Bosch WAY32841NL - Reviews

74 dB (centrifugeren)

9,1

A. v.d. Tol 26-11-2016 Product paar dagen in bezit

Wasautomaat

Vrijdag kan de nieuwe wasautomaat, zaterdag en zondag er mee gewassen, maar bij het centrifugeren dit ging gepaard met enorme klappen wij moesten de wasautomaat goed vast houden, om hem een beetje op zijn plaats te houden. Ik heb zondag gelijk Correct gebeld. Dinsdag zijn er monteurs langs geweest. Zij constateerde dat de trommel los zat. Ra Ra hoe is dit mogelijk. Bij zo'n duur wasautomaat. Nu wordt hij donderdag omgeruild met een machine die in de winkel staat. Maar er is geen sprake van korting of iets dergelijks. Dit valt mij erg tegen. Ik hoop dat u als Bosch zijnde hier iets aan kan doen. Bij ons staat inmiddels 6 stuks Bosch apparaten in huis.

Minpunten

• Zie beoordeling op dit moment

deslem 24-11-2016 Product half jaar of langer in bezit

Probleem met de pomp

we hebben dit apparaat nu net iets meer dan 2 jaar. deze week is de wasmachine gestopt met afpompen. ik heb het filter regelmatig geleegd en gewassen. probleem bleef bestaan. toen heb ik et een lampje in de pomp zelf gekeken en nu zie ik dat er haren om de waaier heen gewikkeld zijn. dit is vreemd en zou eigenlijk niet mogen kunnen. We hebben geen huisdieren. en bij inze vorige wasmachine (een LG) hebben we er in 12 jaar nooit problemen mee gehad. Ik heb Bosch gebeld en gevraagd er naar te komen kijken. uiteraard vond de dame het spijtig dat het net 2 weken buiten garantie gebeurd..... we wachten even af wat de monteur er van gaat vinden.

Voor het overige zijn we tevreden met de automaat, hij is stil en gemakkelijk in gebruik. wasresultaat is ook prima. alleen dit issue met de pomp is wel een vreemde zaak en ik vraag me dan ook af of er meer mensen zijn met soortgelijke pomp problemen.

Pluspunten

• stil
  • gemakkelijk

Minpunten

• de pomp verzamelt haren en draait zich dan vast.
  • effect wasverzachter is minder goed.

Wassen met plezier 29-10-2016 Product paar weken in bezit

Kind kan de was doen

Gezocht naar een energiezuinige wasmachine. Tevens naar een wasmachine met een bijpassende droger. We zijn heel blij met onze nieuwe hulp in de huishouding. Goed de gebruiksaanwijzing lezen. Fijn dat de machine zelf de dosering kan bepalen. Onze dochter van 4 zou de was kunnen doen. Voorheen altijd verschillende wasmiddelen gebruikt voor donkere, gekleurde en witte was. Dat kan nu niet.
Ook even wennen aan de langere wasprogramma's. Je hoort de wasmachine bijna niet draaien. FIJN! Al met al erg tevreden. En wat fijn dat t oog mooi in t oog springt.

Pluspunten

• i-dos
  • bedieningselementen
  • verschillende keuze opties
  • erg stil
  • wasmiddel in de lade en klaar is kees

Minpunten

• 1 soort wasmiddel

Niels 01-10-2016 Product paar dagen in bezit

Geweldig apparaat met praktische functionaliteiten

We hadden al meer dan tien jaar een Bosch droger en wasmachine. Onverwoestbaar en nog goedwerkend, maar wilden toch nieuwe apparatuur. Wel van Bosch natuurlijk vanwege de degelijkheid en betrouwbaarheid. De WAY32841 komt met een aantal geweldige functionaliteiten, die het (was)leven een stuk makkelijker maken de i-Dos functionaliteit is echt een uitkomst en zorgt voor de juiste dosering, de timerfunctie werkt uitsteken en je kunt heel gemakkelijk was toevoegen door de machine op "pauze" te zetten. Daarnaast is de machine heerlijk stil en ziet er gewoon gelikt uit. Echt een aanrader! Groet van een Bosch fan!

