LG F168PR2D

De gemiddelde beoordeling is gebaseerd op 76 goedgekeurde reviews die zijn achtergelaten voor de LG F168PR2D op Kieskeurig.nl. Deze beoordeling wordt berekend door de som van de reviewscores te delen door het aantal reviews.

Kimwe 10-08-2015
Geschreven voor: LG F168PR2D

Hele fijne machine met grote vulopening. Was is mooi schoon en er zijn veel verschillende opties, ook hele korte programma's en allemaal erg duidelijk. Dat gezellige muziekje als de machine klaar is, vind ik wel handig, weet gelijk dat hij klaar is en kan de was er meteen uithalen. Een echt aanrader deze LG!

serialcilla 22-06-2015
Geschreven voor: LG F168PR2D

Hele fijne machine. Was komt er bijna droog uit. Veel programma's. Jammer dat er tussen 60 en 95 graden geen keus is.
in de handleiding word geschreven over "bleekcompartiment" waar je voor trommelreiniging bleekmiddel kan toevoegen. Weet iemand waar dit zit? ??

mg67 16-06-2015
Geschreven voor: LG F168PR2D

Deze wasmachine nu een paar weken in gebruik tot volle tevredenheid!
Hij heeft keuze uit veel programma's, ik hou zelf erg van de korte programma's en hierin heeft hij keuze uit: kort & intensief , duurt een uur en er is een half uurs programma. Bij deze programma's allen 4 kg wasgoed. Bij de gewone programma's kan hij 8 kg wasgoed wassen.
Het toerental voor centrifugeren is ook in te stellen. Ik heb tot nu toe steeds 1600 toeren gebruikt, het wasgoed komt er dan bijna droog uit.
Het is even wennen dat er niet op 30 graden gewassen kan worden, maar 20 graden voldoet ook prima.
Bij het instellen hoor je een vrolijk deuntje. ( begrijp dat sommigen deze juist irritant vinden maar schijnt uitgezet te kunnen worden.)

perplus 24-05-2015
Geschreven voor: LG F168PR2D

Na 10 jaren heb ik bij Wehkamp een LG wasautomaat aangeschaft, en met heel veel was plezier tot op heden beginnen de lagers te slijten. Ik ben heel erg trost op het product ( LG ) en daarom kies ik weer voor dit product.
Deze wasautomaat is vergeleken met zijn voorganger een perfect toestel, zeer gemakkelijk in gebruikt, en heel erg stil, van de geluiden wordt je er heel erg vrolijk van, en zeer zuinig met energie en water.
Complimenten LG. Gaan jullie zo door.

dva112 29-04-2015
Geschreven voor: LG F168PR2D

Een enorme upgrade ten opzichte van mijn vorige wasmachine. Zelfde prijsklasse maar 2 kg meer inhoud.

-Heeft een ruime keuze aan programma's (Als je vaak op 30 graden wilt wassen is deze wasmachine misschien niet geheel geschikt voor je omdat hij alleen de keuze heeft tussen 20 en 40 graden. (maar bij 20 graden komt de was er net zo schoon uit en is ook nog eens zuiniger wassen)

-Door de direct drive motor enorm stil! (moest bij de eerste was zelfs kijken of de trommel wel draaide)

-Geluidemn bij draaien en drukken op knoppen kan vervelend worden maar is gelukkig gewoon uit te zetten.

Verder alle standaard functies die je bij een goeie wasmachine verwacht zoals uitgestelde start.

In conclusie uitstekende (stille) wasmachine met een redelijk groot laad vermogen van 8 kg, aanrader!

