Siemens WM16W542NL

De gemiddelde beoordeling is gebaseerd op 269 goedgekeurde reviews die zijn achtergelaten voor de Siemens WM16W542NL op Kieskeurig.nl. Deze beoordeling wordt berekend door de som van de reviewscores te delen door het aantal reviews.

Linda D. 04-10-2021

Na 2 jaar en 2 maanden stuk.

Geschreven voor: Siemens WM16W542NL

Na 2 jaar en 2 maanden draait de wasmachine niet meer, waarschijnlijk zijn de kogellagers kapot. Ik laat het niet onderzoeken of repareren, want de machine is dat niet waard! Voor € 719,- aangeschaft. Slechtste miskoop ooit. Bij centrifugeren met 1600 is de was net zo vochtig als bij 1200. Was draait vol met 9 kg niet schoon. De ingang van de trommel is te krap, daardoor lastig te vullen, zeker met 9 kg (nagewogen) dan is het echt kracht zetten om het erin te proppen. Laatste paar maanden meerdere keren gaten in de was. De helft van de wassen is niet gecentrifugeerd. De oplossing is dan om eerst de helft eruit te halen, en in 2 keer los te centrifugeren. Slechte kwaliteit van afwerking, plastic klepje van het filter was de eerste keer al afgebroken.

Ramon de Vaan 12-03-2020

Top wasmachine !!!

Geschreven voor: Siemens WM16W542NL

Wasmachine is erg stil vergeleken met het oude brikkie wat na 12 jaar dienst defect is geggaan (trouwens ook een siemens wasmachine). Houd rekening met gewicht/water verbruik en stroom. Veel mooie was programma`s. Al me al mooie aanwinst!

Pluspunten

• stil
  • design

Chantal 14-11-2019

fijne wasmachine

Geschreven voor: Siemens WM16W542NL

de wasmachine kan 9 kilo was aan, is zuinig, stil (weinig decibellen), 1600 toeren, wast goed schoon, duidelijk en eenvoudig te bedienen, een aanrader!

Jouwsma 29-10-2019

Wasmachine

Geschreven voor: Siemens WM16W542NL

Wasmachine wast bijna geruisloos. Heeft een fijn bedieningspaneel en veel mogelijke programma's.
De was komt eruit zoals gewenst.

Pluspunten

• geruisloos
  • prettig bedieningspaneel
  • veel programmamogelijkheden
  • was is schoon

HansS 27-06-2019

Super stille machine

Geschreven voor: Siemens WM16W542NL

Dit is een superstille en goed instelbare machine met vrij veel mogelijkheden die mijn vrouw en mij zeer goed bevalt. En over de duurzaamheid kunnen wij nog geen mening geven .

Bob Janse 26-05-2019

Geuisloos schoon wassen

Geschreven voor: Siemens WM16W542NL

Mooi apparaat wat doet waarvoor hij is geruisloos schoon wassen!! Prima prijs kwaliteit. We hopen deze Siemens machine net als de vorige machine weer 25 jaar te gebruiken

Pluspunten

• geruiloos werken
  • laag energie en water verbruik

Minpunten

• erg zichtbare grote deur

Martin 12-05-2019

Zeer duidelijke bediening

Geschreven voor: Siemens WM16W542NL

Ik heb deze wasmachine en droger gekocht omdat ik hele leven al zeer goede ervaringen heb gehad met Siemens zowel bij de aankoop bij mijn vaste Siemens dealer De Vries Electra te Rijswijk zo ook de service van het Siemens storingsdienst, gelukkig heb ik daar maar een enkele keer gebruik van hoeven maken.

Kleine wasjes grote wasjes 11-05-2019

Ideale wasmachine

Geschreven voor: Siemens WM16W542NL

Deze machine is boven mijn verwachtingen na jaren een Miele te hebben gehad. Hij is zeer fijn in gebruik en wast perfect schoon.In zijn prijsklasse zeker een aanrader gezien wij hiervoor een veel duurdere machine hadden doet deze machine zeker niet onder in zijn prestaties en mogelijkheden ik vind hem zelfs beter.Na het wassen van de honden kussens en dekens kan ik hierna gewoon de volgende was doen zonder dat deze onder de achtergebleven honden haren zit van de de vorige was.Deze machine is makkelijk in gebruik en heeft de meest gangbare wasprogramma’s. Ik zelf vind het een top machine en zeer zeker het geld waard, wat de prijs betreft zit deze machine in het midden ,gezien de mogelijkheden en prestatie in vergelijking met andere merken is deze machine niet duur en het geld zeker waard.

