Whirlpool FFBBE 8448 WEV

De gemiddelde beoordeling is gebaseerd op 24 goedgekeurde reviews die zijn achtergelaten voor de Whirlpool FFBBE 8448 WEV op Kieskeurig.nl. Deze beoordeling wordt berekend door de som van de reviewscores te delen door het aantal reviews.

8,3

tvg93 13-10-2021

Fijne wasmachine die zeer makkelijk in gebruik is!

Geschreven voor: Whirlpool FFBBE 8448 WEV

Nu ik de wasmachine enige tijd in bezit heb en grondig heb getest, kan ik zeggen dat ik er heel tevreden mee ben. Naast dat ik de wasmachine er zeer fraai en stevig uit vindt zien, is hij ook heel gemakkelijk in gebruik. Zonder ook maar enige instructies te hebben gelezen kon ik gelijk aan de slag met de machine. De voor ingestelde programma's wijzen zichzelf en zijn snel en herkenbaar in te stellen. Wat ik verder een erg fijne eigenschap van de wasmachine vind, is dat je nadat het programma eigenlijk al gestart is, je het programma toch nog snel kan pauzeren en het deurtje kan opentrekken om bijvoorbeeld een extra shirt in de wasmachine te doen. Bij mijn vorige wasmachine kon dit ook wel maar duurde dat soms bijna een halve minuut voordat het deurtje open gemaakt kon worden.

Al met al een zeer fijne wasmachine die ik zeker aanraadt.

Pluspunten

• Veel voorgrpogrameerde wasprogramma's
  • grote inhoud
  • zeer gebruiksvriendelijk

Minpunten

• lange wasprogramma's (met een paar uitzonderingen)

Wendy-Ter 11-10-2021

Goede wasmachine met veel opties/programmas

Geschreven voor: Whirlpool FFBBE 8448 WEV

De Whirlpool wasmachine ziet er erg mooi uit. Het heeft een strak design, digitaal display en de deur heeft een mooie brede rand. De vulopening is erg groot, waardoor de was makkelijk in de machine gaat. Er zijn veel soorten programma’s in te stellen, die vaak nog in tempratuur of centrifugesnelheid kunnen worden aangepast. Automatisch verschijnt dan ook de wastijd op het display. De was komt er keurig gewassen uit. De handleiding bevat duidelijke en bondige instructies (ja, ik ben de persoon die altijd de handleiding eerst leest!). De programma’s voor ‘katoen’ en ‘witte was’ duren erg lang. Als je was minder vervuild is kun je deze gelukkig verkorten via de clean+ knop (3 standen). Er zit overigens ook een prima snel programma op, maar daarvan twijfel ik altijd of deze wel echt schoon genoeg wast (dat heeft niets met deze machine te maken, maar met mijn eigen voorkeuren). De optie 'gemengde was' is dan een goede optie, die is aanzienlijk korter, maar wast erg goed schoon. Ook erg ideaal is de ‘fresh care’ optie, deze is toe te voegen aan het wasprogramma en zorgt voor stoom in de machine na het wassen, mocht je niet in de gelegenheid zijn de was direct uit de trommel te halen, dan zorgt deze functie ervoor dat de was toch fris blijft ruiken. Ik vind dit een goede wasmachine en ben er heel blij mee.

Pluspunten

• veel programma's
  • clean+ en fresh care optie
  • grote vulopening

simone 09-10-2021

Fijne wasmachine

Geschreven voor: Whirlpool FFBBE 8448 WEV

Mooie machine makkelijk bedienbare knoppen. Overzichtelijk en duidelijk de programma's. Je hoort hem bijna niet. fijn geluidje als hij klaar is. Het enige wat ik mis is een kort programma die ook 1400 toeren centrifugeert. Er zit een kort programma op maar die centrifugeert in een laag toerental.

