegen. Deur sluiten en het wasprogramma pakt het verder weer op. Super!

Pluspunten

• Gebruikersvriendelijkheid
  • Eenvoudige bediening
  • Mooie grote deuropening
  • tot 8 kg was
  • tussentijds wasje toevoegen

Minpunten

• deur gaat alleen naar links open.

Gaby 01-10-2016 Product paar weken in bezit

degelijke wasmachine

vanwege de werking van de motor met magneten is er geen wrijving tussen de bewegende delen. De wasmachine is muisstil en ik reken erop dat hij daarom langer meegaat. Ook energiezuinig.

P. Joosten 25-09-2016 Product paar weken in bezit

Mooie stille wasmachine.

Mooie stille wasmachine met ruime toegangsdeur en duidelijk display. Prima keuze mogelijkheden wat wasprogramma's betreft.

Pluspunten

• display
  • programma keuze
  • Stilte
  • duidelijke wasduur

Schot 24-09-2016 Product paar weken in bezit

De was zo fris als de branding!

Heerlijke machine!
Je merkt bijna niet dat hij aanstaat, de machine doet fluisterstil zijn werk.
Eenvoudig in gebruik d.m.v. duidelijke keuzeknop en groot LED display.
Deze machine wast zo fris als de branding!
Zeer tevreden mee.

Pluspunten

• Fluisterstil
  • Robuust
  • Zuinig

Esther 19-09-2016 Product paar dagen in bezit

zeer stil apparaat, makkelijk te bedienen

Zeer content met deze wasmachine. Geruisloos en makkelijk te bedienen en in te stellen. Handig is wanneer hij net aan staat je hem kunt pauzeren om er nog iets bij te doen. wanneer het waterpeil nog laag genoeg is kan je de deur nog openen.

• Was toevoegen
  • makkelijk te bedienen

Klaas G 18-09-2016 Product paar weken in bezit

Prima wasmachine

Inmiddels een maand in ons bezit. Eerste indruk was een prima wasmachine met heel veel opties. Zoveel mogelijke programma's en combinatie dat we nog steeds af en toe aan het zoeken zijn welke het beste resultaat oplevert. Gelukkig kan je ongeveer elke gewenste combinatie maken dus altijd de was gedraaid zoals jezelf bepaald hebt.

De was komt er schoon uit. Machine ziet er netjes en strak uit in het echt. Eenvoudig in de bediening, kind kan de was doen. De korte instructie met alle programmas is duidelijk en overzichtelijk. Hij is heerlijk stil, zijn al eens naar boven gelopen om te kijken of we hem wel hadden aangezet. Bij het centrifugeren maakt ie iets meer lawaai, maar dat is nog steeds heel weinig vergeleken bij zijn voorganger.

Duurzaamheid is lastig te beoordelen na een maandje, verwacht dat ie nog wel een paar jaar meegaat, ziet er degelijk uit, maar dat weten we pas over een jaar of 10 echt.

Pluspunten

• Veel programmas
  • Veel opties om te kiezen
  • Nette prijs

Minpunten

• Nog niet ontdekt

Raoul 13-09-2016 Product paar dagen in bezit

degelijke apparaat

Super automaat!
Makkelijk in bediening, veel wasprogramma's, lekker stil en de was komt er zeer schoon uit!

de Poorter 01-09-2016 Product paar dagen in bezit

Groot scherm

Ik ben zeer tevreden over het wasmachine.
Het grote scherm is zeer fijn, en duidelijk.
Ik zou het zeker aanbevelen aan andere mensen, want het is prettig om mee te werken.

Ine Oenema 05-12-2015 Product paar dagen in bezit

Mooie en zuinige machine met overzichtelijke menustructuur. Weinig geluid.
Opvallend is dat het energiegebruik een stuk lager ligt dan die van de vorige Siemens machine.

Trommeltje2015 11-06-2015 Product paar dagen in bezit

Een grote inhoud.
Snel en makkelijk te bedienen wasmachine. "Kind doet de was!"
Helaas het wassende wasgoed hoor je vallen tijdens draaien. Dit geluid had minder gekund tot niet hoorbaar. Wrsl omdat de trommel niet helemaal gevuld was.

Sas39 18-02-2015 Product paar dagen in bezit

Ik heb hem pas een middag , maar de machine is heerlijk stil , de was is schoon en het design vind ik ook mooi ! Ik ben blij !

G.M.Dijkstra 23-06-2017 Product half jaar of langer in bezit

wasmachine makkelijk in gebruik, duidelijke display

Ja, ik beveel dit product aan Deze review wordt nog gecontroleerd door Kieskeurig.nl

wasmachine heeft een display wat ik als erg prettig ervaar. Daarnaast zijn er veel mogelijkheden zodat er voor elk wasje wel een keuze geschikt is. Nadeel vind ik dat er altijd wel iets bv.. sokken in de rubberen rand terecht komt.

Pluspunten

• duidelijk in gebruik
  • veel mogelijkheen

Minpunten

• kleine was in rubberen rand terecht komt

JACKFLASH27 14-06-2017

Prima wasmachine

Afscheid genomen van onze 20 jaar oude Miele. Erg tevreden over de Siemens tot nu toe. Wit is echt wit en de centrifuge maakt beter dan verwacht droog. En zeer geruisloos.

G Dirks 08-06-2017

meer inhoud

nieuwe machine is altijd ff wenne. meer inhoud wasmachine maar niet meer inhoud wasdroger..
weer aanpassen hoe we dit oplossen. maar machine wast goed

Rita 15 03-06-2017

Prijs kwaliteit is gewedig

Ik vind het een hele fijne machine ik heb hem hier en ook en een nieuw model naar spanje laten bezorgen. Omdat ik daar deze machine niet kon kopen.

Pienelien 20-05-2017

Geruisloos en schoon

Ik heb zowel de afwasmachine als de droger nu een paar keer gebruikt. Bij een normale katoen was in ecostand ben je wel 3,5 uur verder, maar er kan een hoop was in een keer in en je hebt totaal geen last van het geluid, want je vergeet gewoon dat die aanstaat, zelfs bij het centrifugeren! En het komt er ook nog eens droger uit dan ik van mijn vorige wasmachines gewend ben.
Ik ben niet zo van het scheiden van was, dus gooi meestal alles bij elkaar, en het komt er ook allemaal weer schoon uit.
I
Er zitten een hoop functies op maar weet niet of ik die allemaal ga gebruiken
Ik ben zeer tevreden

Merel 30-04-2017

Zeer praktisch in bediening!

Makkelijk te bedienen machine, weinig geluid, wast goed schoon, veel optie's en ook mooi qua design.
Oorspronkelijk gepost op bsh-siemens

rutt 21-04-2017

Super machine!

Veel mogelijkheden in toerental, wasprogramma's en temperatuur. Wast goed en heeft een duidelijk programma.
Oorspronkelijk gepost op bsh-siemens