Pluspunten

• Zeer stil
  • Wast zeer goed schoon
  • Overzichtelijk

Minpunten

• Wasmiddel druipt uit doseerlade op het rubber
  • Draaiknop doet goedkoop aan (lijkt kwetsbaar)
  • Geen beladingssensor

Wet niet wat dit betekent 02-05-2019

een groot scherm geweldig

Geschreven voor: Siemens WM16W542NL

Goed te begrijpen voor iedereen. Ook voor ouderen. Ik ben ook heel tevreden met de goede uitleg en het is duidelijk overzicht.

Pluspunten

• Goed overzicht van de disply.

Reinier 29-04-2019

Erg stille machine

Geschreven voor: Siemens WM16W542NL

Goed apparaat, vooruitgang t.o.v. de vorige zeker qua geluid maar ook wasresultaat. Wel even puzzelen bij de programma's. Afleveren was op zich goed geregeld, alleen stelt het aansluiten niet veel voor. heb hem later beter waterpas gesteld en ze sloten de stekker voor het testprogramma op de dichts bij zijnde stopcontact aan, welke niet voor de wasmachine bestemd was. Daardoor kwamen we er te laat achter dat bij deze machine de kabel lager begon en dus net niet in het stopcontact paste. Gelukkig via een vriend die verstand had van stroom een opbouw er opgezet en iets lager, zodat het uren later eindelijk paste (waren daar niet echt blij mee). Het apparaat maakt echt heel weinig geluid voor wat we gewend waren.

Pluspunten

• geluidstil
  • wasresultaat

Minpunten

• te korte kabel, vervelende bezuiniging qua prijs

Marinda 26-04-2019

Duidelijk scherm, Makkelijk te bedienen, Goed wasresultaat

Geschreven voor: Siemens WM16W542NL

Goed product, makkelijk in gebruik em een goed wasresultaat. Het is heel fijn dat er allerlei verschillende opties op zitten en ook een kort programma van 15 minuten mogelijk is.
Kortom; een aanbeveler.

Pluspunten

• Makkelijk te bedienen en veel verschillende opties
  • Centrifugeren tot 1600 toeren

Ed Reiman 20-04-2019

Zeer stil grote trommel en veel mogelijkheden

Geschreven voor: Siemens WM16W542NL

Ik heb hiervoor gekozen omdat mijn Siemens 15 jaar mee is gegaan dat zegt genoeg maar dit is een topper vanwege de vele mogelijkheden stille motor grote trommel en wast zeer goed. Ook het vlekkenprogramma kun je apart reguleren!

Pluspunten

• Stille motor
  • Grote trommel

PERSOONLIJKER WASSEN KAN NIET 17-04-2019

Veel mogelijkheden, zelf elk wasprogramma persoonlijk maken

Geschreven voor: Siemens WM16W542NL

Er is veel keus wanneer je een nieuwe wasmachine nodig hebt. Voor 200 kan je er al een aanschaffen. Deze machine moet zichzelf gaan terugverdienen, omdat we een ERG oude en energie en waterslurpend apparaat hadden, zal dat vast gaan lukken. Ook blijkt bij navraag bij verschillende mensen dat Siemens een betrouwbaar merk is en duurzame apparaten levert. Heel fijn aan deze Siemens wasmachine is is dat je elk programma ZELF nog weer kan aanpassen naar, meer of minder graden, extra spoelen of juist niet, het aantal toeren, maar ook het aantal kilo's wat erin gaat meet hij zelf waarop de duur en de hoeveelheid water wordt aangepast. Wat knap is naar mijn mening, dat het toch duidelijk is welk programma je voor je wasje moet kiezen. Dit wordt met plezier wasjes draaien...owja en je hoort hem nauwelijks! behalve als hij klaar is...PIEP, PIEP!

Caroline 11-04-2019

wasmachine Siemens

Geschreven voor: Siemens WM16W542NL

Fijne grote wasmachine, die weinig tot geen geluid maakt.
Ook de was wordt perfect schoon. Echt een aanrader!

Pluspunten

• weinig tot geen geluid
  • groot was vermogen

Marcel Dekker 05-04-2019

Simpel krachtig

Jaren Miele gehad
Nu naar Siemens , wat een mooi apparaat, gemak bediening, laadvermogen , horen de machine niet wassen of centrifugeren , gewoon TOP

Pluspunten

• Stil
  • Ruim

Minpunten

• Nvt

Rene 30-03-2019

Energie zuinige/ stille wasmachine

Geschreven voor: Siemens WM16W542NL

Nog maar 1 week gebruikt, maar reeds goede ervaring t.o.v. onze vorige wasmachine.
Vooral de meerdere keuze programma's zijn een groot voordeel en het goede centrifugeren.