Pluspunten

• i-Dos
  • Timer
  • Bijvullen met was
  • Design en geluid
  • Prijs/ kwaliteit

Mevr V 31-07-2016 Product paar weken in bezit

Hele schone was, maar met een kleine kanttekening

Het gebruiksgemak is even wennen. Ik kon uit de omschrijving nergens opmaken of het i-dos systeem ook uitgeschakeld kan worden met behoud van het zelf kunnen doseren van wasverzachter. Dit is voor wasmiddel wel mogelijk(linkerbakje) maar voor de wasverzachter kan er alleen gebruik worden gemaakt van wasverzachter als i-Dos aan staat. Deze is in te schakelen op laag-middel-sterk maar zelfs op sterk ruik ik geen wasverzachter. De was ruikt schoon, is ook heel schoon maar het ruikt niet meer naar wasverzachter. Hij pakt waarschijnlijk zeer weinig in vergelijking wat men meestal zelf doseert. En een wasverzachter van het bekende knuffelbeertjes-merk kost al ruim 6 euro per fles. Mensen kopen deze toch vooral voor de geur neem ik aan. Maar het 1 heft het ander op. Hij bespaart wasverzachter door automatische dosering maar er is niets van te ruiken. Het maakt ook niet uit welke wasverzachter ik gebruik. De geur vervalt. Dit vind ik persoonlijk erg jammer. Als ik handmatig wasverzachter kan gebruiken hoor ik het graag.

Verder haalt hij zelfs bloed en grasvlekken van 2 weken uit helemaal uit mijn kleding. Zelfs oude zweetvlekken in de t-shirts van mijn partner wast hij weer schoon. Hier stond ik even van te kijken. Dit was nl niet eens op vlekken-functie. De wasmachine is duidelijk. Display is even uitzoeken. Het bijvoegen van wasmiddel kan nog in de inspoel-fase, dit is ook erg handig. Erg geruisloos. Ik heb nog niet alles ontdekt maar tot nu toe positief. Het wasverzachter probleem is wel een nadeel.

wasdas 1978 14-07-2016 Product paar weken in bezit

Bosch wasmachine

Ik heb de wasmachine nu een paar weken en ben helemaal tevreden. Het i-dos systeem is heel handig. Vooral de 9 kg belading is fantastisch voor gezinnen. Je hoeft minder vaak te wassen, want er past veel in. Ook zijn er korte programma's die toch in korte tijd veel schoonmaken. Een echte aanrader!!!

Ralf 10-07-2016 Product kwartaal in bezit

Top wasmachine voor iedereen

Top wasmachine. Ben zo blij dat ik de keuze heb gemaakt voor deze machine. I-dos werkt erg goed en ook erg zuinig qua wasmiddel.

We waren van plan in het begin nog niet met de i-dos te wassen. We hadden een idee dat het een gedoe zou zijn om dat in te stellen. Maar niets bleek minder waar, het is zo makkelijk. Nu doe ik iedere was door middel van het i-dos systeem.

De vlekkenautomaat werkt ook erg goed. Ik heb nu al vet, bloed en andere vlekken eruit gekregen, terwijl ik voorheen vaak mijn kleding kon weggooien.

Ik zou niet meer anders willen!!

Albertina 10-11-2015 Product paar dagen in bezit

Wij tot nu toe zeer tevreden over de nieuwe wasmachine.
De uitvoering is prachtig! De wasmachine is zeer gebruiksvriendelijk!Blijft stabiel bij centrifugeren.
Wast goed schoon en maakt weinig geluid met centrifugeren.
Hij past prachtig bij de ook door ons aangeschafte warmte pomp droger!
Prima aankoop

Dirkjan06 17-11-2014 Product paar weken in bezit

Eerlijk is eerlijk, deze Bosch was niet mijn eerste keus.
Die viel op een Miele met steamcare - maar na drie weken wachten heb ik de betreffende machine geannuleerd. Bij het zoeken naar een alternatief kwam ik veel klachten tegen over gaatjes in kleding. Hoe dat kan met een softcare trommel is mij een raadsel, maar omdat het geen incident betrof en ook de betrouwbaarheid blijkbaar niet altijd alles (meer) is, gekeken naar een alternatief.

Ook AEG viel af, omdat ik niet meer hetzelfde gevoel kreeg van degelijkheid na de overname door Electrolux.

Dan maar Bosch/Siemens, deze werden door de Consumentenbond goed ontvangen. Dus gegaan voor deze variant.

Wasresultaat: Prima, maar of het uitzonderlijk is? Hij wast net zo goed en schoon als mijn voorgaande 20 jaar oude AEG. Kreukels zitten er met een normaal programma op 1600 toeren ook in.

Mogelijkheden: Heel erg veel. Ik vermoed dat ik 80% niet eens zal gebruiken. Maar tegenwoordig schijnt het er bij te moeten zitten. Mijn opmerking is dat ik teveel gemengde was heb om een specifiek programma te gebruiken.
Handig is het i-dos, maar het 'finetunen' van de dosering kan kost wel een paar wasjes (bij 'schuimvorming' dosering omlaag, te weinig en de was ruikt naar niks...). Trommelverlichting is ontzettend handig voor mij, aangezien de machine niet optimaal verlicht staat.

