Samsung WF70F5E0Q4W

Beoordeling op basis van 619 reviews geschreven op Kieskeurig.nl.

arjoderoon 05-05-2014

3,5
op basis van de vele beoordelingen en het goede gemiddelde cijfers deze wasmachine gekocht. Mede omdat deze het predikaat 'beste koop' gekregen had van de consumenten bond. Maar wat ben ik teleurgesteld zeg.

Net het beddengoed uit de wasmachine gehaald: nog zeik en zeik nat. Centrifugeren doet ie op 1400 toeren maar dat betwijfel ik ten zeerste. De zanussi die we hier voor hadden draaide stukken sneller rond en daar kwam de was bijna droog uit.

Daarnaast is het ding nog onwijs onhandig ontworpen. Je wordt ten zeerste aangeraden het wasmiddel bakje te gebruiken. Prima, dat wil ik best doen. Maar ik heb ook nog een droger die bovenop de wasmachine staat en met het tussenstuk ertussen zodat de droger niet van de wasmachine af kan trillen, kan het wasmiddelbakje niet open. Heeeel slim van samsung.

Leuk dat het apparaat melodietjes heeft maar die zijn allemaal maar irritant. Leuk als je een uitgestelde was draait en je midden in de nacht wakker wordt omdat dat rot apparaat een halve symfonie begint te spelen.

Echt dit apparaat is de grootste miskoop die ik ooit gedaan heb. Hoe de consumentenbond deze machine als beste koop heeft kunnen bestempelen is mij een raadsel.

Ineke 28-10-2015
  • Product kwartaal in bezit

Nog nooit zo veel spijt gehad van een aankoop.
Altijd een AEG gehad tot volle tevredenheid, was ik daar maar trouw aan gebleven!Moet regelmatig de helft van de was er uit halen omdat hij anders niet centrifugeert.
NIET KOPEN!!!

MdRuijter 03-10-2016

Niet reparabel defect na 28 maanden

Tijdens gebruik op zich een prima machine. Na een investering van €500 in juni 2014 voor dit apparaat hebben we vandaag een monteur gehad. De motor bleek volledig van de trommel te zijn afgebroken, waarbij reparatie helaas niet mogelijk bleek. Vandaag een casus aangemaakt bij Samsung voor teruggave van (een deel van) onze investering. De economische levensduur zou minimaal 5 jaar moeten zijn. We zijn nog niet eens op de helft! Een afrader dus! Voor foto's een reactie plaatsen.

Pluspunten

• grote trommel
  • schone was

Minpunten

• zeer slechte kwaliteit
  • zeer korte levensduur verwachting

Lars 09-09-2017

Onze machine wou ook niet meer centrifugeren. Achterkant opengevezen en ja hoor, motor lag onderaan op de bodem, afgebroken van de trommel na nog geen 4 jaar. Op zich zou ik hem nog wel terug kunnen bevestigen denk ik, maar jammer genoeg draait hij niet meer. Zal dus ook een total loss worden :(.

oovlies 27-11-2017

Hoi MdRuijter en Lars. Wij hadden dit weekend exact hetzelfde probleem, ligt de motor opeens op de grond en de wasmachine is nog geen 3,5 jaar oud... Wat een duurkoop! Ik ben benieuwd of je een reactie hebt gekregen van Samsung op de casus?

J.A. Twaalfhoven 10-12-2015

4,2
We hebben deze machine 2 jaar en 3 maanden geleden gekocht.
Precies, net 3 maanden buiten de garantie de steunen van de motor afgebroken, Samsung rekent voor deze reparatie 200 euro ex arbeidsloon, dus het gaat uiteindelijk zo'n 250 euro kosten, schofterig gewoon.
En inderdaad wat ik in een eerdere review gelezen heb is dat het centrifugeren met veel kabaal samen gaat en ik heb hem zelfs op rubbers staan.
Nooit meer een Samsung.
Misschien wel energie zuinig maar toch slecht voor je geldbuidel.