AvdHF64 24-04-2015
Geschreven voor: LG F168PR2D

Machine heeft geen handwasprogramma terwijl dit de enige optie was die ik vroeg bij www.kieskeurig.nl.
Ook wast hij met de standaard programma's niet echt schoon. Voor een schone was moet je de programma's aanpassen. Ook heeft deze machine niet een knop of optie voor vuiler was. (Zo'n knop die de hoofdwas verlengt of intenser maakt.) Hij kan wel intensief spoelen!
Hij redelijk stil, onze hotpoint was stiller, en centrifugeert hij de was erg droog.
Boekje lezen is niet nodig, machine wijst zichzelf en het boekje voegt hier niet veel aan toe.
Hij kan niet communiceren met een smartphone, al word dit hier wel gesuggereerd door sommige.
Voorwas is leuk maar hoofdwasbakje houd geen vloeibaar wasmiddel vast.
De machine heeft geen 30° meer. Gaat van 20° naar 40°. Boekje rept hier met geen woord over. Dus wat te doen met vuiler delicate- of wolwas!?
Bij ons zijn de wasmachine en droger aangesloten via een automatische wasmachine- wasdroger- schakelaar. Echter dit is onze eerste wasmachine die na een stroomonderbreking niet vanzelf doorgaat. (Vraag neergelegd bij lg. Antwoord: "Het klopt inderdaad dat de wasmachine stopt na een stroomonderbreking. De melding PF geeft dus aan dat de machine zijn programma zou hervatten indien deze daar op dat moment de opdracht voor krijgt. Helaas is de machine zo geprogrammeerd en is het niet mogelijk om deze automatisch het programma te laten hervatten.")
Machine oogt 'ouder'. Bedoel ziet er niet modern uit, lijkt op onze lg van 4 jaar geleden. Nou maar hopen dat hij sterkere lagers heeft dan onze vorige lg.
Verder wel een goed prijs/kwaliteit verhouding. (Mits hij minimaal 4 jaar meegaat.) De tijd zal het leren.

AvdHF64 23-04-2015
Geschreven voor: LG F168PR2D

Machine heeft geen hannes programma terwijl dit de enige optie was die ik vroeg bij kikieskeurig.nl.
Ook wat hij met de standaard programma's niet echt schoon. Voor een schone was moet je de programma's aanpassen. Ook heeft deze machine niet een knop of optie voor vuiler was. (Zo'n knop die de hoofdwas verlengt.) Hij kan wel intensief spoelen.
Wel is hij redelijk stil, onze hotpoint was stiller, en centrifugeert hij de was erg droog.
Voorwas is leuk maar hoofdwasbakje houd geen vloeibaar wasmiddel vast.
Bij ons zijn de wasmachine en droger aangesloten via een automatische wasmachine- wasdroger- schakelaar. Echter dit is onze eerste wasmachine die na een stroom onderbreking niet vanzelf doorgaat. (Vraag neergelegd bij lg.)

H.ten Kate 05-04-2015
Geschreven voor: LG F168PR2D

De uitstraling van deze wasautomaat is al voldoende
makkelijk te bedienen.zelfs voor mijn ben zeer te vreden .

Nausicaa Nescio 16-10-2014
Geschreven voor: LG F168PR2D

Heel blij met deze machine! Een paar jaar geleden op aanraden van nota bene de Consumentenbond de Whirlpool Denver gekocht, maar dat was een ramp... Zo fijn dat deze nu de deur uit is.
De LG is een wereld van verschil. Wast schoon, een hele trits programma's, die je ook nog naar wens kunt aanpassen. Er kan heel veel was in, dus dat schiet goed op. Machine blijft rustig staan, zelfs bij 1600 toeren centrifugeren (en dat deed die Whirlpool dus bepaald niet).
Ik was wat bang voor irritante deuntjes (door andere reviews), maar in de goed leesbare gebruiksaanwijzing staat heel duidelijk hoe je dit moet afzetten.

Van mij mag deze machine gerust langer leven dan die Whirlpool :)

Enomis11 04-06-2014
Geschreven voor: LG F168PR2D

Ik vind het een topmachine. Ik ben zeker wel een half jaar bezig geweest met een wasmachine uitzoeken en heb heel veel getwijfeld en afgewogen. Toen kwam deze wasmachine voorbij bij de wehkamp voor een fantastische aanbiedingsprijs en hij stond al in mijn top 3 van wasmachines en toen was de keuze helemaal gemakkelijk.

Deze wasmachine met 6-motion control, direct drive motor en koolborstelloze aandrijving zijn voor ons het neusje van de zalm en we hebben nog nooit zoveel luxe mee mogen maken.

