Miele WMF 120 WCS - Reviews

A+++
Geluidsniveau centrifugeren
73 dB

AJTr 30-10-2015 Product kwartaal in bezit

Na 11 jaar begaf onze Bosch het. We hebben toen voor een scherpe prijs deze wasmachine aangeschaft inclusief een Miele Servicecertificaat voor in totaal 10 jaar fabrieksgarantie.

De wasmachine is met de koolborstelloze motor erg stil. Je hoort het water pompen en wat klotsen. Maar dit veranderd zodra de wasmachine begint te centrifugeren. Dan maakt de machine wel degelijk veel geluid. Het voordeel is wel dat hij erg goed centrifugeert met zijn 1600 toeren.

De machine heeft wel degelijk een beladingssensor, maar daar merk je niets van. De programma's duren altijd even lang. Volgens Miele past hij alleen de hoeveelheid water en het energieverbruik aan.

De wasmachine heeft CapDos. Een mogelijkheid om Miele capsules toe te voegen. Dit hebben we nog nooit gebruikt. We gebruiken liever ons eigen wasmiddel en eventuele toevoegingen. Daarnaast heeft de machine PowerWas. Dat is ideaal. In nog geen uur een was goed schoon, zelfs een programma op 60 graden is 56 minuten.

De zelfreinigende wasmiddelenlade is toch niet altijd helemaal schoon. Dat is een klein minpuntje. Verder zijn we dik tevreden. Duidelijke programma's en schone en droge was.

Toch wat opmerkingen:
- Het voorstrijken (zelf strijkende trommel) klinkt mooi, maar werkt alleen goed als er maar één overhemd in de trommel zit. Het programma duurt echter voor 1 overhemd wel weer wat lang (1:43).
- Voorwas moet ergens aan te zetten zijn voor alle programma's. Dit werkt in de praktijk alleen makkelijk bij het programma 'katoen'. Voor de andere programma's moet je voor de voorwas een persoonlijk programma aanmaken.
- CapDos vraag om Miele producten. Zelf wasverzachter toevoegen is stukken goedkoper.
- Zodra het programma begonnen is kun je het niet meer pauzeren om nog even wat in de trommel te stoppen. Het programma afbreken kan wel, maar dan moet je weer opnieuw beginnen.

Jan5351 12-09-2015 Product paar weken in bezit

In tegenstelling tot hetgeen op de coolblue site staat heeft deze wasmachine dus geen beladingssensor.
Coolblue geeft maar een slechte respons op mijn klacht ('u kunt hem inruilen en that's it'.
Daarnaast waren ze ook nog 2 dagen (!) te laat met leveren. Dit omdat ze zelf te laat waren met de check op de betaling. Ze hebben me hier ook niet zelf van op de hoogte gebracht (ik moest zelf bellen).
Conclusie:
Ik heb een wasmachine die het prima doet hoor, maar de service en de informatie van Coolblue is slecht en de opvolging van klachten in- en intriest.