LG F4DV910H2E

De gemiddelde beoordeling is gebaseerd op 8 goedgekeurde reviews die zijn achtergelaten voor de LG F4DV910H2E op Kieskeurig.nl. Deze beoordeling wordt berekend door de som van de reviewscores te delen door het aantal reviews.

7,4

Geen aanrader 05-03-2021

Ik raad dit product niet aan vanwege het geluid.

Geschreven voor: LG F4DV910H2E

Wij kregen dit product binnen om te testen. De eerste indruk was zeer positief. Het apparaat ziet er mooi en degelijk uit. De zwarte deur zorgt voor bepaalde uitstraling en eveneens dat je de was ook tijdens het draaien niet ziet. De draaiknop en touchpad werkten beide prima en de programma´s zorgde ervoor dat het apparaat easy in gebruik genomen kon worden.

Inmiddels gebruiken wij het apparaat een aantal weken. En wat ik vooral merk is dat ik steeds meer minpunten ontdek. Al vrij snel werd duidelijk dat het apparaat veel lawaai maakt (te verhelpen door dopjes maar deze kregen wij niet bijgeleverd-niet besteld voor korte testperiode). Het apparaat was in onze situatie daardoor na 15.00u niet meer te gebruiken. De kinderen werden immers angstig-huilend wakker. Daarbij is het zo dat voordat je het programma aanzet neit zichtbaar is hoelang het zal duren. Ook met een kleine was duurde het vrijwel altijd langer dan 4 uur tot t einde van het programma. Dit omdat het apparaat gaat wegen voordat het begint. Echter het is verder niet terug te zien hoeveel kilo er nou in de trommel zit.

Een andere bijkomend nadeel van het apparaat was de muffe geur in de kleding en rondom het apparaat na het drogen. In eerste instantie ging ik er vanuit dat dit kwam door de nieuwigheid van het product. Echter tot op heden ruikt alle kleding muf na het drogen. Sterker nog ik kan het dan gewoon opnieuw wassen.

De app daarentegen vonden wij heel prettig werken. Het is makkelijk te begrijpen en geeft nuttige informatie.

Pluspunten

Minpunten

• Geluid
  • Muffe geur na drogen
  • Duur wasbeurten

K.plijnaar 23-02-2021

Super was/droog combinatie voor af en toe drogen.

Geschreven voor: LG F4DV910H2E

Mijn eerste indruk van deze was/droog combinatie is wauw, wat een ontzettende mooie machine.
De bediening van de wasmachine is erg makkelijk en je elk programma naar wens aanpassen, zo gebruiken wij veel de turbowash optie, het programma duurt dan een stuk korter met goede restultaten!

De droog optie gebruiken wij alleen bij handdoeken en beddengoed, dit duurt wel lang maar droog resultaat vind ik erg goed.
Het enige min puntje is dat het erg naar droger ruikt ( lichtelijke brand geur) en veel pluis achter laat in de trommel. Dit zou volgens LG weg moeten spoelen maar dat doet het niet.

Ik zou deze was/droog combinatie aanraden voor mensen die af en toe een droger nodig hebben en super was resultaat willen.

• Wasresultaat

Minpunten

• Wasgoed uit droger ruikt verbrand
  • Droger laat veel pluis achter in de trommel

Miriam89 21-02-2021

Top was/droogcombinatie! Erg tevreden!

Geschreven voor: LG F4DV910H2E

Ik ben kleiner gaan wonen dus voor mij ideaal om een compacte all in een combinatie te hebben. Ik heb bijna 10 keer deze was/droogcombinatie gebruikt en ben erg tevreden erover. Voorheen was ik gewend om een aparte wasmachine en droger te hebben en dacht dat dat voor mij de beste oplossing was voor een goede was en droog kwaliteit . Sinds ik deze was/droog combinatie heb mogen testen merk wil ik niet meer terug. Ideaal voor de kleine ruimtes en verder merk ik geen verschil in kwaliteit van mijn was en het drogen. Dat is iets waar ik skeptisch voor het testen skeptisch over was.

