Siemens WM16W542NL - Reviews

tile-Geluidsniveau
74 dB (centrifugeren)
tile-Vulgewicht
9 kg vulgewicht

De gemiddelde beoordeling is gebaseerd op de 237 reviews die zijn achtergelaten voor de Siemens WM16W542NL op Kieskeurig.nl.

JvD 13-07-2016

Goede wasmachine!

Geschreven voor: Siemens WM16W542NL

Ervaring hebben wij al jaren met Siemens wasmachines, blijken toch de beste te zijn voor ons.
Hiervoor hadden wij een 1400 toeren wasmachine met 6kg inhoud. Wat een verademing is de nieuwe wasmachine met 9kg inhoud en 1600 toeren.
Hij is echt heel stil en doet zijn werk perfect!
De vele mogelijkheden in de wasprogramma's, duidelijk zichtbaar in het display, zorgen ervoor dat er altijd één de juiste is voor de was die je gaat doen.
Ook is het energie verbruik te zien in het display, erg handig.
Al met al een perfecte wasmachine!

Ontevreden 27-02-2016

6,5
We hebben de machine net 1 dag in huis. Alle reviews lezende is iedereen enthousiast over het feit dat deze wasmachine zo erg stil is. Dat is ook de reden geweest waarom we deze machine hebben aangeschaft. Het geluidsniveau valt ons erg tegen. Onze 9 jaar oude AEG machine was namelijk net zo stil.
Het zeeppoederbakje steekt onvoldoende diep de machine in. Het water wat tijdens het wasprogramma het zeeppoederbakje in spoelt zorgt er hierdoor voor dat de onderzijde van het zeeppoederbakje ook nat wordt. Bij het uittrekken van het zeeppoederbakje druppelt dan het water langs de voorzijde van de machine naar beneden op de grond. Dit is een ernstig gebrek en stelt ons erg teleur.
Bij de 30 graden was kan er maar maximaal tot 800 toeren gecentrifugeerd worden. Het nadeel hierbij is dat de was te nat uit de machine komt.
Kortom, wij zijn niet tevreden en hebben spijt van de aankoop.

Amantes 22-04-2018

geweldig snel super schoon!

Geschreven voor: Siemens WM16W542NL

Hij is geweldig in gebruik makkelijk geruisloos super snel maakt je was goed schoon en het toerental 1600 is ook super!!!
Zo makkelijk in gebruik ook met zo veel mogelijkheden van vlek weg tot ... dus simpel!!
Wat willen we nog meer ben blij dat ik deze wasmachiene gekocht heb.
Oorspronkelijk gepost op siemens-home.bsh-group.com

Femke0707 08-11-2018

Wat een VERSCHIL met mijn vorige wasmachine!! :)

Geschreven voor: Siemens WM16W542NL

AEG eruit...SIEMENS erin! Wat een VERSCHIL! Deze SIEMENS heeft een grote vulopening; kan wel 9 kg in en is haast geruisloos! Mijn was weer geweldig schoon en hoeft dankzij 1600 touren vervolgens niet lang te drogen! Win-win! Erg overzichtelijk en makkelijk bedieningspaneel met ruime keuze uit diverse programma's; ook het korte programma is voor mijn snelle kleine "sportwasjes" erg prettig! En wat ik ook erg fijn vind aan deze SIEMENS is dat het deurrubber erg gemakkelijk te reinigen is...gaat geen vuil tussen zitten!
Ontzettend blij met deze wasmachine! Aanrader!
Oorspronkelijk gepost op siemens-home.bsh-group.com

Lex 25-10-2018

Fijne wasmachine

Geschreven voor: Siemens WM16W542NL

deze machine nu net 1 week in huis, over duurzaamheid kan ik niks zeggen. De machine is erg stil vergeleken bij ons vorige apparaat. Instellen is erg gemakkelijk. In tegenstelling tot hier eerder is beweerd kunnen we met programma katoen ook op 30 graden met 1600 toeren laten draaien. Geen enkel probleem. Alles komt er goed schoon uit en heel goed droog. Geen problemen met lekkende bakjes zoals ook eerder is ook is gemeld. Ook valt de draaitijd erg mee, meestal weet de machine hoe vuil de was is en dat kan soms 1 uur korter schelen. Erg blij met dit apparaat.

Pluspunten

• geluid
  • prima schone was
  • goede instelmogelijkheden
  • was komt behoorlijk droog uit de machine

Minpunten

• nog niet gehad

H.N. Loef 24-07-2018

Siemens wasmachine WM16W542NL

Geschreven voor: Siemens WM16W542NL

Wasmachine met koolborsteloze motor en grote trommel 9 kg, zeer betrouwbaar.
Wel advies zeeppoeder gebruiken en 1000 of 1200 toeren te draaien voor langere levensduur trommellager.

