AEG L75469TL1

De gemiddelde beoordeling is gebaseerd op 28 goedgekeurde reviews die zijn achtergelaten voor de AEG L75469TL1 op Kieskeurig.nl. Deze beoordeling wordt berekend door de som van de reviewscores te delen door het aantal reviews.

7,9

g*************@g******** 12-05-2022

na 5 jaar stuk

Geschreven voor: AEG L75469TL1

leuke machine , leuke knopjes allemaal , maakt herrie , is mee te leven , na 5 jaar gebruikt ,breek de trommel af , niet te maken , jammer een nieuwe ,Wel 10 jaar garantie op de motor ???? is nooit mishandeld ,ligt aan het was middel dat vreet in de behuizing , en dan breekt het af ,ja zegt de verkoper je hebt geluk of niet , bij een paar winkels geweest , ja dat ka , wij weten het niet ,zal wel aan het wasmiddel liggen . dus de wasmiddelen slopen je machine . Hij was wel duurzaam gemaakt ??? 800 euro voor betaald 5 jaar lang 1was in de week gedraaid . oja je kon stomen ????? wat en blamage Aeg ?

Pluspunten

• mooie machine
  • stil met wassen

Minpunten

• herrie bij centrifugeren
  • staat te stampen alles rammeld de douch uit

a*********@k********* 20-01-2022

Dubbel gevoel

Geschreven voor: AEG L75469TL1

Mijn vorige wasmachine ( Miele) was me 26 jaar dienstbaar. Nooit mankementen gehad.
Deze machine kocht ik precies 4 jaar geleden o.a. vanwege de goede revieuws en ecowasprogramma.
Was wel verbaasd dat dit progr. zoveel minuten duurde.
Sinds geruime tijd ruikt het muf in mijn badkamer: oorzaak is het water dat in het pluizenreservoir blijft staan, terwijl dat helemaal schoon is.
Nu ik dat ontdekt heb, moet ik na elke wasbeurt dit reservoir van het water ontdoen ( doekjes uitwringen 8x!)
Bovendien blijft er zo’n 1/4 deel van het waspoeder achter in het zeepbakje! De was komt er grauw uit!
Was is hier aan de hand?
Hoor graag van U…

Pluspunten

• Stille machine
  • Compact

Minpunten

• Waspoeder blijft achter in het zeepbakje
  • Geen helder wasresultaat

HZ 09-03-2019

enorme herrie bij het centrifugeren

Geschreven voor: AEG L75469TL1

Deze machine, bovenlader L75469TL1 gekocht in 2013. In 2017 2 nieuwe lagers vernieuwd ivm de vele herrie. AEG monteur in rekening gebracht €235,00 . Nu in 2019 heeft de machine wederom enorme herrie bij het centrifugeren. (Niet normaal)

Pluspunten

• wast goed
  • tijdens het wassen normaal geluidsniveau
  • bovenlader

Minpunten

• veel herrie tijdens centrifugeren
  • deze machine jaagt je op kosten

Rieks Bos 14-04-2018

Vreemde schade

Geschreven voor: AEG L75469TL1

Goede wasmachine, maar na 3 jaar van aanschaf grote schrik .Machine gaf vreemd raar geluid. Bij controle bleek een van de betonnen stabilatoren aan de trommel verbrijzeld te zijn. Ik vraag mij af of dat bij meerderen is voorgekomen ? (fabricage fout ? )

Anne 13-04-2018

Bovenlader lekt non stop uit bovenklep/

Geschreven voor: AEG L75469TL1

Geen goede wasmachine. Er stroom voortdurend behoorlijk wat water uit de bovenklep tijdens wassen.
5 x monteur geweest vanaf 16 februari 2018 aankoop. Nu net vandaag een nieuwe helaas hetzelfde probleem.
Model is niet geschikt om mee te wassen.
Geen aanrader dus.

Sonja 21-10-2017

wasmachine

Geschreven voor: AEG L75469TL1

Ik gebruik de AEG-L75469TL1 al bijna een jaar en had dit review al veel eerder moeten plaatsen.
De wasresultaten zijn prima!
Daarom is het zo frustrerend dat het centrifugeren zo vreselijk veel kabaal geeft. Ik hoor dingen in huis trillen bij de hoge toeren, dit moet anders kunnen voor zo'n mooie machine die verder goed presteert! Zonder het lawaai zou ik de machine een 9 als cijfer geven.