De functies zijn makkelijk toepasbaar door middel van draaiknop en fijn dat er diverse was opties mogelijk zijn. Er komt een hele fijne handleiding bij die in makkelijk taal alle functies uitlegt.

Verder is het een mooie luxe design door de zwart doorzichtig glas. En enorm ideaal dat je de was/droogcombinatie via de LG ThinQ app kunt besturen en status kan inzien.

Enige nadeel die ik kan bedenken is dat de was/droog combinatie niet geheel geluidloos is en het drogen vrij lang duurt. Voor mij beide niet heel storend.

Samengevat ben ik erg blij met deze uitvinding en nieuwe technologie. Na deze was/droog combinatie wil ik in de toekomst nooit meer terug naar een aparte wasmachine en droger.

Pluspunten

• Combinatie was en droger
  • Maakt kleding goed schoon en droger werkt prima
  • Gebruiksgemak
  • Mooie luxe design
  • Handig te besturen via de app LG ThinQ

Minpunten

• Het drogen duurt vrij lang
  • Niet geluidloos

Sanne88 20-02-2021

Fijne combi

Geschreven voor: LG F4DV910H2E

Ik vind het een fijne was droogcombinatie. Er zitten veel veel opties op. Hij is gebruiksvriendelijk en makkelijk de bediening. Ik vind dat het centrifugeren nog wel veel lawaai maakt voor z’n nieuw apparaat. DAarnaast is het combi programma van wassen en drogen erg lang. Wassen is dan ongeveer 1,5 uur en drogen 2,5 uur. Dit is wel afhankelijk van hoe vol de machine is. Dat is wel echt een plus punt van dit apparaat, hij voelt hoe zwaar het gewicht is en past daar zijn tijd op aan bij zowel wassen als drogen. Wat ik ook echt fijn vind is dat het een alles in een is, hij is apart en tegelijk te gebruiken. Daarnaast is de droger supper stil!

Pluspunten

• Alles in een
  • Stille droogtrommel
  • Zelf tijdsduur aanvoelen

Minpunten

• Lawaai met centrifugeren
  • Lang combi programma bij volle machine

Elisabeth2701 17-02-2021

Fijne combinatie in klein huis

Geschreven voor: LG F4DV910H2E

Ik heb deze LG F4DV910H2E was-droog combinatie een tijdje mogen testen en ben hier zeker tevreden over. In een klein huis met weinig ruimte hing het altijd vol met was dat aan het drogen was. Met dit prachtige apparaat hangt er nog wel is wat te drogen maar hangt het huis lang niet meer zo vol, en alleen dat al maakt mij een stuk gelukkiger.

Wat een mogelijkheden heeft dit apparaat. En naast al deze mogelijkheden kan hij ook nog verbonden worden met WIFI en kun je gebruik maken van de LG ThinQ app om de mogelijkheden nog verder uit te breiden en de was machine op afstand te bedienen en in de gaten houden hoe ver het is met zijn programma. Het is een gebruiksvriendelijk en makkelijk apparaat.

De inhoud van deze trommel is groot en het verbaast me dat dit in de standaard afmetingen van een wasmachine mogelijk is. Daarnaast ziet hij er ook prachtig uit.
De verschillende wasprogramma's en de daarbij in te stellen turbowash zorgt ervoor dat mijn was snel goed schoon is.
Daarnaast duurt een droogprogramma lang maar het drogen in mijn huis duurt veel langer dus daar heeft hij voor mij al weer een pluspunt gewonnen.

Maar aan alle pluspunten zitten ook een paar (kleine) minpunten.
- centrifugeren maakt veel geluid
- er zijn weinig verschillende droogstanden te kiezen (het komt er echt kurkdroog uit)
- er blijven pluisjes in de wasmachine waardoor deze tijdens mijn volgende was in de kleiding blijft hangen. (dus ik moet de trommel regelmatig goed schoonmaken.
- ik vind het jammer dat ik niet kan zien wat de gewichtsindicatie is (er kan meer gewassen dan gedroogd worden) tijdens een "was droog programma" had ik graag willen weten of ik hier iets uit had moeten halen voor het drogen.

