Whirlpool FFBBE 8448 WEV - Reviews

De gemiddelde beoordeling is gebaseerd op de 12 reviews die zijn achtergelaten voor de Whirlpool FFBBE 8448 WEV op Kieskeurig.nl.

Hanneke 21-09-2021

Mooi design en werkt prima

Geschreven voor: Whirlpool FFBBE 8448 WEV

Mooi design, fijne inhoud van 8kg. Genoeg keuze qua wasprogramma’s. Je kunt kiezen tussen een snel opfris programma van 30 min maar ook een langer, uitgebreid programma. Makkelijk te bedienen.

CherryK 12-09-2021

Superschone was, stille en mooie wasmachine

Geschreven voor: Whirlpool FFBBE 8448 WEV

De wasmachine ziet er mooi uit, de display is duidelijk en de grote opening is heel handig. Wasmachine is heel stil, dus ik kan het instellen zodat ie ’s nachts aangat en in de ochtend klaar is om op te hangen. Was komt goed schoon en lekker ruikend eruit, en daar gaat het voornamelijk om. De voorgeprogrammeerde opties zijn heel handig, maar het is ook makkelijk om ze aan te passen - bijv. de temperatuur lager of hoger zetten of zelfs na het aanzetten te veranderen van programma als je een verkeerde heb gekozen. Volgens mij gebruikt ie best minder stroom dan mijn vorige, omdat mijn stroom gebruik opeens omlaag is gegaan. Deze wasmachine is super makkelijk in gebruik, zelfs mijn man kan de was doen! Je hebt de gebruiksaanwijzing eigenlijk niet nodig.

Pluspunten

• energiezuinig
  • stil
  • grote opening
  • duidelijke display
  • makkelijk in gebruik

linda vos 11-09-2021

mijn beste wasmachine ever

Geschreven voor: Whirlpool FFBBE 8448 WEV

de wasmachine werd gebracht en netjes aangesloten. ik was zo erg blij,eindelijk werd het wachten beloond. mijn eigen wasmaxchine had het nl begeven diezelfde week,dus ik had genoeg was om de wasmachine te testen. Na het voorwasprogramma stond ik al te trappelen om de was in mijn nieuwe machine te stoppen. wat een verademing,al mijn was pastte er gewoon in,normaal moest ik 2/3 wasjes draaien en nu in 1 keer, ik voelde me als een kind in de snoepwinkel,de handleiding heb ik niet gebruikt want alles was gewoon duidelijk te vinden op de wasmachine. de deur vind ik ook geweldig hij is lekker stevig. de wasmachine staat niet helemaal waterpas,waardoor hij erg trilde dat vond ik wat jammer ik word al helemaal blij als ik de machine aanzet,ben dol op het geluidje haha ik had een wasmachine met een draaiknop,nu kan ik gewoon ook op lagere temperaturen draaien. ik heb meerdere wasjes gedraaid,ik heb 30 graden gedraaid maar dan blijft de was wel wat te nat dus dan druk ik op centrifrigeren en afpompen. ook supermakkelijk dat hij aangeeft hoe lang de was nog moet draaien. je wilt niet weten hoe blij ik ben.
later ben ik achter de korte 30 graden was,echt helemaal perfect of de gemixte was is ook een heerlijke functie.

Pluspunten

• veel was in de machine
  • korte 30 graden stand
  • 6the sence functie

zonnie36 07-09-2021

Grote stille wasmachine.

Geschreven voor: Whirlpool FFBBE 8448 WEV

De wasmachine heeft een mooi design. Een grote stevige deur. Makkelijk hanteerbare draaiknop en extra opties met drukknopen. Hierdoor is de bediening snel. Wasmachine geeft piepjes als de was klaar is, en schakel na 10 minuten automatisch uit. Wasmachine is stil, ook bij het centrifugeren ivm onze oude wasmachine. Door de grote trommel kan er ook veel was in 1 keer gewassen worden.

