Zanussi ZWF81663W

De gemiddelde beoordeling is gebaseerd op 55 goedgekeurde reviews die zijn achtergelaten voor de Zanussi ZWF81663W op Kieskeurig.nl. Deze beoordeling wordt berekend door de som van de reviewscores te delen door het aantal reviews.

8,3

m*************@g******** 06-08-2022

Genoeg van zanussi

Geschreven voor: Zanussi ZWF81663W

Was 4 jaar lang n prima wasmachine toekwam er n gat in 1 van de schoepen. Datcwerd gemaakt en na een paar maanden ineens grote herrie met centrifugeren ,,,en blijken de lagers niet goed meer. Gelukkig n extra verzekering afgesloten en mag ik n andere machine uitzoeken, maar goed is altijd weer duurder en ook de verzekering moet je opnieuw afsluiten.

William 02-09-2020

na 3 jaar defect

Geschreven voor: Zanussi ZWF81663W

Na drie jaar gaat de deur niet meer open, en valt het programma stil tijdens de was, oorzaak onbekend, filter kun je zelf niet reinigen wat meestal de oorzaak is van, dit soort klachten.

Pluspunten

• niet duur
  • stil

Minpunten

• Na drie jaar defect
  • filters niet zelf te reinigen
  • geen extra deur ontgrendeling

Anita 10-06-2019

Lindo 300

Geschreven voor: Zanussi ZWF81663W

Sinds 1 week in bezit , valt mij erg tegen maakt veel lawaai en gaat alle kanten op bij centrufugeren. Ook bij 30 gr kort programma wast hij niet schoon . Een programma voor wol of handwas duurt veel ste lang wel 100 min en kan niet op snel . Kortom veel spijt van machine

Tiny 30-01-2019

Dhr

Cijfer: 10

Hallo, ik was in de BCC winkel in Son bij Eindhoven. Toen ik de winkel in liep liet men mij rustig naar de producten kijken pas toen ik liet weten dat ik graag informatie kreeg, kwam er onmiddellijk iemand om mij te helpen. De verkoper wist niet al mijn vragen te beantwoorden en haalde er direct een collega bij die wel verstand had van een door mij gezocht apparaat (wasmachine). Hij heeft mij prima geholpen en bijgestaan in mijn keuze, vervolgens heeft hij de beste prijs berekend die lager was dan de prijs in de winkel. Mijn keus was de Zanussi ZWF81663W Ik was op Maandag middag in de winkel en Woensdag morgen om 08:15 uur stond de machine op de tweede etage in mijn woning proef te draaien. Gebracht en aangesloten door twee Chauffer/monteurs van BCC, Om 12:00 uur was mijn eerste trommel bonte was klaar. Een dikke tien voor BCC en personeel.

Pluspunten

• Grote vuldeur
  • Zuinig met water en stroom
  • Zeer stil

eric 20-10-2018

zanussi wasmachine ZWF81663W

Geschreven voor: Zanussi ZWF81663W

Mooie wasmachine.erg stil.bij 1600 toeren heel stabiel en weinig geluid.
Programma''s duren erg lang,ondanks de snelknop.
De rest van de programma;s 1400 toeren of minder,dit is dan erg jammer.

Pluspunten

• mooi design
  • erg stil
  • wast goed schoon

Minpunten

• proramma's duren erg lang
  • 1600 toeren alleen katoenwas

P.kooper@htm.nl 05-10-2018

Goede machine

Geschreven voor: Zanussi ZWF81663W

Goede machine , mooie prijs, stille machine en dat is fijn , ook bij centrifugeren.
Snel toets bij programma s fijn anders duurt programma erg lang , grote trommel.
Piep bij afloop , gaat vanzelf uit !

Emil 29-08-2018

Prima wasmachine, kwaliteit kan beter...

Geschreven voor: Zanussi ZWF81663W

De Zanussi wasmachine een prima. Hij wast goed schoon. Maakt niet te veel herrie. Bij 1600 toeren komt de was er voldoende droog uit.

In het verleden had ik goed ervaring met de levensduur van Zanussi. Maar valt het tegen. De machine is stuk, een euvel met de print plaat. Onze Zanusdi droger heeft hetzelfde probleem geha na een kleiner vier jaar. Geen coulance meer en een onderdeel van 125 euro... dus ook toen maar iets anders gekocht.