Vormgeving: Prachtig apparaat, ookal had ik liever blauwe of witte LED's gezien omdat het rood nogal aanwezig is. Verder niets op aan te merken. Het Siemens broertje is nog wat mooier, maar helaas mij dat pak geld extra niet waard.

Duurzaamheid: Over 20 jaar kan ik er meer over zeggen. Alles voelt prima aan.

Om 9 kilogram te vullen moet je flink proppen, oftewel, de trommel zit vol maar de laadcapaciteit is niet bereikt. Dan moet je echt de was opvouwen om het erin te krijgen.
Verder is de machine ontzettend stil. Behalve het centrifugeren, dat is hoorbaar, net als het afpompen.

Mijn persoonlijke mening is dat dit een machine voor de man is, veel technische snufjes, een fraai design. En ach, dat je wat door menu's moet bladeren om een bepaald programma te kiezen of wat moet experimenteren met doseringen dat is geen ramp. An sich. Maar in vergelijking tot het 'one button' systeem van mijn oude AEG (klik bont, draai naar start...) is de moderne techniek fraai, maar niet noodzakelijkerwijs efficienter.

Zou ik deze wasmachine aanraden? Dat ligt er aan wat je wilt uitgeven en of je de extra opties het overwegen waard vindt. Als je de moeite neemt deze review te lezen, is mijn vermoeden dat je geïnteresseerd bent. Of excuses zoekt om dit topmodel te kopen. Bij deze, ik zou zeggen: Bestel maar!

De meeste mensen zou ik echter adviseren de kleinere en goedkopere versie te nemen. Maar wil je net dat beetje extra, kijk vooral eens naar deze.

LadyinRed 07-01-2017 Product paar dagen in bezit

Wasmiddeldoseersysteem, gebruiksvriendelijkheid, schoon stil

Deze wasmachine is ideaal! Zeer stil tijdens het wasproces en tijdens het centrifugeren. Geen geknoei meer met wasmiddel/wasverzachter, doordat je deze middelen maar eens in de zo veel tijd in de reservoirs hoeft bij te vullen na een melding hierover. Deze Bosch wasmachine heeft automatische programma's maar ook speciale vlekkenprogramma's en ook is het mogelijk om 's nachts een Stille Was te draaien die nóg stiller is dan de andere programma's. Natuurlijk startuitstelknop en ook programma's voor mensen die te kampen hebben met allergiën. Verder ziet deze wasmachine er heel mooi uit, want het oog wil ook wat! Ik ben er heel tevreden over, want hij wast goed schoon, centrifugeert prima en stil zelfs op het hoogste toerental!

Pluspunten

• wasresultaat
  • weinig geluid
  • veel programma's
  • mooi uiterlijk
  • I-Dos systeem voor wasmiddel en wasverzachter

Lieve 28-12-2016 Product paar dagen in bezit

Fijne stille wasmachine met veel wasprogramma's

Fijne machine, de opening is alleen wel minder groot dan het lijkt. I-DOS is heel fijn, alleen jammer dat er in deze tijd waarin je voor bijna elke was een ander wasmiddel hebt er maar 1 vakje voor 1 soort wasmiddel is. De meest gebruikte er dan maar in doen, en je wasverzachter, en dat scheelt toch al een hoop geklieder.

Iwan 23-12-2016 Product paar dagen in bezit

Bosch I-Dos Way32841NL

Top product. Is echt een aanrader voor huishouden voor een gezin van 5.
Is zeer stil, zuinig en makkelijk te gebruiken.

Pluspunten

• stil
  • zuing
  • makkelijk te gebruiken
  • veel was
  • kleren bijna droog

Minpunten

• deur niet om te draaien
  • niet

Blancq 12-12-2016 Product paar weken in bezit

Bosch WAY32841NL

Na uitvoerig en gedegen onderzoek gekozen voor de Bosch wasmachine WAY32841NL.

Een prachtig apparaat met een strakke look.
De wasmachine is zeer gebruiksvriendelijk. Het bedieningspaneel is overzichtelijk.
Het apparaat is, zoals beloofd, uitermate stil, ook tijdens centrifugeren. Groot aanbod aan programma's.
Het i-dos programma is fantastisch; apparaat weegt was en doseert zelf hoeveelheid wasmiddel. Als grootverbruiker van wasmiddel scheelt dit enorm!
Energiezuinig en waterbesparend, wat willen we nog meer?!