Pluspunten

• de diverse programma
  • de centrifuge

Marie-Louise 27-03-2019

Weer gekozen voor Siemens

Geschreven voor: Siemens WM16W542NL

Dit wasmachine is heel makkelijk te bedienen en is heel stil. Ik vind de prijs kwaliteitsverhouding goed en ben heel blij met deze machine. Vind het echt een aanrader en hoop er net zoveel en lang mee vooruit te kunnen als mijn vorige siemens wasmachine. heel tevreden dus echt een aanrader.

Els Wanders 26-03-2019

uitgebreide keuze in wasprogramma's

Geschreven voor: Siemens WM16W542NL

Nieuwe wasmachine gekocht omdat onze vorige wasmachine kapot was gegaan. Deze wasmachine heeft een uitgebreide keuze in de wasprogramma's. Wat erg prettig is, is dat de wasmachine een grote trommel heeft waardoor er tot 9 kg gewast kan worden. Voor de wasprogramma's heb je ook de keuze voor eco of kort wasprogramma. Temperatuur is zelf te bepalen tussen koud en 90 graden. (in stappen van 10). Wasmachine heeft ook 4 opties voor vlekbehandeling (boter/olie, bloed, wijn en gras), nog niet gebruikt dus weet niet of dit goed werkt.

Pluspunten

• temperatuurkeuze koud-90 graden
  • veel verschillende wasprogramma's

WIJO 20-03-2019

de nieuwe Siemens is verrassend anders

Geschreven voor: Siemens WM16W542NL

Toen het oude Siemens wasmachientje van zo'n 10 jaar het begaf, begon de zoektocht naar een nieuwe. Op naar de beste balans van prijs en kwaliteit. Wij hebben het hele aanbod doorgespit en uiteindelijk besloten tot aanschaf van een nieuwe Siemens, de WM16W542NL. Grote trommel, kan half beladen worden voor een snelle was. Veel verfijning in programmering, energie- en watergebruik. Liever twee Siemens-machines in 20 jaar, dan een in gietijzer gevatte en dubbel zo dure machine (waarmee je altijd minstens tien jaar met een technologisch en fysiek verouderd apparaat zit).

Pluspunten

• 1600 toeren centrifuge
  • 9 kilo
  • verfijnde programmering

Minpunten

• geen in gietijzer gevatte trommel

Een tevreden klant. 13-03-2019

Stille wasmachine..

Geschreven voor: Siemens WM16W542NL

Een ruime en zeer geluidloze wasmachine. Siemens maakt zijn naam waar met deze energiezuinige en zeer stille machine. Bovendien scheelt het gebruik van de speedknop mij enorm veel tijd. De gezinswassen zijn nu veel sneller klaar.

Pluspunten

• Zeer rustig
  • Ruime trommel

Martha 09-03-2019

wasmachine

Geschreven voor: Siemens WM16W542NL

Een fijne machine die je bijna niet hoort heel rustig zijn werk doet waarbij nagenoeg alle programma's te beïnvloeden zijn v.w.b. temperatuur , centrifugeren en tijd , met een duidelijk en zeer helder display.

Wasmachine 07-03-2019

Lange levensduur

Geschreven voor: Siemens WM16W542NL

Ik koop alleen maar siemens al mijn apparaten zijn siemens betrouwbaar apparatuur lange levensduur en kwaliteit

C. P. 06-03-2019

Mooie wasmachine, makkelijk in gebruik

Geschreven voor: Siemens WM16W542NL

Het was een keuze tussen een Bosch en de Siemens ( twee hele goede machines) waarbij wij de keuze hebben gemaakt voor 9 kg inhoud. Het is een energie zuinig apparaat ( heel belangrijk in deze tijd)

Pluspunten

• Makkelijk in gebruik
  • Energiezuinig

Minpunten

• Nog niet ontdekt

Benny J 05-03-2019

Een kind kan de was doen

Geschreven voor: Siemens WM16W542NL

Na goed advies van bcc schalkwijk Haarlem, machine heeft duidelijk display en veel verschillende mogelijkheden qua wasprogramma’s

Pluspunten

• Duidelijk display
  • Gebruiksgemak

Beernadette 21-02-2019

Degelijke en makkelijke wasmachine

Geschreven voor: Siemens WM16W542NL

Zeer makkelijk in gebruik met vele handige wasprogramma's.
Grote vulopening en muisstil. Heb je minder dan 9 kg was erin zitten past hij de tijd van het wassen aan op de kg die erin zitten.

Pluspunten

• makkelijk in gebruik
  • grote vulopening
  • aanpassing tijd wassen

Minpunten

• eco was duurt erg lang