Pluspunten

• mooi uiterlijk
  • makkelijk bedienbaar
  • duidelijke programma's
  • veel wasprogrammas

Minpunten

• geen kort programma met een hoor toerental

Willie911 07-10-2021

Was is geen was meer, maar een feest

Geschreven voor: Whirlpool FFBBE 8448 WEV

Het is een heerlijke machine, stil, ruim en stevig.
Hij trilt niet bij centrifugeren. Geeft duidelijke pieptonen

Pluspunten

• Stil
  • Makkelijk te bedienen

Minpunten

• Niet smart

j******@h********** 06-10-2021

Snel, stil en mooi

Geschreven voor: Whirlpool FFBBE 8448 WEV

Toen het toestel geleverd werd, was ik super blij met het model.
De stoere zwarte rand past helemaal in ons interieur. Bij het eerste gebruik koos ik voor de optie gemengde was. Ik verschoot hoe snel ik de alarmbelletjes hoorde, want de was was heel snel klaar en ook proper! De geluidjes als je het toestel aanzet of als hij klaar is, dat was wel even wennen. Uiteraard heb ik dan ook andere programma's uitgetest, waarbij je zelf ook nog eens instellingen kan aanpassen naar wens. Wat ik ook super fijn vind, is dat het toestel heel stil is, zeker in verhouding met mijn vorig apparaat. Conclusie: een stille en snelle wasmachine die ook nog eens super mooi oogt! Ik ben tevreden.

• Snelle programma's
  • Makkelijk in te stellen
  • Is stil in gebruik

Angel66 04-10-2021

heerlijke machine

Geschreven voor: Whirlpool FFBBE 8448 WEV

Ik heb deze machine nu een maandje of 2 in huis. ik ben meer dan tevreden.
mijn oude machine was meer dan 15 jaar oud en nu merk je wel een enorm verschil. Wat een grote trommel. ik kan hier echt heel veel was tegelijk wassen. en wat is hij stil .. nadeel is wel dat ik nu tevergeefs naar zolder loop omdat ik niets meer hoor, maar de was nog helemaal niet klaar is :-). ik moest wel even wennen aan de lange programma's maar de 30 minuten stand is een uitkomst. Ook de refresh knop heb ik al diverse malen gebruikt. Ik ben blij met deze wasmachine

Pluspunten

• grote trommel
  • erg stil

Minpunten

• kort snoer

Mariska 02-10-2021

Prachtige wasmachine

Geschreven voor: Whirlpool FFBBE 8448 WEV

Zeer mooie uitziende wasmachine. Fijn dat de programma's zijn ingesteld. Grote trommel. Veel verschillende keuzes om te draaien. Trillingen en centrumifugeren zijn zeer stil. Alleen het was eco programma duurt wel heel lang helaas. Maar verder zeer tevreden.

• Vooraf ingestelde programma's
  • Geluid valt mee

Minpunten

• Lang eco programma

Renate89 30-09-2021

Fijne wasmachine

Geschreven voor: Whirlpool FFBBE 8448 WEV

Mooie wasmachine met een eenvoudig bedieningspaneel. De machine heeft veel verschillende programma's en de programma's kun je vervolgens nog aanpassen mocht je bepaalde dingen toch anders willen. Wel merk ik dat veel van de standaard programma's een flinke looptijd hebben en ik mis dan een functie waarmee ik een programma kan verkorten. Het snelprogramma is niet altijd het juiste programma, maar is wel het enige alternatief voor een kort programma. De functie Fresh & Care is echt heel erg fijn. Zeker als je een wasje 's avonds hebt aangezet of je bent hem vergeten uit halen. Het houdt de was echt langer fris!

Pluspunten

• Fresh + Care optie
  • Verwijdert van vieze geurtjes
  • Maakt niet veel geluid

Minpunten

• Programma's kun je niet aanpassen in duur
  • Veel lange programma's

marlon-o 27-09-2021

Een mooie en fijne wasmachine

Geschreven voor: Whirlpool FFBBE 8448 WEV

Het wasmachine is gemakkelijk te bedienen. Handige draaiknop om programma’s te selecteren. Veel keuzes hierin! Duidelijk voor iedereen. De wasprogramma's werken perfect alleen zou het prettig zijn als sommige programma's ook wat sneller zouden kunnen. Bijvoorbeeld een programma op 60 graden is altijd erg lang en eigenlijk niet het programma dat ik zou kiezen voor de was die ik er dan in doe. Verder komt de was er schoon uit en doet het machine zijn werk goed. Ook de opening van het wasmachine is groot wat ik als prettig ervaar. En daarnaast is het een mooi wasmachine. Het oog wil uiteraard ook wat: Dus al met al zeker een prettig wasmachine. Ik raad dit wasmachine dus aan iedereen aan!