Pluspunten

• mooie vormgeving
  • zeer gebruiksvriendelijk
  • i-dos is geweldig
  • zeer stil tijdens gebruik
  • energie en wasmiddelzuinig

Minpunten

• melding schuimvorming, ondanks gebruik I-dos

Jack 11-12-2016 Product paar dagen in bezit

Indrukwekkend

Volautomatisch wassen, indrukwekkend tov vorige machine. Weegt zelf de was af, erg stil en robuust. Mooi apparaat door vele functies duidelijke interface.

Pluspunten

• I-dos
  • Weegsysteem
  • Grote wassen

Minpunten

• Door felle scherm knoppen niet goed zichtbaar
  • I-Dos bakjes mogen groter

zzapp100 06-12-2016 Product paar dagen in bezit

Mooie machine

Mooie machine met veel opties, soms wel even zoeken, maar hij doet wat je er van mocht verwachten. Nu ook gevonden hoe je twee wasmiddelen kan gebruiken erg handig voor wit en bonte was.

Pluspunten

• ziet er goed uit
  • veel opties

Beentjes 06-12-2016 Product paar weken in bezit

Bosch staat voor kwaliteit

Altijd goede service bij vragen naar informatie en een uitmuntende kwaliteit
Nooit geen problemen gehad met bosch

Pluspunten

• stil
  • zuinig
  • duurzaamheid

Belren 30-11-2016 Product paar dagen in bezit

Mooie zuinige wasmachine gemakkelijke bediening.

Omdat de machine in oktober is gekozen als een machine die zuinig is met energie en toch goede was resultaten heeft en hij mag ook nog es een keer gezien worden!

sAHIN 21-11-2016 Product paar weken in bezit

Lekker makkelijk

I_Dos nooit meer iest anders, heel zuinig en gebruiksvriendelijk.
Beste kwaliteit machine die er eigenlijk bestaat. Bosch en voor altijd Bosch

Louisa 19-11-2016 Product paar dagen in bezit

Uitgebreide mogelijkheden

Beladingssensor is erg prettig. Machine geeft bij het vullen al netjes aan hoeveel lading er al in zit. (Let op: je moet daarvoor wel vantevoren het juiste programma instellen, dat is soms even wennen)
Machine doseert zelf het wasmiddel, die functionaliteit is uit te zetten (bv voor wolwas of wanneer je een keer ander wasmiddel wilt gebruiken) Hij heeft 2 vakjes voor automatisch doseren, 1 voor wasmiddel, ander naar keuze voor wasverzachter of ander wasmiddel.
Gebruiksvriendelijke paneelbediening, grote deur die volledig open kan (180 graden) en opvallend stil.
Energiebesparend programma duurt erg lang (zoals volgens mij bij alle machines), maar er is ook de keus voor snellere programma's.
Maar voor al dat leuks moet je wel stevig in de buidel tasten.

Pluspunten

• Wegen + automatische doseren (i-Dos)
  • Gebruiksvriendelijke paneelbediening
  • Erg stil

Minpunten

• Geen klok (wel resttijdindicatie
  • Prijzige machine

Lieke 16-11-2016 Product paar dagen in bezit

Dit apparaat kan alles

De WAY32841 is een veelzijdig apparaat met genoeg instellingen om alles mogelijk te maken. Temperatuur, centrifugesnelheid, extra water, van alles kun je ook handmatig aanpassen of instellen. De gebruikshandleiding is, als je naast het apparaat zit, handig om iets specifieks te ontdekken, maar ik vind het behoorlijk intuitief. Kijk vooral onder het programma 'Meer' voor centrifugeren, spoelen, extra water etc.
Ik vind vooral de Eco-knop (goed voor het milieu), de memory knop (voor het onthouden van zelf samengestelde programma's), het wegen van het wasgoed (alles schoon) en de iDos (geen geklooi met wasmiddel) erg prettig. Vergeet niet af en toe heet water door de iDos bakjes te spoelen, zodat deze niet vol aangekoekt wasmiddel kunnen komen. Ik heb jaren een Bosch gehad en wilde graag weer een nieuwe. Ik zag de WAY32541 met goede recensies, maar miste daar de iDos. Dat is mooi gecombineerd in deze uitvoering! Ik kan er weer jaren tegenaan.

Pluspunten

• Memory knop voor zelf samengestelde programma's
  • Eco-knop voor zuiniger gebruik
  • iDos is echt heel gemakkelijk
  • Wegen van wasgoed: alles schoon

Minpunten

• Er zijn zuinigere machines qua energie en water
  • iDos wordt alleen met koud water gereinigd