Ook regelmatig pomp schoonmaken, waterpompdop wil wel eens blokkeren als er bijv een spijker dwars in het pomphuis (en pompdop) komt te liggen, dan dient er een monteur te komen, waarbij dan het bovenblad en voorzijde van de wasmachine dient te worden gedemonteerd! (enigste zwakke punt machine, jammer geen slimme pompdop o.i.d.)

Pluspunten

• Grote trommel 9 kg
  • 10 jaar garantie op motor bij registratie Siemens.
  • Motor zonder koolborstels
  • Topmachine, Superkort 15, en 1 uur programma.
  • Wasprogramma uitgebreid, incl. vlekkenprogramma.

Minpunten

• Pompdop wil niet los, bij iets overdwars.
  • Pompdop kan beter.
  • Pompdop bestaat uit 1 deel (vast).
  • Beter pompdop 2-delig ivm rommel.
  • Kosten monteur, bij pompdop blokkage.

M. 12-06-2018

Goede wasmachine

Geschreven voor: Siemens WM16W542NL

Ik heb deze wasmachine gekocht op advies van een van de productexperts van BCC en Mediamarkt.
Aan de ene kant wou ik een strakke wasmachine die mijn gordijnen en dekens zonder moeite kan wassen. Aan de andere kant wou ik een wasmachine die zeer zorgvuldig mijn overhemden en kleding schoonmaakt.
Ik heb een behoorlijk bedrag betaald maar met de aankoop van deze wasmachine met “SERV PLUS POLIS (2)+ 5JRPREMIE” weet ik zeker dat ik een goede wasmachine voor minimum 10 jaar gekocht heb.
Mijn idee met het kiezen van een winkel dat ik graag “After-sales service en onderhoud” gebruik wil maken. En dat heb ik na ervaring bij BCC gevonden. Dus je hoofd koel houden.

Mimsi 1971 08-01-2018

Kan beter

Geschreven voor: Siemens WM16W542NL

Machine nu 1,5 week in huis. Al veel wasjes gedraaid, ongeveer 12 per week. Centrifugeren op 1600 toeren geeft hetzelfde resultaat als bij onze vorige machine op 1000 toeren. Jammer! Bij kreukherstellend 1200 toeren ook naar verhouding veel te nat. Ik twijfel of ik BCC hierover ga inlichten. Droger moet dus eerder langer aan dan korter.2 volle condensbakjes van 1 was!!! Dit kan nooit de bedoeling zijn. Veel programma's. Jammer en vreemd dat katoen was 40 graden 3 uur duurt . Normaal zou het zijn dat hoe lager temperatuur hoe korter programma duur. Kortom, voldoet niet aan de eisen die ik aan n wasmachine stel.

Minpunten

• Was absoluut niet droog

Johan 01-05-2016

Super machine

Geschreven voor: Siemens WM16W542NL

Wij hebben na 17 jr Miele nu gekozen voor de Siemens en hebben daar nog geen moment spijt van gehad. Uiteraard is een 17 jr oude wasmachine niet te vergelijken met de huidige exemplaren maar toch... Deze wasmachine hoor je alleen bij het centrifugeren een klein beetje, voor de rest hoor je alleen het water en de was (als je goed luistert). Met zijn extra grote deuropening kun je de machine gemakkelijk vullen. Door de inhoud van 9 kg kunnen we nu alles in 1 keer wegwassen waar we in het verleden 2 wasbeurten nodig hadden. Wassen zal nooit mijn hobby worden maar met de eenvoudige bediening (tiptoetsen) is het ook geen straf meer. Het aansluiten en installeren is zo gepiept. Kortom, wij zijn uitermate tevreden. Over de duurzaamheid kunnen we nog niets zeggen omdat we de machine daarvoor tekort in ons bezit hebben, maar gezien de eerste bevindingen die positief zijn maak ik me over de duurzaamheid ook geen zorgen!

Dhr Voorbij 25-03-2016

Duurder wilt niet zeggen beter????

Geschreven voor: Siemens WM16W542NL

Zeer tevreden ben ik over deze wasmachine.
Vele functies die tegenwoordig op (was)machines zitten gebruik je (bijna) nooit.
Deze wasmachine is perfect voor een klein gezin.
Op dag 1 gelijk 2 wasjes uitgeprobeerd.
(Ik)"Wij zijn dik tevreden".