Al met al ben ik wel blij met dit mooie apparaat. 2 apparaten passen niet in mijn huis dus dit is voor mij een perfecte oplossing.

Pluspunten

• snelle wasprogramma's
  • mooi design
  • stil tijdens wassen en drogen
  • gebruik van ThinQ app

Minpunten

• Geluid/trilt bij centrifugeren
  • Weinig droog opties

Colliej 11-02-2021

Droogt en maakt goed schoon

Geschreven voor: LG F4DV910H2E

Na we al ruim 10 jaar een “normale” wasmachine en droger naast elkaar hebben gehad, proberen we nu de was-/drogercombinatie uit.

De combi ziet er modern en strak uit. Het touche screen werkt goed en is makkelijk te gebruiken. Op het scherm staan duidelijke beschrijvingen en worden door middel van een verlichte tekst helder bij het inschakelen. De ronde bedieningsknop werkt ook goed en voelt stevig aan. De deur ziet er mooi uit en ook zeker stevig. Eerste indruk is zeker positief.

Via de app kan je de combi inschakelen. Hiermee kan je ook de wasstanden en de droger inschakelen. De app geeft aan hoelang de was nog duurt en geeft een melding wanneer het programma klaar is. Naast het geluid en de app krijg ik ook op mijn LG tv een melding dat de combi klaar is, wel zo handig. Tevens kan je via de app 1 programma per keer extra downloaden naar de combi. Deze zijn voorgeprogrammeerd en kan je uit kiezen. Het is ook fijn dat je een programma kan kiezen waar je zelf ook nog de instellingen kan aanpassen. Bijvoorbeeld de temperatuur, toeren en tijdsduur.

De wassen komen er schoon uit en ik gebruik eigenlijk net zoveel wasmiddel als voorheen, met een goed resultaat. Ondanks ik nu ruim 8 kg per keer was en geen 5 als met mijn oude. De Turbo 39 programma werkt ook goed en gebruik ik ook regelmatig. Ook hierin kan je nog instellingen aanpassen. De stoomfunctie is erg fijn om erbij te hebben en gebruik ik ook regelmatig.

Drogen gaat ook goed. Het is alleen jammer dat je telkens was eruit moet halen, omdat het gewicht van het droger lager zit dan het gewicht van het wassen. Hierdoor gebruik ik nooit het programma om dat achterelkaar te laten uitvoeren. Als de was erin zit gaat de trommel draaien om het gewicht te bepalen en stemt zelf af hoelang hij erover moet doen. Het zou fijner zijn als de combi ook aangeeft hoeveel kg was er precies in zit. Kan er nog wat bij ? of moet er iets uit om de was&droog functie te gebruiken ?
Het drogen duurt voor mij wel erg lang in vergelijking met mijn oude droger, dat was echter ook een andere type en mag ik daarom denk ik niet vergelijken met elkaar.

Het apparaat is naar mijn mening erg stil, zo stil dat ik ermee kan slapen. Het apparaat staat in een andere ruimte, maar direct achter de muur bij mijn bed.

Overall erg tevreden. Echter is het belangrijk om rekening te houden dat je soms nog was eruit moet halen om apart te laten drogen of ervoor kiezen om er minder was in te doen.

Pluspunten

• Smart Thinq App
  • Gebruiksgemak
  • Geluidsniveau

Minpunten

• Drogen
  • Geen gewicht indicatie

Cassa 03-02-2021

Na lang wikken en wegen

Geschreven voor: LG F4DV910H2E

Prima was-droogcombinatie! Stil (ik dacht eerst dat hij niets deed). De standaardprogramma's zijn toereikend, via NFC kan één programma worden toegevoegd. Het irritante deuntje als hij klaar is kan uitgeschakeld worden .
Hoewel er veel programma's te selecteren zijn, is het meestal voldoende om de standaard "Katoen" te kiezen en de gewenste temperatuur te selecteren.