Pluspunten

• goede wasresultaat

Minpunten

• veel kabaal tijdens centrifugeren

Sonja 24-06-2017

Kan niet op 95 graden en centrifuge maakt veel lawaai.

Geschreven voor: AEG L75469TL1

Ik gebruik de machine sinds enkele maanden. Ook mijn ervaring is dat bij het centrifugeren de machine een hoop lawaai maakt waardoor er trilling ontstaat.
Daarbij heb ik (nog) steeds niet kunnen ontdekken hoe ik de machine op 95 graden kan laten wassen waardoor de was gaat stinken tijdens het wassen. Na de temp. op 60 graden gezet te hebben gaat deze niet hoger maar springt weer terug naar 30 graden als ik de knop verder indruk om de graden te verhogen.

Pluspunten

• rustig tijdens het wassen

Minpunten

• kan niet op 95 graden wassen
  • veel lawaai bij centrifugeren

willem 27-12-2016

Prima machine goed resultaat

Geschreven voor: AEG L75469TL1

Wij hebben al 52 jaar al een bovenlader gehad, hiervoor een Miele maar die was aan een flinke reparatie toe. De keuze was op de AEG bovenlader. Deze bevalt prima wast uitstekend en tijdens het wassen hoor je de machine bijna niet. Alleen tijdens het centrifugeren staat alles in de ruimte te dreunen en de deur te rammelen. het is niet normaal. het is te vroeg voor een oordeel duurzaamheid. Het lijkt wel of de deksel niet goed sluit als je er opdrukt is het veel minder

Pluspunten

• prima wasresultaat
  • weinig ruimte nodig

Minpunten

• geluid bij het centrifugeren

Carien 26-07-2016

Super koop!

Geschreven voor: AEG L75469TL1

Nog nooit eerder had ik een bovenlader maar op advies van mijn schoonzus heb ik gekozen voor de bovenlader. Ik wil nooit meer een andere! Heel stil en door het formaat goed te plaatsen in de bijkeukenkast. En de was is stralend schoon! Heel zuinig in het gebruik doordat de wastijd wordt aangepast, helemaal vanzelf, aan het gewicht. En wat een keuze aan programma's. Tot speciaal voor spijkerbroeken toe. Een aanrader!

Cora 24-07-2016

Bovenlader, ideaal!!

Geschreven voor: AEG L75469TL1

Ik heb al sinds 1976 een bovenlader en wil niets anders. Voordelen zijn dat hij smal is en prima in de badkamer past en je hoeft niet te bukken.
Deze machine is erg stil en ook dat hij zich aanpast in tijd als je niet te vuile of minder was er in doet. Tot nu toe erg tevreden!!

Peet 16-07-2016

AEG L75469TL1

Geschreven voor: AEG L75469TL1

Altijd al een bovenlader gehad. Je hoeft niet te bukken en de machine is smal. Dit is een zeer stile machine en heeft als één van de weinigen een koolborstelloze motor. Wastijd past zich aan aan het vulgewicht; wachten tot je een volle trommel wasgoed hebt, is daarmee verleden tijd. Bediening wijst zichzelf. Het wasmachinerubber verkleurt wel door vloeibaar wasmiddel. Dit heeft verder geen effect, maar ziet er niet zo schoon uit.

j 15-07-2016

Prima machine

Geschreven voor: AEG L75469TL1

De machine is handig makkelijk te bedienen en geeft een prima wasresultaat. De machine kiest zelf de wastijd naar gelang het vulgewicht

Thea 15-07-2016

prima stille bovenlader

Geschreven voor: AEG L75469TL1

Sinds een aantal weken in bezit. Wasresultaat prima, maar vooral blij met het geluid. Bewust weer gekozen voor een AEG bovenlader, maar mijn vorige maakte veel geluid met centrifugeren. Deze totaal niet. Weet nog niet alle gebruiksmogelijkheden, zoals bijvoorbeeld de keuze die je moet maken voor vloeibaar of poeder op twee verschillende plekken? Tot nu toe zeer tevreden met mijn aankoop.

Niek 14-07-2016

Wast zeer goed

Geschreven voor: AEG L75469TL1

Deze bovenlader bevalt ons zeer goed, hij is makkelijk in gebruik, hij is geluidarm; wij zijn zeer tevreden met deze aanschaf en raden wij een ieder aan.