Karlijn Strijbis 07-02-2014

5,6
Helaas wat een pech met deze wasmachine en nog meer dat ie van Samsung is. Een maand of vier geleden hebben we deze wasmachine aangeschaft en zoals te lezen is in mijn eerste review waren we razend enthousiast. Toen de machine echter twee weken in ons bezit was hoorde ik een vreemde piep en maakte de machine enorm kabaal bij het centrifugeren. Via www.bobshop.nl kreeg ik te horen dat ik contact op moest nemen met Samsung zelf. Via Samsung kwam een monteur en er moest een nieuwe MOTOR in.....in een wasmachine van twee weken oud....dat vinden wij onacceptabel en al het vertrouwen in deze machine was weg. Wij hebben ons geld in een NIEUWE wasmachine geïnvesteerd en willen niet afgescheept worden met een 'refurbished' apparaat. Ons vertrouwen in Samsung is nog verder onder nul gedaald, omdat onze klacht zelfs tot op heden niet serieus in behandeling is genomen. Mails worden amper gelezen en we worden van het kastje naar de muur gestuurd. (Neemt u maar contact op met de leverancier!) Samsung belooft kwaliteit, niet alleen van hun producten, ook van de nazorg. Helaas hebben wij daar nog niets van gemerkt!!

pgouwentak 03-10-2015

5,8
Ik heb deze wasmachine nu inmiddels zo'n twee jaar. Op zich prima machine, alleen begon hij enkele weken terug te lekken. Ik heb dit eerst niet gemerkt en dit is gaande weg steeds erger geworden totdat de muur achter de machine doornat is geworden.
De oorzaak bleek de slang zeepbak - kuip te zijn, die vervormd in de machine gepropt was. Hierdoor zijn de zijkanten van de slang tegen elkaar aan gaan schuren wat uiteindelijk heeft geleid tot gaten waardoor water ging wegstromen. Waarschijnlijk heeft men bij Samsung bij de eerste series exemplaren van deze wasmachine slangen gebruikt voor een gelijkaardig model machine, maar met een kleinere trommel want de vervangende slang was duidelijk anders vormgegeven en wel goed passend.

Yente 11-05-2015

3,5
Slechtste koop ooit. De gaten vallen in mijn kleding, handdoeken rafelen.
De wasmachine maakt heel veel lawaai bij het centrifugeren en komt steeds van zijn plaats af ( hij staat waterpas). De machine oogt plastic achtig en goedkoop. De programmas kun je niet allemaal naar wens instellen ( eco was alleen 1200 toeren en net 1400 bijvoorbeeld). De tijdsduur van de was begint alijd hoog en past zich pas later aan en dan op het einde doet hij er ineens toch nog langer over. Heb je dus niets aan. Bij weinig was kan hij niet centrifugeren.

Denise 03-08-2016

Hoi, Yenthe. Kan je me alsjeblieft helpen want ik heb namelijk precies dezelfde probleem!!! Allemaal gaten in de was vooral in katoen!!! Ze hebben trommel vervangen heb zelfs een 'nieuwe' wasmachine gekregen zelfde model en heb er nog last van. Ben echt ten einde raad en dacht dat het aan mezelf lag!!

deeloo 02-04-2015
  • Product half jaar in bezit

9,6
Top service door samsung.
in november gekocht en afgelopen weekend waarschijnlijk iets klem gezeten waardoor rubber kapot was. Vandaag al keurig door monteur gemaakt; kosteloos! Top!

F. de Groot 29-04-2016
  • Product jaar of meer in bezit

Spijt van de aankoop van deze Samsung wasmachine

4,8
Machine nu 15 maanden in mijn bezit, nu al 3x defect geweest.
Repareren gaat zeer moeizaam, totaal 8 keer een monteur over de vloer gehad. Ik heb geen vertrouwen mee in deze Samsung wasmachine.

sieto flink 05-11-2015

5,8
Net na de garantie van 2 jaar al een fatale lekkagestoring gehad. Reparatie wordt door een extern servicebedrijf uitgevoerd en is bijna net zo duur als een nieuw apparaat.