De eerste keer dat ik 'm aanzette, dacht ik dat hij niets deed. Maar met een lampje door de deur te schijnen zag ik dat de trommel toch echt draaide. Ik was niet gewend aan zo'n stille wasmachine!
Alleen het toevoegen van water hoor je wel, zoals bij (volgens mij) alle wasmachines.

Hij maakt ook interessante "heen en weer"-bewegingen, ongetwijfeld wetenschappelijk ontwikkeld om de was zo schoon mogelijk te krijgen. Hij lijkt ook minder water te gebruiken, maar dat heb ik (nog) niet kunnen meten.

Minpuntje: Rond het display zitten aanraakvlakken (tip-toetsen), die niet te lezen zijn als het een beetje duister is. Lampje erop schijnen en goed de posities uit je hoofd leren dus! Dan gaat het prima.

Bij aan- en uitzetten klinkt een deuntje. Maar als het wasprogramma is afgerond, klinkt een hele symfonie! Leuk als je de machine 's nachts laat draaien, dan wordt iedereen wakker. De instructies uit de handleiding om het geluid uit te zetten werken niet. Ook de helpdesk van LG kwam er niet uit, maar uiteindelijk bood een commentaar op Youtube uitkomst:
Aanzetten - Start/Pauze - Watertemp en Einde Uitstellen 3 seconden tegelijk aanraken.

Drogen gaat prima, Kastdroog is ook echt droog (strijkdroog en bepaalde tijd drogen kan natuurlijk ook). Geen rare geur van rubber, zoals onze vorige wasmachine had (ander merk).

Het is ook mogelijk vanaf je mobiel één extra wasprogramma vanaf een app via NFC te uploaden, maar je moet dan kiezen uit door LG samengestelde programma's, je kan niet zelf een programma bedenken en uploaden. En er kan maar één extra programma toegevoegd worden, dus als je die verandert, verlies je het programma dat er standaard zit (spoelen+centrifugeren). Maar die kan je daarna natuurlijk weer terugzetten. Wel even noteren welk programma je onder de knop hebt geprogrammeerd!

Pluspunten

• Stil
  • Zuinig
  • Formaat
  • Wast goed
  • Keuzemogelijkheden

Minpunten

• Droogfunctie
  • Irritant muziekje als de wasmachine klaar is

Sandra 03-02-2021

Was droogcombinatie LG

Geschreven voor: LG F4DV910H2E

Allereerst is het design erg mooi. De was en droog combinatie heeft door zijn design een luxe uitstraling.
Het touchscreen display werkt prettig en je kunt hier duidelijk zien hoelang een wasprogramma duurt.

Door het speciale AI DD herkenningssysteem herkent de machine wat voor soort stof erin zit en hoe hij dit het beste kan wassen. Ideaal natuurlijk, want op deze manier kan een" kind de was doen" .

Het droogprogramma vind ik erg lang duren. Ruim 3 uur en het is dan erg gekreukt. Als je het programma met stoom gebruikt is dit minder dus dat is prettig. Het is fijn dat er veel verschillende programma's op zitten. Ik gebruik vaak het 39 min programma. Dat is super snel en gewoon goed zuiver dus ideaal als je meer wassen moet draaien of snel iets schoon moet hebben.

De was droogcombinatie is behoorlijk stil. Alleen het centrifugeren maakt wel wat meer geluid. Niet echt herrie, maar je hoort dat hij meer toeren maakt.

Met zijn grote laadcapaciteit is de machine erg handig voor gezinnen met meerdere kinderen. Helaas kun je niet bij ieder programma hetzelfde aantal kilo's laden.

Ik ben tevreden over deze was en droogcombinatie!

Pluspunten

• Gemakkelijk te bedienen
  • Mooie uitstraling
  • Groot laadvermogen
  • Veel programma's

Minpunten

• Drogen alleen duurt lang
  • Niet alle programma's kunnen veel kilo's laden.