Verschillende programma's inmiddels uitgeprobeerd. De standaard programma's zijn langer dan ik gewend was met onze oude wasmachine. Maar door te optie knop clean + kan ik dit aanpassen. Nadeel is wel dat de toeren voor centrifugeren naar beneden gaat. De was is hierdoor vaak nog behoorlijk nat. Ik zet daarom na het draaien van de was nog een keertje het programma centrifugeren en afpompen aan. Het is wat omslachtig, maar hierdoor heb ik wel snel mijn was schoon. De stream refresh programma nu 1 keer gebruikt. De zweetgeur was niet helemaal uit de kleding. Maar ik denk dat dit een fijne optie voor het snel opfrissen van een kledingstuk.

Pluspunten

• Erg stil
  • grote trommel
  • korte programma's

Minpunten

• bij korte programma's lagere toeren centrifugeren

kwaK1983 03-09-2021

Prachtige wasmachine met een scale aan wasprogramma's

Geschreven voor: Whirlpool FFBBE 8448 WEV

Eerste indruk van het apparaat is goed, wat een verschil met mijn oude wasmachine......de Whirlpool ziet er echt een stuk gelikter en moderner uit.
Ik kom van een dik 10 jaar oude wasmachine die een capaciteit van 5 kg had.
Deze Whirlpool FFBBE 8468 WBV F beschikt bijna over het dubbele hiervan, 8 kg.
Het apparaat zelf is naar mijn idee niet veel groter, dus kan op exact dezelfde plek als de oude wasmachine staan, maar ik hoef nu minder wassen te draaien voor hetzelfde resultaat, ideaal!
Ook is hij, zelfs zonder de gebruiksaanwijzing door te nemen (zou ik wel doen, want sommige opties moet je op een bepaalde wijze benaderen), eenvoudig in gebruik.
Met het meegeleverde plastic recipiënt/scheidingswandje kun je exact bepalen hoeveel vloeibaar wasmiddel je gebruikt, 150ml, 100ml of 50ml, en met 1 (of meer) druk(ken) op de knop zet je een wasprogramma aan en is het even wachten tot de kleding fris en gewassen uit de trommel kan, een kind kan letterlijk de was doen met deze machine.

Pluspunten

• uitstellen van start
  • veel opties/wasprogramma's
  • FRESH CARE+-/Clean+-functie
  • geluid

Minpunten

• lange duur "standaard-programma"
  • toerental/graden wasprogramma (standaard)

Wolfhondenonline 03-09-2021

Fijne machine, schone frisse was

Geschreven voor: Whirlpool FFBBE 8448 WEV

Getest en gekocht. Hele fijne machine. Veel programma’s, mooie grote deur zodat ook het twee persoonsdekbed er makkelijk in de stoppen is. Maakt relatief weinig geluid, heeft ook fijne snelle programma’s en uitgesteld aanzetten is fijn.

Prima machine voor een gezin met jonge kinderen

Pluspunten

• Stoomfuncrie
  • Grote laaddeur
  • Veel programma’s

Minpunten

• Korte watertoevoer

t**n@h**l.com 02-09-2021

Aanrader

Geschreven voor: Whirlpool FFBBE 8448 WEV

De wasmachine nu een maand in huis en al flink getest, het is een hele mooie ruime machine.
De was komt er perfect schoon uit . De soms lange programma’s kunnen makkelijk worden aangepast met de clean+knop zodat het korter duurt met minder vuiligheid.
De stoom functie is een grote uitkomst voor zowel de was op te frissen in 20 minuten , frisse geur bijna kreukvrij, en voor de was tot wel 6 uur na te stomen als je even geen tijd hebt om het direct eruit te halen.

Pluspunten

• Groot
  • Schoon
  • Stoom funtie

Minpunten

• Soms lange programma’s

Maikevv 01-09-2021

Frisse wasmachine

Fijne frisse wasmachine
Was tevreden over mijn oude wasmachine maar deze overtreft de oude ruimschoots. De vormgeving is prachtig. Ik heb hem zelf in de keuken staan. Door de zwarte rand om het deurtje staat hij prachtig. De fress techniek gebruik ik bij iedere wasbeurt. Zo blijft mijn was heerlijk fris na het wasprogramma. Ik was regelmatig sportkleding wat in mijn oude altijd een beetje muf bleef ruiken. Met deze wasmachine alles heerlijk fris. Veel programma’s voor alles wat wils. Kortom, enorm blij met de wasmachine.