peter.born 25-12-2014

5,2
Ik heb een tijdje gewacht om een redelijk oordeel over deze machine te geven. Bij de aankoop ben ik van de hier staande reviews uitgegaan. Ik heb spijt dat ik deze machine gekocht heb. Maakt ontzettend veel lawaai, zelfs meer als mijn oude machine van 15 jaar oud. Zoals al meerdere hebben aangegeven valt het wasresultaat zwaar tegen, was ruikt niet fris. Wasverzachter is al verdwenen bij de eerste wasbeurt. Gevuld tot onder de aangegeven maat. Ook blijft er na het wassen veel water achter in het bakje van de wasverzachter. De lampjes op het bedieningspaneel staan voor de gegevens waarom niet onder de gegevens zelf? bij weinig licht is niet te zien welke temperatuur ingesteld is.
Hiervoor een Marijnen wasmachine gehad die veel betere waste en veel minder geluid maakte.

Arjen 25-05-2017

Niet kopen!

Kort na aankoop al een eerste reparatie. Deze was nog onder de garantie maar bleek helaas een goede voorspelling voor de kwaliteit van deze machine. Het advies van de consumentengids is vaak nuttig maar duurzaamheid is blijkbaar moeilijk te testen.
Na 2,5 jaar is de machine zodanig defect dat een reparatie niet meer loont. Ophanging van de motor is afgebroken en aandrijfriem is ook kapot. Nu blijkt dat dit een vaak voorkomend probleem is bij deze machine. Zowel de monteur als de verkoper van onze nieuwe wasmachine zijn niet te spreken over Samsung. Goed om mee te bellen of naar te kijken maar ongeschikt om mee te wassen, aldus de monteur. Nu weer een betrouwbare Duitser.

Minpunten

• Gaat geen 4 jaar mee
  • Lawaai

Ed 28-02-2017

Korte levensduur

De wasmachine ging naar 2,5 jaar stuk. De wasmachine stopte tijdens het programma en was niet meer aan de gang te krijgen. Door Selectro, de organisatie waar Samsung het onderhoud aan uitbesteed, werd de motor vervangen. Vervolgens heeft de wasmachine 14 dagen zonder problemen gedraaid. Toen weer hetzelfde probleem. Wederom motor vervangen. Weer draait de wasmachine maar een paar weken zonder problemen. Dan gaat de machine voor de 3e keer in 6 weken stuk opnieuw stuk. Samsung beslist de wasmachine niet te repareren maar te vervangen. Het duurt echter precies 21 dagen voordat de nieuwe wasmachine geleverd wordt. Samsung schijnt het normaal te vinden dat in Nederland, in 2017, een gezin van 4 personen, 3 weken zonder wasmachine zit. Hoe je in die tijd de was schoon krijgt interesseert ze niet. Erg slechte service, geen terugkoppeling, medewerkers die na 10 minuten in de wacht vragen " Sorry, maar ik ben vergeten wat de klacht is. Kunt u nog een keer vertellen wat er aan de hand is." Medewerkers die beloven binnen een paar dagen de nieuwe wasmachine te leveren maar vervolgens vergeten de machine te bestellen. Al met al erg incompetente klantenservice. Voor mij nooit meer Samsung!!!

Pluspunten

• Schone was zolang de machine werkt

Minpunten

• Korte levensduur
  • 4 Dagen voordat storingsmonteur komt
  • Incompetente medewerkers
  • Lange tijden telefonisch in de wacht
  • Steeds andere contactpersoon

Jeroen 21-08-2017

Na 4 jaar houdt de motor ermee op

Na nog net geen 4 jaar houdt de motor ermee op. De machine lijkt prima te werken, maar de trommel draait niet meer. Alles schoongemaakt, filter gereinigd, leeg gehaald en een tijd de stroom eraf gehad. Maar niets werkt.
Zoeken op internet levert heel erg veel vergelijkbare resultaten op. Vaak wordt aangegeven dat er "uit coulance" een monteur komt voor 150 euro om dingen te repareren, maar wel pas na een paar dagen. Maar er zijn ook berichten dat de machine dan na niet al te lang weer stuk gaat. Nee, die route ga ik niet op.

Het idiote muziekje aan het eind ga ik ook missen als kiespijn.