Van Siegenbeek 23-09-2021

Geschreven voor: Whirlpool FFBBE 8448 WEV

Deze (eenvoudig te bedienen) wasmachine doet precies wat je van een wasmachine mag verwachten. Vergeleken met de vorige wasmachine (van zo'n 15 jaar oud) is deze machine heel erg stil, alleen bij het centrifugeren trilt het apparaat behoorlijk. In een huis van ruim 100 jaar oud is dat goed te merken.
Een van de pluspunten is dat de machine met de 6th Sense technologie berekent hoe lang het wasprogramma per lading duurt. Hierdoor bespaar je water, tijd en energie. Dankzij de FreshCare+ technologie doe je gerust boodschappen terwijl je was draait. Andere functies zijn wel aardig, maar ik vraag me af wanneer je die gebruikt, zoals dat de machine de kleding tot 6 uur na het einde van het wasprogramma schoonhoudt en dat je gedragen kleding even opfrist met de Steam Fresh functie. Conclusie: prima apparaat dat doet wat het moet doen.

Pluspunten

• eenvoudige bediening
  • bepaalt zelf hoe lang het wasprogramma duurt

Minpunten

• trilt veel bij centrifugeren

Lcnn 23-09-2021

Matige prestaties

Geschreven voor: Whirlpool FFBBE 8448 WEV

Ik heb de wasmachine nu een paar maanden in gebruik. Ik heb verschillende wasprogramma's gebruikt, maar ik ben ontevreden over de beloofde resultaten. Ik vraag mij af of mijn wasmachine wel hoort te werken zoals het nu werkt. De was komt er regelmatig kletsnat uit (badmat, sportkleding, bh's), het zijn zeer lange wasprogramma's en de gewenste instellingen werken vaak niet in combinatie met andere extra instellingen (aaargh! Die vreselijke piepjes als de functie niet ingesteld kan worden). De Fresh Care, het intensief spoelen, de vuiligheidsgraad (Clean Plus) en de timer werken niet met alle wasprogramma's. Ook een droge gekreukelde rok komt, na de steam functie te hebben gebruikt met natte watervlekken eruit, na een uur ophangen nog niet droog en na een dag helemaal vlekkerig opgedroogd. Dit lijkt mij niet de bedoeling om kleding op te frissen en kreukvrij te maken zonder te strijken. De steam functie heb ik door deze ervaring niet meer gebruikt; ik strijk voortaan wel. Het euvel met dat de was er soms kletsnat uit komt, heb ik inmiddels zelf op weten te lossen, door er gewoon een paar extra handdoeken als extra gewicht mee te wassen, dit werkt dan prima. De wasmachine trommel van 8 kg is een stuk groter dan mijn vorige wasmachine van 6 kg, en neemt met die maat ongeveer evenveel plek in. Mooi ontwerp en maakt veel minder geluid dan mijn vorige wasmachine. Dat zijn de positieve ervaringen, maar of die opwegen tegen de mindere ervaring van alle was functies en combinaties daarvan... Een matige ervaring met deze wasmachine wat mij betreft, vandaar 5 punten.

Pluspunten

• Grote laadruimte

Minpunten

• Lange wasprogramma's
  • Sommige functies en programma's werken niet samen
  • Kleding kreukvrij maken of strijken werkt niet
  • Irritante piepjes bij instellen programma's

r**********@g******** 23-09-2021

ruime machine, goede resultaten

Geschreven voor: Whirlpool FFBBE 8448 WEV

Mooie machine met grote vulcapaciteit van 8kg.
De vele verschillende functie zijn handig, zoals de stood functie om in 20 minuten je kleding op te frissen. Ook kun je instellen dat de machine af en toevstoom blaast en schommelt, zodat je was langer fris blijft, als je het niet gelijk op kunt hangen. Bij mij is de machine snel uit balans als er wat meer was in zit maar wellicht ligt dat aan de installatie (Dat was wel bij de levering inbegrepen)
Het programma van 1 uur op 40 graden, geeft een goed resultaat. De was komt erbfris en schoon uit

Pluspunten

• ruime kuip
  • stoomfunktie
  • veel wasprogrammas

Minpunten

• bij volle kuip veel geluid bij centrifugeren

Hanneke 21-09-2021

Mooi design en werkt prima

Geschreven voor: Whirlpool FFBBE 8448 WEV

Mooi design, fijne inhoud van 8kg. Genoeg keuze qua wasprogramma’s. Je kunt kiezen tussen een snel opfris programma van 30 min maar ook een langer, uitgebreid programma. Makkelijk te bedienen.