Pluspunten

• Redelijk stil tijdens wassen
  • Goed was resultaat
  • Goede werking centrifuge

Minpunten

• Binnen vier jaar kapot

Dorien 18-07-2018

Prima machine, onverwachte tegenvaller bij bezorging

Geschreven voor: Zanussi ZWF81663W

Eergisteren de wasmachine online gekocht bij Mediamarkt, gisteren ontvangen. Gisteravond alle achterstallige was weggewerkt in 5 wassen. Fijn is dat de wasmachine een 'snel'-programma heeft.

De bezorging via PostNL was een ramp. Toegegeven, ze hadden een mail gestuurd waarin stond dat de wasmachine watervrij moest zijn. Ik heb daarom vlak voordat de bezorgers kwamen, nog een programmaatje aangezet, waardoor het water weggepompd werd. Echter, het probleem met mijn oude wasmachine was nu juist dat deze niet meer centrifugeerde. Ik heb deze wasmachine een paar jaar geleden overgenomen van een oude man, en ik heb nooit de filterknop kunnen vinden.
De bezorgers rukten met geweld een klepje los aan de voorkant, dat met schroeven vast zat. Daarachter bevond zich de knop om het filter schoon te maken. Ze draaiden kort aan die knop, er kwam wat water uit, draaiden de knop weer dicht, en schudden de machine een paar keer heen en weer. 'Er zit nog water in, die nemen we niet mee'. De wasmachine stond in de badkamer, als ze die knop open hadden gedraaid, was het water er gewoon uitgelopen, maar dat weigerden ze: 'Duurt te lang'.

Kortom: nu zit ik met mijn oude wasmachine waar ik zelf van af moet zien te komen.

Conclusie: als je deze prima wasmachine wilt kopen, doe het dan niet bij de Mediamarkt.

Pluspunten

• Grote trommel (8 kg)
  • Snel-programma

Paula 15-04-2018

ruime trommel en weinig geluid

Geschreven voor: Zanussi ZWF81663W

De wasmachine is eenvoudig in gebruik, stapsgewijs programma instellen door op knopjes te drukken van links naar recht. Dan kom je vanzelf bij knopje start😊.
De 8 kg ruime trommel is heel fijn , economisch was ik per kleur 1 was minder. Persoonlijk heb ik dan minder werk en tijd aan wasjes draaien.
Fijne machine .

Pluspunten

• 8kg laadruimte
  • Eco katoen knop

E.C. 22-03-2018

Erg teleurstellend!

Geschreven voor: Zanussi ZWF81663W

Deze bij BCC gekochte wasmachine wast niet schoon en vervuilt reeds na enkele wasbeurten. Het apparaat vervuild zichzelf door zuinig watergebruik, vuilresten zetten zich af in de machine en na enkele wasbeurten bevindt zich een dikke vette koek (dik als kaarsvet) op de trommel en rubbers. Deze triple A machine, wast zuinig met water, TE ZUINIG! Zelfs na vier uur jodelen op 90 graden vind ik een vette koek in de trommel en resten in mijn handdoeken.

Zelfs bij regelmatig wassen op 60 en 90 graden willen deze vuilresten niet weggaan.
Het opvolgen van wasadviezen van BCC tegen dit probleem heeft geen verbetering gegeven, sterker nog, het verergerd.

BCC: 'Het ontstaan van wasluis is een gebruikersfout en geen technisch defect. Het ontstaat door lage temperaturen en te veel wasmiddel. Zit er eenmaal wasluis in een machine, dan is dit erg lastig te verwijderen. Wasluis valt helaas nooit onder garantie.'

Koop je machine niet bij BCC, want de garantie van BCC is tot de deur.
Ik ben erg teleurgesteld in deze machine, maar nog meer in de garantie, goede communicatie en high service die BCC beloofd te bieden.

Tip: kies een machine die minder zuinig wast met water (ouderwetse degelijkheid), zodoende wordt het vuile water vaker afgepompt en het wasgoed vaker gespoeld.

