Zanussi ZWF81663W - Reviews

tile-Geluidsniveau
78 dB (centrifugeren)
tile-Vulgewicht
8 kg vulgewicht

De gemiddelde beoordeling is gebaseerd op de 51 reviews die zijn achtergelaten op Kieskeurig.nl.

k 01-05-2017

zanussi zwf81663w

gisteren heb ik de wasmachine gekocht. ik heb nu enkele wasjes gedraaid maar ik heb een probleem met 1 trui In de wasmachine dan wil hij nl niet centrifugeren. Kennen jullie dit probleem.? graag een reactie
Officiele reactie van Zanussi 02-05-2017

Het kan inderdaad dat het apparaat dan in onbalans treedt omdat er te weinig wasgoed in zit. Om goed te kunnen centrifugeren moet het gewicht verdeeld kunnen worden.
Als je er een paar handdoeken bij doet, is het probleem opgelost.

helga 30-03-2016

stille fijne wasmachine

De wasmachine is erg stil, het is dan ook erg fijn dat er een signaal klinkt als hij klaar is, supertevreden over het resultaat, fijne grote trommel. Alleen jammer dat niet alles onafhankelijk in te stellen is, ik wil soms het 30minuten programma op hoog aantal toeren maar dat kan dan niet hoger dan 800 toeren. Zou ook graag gezien hebben dat hij na het centrifugeren de was even los gooit, die functie hadden we over het hoofd gezien, verder een hele fijne wasmachine.

rh58610 26-12-2015
  • Product jaar of meer in bezit

prima toestel reeds meer dan een jaar in bezit, door zijn 16 00 toeren is de was al goed droog daardoor hoeft de droger minder lang te lopen
is mijn tweede wasm van Zanussi
prima

gerrit33 19-03-2015

Mooie uitziende wasmachine,gemakkelijk de bedienen,
Genoeg mogelijkheden. Was komt er mooi droog uit.
zeer gemakkelijk dat hij aangeeft wanneer hij klaar is.
Mooie grote trommel,terwijl wasmachine niet groot oogt.

Torbijn 25-10-2015

Prima wasmachine. Zeer tevreden over resultaten.
Was komt er schoon uit, op alle programma's.
Veel mogelijkheden om te kiezen: verkorte duur van programma's, toerental bij centrifugeren.
Geruisloos wassen en centrifugeren.

Danny085 02-07-2015
  • Product kwartaal in bezit

Wasmachine inmiddels 2 weken in gebruik genomen. Mijn vorige was een oude Miele van bijna 35 jaar oud die inmiddels aan zijn einde is gekomen.

Gebruikersgemak:

Ik ben zeer tevreden over de Zanussi wasmachine. Een grote inhoud van 8KG is hier zeer gewenst (kwam van een 5KG). Ook is de machine eenvoudig in te stellen en doet uitstekend zijn werk. Programma's zijn gemakkelijk in te stellen middels tiptoetsen. Ook de resterende tijd in het display is erg handig.

Mogelijkheden:

Er zijn voldoende mogelijkheden voor alle soorten was. Ik kan me er tenminste prima mee redden.

Duurzaamheid:

Lijkt me een prima degelijke wasmachine. Echter nog maar 3 maanden in gebruik dus hier is nog niet veel over te zeggen. centrifugeren gaat ook erg stil vanwege waarschijnlijk de speciale motor.

Wasresultaat:

De was komt er goed schoon uit en tevens veel droger dan wat ik gewend was.

Zanusssssi 07-03-2015

Prima apparaat en wast goed schoon. Ook een stuk stiller dan onze vorige machine. Handig dat hij de hoeveelheid water aanpast aan de hoeveelheid was die erin zit, is weer goed voor het milieu en je beurs !

Bokkie57 23-02-2015

Heb nu 3 verschillende wassen gedraaid , 2x fijne was en 1x katoen.
Het wasresultaat is prima.
De wasprogramma's zijn met de functie "snel" inderdaad zo klaar.
Vooral de functie uitgestelde starttijd is voor nachtstroom gebruikers ideaal.
De prijs/kwaliteit verhouding vindt ik zeer goed.

Peter-G 28-01-2015
  • Product kwartaal in bezit

Wat vreemd dat we gevraagd worden om direct een review
te schrijven terwijl we de machine nog niet (goed) kennen.
Dus eerst maar even gebruikt voordat we een mening geven.
Het wasrultaat van machine bevalt ons uitstekend en vooral de programmakeuzes zijn super. Het eco program werkt ook perfect en wordt door ons vrijwel altijd gebruikt.
De vraag over duurzaamheid hebben we voorlopig maar
een 8 gegeven uit ervaring van anderen zelf zullen we dat nog moeten ervaren we hebben daar wel vertrouwen in.(echt slechte machines blijven toch niet zolang op de markt.)

E.C. 27-11-2017

Stil, wast schoon, grote vulopening, makkelijk in bediening

Na 16 jaar de Zanussi wasmachine Briljant 1600 gehad te hebben (5 wasjes p.w.), heb ik deze ingewisseld voor Zanussi ZWF81663W.
De machine vind ik stil in gebruik, wast schoon, grote vulopening, grote trommel, programma's zijn makkelijk te bedienen.
Vergeleken met de vorige machine vind ik de wasprogramma's van dit nieuwe apparaat overdreven lang duren. Waarom zo lang??
Wanneer het apparaat aangesloten staat, maar wel uit staat, is er iedere keer een zacht piepje te horen. Dit valt uit wanneer het apparaat losgekoppeld is van stroom.