CherryK 12-09-2021

Superschone was, stille en mooie wasmachine

Geschreven voor: Whirlpool FFBBE 8448 WEV

De wasmachine ziet er mooi uit, de display is duidelijk en de grote opening is heel handig. Wasmachine is heel stil, dus ik kan het instellen zodat ie ’s nachts aangat en in de ochtend klaar is om op te hangen. Was komt goed schoon en lekker ruikend eruit, en daar gaat het voornamelijk om. De voorgeprogrammeerde opties zijn heel handig, maar het is ook makkelijk om ze aan te passen - bijv. de temperatuur lager of hoger zetten of zelfs na het aanzetten te veranderen van programma als je een verkeerde heb gekozen. Volgens mij gebruikt ie best minder stroom dan mijn vorige, omdat mijn stroom gebruik opeens omlaag is gegaan. Deze wasmachine is super makkelijk in gebruik, zelfs mijn man kan de was doen! Je hebt de gebruiksaanwijzing eigenlijk niet nodig.

Pluspunten

• energiezuinig
  • stil
  • grote opening
  • duidelijke display
  • makkelijk in gebruik

linda vos 11-09-2021

mijn beste wasmachine ever

Geschreven voor: Whirlpool FFBBE 8448 WEV

de wasmachine werd gebracht en netjes aangesloten. ik was zo erg blij,eindelijk werd het wachten beloond. mijn eigen wasmaxchine had het nl begeven diezelfde week,dus ik had genoeg was om de wasmachine te testen. Na het voorwasprogramma stond ik al te trappelen om de was in mijn nieuwe machine te stoppen. wat een verademing,al mijn was pastte er gewoon in,normaal moest ik 2/3 wasjes draaien en nu in 1 keer, ik voelde me als een kind in de snoepwinkel,de handleiding heb ik niet gebruikt want alles was gewoon duidelijk te vinden op de wasmachine. de deur vind ik ook geweldig hij is lekker stevig. de wasmachine staat niet helemaal waterpas,waardoor hij erg trilde dat vond ik wat jammer ik word al helemaal blij als ik de machine aanzet,ben dol op het geluidje haha ik had een wasmachine met een draaiknop,nu kan ik gewoon ook op lagere temperaturen draaien. ik heb meerdere wasjes gedraaid,ik heb 30 graden gedraaid maar dan blijft de was wel wat te nat dus dan druk ik op centrifrigeren en afpompen. ook supermakkelijk dat hij aangeeft hoe lang de was nog moet draaien. je wilt niet weten hoe blij ik ben.
later ben ik achter de korte 30 graden was,echt helemaal perfect of de gemixte was is ook een heerlijke functie.

Pluspunten

• veel was in de machine
  • korte 30 graden stand
  • 6the sence functie

zonnie36 07-09-2021

Grote stille wasmachine.

Geschreven voor: Whirlpool FFBBE 8448 WEV

De wasmachine heeft een mooi design. Een grote stevige deur. Makkelijk hanteerbare draaiknop en extra opties met drukknopen. Hierdoor is de bediening snel. Wasmachine geeft piepjes als de was klaar is, en schakel na 10 minuten automatisch uit. Wasmachine is stil, ook bij het centrifugeren ivm onze oude wasmachine. Door de grote trommel kan er ook veel was in 1 keer gewassen worden.

Verschillende programma's inmiddels uitgeprobeerd. De standaard programma's zijn langer dan ik gewend was met onze oude wasmachine. Maar door te optie knop clean + kan ik dit aanpassen. Nadeel is wel dat de toeren voor centrifugeren naar beneden gaat. De was is hierdoor vaak nog behoorlijk nat. Ik zet daarom na het draaien van de was nog een keertje het programma centrifugeren en afpompen aan. Het is wat omslachtig, maar hierdoor heb ik wel snel mijn was schoon. De stream refresh programma nu 1 keer gebruikt. De zweetgeur was niet helemaal uit de kleding. Maar ik denk dat dit een fijne optie voor het snel opfrissen van een kledingstuk.

