Siemens WM14Q363NL - Reviews

tile-Geluidsniveau
76 dB (centrifugeren)
tile-Vulgewicht
7 kg vulgewicht

Beoordeling op basis van 357 reviews geschreven op Kieskeurig.nl.

Ingrid 24-02-2016 Product half jaar in bezit

De machine is prettig in gebruik. Het is een stille machine. De was komt super schoon uit de machine. De start uitstel knop is super handig en laat zien over hoeveel uur de was klare is. Kortom een goede aankoop

QuiB 18-12-2015 Product half jaar in bezit

9,4
Dit is een fijne wasmachine al een half jaar in ons bezit. Hij is zuinig is met elektra en waterverbruik en dat is nu te merken als je het verschil ziet met het verbruik van onze oude machine . Hij heeft een makkelijke bediening, startuitstel en veel wasmogelijkheden. De display geeft diverse gegevens weer, waaronder ook de tijd die er nog rest. Hij maakt niet veel geluid zelfs niet bij het centrifugeren . Top apparaat en door de makkelijke bediening kan iedereen hier in het gezin er mee omgaan, ook degene met de 2 linkerhanden. ;-) 

edend 08-12-2015 Product paar dagen in bezit

Prachtige machine die doet wat het moet doen maar dan wel erg zuinig en stil. De centrifuge zorgt zelfs niet voor enorm veel geluid!

Huib 06-11-2015 Product paar weken in bezit

Wij zijn erg blij met deze machine! Hij oogt in combinatie met de droger als een strak geheel. Zeer weinig geluid bij het wassen en centrifugeren. Overigens dit laatste met een prima resultaat. Wij kunnen er voorlopig weer mee vooruit. Trouwens alle apparatuur in de keuken is ook van Siemens en dat bevalt al enige jaren.

Monique 02-08-2017 Product paar weken in bezit

Stille machine met grote inhoud

Tot nu toe heel tevreden: stille machine waar niet alles vanaf schudt als hij gaat centrifugeren. Hiervoor had ik een apparaat voor 5 kilo; deze trommel voor 7 kilo ervaar ik als heel riant voor 2-persoonshuishouden. De handleiding lezend leek deze machine alleen te kunnen centrifugeren gecombineerd met een spoelbeurt (onhandig bij handwasje), maar als je de extra spoelgangknop uitzet gaat hij toch alleen centrifugeren.

Pluspunten

• stil apparaat
  • verkort programma is handig
  • toerental centrifuge regelbaar

Minpunten

• temperatuur niet vrij regelbaar

avalon13@hetnet.nl 29-08-2016 Product paar dagen in bezit

Prima wasmachine

Ik heb de wasmachine net dus kan er nog niet heel veel over zeggen. Hij ziet er mooi uit. De testwas ging goed. Hij maakt niet veel minder geluid dan mijn oude Siemens, maar die maakte ook niet veel herrie dus dat is prima. Ik hoop dat hij ook net zo lang mee gaat (14 jaar). Resttijdindicatie is makkelijk en verder lekker simpel, geen overbodige poespas.

Pluspunten

• Eenvoudige bediening
  • Resttijdindicatie

Minpunten

• nog niet ontdekt

Marion 28-08-2016 Product paar dagen in bezit

Hele fijne machine!

Dit is een zeer fijne wasmachine. Bijzonder stil en gemakkelijk in gebruik. Duidelijke selectie knop en grote deur. In vergelijking met onze vorige machine (weliswaar 15 jaar oud) is deze zeer stil en zuinig, een echte verademing!

Pluspunten

• grote deur
  • stil
  • zuinig
  • eenvoudig te bedienen
  • geen touchscreen!

Minpunten

• was iets natter

Oudshoorn 14-07-2016 Product kwartaal in bezit

Perfecte wasmachine voor een lage prijs

Voor weinig geld haal je kwaliteit van Siemens in huis. Een wasmachine met veel mogelijkheden en makkelijk blijft! Daarnaast is er gedacht aan het mileu door ecostanden die net zo goed wassen als de gewone stand of de snel stand. Centrifuge is vrij stil en 1400 toeren geeft een uitstekend droog resultaat. Prima bouw kwaliteit.