Minpunten

• na nog geen 4 jaar stuk
  • "coulance reparatie" duurt paar dagen

Arnoud Straakenbroek 07-12-2016

Slechtste wasmachine & service ooit

binnen 2 jaar tijd 3 monteurs langs gehad, manchet gescheurd, pomp kapot, stond midden in de kamer. Nu na 2,5 jaar gebruik weer manchet kapot met waterschade tot gevolg. Gevraagd voor coulance maar dat kennen ze bij Samsung niet. Voldoet totaal niet wat je van een degelijk product mag verwachten. Zojuist een AEG besteld!

• Veel gebreken gehad
  • Samsung behandeld zijn klanten slecht

Ingrid 20-08-2016

Stil en stabiel

Helaas terug naar de tijd van de wasteil. Om het sop uit de was te krijgen spoel ik het met de hand in een grote emmer. onvoorstelbaar hoeveel sop er nog uitkomt. Ik heb het nagemeten bij dagelijkse was spoelt hij 1 keer en gebruikt 15 liter water. Mag dan wel zuinig zijn maar is erg arbeidsintensief. En helaas is de was ook niet schoon. Ecco m'n hoela.

Pluspunten

• stil
  • laag waterverbruik

Minpunten

• spoelt niet
  • te groot voor 1 persoons
  • wast niet schoon
  • hoge val voor fijne was

Edwin 14-10-2016

Geen kwalitiets machine

Ik heb gekozen voor dit product omdat Samsung naam wil maken met wasmachines. Nou naam hebben ze voor mij gemaakt maar niet goed. De machine had veel tijd nodig om een programmatje te draaien. Centrifugeren deed ie slecht en met veel herrie en na 2 jaar werkte ie nog maar net zo goed als mijn oude met een leeftijd van 6 jaar.
Slecht product, hele goedkope componenten en haalt ie net een drie omdat ie het uiteindelijk met veel moeite net geen drie jaar heeft vol gehouden.
Niet slim van Samsung, na de verhalen met de telefoons laat ik het merk voortaan altijd links liggen.

Pluspunten

• Eigenlijk geen

Minpunten

• Slechte wasprogramma's
  • Lange duur van gewoon was programma
  • Slechte ophanging en dempers
  • Daardoor zeer slechte centrifuge mogelijkheid
  • Herrie bak

m 12-07-2016

geen duurzame machine

6,6
De eerste 2 jaar een prima machine, toen begon de ellende. Monteur geweest omdat het centrifugeren niet om aan te horen was, een helikopter die overkomt is er niks bij. monteur kon niks vinden , nogmaals waterpas gezet, maar herrie bleef hetzelfde, er ligt zelf ijzergruis onder en naast de machine. De monteur gaf aan dat het geen kwaliteit machine is...
Nu 9 mnd later spoelt en gecentrifugeerd de wasmachine niet meer. Over 4 dagen komt er een monteur. Er zit nu nog 11 maanden garantie op de machine ik ben benieuwd wat ze kunnen repareren.

meer1982 16-07-2014

6,6
Na de vele goede beoordelingen gelezen te hebben besloten deze wasmachine te kopen. De service bij Mediamarkt was erg goed.

Echter, ik ben niet tevreden over het wasresultaat. Hoewel het ecobubble systeem erom geprezen wordt ook koud perfect schoon te wassen komt de was er echt niet perfect schoon uit. Jammer voor een alom geprezen apparaat.

inkie 07-06-2017

eerst tevreden nu niet meer

Ik heb de machine nu ruim twee jaar. Eerst lekte hij omdat ik te ruw de was uit de machine zou trekken, en daar is toen een nieuw rubber ingezet (na vier maanden al) en nu hij net buiten de garantie valt doet hij het niet meer. Een 3e storing en waarschijnlijk is de printplaat kapot. Samsung regelt zijn reparaties via Selectro en die zijn zo verschrikkelijk traag en onbereikbaar per telefoon. Wacht nu al bijna twee weken op een reparateur. Maar zo snel al storingen aan het ding....ben er klaar mee. Nooit meer een Samsung.

Pluspunten

• wast goed

Minpunten

• slechte servicde
  • snel kapot