• Mooie vormgeving

Minpunten

• Niet ondekt

Karin van Nunen 30-08-2021

Prima wasmachine

Geschreven voor: Whirlpool FFBBE 8448 WEV

Hele fijne wasmachine. De mijne was aan vervanging toe (al 20 jaar oud) en ik ben heel blij met deze. Duidelijke machine, heb de gebruiksaanwijzing eigenlijk niet nodig gehad. De machine heeft een grote trommel wat ik erg prettig vind, maar je kunt hem ook half beladen.
Verder maakt hij weinig geluid en is op het display te zien hoe lang de was nog moet draaien. Ook fijn is dat er een uitgestelde timer op zit.

Pluspunten

• weinig geluid
  • uitgestelde timer
  • eco stand
  • zichtbaar hoe lang het nog duurt
  • tussendoor was toevoegen

Mathijs 30-08-2021

Stille wasmachine met veel opties

Geschreven voor: Whirlpool FFBBE 8448 WEV

Ik heb de wasmachine al weer een tijdje in huis, maar door mijn vakantie pas de afgelopen weken de kans gehad om hem echt te testen. Mijn eerste indruk was dat de machine een mooi ontwerp heeft en degelijk aanvoelt. De deur sluit en opent soepel. Ik heb eerst geprobeerd om de machine te bedienen zonder de handleiding te hebben gelezen. Dit ging me prima af. De bediening werkt erg makkelijk en de knoppen zijn soepel. Daarnaast is de machine ook erg stil. Met mijn oude wasmachine leek het soms net of er een vliegtuig opsteeg vanaf de zolder. De nieuwe machine merk ik amper op. Wat mij opviel is dat de diverse programma's lang lijken te duren (ruim 3 uur voor een 60graden katoen was). Na het lezen van de handleiding kwam ik erachter dat er een 'Clean +' knop op de machine zit bedoelt om de tijd in te korten aan de hand van de hoeveelheid vuil. Dit heb ik nu diverse keren gebruikt voor mijn lakens en handdoeken en ook met de kortere tijd komen deze fris en schoon uit de machine. Een grote plus van deze machine vind ik daarnaast de 'Fresh Care' optie. Hierdoor blijft de trommel draaien en stoom blazen nadat het programma is afgelopen. Dit werkt super! Ik kan gerust de was een paar uur in de trommel laten zitten zonder dat het muffig wordt. Een andere fijne optie is het speciale sportprogramma. Ik heb echt het gevoel dat mijn sportkleding er frisser uitkomt. Met mijn oude machine bleven er soms nog wat geurtjes in hangen, maar daar heb ik nu helemaal geen last meer van. Het enige minpuntje, wat mij betreft, is dat de was soms nog erg nat is. Dit heb ik vooral met de kortere programma's op lage temperatuur. De was is dan ook echt nog te nat om op te hangen. Gelukkig is er ook een apart centrifuge programma. Dit duurt maar 10 minuten en zorgt ervoor dat de was veel droger is.

• Veel functies
  • Fresh care

Minpunten

• Soms nog wat nattig

Trompietrompie 27-08-2021

Prima wasmachine

Geschreven voor: Whirlpool FFBBE 8448 WEV

De wasmachine is redelijk stil, de was is behoorlijk droog. De grote trommel van 8 kilo maakt dat je niet zo vaak hoeft te wassen. Ik gebruik de uitgestelde start-knop veel, handig als de was net klaar is als ik thuis kom. Ik vind het wel jammer dat de eco-stand alleen op 40 graden kan staan. De sport-en dekbed-was standen zijn erg fijn. En ik vind het heel prettig dat ik kan zien hoe lang het programma nog duurt.

Pluspunten

• Veel functies
  • Uitgestelde start

Minpunten

• Eco alleen op 40 graden

Susang1985 26-08-2021

Goede machine

Geschreven voor: Whirlpool FFBBE 8448 WEV

Een mooi design, zwarte buiten kant van de trommel.
Er stil met wassen en certifugeren.
Maar wanneer het deurtje ontgrendeld maakt het heel veel geluid, waar ik elke keer weer van schrik.
De waters lang voor de afvoer is lang, maar die naar het stopcontact helaas erg kort.
Pootjes goed te stellen om recht te zetten

• Vele standen

Minpunten

• Hard geluid bij ontgrendelen deur