Pluspunten

• Stil in gebruik
  • Wast schoon
  • Grote vulopening
  • Grote trommel
  • Makkelijk te bedienen

Minpunten

• Wasprogramma's duren lang
  • piep te horen bij stand-by

Agnes Bol 01-07-2017

Bijna geruisloos!

Makkelijk bediening, je hoeft geen studie te volgen om te weten hoe het werkt! Wanneer je hem goed recht en stevig neerzet is hij op 1600 touren zelfs bijna geruisloos!!!
Grote inhoud en modern design, een echte aanrader!

Pluspunten

• Geruisloos
  • Hoge touren
  • Grote inhoud

Minpunten

• Afdek dopjes achterkant moeilijk erin te krijgen

Peter de Jong 31-05-2016

Goed en makkelijk

Wast uitstekend, makkelijke programma's, heel stil en een geluidssignaal als de was klaar is.
Prima machine, zeer tevreden.

mark 15-11-2015

Super stille wasmachine sta er echt versteld van wassen en instellen is ook helemaal niet moeilijk en de was komt er al bijna droog uit

LB Berli 05-01-2015
  • Product maand in bezit

Super stabiele en zeer stille machine met makkelijke programma's die naar wens te wijzigen zijn.
Kortom we zijn er erg tevreden mee.

har12 26-11-2014

Mooi machine
Stil
Diverse was programma's
ruime wastrommel 8kg
2 jaar garantie met extra aktie nu van nog 1 jaar extra garantie dus 3 jaar garantie.
Enige min puntje als je een droger er op wil zetten moet je rekening houden dat je er een plank tussen plaatst doordat wasmachine erg ondiep kan droger er anders niet op staan.

eric 20-10-2018

zanussi wasmachine ZWF81663W

Mooie wasmachine.erg stil.bij 1600 toeren heel stabiel en weinig geluid.
Programma''s duren erg lang,ondanks de snelknop.
De rest van de programma;s 1400 toeren of minder,dit is dan erg jammer.

Pluspunten

• mooi design
  • erg stil
  • wast goed schoon

Minpunten

• proramma's duren erg lang
  • 1600 toeren alleen katoenwas

P.kooper@htm.nl 05-10-2018

Goede machine

Goede machine , mooie prijs, stille machine en dat is fijn , ook bij centrifugeren.
Snel toets bij programma s fijn anders duurt programma erg lang , grote trommel.
Piep bij afloop , gaat vanzelf uit !

Emil 29-08-2018

Prima wasmachine, kwaliteit kan beter...

De Zanussi wasmachine een prima. Hij wast goed schoon. Maakt niet te veel herrie. Bij 1600 toeren komt de was er voldoende droog uit.

In het verleden had ik goed ervaring met de levensduur van Zanussi. Maar valt het tegen. De machine is stuk, een euvel met de print plaat. Onze Zanusdi droger heeft hetzelfde probleem geha na een kleiner vier jaar. Geen coulance meer en een onderdeel van 125 euro... dus ook toen maar iets anders gekocht.

Pluspunten

• Redelijk stil tijdens wassen
  • Goed was resultaat
  • Goede werking centrifuge

Minpunten

• Binnen vier jaar kapot

Dorien 18-07-2018

Prima machine, onverwachte tegenvaller bij bezorging

Eergisteren de wasmachine online gekocht bij Mediamarkt, gisteren ontvangen. Gisteravond alle achterstallige was weggewerkt in 5 wassen. Fijn is dat de wasmachine een 'snel'-programma heeft.

De bezorging via PostNL was een ramp. Toegegeven, ze hadden een mail gestuurd waarin stond dat de wasmachine watervrij moest zijn. Ik heb daarom vlak voordat de bezorgers kwamen, nog een programmaatje aangezet, waardoor het water weggepompd werd. Echter, het probleem met mijn oude wasmachine was nu juist dat deze niet meer centrifugeerde. Ik heb deze wasmachine een paar jaar geleden overgenomen van een oude man, en ik heb nooit de filterknop kunnen vinden.
De bezorgers rukten met geweld een klepje los aan de voorkant, dat met schroeven vast zat. Daarachter bevond zich de knop om het filter schoon te maken. Ze draaiden kort aan die knop, er kwam wat water uit, draaiden de knop weer dicht, en schudden de machine een paar keer heen en weer. 'Er zit nog water in, die nemen we niet mee'. De wasmachine stond in de badkamer, als ze die knop open hadden gedraaid, was het water er gewoon uitgelopen, maar dat weigerden ze: 'Duurt te lang'.

Kortom: nu zit ik met mijn oude wasmachine waar ik zelf van af moet zien te komen.

Conclusie: als je deze prima wasmachine wilt kopen, doe het dan niet bij de Mediamarkt.

Pluspunten

• Grote trommel (8 kg)
  • Snel-programma

Paula 15-04-2018

ruime trommel en weinig geluid

De wasmachine is eenvoudig in gebruik, stapsgewijs programma instellen door op knopjes te drukken van links naar recht. Dan kom je vanzelf bij knopje start😊.
De 8 kg ruime trommel is heel fijn , economisch was ik per kleur 1 was minder. Persoonlijk heb ik dan minder werk en tijd aan wasjes draaien.
Fijne machine .

Pluspunten

• 8kg laadruimte
  • Eco katoen knop