Pluspunten

• Erg stil
  • grote trommel
  • korte programma's

Minpunten

• bij korte programma's lagere toeren centrifugeren

kwaK1983 03-09-2021

Prachtige wasmachine met een scale aan wasprogramma's

Geschreven voor: Whirlpool FFBBE 8448 WEV

Eerste indruk van het apparaat is goed, wat een verschil met mijn oude wasmachine......de Whirlpool ziet er echt een stuk gelikter en moderner uit.
Ik kom van een dik 10 jaar oude wasmachine die een capaciteit van 5 kg had.
Deze Whirlpool FFBBE 8468 WBV F beschikt bijna over het dubbele hiervan, 8 kg.
Het apparaat zelf is naar mijn idee niet veel groter, dus kan op exact dezelfde plek als de oude wasmachine staan, maar ik hoef nu minder wassen te draaien voor hetzelfde resultaat, ideaal!
Ook is hij, zelfs zonder de gebruiksaanwijzing door te nemen (zou ik wel doen, want sommige opties moet je op een bepaalde wijze benaderen), eenvoudig in gebruik.
Met het meegeleverde plastic recipiënt/scheidingswandje kun je exact bepalen hoeveel vloeibaar wasmiddel je gebruikt, 150ml, 100ml of 50ml, en met 1 (of meer) druk(ken) op de knop zet je een wasprogramma aan en is het even wachten tot de kleding fris en gewassen uit de trommel kan, een kind kan letterlijk de was doen met deze machine.

Pluspunten

• uitstellen van start
  • veel opties/wasprogramma's
  • FRESH CARE+-/Clean+-functie
  • geluid

Minpunten

• lange duur "standaard-programma"
  • toerental/graden wasprogramma (standaard)

Wolfhondenonline 03-09-2021

Fijne machine, schone frisse was

Geschreven voor: Whirlpool FFBBE 8448 WEV

Getest en gekocht. Hele fijne machine. Veel programma’s, mooie grote deur zodat ook het twee persoonsdekbed er makkelijk in de stoppen is. Maakt relatief weinig geluid, heeft ook fijne snelle programma’s en uitgesteld aanzetten is fijn.

Prima machine voor een gezin met jonge kinderen

Pluspunten

• Stoomfuncrie
  • Grote laaddeur
  • Veel programma’s
  • Stil

Minpunten

• Korte watertoevoer

t**************@h********** 02-09-2021

Aanrader

Geschreven voor: Whirlpool FFBBE 8448 WEV

De wasmachine nu een maand in huis en al flink getest, het is een hele mooie ruime machine.
De was komt er perfect schoon uit . De soms lange programma’s kunnen makkelijk worden aangepast met de clean+knop zodat het korter duurt met minder vuiligheid.
De stoom functie is een grote uitkomst voor zowel de was op te frissen in 20 minuten , frisse geur bijna kreukvrij, en voor de was tot wel 6 uur na te stomen als je even geen tijd hebt om het direct eruit te halen.

Pluspunten

• Groot
  • Schoon
  • Stoom funtie

Minpunten

• Soms lange programma’s

Maikevv 01-09-2021

Frisse wasmachine

Fijne frisse wasmachine
Was tevreden over mijn oude wasmachine maar deze overtreft de oude ruimschoots. De vormgeving is prachtig. Ik heb hem zelf in de keuken staan. Door de zwarte rand om het deurtje staat hij prachtig. De fress techniek gebruik ik bij iedere wasbeurt. Zo blijft mijn was heerlijk fris na het wasprogramma. Ik was regelmatig sportkleding wat in mijn oude altijd een beetje muf bleef ruiken. Met deze wasmachine alles heerlijk fris. Veel programma’s voor alles wat wils. Kortom, enorm blij met de wasmachine.