Anna 14-07-2016

Ben gelukkig met mijn AEG L75469TL1

Geschreven voor: AEG L75469TL1

Doet het prima, is klein, dus neemt weinig ruimte in, door tijdsaanduiding weet ik precies hoe lang de was duurt, wast schoon.
Maakt wat meer geluid dan ik gehoopt had, maar dat vind ik niet zo'n probleem, omdat hij op zolder staat.

Dries 14-07-2016

Fijne wasautomaat

Geschreven voor: AEG L75469TL1

Er zijn genoeg wasprogramma's, maar een van de belangrijkste dingen is, dat je het zeepbakje eruit kunt halen om schoon te maken. Ook het pluizenfilter reinigen is een "fluitje van een cent".

Appel 14-07-2016

Bovenlader

Geschreven voor: AEG L75469TL1

Zeer fijne bovenlader, bediening zeer duidelijk, tijd verkorten, en dat je ziet hoelang de was nog duurt, kortom, kan hem iedereen aanbevelen.

Henk 26 24-10-2015
Geschreven voor: AEG L75469TL1

Gebruik de machine nu 4 maanden. Over duurzaamheid is dus nog niets te zeggen. Heb goede verwachtingen omdat ik al eerder een AEG bovenlader heb gehad.

Henk 26 06-07-2015
Geschreven voor: AEG L75469TL1

Goede machine, die heel schone was levert. Heeft veel bruikbare programma's. Steeds bovenladers gehad i.v.m. beschikbare ruimte. Is fijn stil. Wasmiddelen lade is prettig in gebruik. Middelen kunnen ook bij uitgestelde start in de lade worden gedaan. Ben erg blij met deze aankoop. Kan nog geen oordeel geven over de duurzaamheid, maar verwacht omdat ik al eerder een AEG wasmachine heb gehad, dat deze ook lang zal meegaan.

Wassen123 24-06-2015
Geschreven voor: AEG L75469TL1

Altijd een bovenlader gehad , fijn om niet te hoeven bukken.
De piepjes aan t eind van programma vind ik overbodig en het geluid is te scherp

Waterlelies 24-06-2015
Geschreven voor: AEG L75469TL1

Makkelijke bediening veel mogelijkheden om te programmeren . Wasmachine bevalt goed . Ik heb speciaal voor een boven lader gekozen dan hoef je niet zo te bukken als je de was er in of er uit haald.

onderbroek2 04-06-2015
Geschreven voor: AEG L75469TL1

De was komt er stralend schoon uit.De wasautomaat heeft heel veel programmas en is heel makkelijk te bedienen.Het geluid bij het centrifugeren valt mij wel wat tegen,het wassen hoor je bijna niet maar dan weet je meteen wanneer het centrifugeren begint.Maar ondanks dat heel tevreden met deze bovenlader.

Bassie3140 02-06-2015
Geschreven voor: AEG L75469TL1

Handig compact formaat voor als je niet te veel ruimte hebt. Wasresultaat uitstekend met erg weinig geluid zelfs bij centrifugeren.
Bediening wijst zichzelf en erg handig los te nemen zeepbakje.
Tot nu toe zeer tevreden over de machine.

bohmm 01-06-2015
Geschreven voor: AEG L75469TL1

Sinds 5 weken in het bezit van deze wasmachine. Bewust gekozen voor een bovenlader, opnieuw een AEG. Over de vorige was ik ook zeer tevreden (20 jr. oud geworden). Ben zeer tevreden over het wasresultaat, de mach. maakt weinig geluid. Grote vulopening en makkelijk te reinigen wasmiddelenbakje. centrifugeert prima. Al met al zeer tevreden

ernst T 31-05-2015
Geschreven voor: AEG L75469TL1

Gekocht op geluids niveau, en dat viel tegen, er rammelt veel mee zowel bij het wassen als bij het centrifugeren, o.a. het dashboard, en de loszittende bedieningsknoppen, deze gaan soms scheef bij indrukken en blijven daardoor dan hangen. 2 x een monteur bijgeweest, de eerste zei dat het mee rammelen normaal was en vertrok weer, de 2e gaf het advies geluiddempende mat weghalen, zodat machine lager kwam te staat, dit hielp wel wat. wast en centrifiguurd goed, signaal bij einde wassprogramma en slaat automatisch uit, pauze knop is een plus.