Pluspunten

• Grote opening
  • Makkelijk instellen

Minpunten

• Té zuinig met water
  • Programma's duren uren
  • Bij vuile was; vuil zet zich af in de trommel
  • Garantie tot de deur bij BCC

E.C. 27-11-2017

Stil, wast schoon, grote vulopening, makkelijk in bediening

Geschreven voor: Zanussi ZWF81663W

Na 16 jaar de Zanussi wasmachine Briljant 1600 gehad te hebben (5 wasjes p.w.), heb ik deze ingewisseld voor Zanussi ZWF81663W.
De machine vind ik stil in gebruik, wast schoon, grote vulopening, grote trommel, programma's zijn makkelijk te bedienen.
Vergeleken met de vorige machine vind ik de wasprogramma's van dit nieuwe apparaat overdreven lang duren. Waarom zo lang??
Wanneer het apparaat aangesloten staat, maar wel uit staat, is er iedere keer een zacht piepje te horen. Dit valt uit wanneer het apparaat losgekoppeld is van stroom.

Pluspunten

• Stil in gebruik
  • Wast schoon
  • Grote vulopening
  • Grote trommel
  • Makkelijk te bedienen

Minpunten

• Wasprogramma's duren lang
  • piep te horen bij stand-by

Agnes Bol 01-07-2017

Bijna geruisloos!

Geschreven voor: Zanussi ZWF81663W

Makkelijk bediening, je hoeft geen studie te volgen om te weten hoe het werkt! Wanneer je hem goed recht en stevig neerzet is hij op 1600 touren zelfs bijna geruisloos!!!
Grote inhoud en modern design, een echte aanrader!

Pluspunten

• Geruisloos
  • Hoge touren
  • Grote inhoud

Minpunten

• Afdek dopjes achterkant moeilijk erin te krijgen

k 01-05-2017

zanussi zwf81663w

Geschreven voor: Zanussi ZWF81663W

gisteren heb ik de wasmachine gekocht. ik heb nu enkele wasjes gedraaid maar ik heb een probleem met 1 trui In de wasmachine dan wil hij nl niet centrifugeren. Kennen jullie dit probleem.? graag een reactie
Officiele reactie van Zanussi 02-05-2017

Het kan inderdaad dat het apparaat dan in onbalans treedt omdat er te weinig wasgoed in zit. Om goed te kunnen centrifugeren moet het gewicht verdeeld kunnen worden.
Als je er een paar handdoeken bij doet, is het probleem opgelost.

Jvdm 05-04-2017

Prima wasresultaat

Geschreven voor: Zanussi ZWF81663W

Sinds augustus 2016 in gebruik. Fijne stille wasmachine. Wast schoon. En centrifugeert goed. Gemakkelijke bediening. Wasmachine schakelt na een tijdje zelf uit. Spaart weer stroom. Geeft geluidsignaal als de was klaar is. Bij dit type zijn de stappen bij centrifugeren voor mij alleen te ver uit elkaar 800,1200, of 1600 toeren. Ik mis dan 1000 en 1400 toeren. Verder geen opmerkingen. Vandaag heeft een vriendin de opvolger gekocht op mijn aanraden. Bij dit type met 1600 toeren wel deze tussenstappen in toerental.

Paulus 18-01-2017

Fijne wasmachine met grote vulopening.

Geschreven voor: Zanussi ZWF81663W

Goede fijne wasmachine met een grote vulopening.
Al jaren een Zanussi voor mij geen ander merk, Zeer weinig geluid.
zeer tevreden, maar de bezorgers van BCC zijn het enige minpunt.

YB 23-08-2016

Zeer stille machine, eenvoudig te bedienen.

Geschreven voor: Zanussi ZWF81663W

Mooie machine en zeer stil in bedrijf. Eenvoudig aan te passen wasprogramma's. De was wordt ook goed schoon bij lage temperatuur. Makkelijk is ook de aanpassing die de machine doet per was zodat je energie zuiniger kunt zijn. Het op 1600 toeren centrifugeren maakt dat de was nog droger uit de machine komt en je een evt droger minder snel gebruiken hoeft, bij handdoeken en beddengoed.
Ideaal kinderslot en waterslot.