Paul 03-12-2015 Product paar dagen in bezit

Wij hebben de wasmachine nog maar net, maar eerste indruk is erg goed. Vormgeving zou beter kunnen (minder uitgesproken en opvallend)

Christien 17-11-2015 Product paar dagen in bezit

Het is fijn dat je kunt kiezen voor een volledig wasprogramma van 1 uur. Machine blijft stevig op z'n plek staan bij centrifugeren en is vrij rustig.

Eva 21-10-2017 Product paar dagen in bezit

Top

Het is een geweldig stille machine en doet zijn werk voortreffelijk. Ook zijn uiterlijk mag er zijn.

Eva 19-10-2017 Product paar dagen in bezit

Stille en zuinige wasmachine

Heel blij met mijn nieuwe siemens wasmachine. Heb hier voor al eerder Siemens gehad en doet steeds wat ik verwacht. Stille wasmachine en heel zuinig in gebruik.

• Zuinig
  • Grote trommel
  • Gebruiksvriendelijk

Leon 13-10-2017 Product paar dagen in bezit

Na een keer gebruiken liep de trommel aan.

Een slechte wasmachine. En de reactie van Siemens was bedroevend, het interesseerde ze niet. De service van Siemens houdt op na de aankoop.

Koppepoes 04-10-2017

Grotere trommel biedt plaats voor dekbedden!

Bij een nieuw apparaat merk je duidelijk het leeftijdsverschil van tien jaar. Huidige machines zijn stiller, hebben meer keuzemogelijkheden in soorten programma's en gebruiken veel minder energie. De grotere trommel biedt mogelijkheden voor het wassen van slaapzakken en dekbedden, een aardige besparing van stomerijkosten!

Olgs 02-10-2017

Rustig en duidelijk geprogrammeerd

"Hij" maakt weinig lawaai, is heel rustig. Daarnaast fijn dat je bij elk programma ziet, hoelang het gaat duren!

IH 23 30-09-2017

goed

fijne machine met verschillende programma's waaronder ook korte programma's,makkelijk in te stellen.

lay927 28-09-2017

wat een toppie machine

mijn oude was een heel bekent die ik niet mag noemen merk binnen 2 jaar waren de lagers kapot en veel te duur voor reparatie nu deze siemens wat een lekkere machine makkelijk in gebruik stil genoeg handige programma's

Maudjort 18-09-2017

Prima machine

Vorige maand de wasmichine gekocht en niet te veel poespas erop maar alles wat er op moet zitten zit er ook op.

sbbergendal 18-09-2017

Wast goed schoon, ook op lage temperatuur

De was wordt goed schoon, ook op 30 graden. De wasmachine is erg stil en trilt nauwelijks.
De mogelijkheid om kort na het starten van het programma nog "vergeten was" toe te voegen is ideaal.

Jota 06-09-2017 Product paar maanden in bezit

Veel mogelijkheden, eenvoudige bediening en best geluidsarm

Deze wasmachine wordt door de consumentenbond als voordelige keuze gewaardeerd, waarbij als minpunten het geluid en het spoelen werden genoemd.
Welnu, die geluidskwalificatie is natuurlijk relatief. Vergeleken met een veel duurdere machine zal dit apparaat best wat meer geluid produceren. Vergeleken met mijn oude wasmachine is het apparaat echter bijna fluisterstil. Het is maar wat je gewend bent en wat je uiteindelijk wilt betalen.
Met de opmerking over het spoelen, heeft men wel een punt. Ik vind de was inderdaad ruiken naar "was". De machine heeft echter een extra spoelprogramma, wat diegene die niet van "was-lucht" houdt tegemoet komt.
Kortom een beste machine met veel mogelijkheden voor een goede prijs.
Tenslotte merk ik op dat er geen "aquastop" zit op de watertoevoerslang. Zo'n slang is echter voor € 32,= bij te kopen en wordt keurig bij aflevering gemonteerd. Intern de machine zelf is overigens van fabriekswege wel in een lekbeveiliging voorzien.

Pluspunten

• gebruiksvriendelijke bediening
  • veel programma's
  • Best wel stil
  • Goede prijs-/ kwaliteitverhouding

Minpunten

• Spoelen tenzij gebruik van "extra spoelen"
  • Aquastop op slang extra aan te schaffen.