Willem van Kuijck 20-03-2016

Review Siemens WM16W542NL

Geschreven voor: Siemens WM16W542NL

Onze tweede Siemens wasmachine nadat we voor onze dochters een jaar geleden een Siemens gekocht hadden. Degelijke machine, snel, stil en zuinig met een zeer goed wasresultaat. Zeer eenvoudige en overzichtelijke bediening wat het gebruikersgemak verhoogt. Onze keuze gaat naar dit model omdat we zelf de dosering van de zeep kunnen bepalen. Beslist een aanrader!

ariatula Aad AJJ van Leeuwen 19-02-2015

5,8
Hallo Siemens, ik heb sinds twee weken de wasmachine. Je kunt niet pompen en dan apart centrifugeren. Dus ik kan mijn dekbed niet wassen omdat hij voor het centrifugeren gaat spoelen. Normaal wrong ik mijn dekbed uit en ging hem dan apart centrifugeren, nu moet ik het dekbed naar de stomerij brengen omdat de wasmachine hem niet centrifugeert !!

Muurling 14-12-2018

Wasmachine

Geschreven voor: Siemens WM16W542NL

Uitstekende machine. Veel inhoud dus een enorme besparing door vermindering van het aantal wasbeurten. Vrijwel geluidloos.

Ruud 13-12-2018

Heerlijke wasmachine

Geschreven voor: Siemens WM16W542NL

Duidelijk uitgebreid programma, wat ook nog op individueel gebruik ingesteld kan worden. Prettig, een hoog centrifugetoerental, vrij geruisloos en vooral ZUINIG!

Pluspunten

• zuibig
  • veel mogelijkheden

Talitha Scherpenzeel 12-12-2018

Wast schoon, ruime trommel, veel programma's

Geschreven voor: Siemens WM16W542NL

Ik ben heel blij met deze wasmachine. Hij werkt goed en heeft veel opties. Er kan lekker veel was in, waardoor ik niet meer elke dag hoef te wassen (4 persoons huishouden). Ik vind het leuk en fijn om te kunnen zien hoeveel stroom en water bij ieder wasprogramma wordt gebruikt en dit wordt helder weergegeven op de machine. Zo kan ik ook een beetje duurzamer proberen te wassen. Er is ook een eco knop waardoor je nog zuiniger wast. Het is wel zo dat hoe zuiniger je wast, hoe langer het programma duurt. Maar ook als je snel wilt zijn, zijn er voldoende programma's beschikbaar.
Ik had geen hoge verwachtingen bij de vlekkenautomaat, maar na 1 (wel heel lang) wasprogramma heb ik toch een oude hardnekkige vlek uit mijn wasgoed gekregen. Dus dat lijkt ook goed te werken.

Pluspunten

• Grote trommel
  • Veel programma opties, zowel kort als lang
  • Wast goed schoon
  • Indicatie lichtjes voor stroom/water gebruik

aa 12-12-2018

wasmachine wm16w542nl

Geschreven voor: Siemens WM16W542NL

ik had al een vaatwasser van siemens die mij nu 5 jaar later nog steeds uitstekend bevalt nu een wasmachine gekocht en de tijd zal het leren maar onder de indruk, tot nu toe. hij is stil goede prijs voor wat je krijgt goede service.
verder duidelijk display en mooi verlicht ......grzzz aa.

Pluspunten

• bijna geruisloos
  • 1600 toeren
  • 9 kg grote vul opening
  • mooi duidelijk display

Renate 10-12-2018

Prima wasmachine

Geschreven voor: Siemens WM16W542NL

Ik wilde graag een stille wasmachine, omdat onze vorige erg veel herrie maakte. En de wasmachine is inderdaad, naar verhouding erg stil. De machine heeft een max. laadvermogen van 9 kg, maar je kan er ook kleine wasjes mee doen. Bevalt prima, tot nu toe.

• Groot laadvermogen

Minpunten

• Er blijft Soms water achter in de rubberen ring

IJ van Dee 08-12-2018

Zeer gebruiksvriendelijke wasmachine

Geschreven voor: Siemens WM16W542NL

Zeer stille wasmachine en zeer gebruiksvriendelijk. Prima vulopening en gemakkelijke bediening. Ook heel prettig is het "meedenken" van de machine m.b.t. vulgewicht en bijpassend wasprogramma. Styling is mooi, verlichting van display goed leesbaar. Prijs / kwalitiet prima. Zeer fijne wasmachine!

• Goed leesbaar display
  • zuinig
  • "zelfdenkend" hoeveelheid wasgoed en wasprogr.ma.
  • Mooie afwerking

tina 07-12-2018

solid quality

Geschreven voor: Siemens WM16W542NL

very good machine, clear navigation through the menu, big loads and 1600rpm which help when you do not have a dryer

h.vos 03-12-2018

Handig scherm

Geschreven voor: Siemens WM16W542NL

Het scherm van deze wasmachine vind ik ideaal, omdat als je de deur open hebt er per wasprogramma wordt aangegeven hoeveel kg was er in kan.
Tevens wordt er boven op het scherm weergegeven hoeveel elektra en hoeveel water het programma gebruikt. Zo kun je besparend wassen.