LG F147W2D

De gemiddelde beoordeling is gebaseerd op 8 goedgekeurde reviews die zijn achtergelaten voor de LG F147W2D op Kieskeurig.nl. Deze beoordeling wordt berekend door de som van de reviewscores te delen door het aantal reviews.

7,7

FriSe 12-12-2015
Geschreven voor: LG F147W2D

Machine wast als de beste, maar is geen aanrader voor mensen die in een flat of appartementsgebouw wonen. Bij het inlaten van water worden rake klappen op het waterleidingsysteem gegeven, waar heel het gebouw van mee mag genieten. Ondanks het plaatsen van een waterslagdemper is het euvel niet verholpen.Volgens de importeur is dit een normaal verschijnsel. Als ze me dit van te voren hadden verteld was het beslist geen LG geworden.

Jketelaar 20-04-2015
Geschreven voor: LG F147W2D

Ben tot nu toe erg tevreden. Lage aanschafkosten, hij is erg zuinig en erg stil. Het enige jammere is dat hij lang over de was doet (katoen op 60 graden) verder is het een fijn apparaat

Efloris 09-04-2015
Geschreven voor: LG F147W2D

Een mooie, stille en zuinige wasmachine .zeer gebruiksvriendelijk.
Ook is hij mooi van vormgeving en niet al te duur.
Al met al een goede prijs kwaliteit verhouding

Anoniem 31-07-2014
Geschreven voor: LG F147W2D

Heb de machine net een paar weken, vandaar nog geen score over de duurzaamheid.

Deze machine heeft goede specs als het aankomt op energie label, A+10%, Droogresultaat A, verder koolborstelloze motor, etc, etc. en dat voor een prima prijs.

De machine vind ik qua bediening niet erg logisch, echter. Onze vorige wasmachine had een 2-digit display, waarin de uitgestelde starttijd, danwel de resttijd van het programma af te lezen was (dus bijv. '46' = nog 46 minuten) Dat vond ik wel handig. Deze LG heeft alleen de aanduiding '3H-6H-9H', aangeduid met een ledje die dan verspringt tussen deze waarden. 'Uitgestelde start' heet bij deze machine 'Voorprogramma', hetgeen ik verwar met... juist: een voorprogramma. Dus een extra wasprogramma voor het hoofdprogramma. Echter, een extra voorprogramma heet bij deze machine dan weer 'Voorwas'. Dus je hebt 2 knoppen op de machine zitten, 'voorprogramma' en 'voorwas'. De eerste regelt hoeveel tijd je de start wilt uitstellen (3, 6 of 9 uur), en de laatste regelt of je al dan niet een voorwas wil draaien.
Nu ja, het zal wel door de vertaling komen.

Dan de hoofd-draai knop, dat is een elektronische ipv een mechanische 'klok'. Dat voelt niet erg bedrijfszeker, ik had eens een audioversterker (weet ik, kromme vergelijking, maar toch) waar ook zo'n knop op zat om tussen te ingangen te switchen. Dat kreng had last van weet ik wat voor elektronische storing: telkens versprong die uit zichzelf. Ik had liever gewoon een mechanische hufter-proof knop gehad, die op z'n plek klikt en mechanisch een contactje maakt, ipv een computer gestuurd tip-touch dinges. Anyway, dat is vrees ik toch onvermijdelijk met apparaten van tegenwoordig. Toch snap je dan weer niet dat er geïnvesteerd in zo'n fancy knop, en er niet een display met wat digits op zit...

Positieve punten zijn er ook: de machine schijnt zuinig te zijn (consumenten bond beweert van niet, dus dat energielabel zal wel liegen dan?) wast lekker schoon (welke machine niet?) en is vreselijk stil, blijft op z'n plek staan en bonkt nauwelijks tot niet. De speling tussen machine en muur / ander apparaat is bij ons maar 1 cm en toch raakt de machine deze niet tijdens het centrifugeren.

Nu hopen dat ie lekker 15 jaar probleemloos blijft draaien.

Wilo77 11-06-2014
Geschreven voor: LG F147W2D

Een goede, stille machine tegen lage aanschafkosten. Wast goed schoon, ook op lage (20 graden) temperaturen. Duidelijk display, makkelijk in te stellen. Geeft ongeveer resttijd aan. Vooruitgang is goed te merken; hiervoor 11 jaar een AEG lavalogic 1600 gehad. Deze LG is zuiniger, stiller en kost maar de helft van wat de AEG toen heeft gekost.

awjkok 04-05-2014
Geschreven voor: LG F147W2D

Wast schoon en centrifugeert uitstekend. Ik was hoofdzakelijk katoen op 20 C met de optie intensief spoelen en ben tevreden met het resultaat. Centrifugeren gaat uitstekend, met weinig herrie en geen dansende machine; overhemden op 800 en de overige was op 1400 toeren. De was droogt na het centrifugeren snel (ook de overhemden). De handleiding is onvoldoende vandaar gebruiksgemak 3 sterren. Zo is het mogelijk te centrifugeren zonder te spoelen maar dit blijkt niet uit de handleiding. In het begin zorgde een rammelende bovenplaat voor geluidsoverlast bij het centrifugeren maar dit is door de reparateur goed opgelost (van hem ook de tip gehad over hoe apart te centrifugeren). Er zijn meerdere uitvoeringen van de LG F147, ik heb de F147W2D.

SB89 04-06-2014

Beste awjkok,

Zou u kunnen uitleggen hoe het alleen centrifugeren gaat?

Alvast bedankt

awjkok 15-06-2014

@sb89, Alleen centrifugeren: kies direct na het aanzetten van de machine met behulp van de knop "Centrif." de gewenste snelheid en druk vervolgens op de startknop. Als het goed is brandt op het display een geel lampje onder het pictogram "Centrif.". Je kiest dus geen programma met de draaiknop (doe je dat wel zet dan de machine uit en probeer opnieuw).

Mthh83 23-02-2014
Geschreven voor: LG F147W2D

Geen tijd zichtbaar op wasmachine erg lastig vanwege hij het aanpast op de was. Was doet er ontzettend lang over 139 min katoen 40 graden. Katoen is ook de enige stand in 1400 toeren voor een volle was anders 30 graden 30 min stand. Katoen ook de enige stand waarbij de wasmachine vol mag draaien met 7 kg of donsdeken maar dan centrifugeerd hij maar 800 toeren (lastig met beddegoed)

Annap 20-06-2013
Geschreven voor: LG F147W2D

Een week geleden de wasmachine gekocht. Ik ben een beetje teleurgesteld. De wasprogramma op 60 graden, katoen, duurt 3 UUR !!! Die op 40 graden duurt 2 uur op 800 toeren. De was komt dan niet goed droog uit. Van 800 toeren spring je gelijk naar 1400 toeren. Geen tussenstand. Dit is ook niet handig. Ik heb niet goed opgelet anders had ik hem niet gekocht.