Pluspunten

• Geruisloos
  • Makkelijke bediening

Minpunten

• Nog niet ontdekt

Peter de Jong 31-05-2016

Goed en makkelijk

Geschreven voor: Zanussi ZWF81663W

Wast uitstekend, makkelijke programma's, heel stil en een geluidssignaal als de was klaar is.
Prima machine, zeer tevreden.

helga 30-03-2016

stille fijne wasmachine

Geschreven voor: Zanussi ZWF81663W

De wasmachine is erg stil, het is dan ook erg fijn dat er een signaal klinkt als hij klaar is, supertevreden over het resultaat, fijne grote trommel. Alleen jammer dat niet alles onafhankelijk in te stellen is, ik wil soms het 30minuten programma op hoog aantal toeren maar dat kan dan niet hoger dan 800 toeren. Zou ook graag gezien hebben dat hij na het centrifugeren de was even los gooit, die functie hadden we over het hoofd gezien, verder een hele fijne wasmachine.

christjeeh 24-02-2016
Geschreven voor: Zanussi ZWF81663W

Heel goed werkend toestel. Doet goed zijn werk, wast en droogt goed.
Het is verder een mooie wasmachine en hij is ook makkelijk te bedienen.
Echter zijn de mogelijkheden iets te beperkt en is het even zoeken welke stand je gebruikt buiten de (Eco wasstand) oftewel op 30 of 20 graden.

rh58610 26-12-2015
Geschreven voor: Zanussi ZWF81663W

prima toestel reeds meer dan een jaar in bezit, door zijn 16 00 toeren is de was al goed droog daardoor hoeft de droger minder lang te lopen
is mijn tweede wasm van Zanussi
prima

mark 15-11-2015
Geschreven voor: Zanussi ZWF81663W

Super stille wasmachine sta er echt versteld van wassen en instellen is ook helemaal niet moeilijk en de was komt er al bijna droog uit

Torbijn 25-10-2015
Geschreven voor: Zanussi ZWF81663W

Prima wasmachine. Zeer tevreden over resultaten.
Was komt er schoon uit, op alle programma's.
Veel mogelijkheden om te kiezen: verkorte duur van programma's, toerental bij centrifugeren.
Geruisloos wassen en centrifugeren.

Eric1957 03-10-2015
Geschreven voor: Zanussi ZWF81663W

Deze Zanussi wasmachine vandaag gekocht bij Expert. De machine heeft een mooie vormgeving, is eenvoudig te bedienen, heeft een waterslot, is vrij stil en centrifugeert op 1600 toeren. Zojuist de eerste witte was er mee gedaan en die is goed schoon. Over de duurzaamheid kan ik nog niets zeggen.

Danny085 02-07-2015
Geschreven voor: Zanussi ZWF81663W

Wasmachine inmiddels 2 weken in gebruik genomen. Mijn vorige was een oude Miele van bijna 35 jaar oud die inmiddels aan zijn einde is gekomen.

Gebruikersgemak:

Ik ben zeer tevreden over de Zanussi wasmachine. Een grote inhoud van 8KG is hier zeer gewenst (kwam van een 5KG). Ook is de machine eenvoudig in te stellen en doet uitstekend zijn werk. Programma's zijn gemakkelijk in te stellen middels tiptoetsen. Ook de resterende tijd in het display is erg handig.

Mogelijkheden:

Er zijn voldoende mogelijkheden voor alle soorten was. Ik kan me er tenminste prima mee redden.

Duurzaamheid:

Lijkt me een prima degelijke wasmachine. Echter nog maar 3 maanden in gebruik dus hier is nog niet veel over te zeggen. centrifugeren gaat ook erg stil vanwege waarschijnlijk de speciale motor.

Wasresultaat:

De was komt er goed schoon uit en tevens veel droger dan wat ik gewend was.

Henrieke1985 06-05-2015
Geschreven voor: Zanussi ZWF81663W

Machine voldoet aan mijn wensen. Geluid is zachter dan ik aanvankelijk dacht. Vormgeving is iets wat bollig waardoor ik een tussenlade nodig heb voor de droger

Pierre Van Lent 10-05-2015

Goede morgen Henrieke,

Ben ook geinteresseerd in de Zanussi wasautomaat type ZWF81663W.
Ik dacht overigens dat deze machine in het jaar 2014 op de
markt was gebracht en wat bedoelt u met uw opmerking :Iets
wat bollig enz. enz.
Hoor / lees gaarne van U.

Groetjes Pierre Van Lent

Pierre Van Lent 10-05-2015

Goede morgen Henrieke,

Wat bedoelt u met: Vormgeving is wat bollig etc. etc.

Hoor / lees en gaarne.

Groetjes Pierre Van Lent