Pluspunten

• Stil
  • Mooie vormgeving

Minpunten

• Niet ondekt

Karin van Nunen 30-08-2021

Geschreven voor: Whirlpool FFBBE 8448 WEV

Hele fijne wasmachine. De mijne was aan vervanging toe (al 20 jaar oud) en ik ben heel blij met deze. Duidelijke machine, heb de gebruiksaanwijzing eigenlijk niet nodig gehad. De machine heeft een grote trommel wat ik erg prettig vind, maar je kunt hem ook half beladen.
Verder maakt hij weinig geluid en is op het display te zien hoe lang de was nog moet draaien. Ook fijn is dat er een uitgestelde timer op zit.

Pluspunten

• weinig geluid
  • uitgestelde timer
  • eco stand
  • zichtbaar hoe lang het nog duurt
  • tussendoor was toevoegen

Mathijs 30-08-2021

Stille wasmachine met veel opties

Geschreven voor: Whirlpool FFBBE 8448 WEV

Ik heb de wasmachine al weer een tijdje in huis, maar door mijn vakantie pas de afgelopen weken de kans gehad om hem echt te testen. Mijn eerste indruk was dat de machine een mooi ontwerp heeft en degelijk aanvoelt. De deur sluit en opent soepel. Ik heb eerst geprobeerd om de machine te bedienen zonder de handleiding te hebben gelezen. Dit ging me prima af. De bediening werkt erg makkelijk en de knoppen zijn soepel. Daarnaast is de machine ook erg stil. Met mijn oude wasmachine leek het soms net of er een vliegtuig opsteeg vanaf de zolder. De nieuwe machine merk ik amper op. Wat mij opviel is dat de diverse programma's lang lijken te duren (ruim 3 uur voor een 60graden katoen was). Na het lezen van de handleiding kwam ik erachter dat er een 'Clean +' knop op de machine zit bedoelt om de tijd in te korten aan de hand van de hoeveelheid vuil. Dit heb ik nu diverse keren gebruikt voor mijn lakens en handdoeken en ook met de kortere tijd komen deze fris en schoon uit de machine. Een grote plus van deze machine vind ik daarnaast de 'Fresh Care' optie. Hierdoor blijft de trommel draaien en stoom blazen nadat het programma is afgelopen. Dit werkt super! Ik kan gerust de was een paar uur in de trommel laten zitten zonder dat het muffig wordt. Een andere fijne optie is het speciale sportprogramma. Ik heb echt het gevoel dat mijn sportkleding er frisser uitkomt. Met mijn oude machine bleven er soms nog wat geurtjes in hangen, maar daar heb ik nu helemaal geen last meer van. Het enige minpuntje, wat mij betreft, is dat de was soms nog erg nat is. Dit heb ik vooral met de kortere programma's op lage temperatuur. De was is dan ook echt nog te nat om op te hangen. Gelukkig is er ook een apart centrifuge programma. Dit duurt maar 10 minuten en zorgt ervoor dat de was veel droger is.

Pluspunten

• Stil
  • Veel functies
  • Fresh care

Minpunten

• Soms nog wat nattig

Trompietrompie 27-08-2021

Geschreven voor: Whirlpool FFBBE 8448 WEV

De wasmachine is redelijk stil, de was is behoorlijk droog. De grote trommel van 8 kilo maakt dat je niet zo vaak hoeft te wassen. Ik gebruik de uitgestelde start-knop veel, handig als de was net klaar is als ik thuis kom. Ik vind het wel jammer dat de eco-stand alleen op 40 graden kan staan. De sport-en dekbed-was standen zijn erg fijn. En ik vind het heel prettig dat ik kan zien hoe lang het programma nog duurt.

Pluspunten

• Veel functies
  • Uitgestelde start

Minpunten

• Eco alleen op 40 graden

Susang1985 26-08-2021

Goede machine

Geschreven voor: Whirlpool FFBBE 8448 WEV

Een mooi design, zwarte buiten kant van de trommel.
Er stil met wassen en certifugeren.
Maar wanneer het deurtje ontgrendeld maakt het heel veel geluid, waar ik elke keer weer van schrik.
De waters lang voor de afvoer is lang, maar die naar het stopcontact helaas erg kort.
Pootjes goed te stellen om recht te zetten

Pluspunten

• Stil
  • Vele standen

Minpunten

• Hard geluid bij ontgrendelen deur