Ook het feit dat je met je mobiel eventuele foutmeldingen kunt uitlezen en dan direct kan bellen naar de klantenservice is geen overbodige luxe, echter hopen wij hier natuurlijk nooit gebruik van hoeven te maken.

Ik heb echt heel "on-Hollands" de gebruiksaanwijzing zitten doorlezen en keek mijn ogen uit met alle opties die erop zitten. Als ik sommige reviews lees denk ik bij mijzelf "volgens mij heb jij de gebruiksaanwijzing nog niet gelezen" ;-).

Bij de eerste keer de wasmachine aandoen heb ik in een hoekje naar dit apparaat zitten kijken, waarbij de interieurverzorgster af en toe erg moest lachen dat ze mij zag genieten van, notabene, een wasmachine :-).

Een echte aanrader dus!

jcbs 28-05-2014

Duidelijke handleiding
Grote trommelinhoud
Prima wasresultaat
Makkelijke programma's
Jammer dat het programma v grote wasstukken niet op 60 graden kan
Ziet er super uit
Kortom; heel tevreden met deze fijne machine
Kan hem iedereen aanraden

EWijnalda 21-03-2014
Geschreven voor: LG F168PR2D

Ik ben nog steeds erg tevreden over de enorme trommelinhoud.
Er zijn ook wat kritiekpuntjes. Wassen op 30 graden is niet mogelijk: het is 20 of 40 graden.
Centrifugeren kan op 1000 of 1600 toeren. Helaas zijn er geen tussenstappen, bijvoorbeeld 1200 en 1400 toeren.
De muziekjes, zowel bij instellen van het programma als aan het einde van het programma, beginnen te irriteren.
Over de cashback-actie van LG ben ik zeer ontevreden! Ik heb de wasmachine gekocht in november 2013. Binnen 6 weken zou je €100.- terug krijgen op je rekening. Begin januari 2014 heb ik gebeld, omdat ik nog niks had ontvangen. Ik kreeg te horen dat mijn aanvraag toevallig net boven op de stapel lag en dat mijn aanvraag was goedgekeurd. Over 6 tot 8 weken zou ik geld krijgen. Op mijn vraag waarom het zo lang moest duren, kreeg ik geen antwoord. Uiteindelijk kreeg ik eind februari 2014 mijn geld terug. Spijtig dat LG deze actie niet klantvriendelijker aanpakt.

Ronald Tousain 07-03-2014
Geschreven voor: LG F168PR2D

mooie stralende wasmachine met veel mogelijkheden. goede service duidelijke handleiding en overzichtelijke handleiding

Joshua06 28-02-2014
Geschreven voor: LG F168PR2D

Fijne wasmachine, wij hebben deze aangeschaft vanwege grote capaciteit van 8kg wat erg prettig is zeker als je net een baby erbij hebt en daarnaast vanwege de duurzaamheid. De bediening is eenvoudig en er zijn meer dan genoeg keuzeprogrammas. Wij zullen zeker niet alle programmas gebruiken maar ik kan me voorstellen dat dit voor anderen een plus is. Wasmachine is stil in gebruik en geeft bij het einde van het programma een muziekje. Tot nu toe nog geen negatieve ervaring het enige wat iets minder is dat bij de draaiknop de streepjes die refereren naar het desgwenste programma niet bij elk programma even duidelijk is of je deze op de goede stand hebt gezet. Maar dat is een heel klein minpuntje.Heb 1 mal een foutmelding gehad op de display en in de manual is het gemakkelijk op te zoeken wat er aan de hand is en hoe te verhelpen. Was snel opgelost.

mano43 28-02-2014
Geschreven voor: LG F168PR2D

Fantastisch apparaat. Vergeleken met de oude, is dit een wereld van verschil.
Manual overzichtelijk en duidelijk.
Top apparaat

joke65 28-02-2014
Geschreven voor: LG F168PR2D

Heb 'm pas een paar dagen in huis, maar ben er erg blij mee. Ziet er mooi uit, grote trommel en weinig geluid. Ben onder de indruk van de verschillende programma's, maar heb ze nog niet allemaal gebruikt. De was heeft lekker veel ruimte in de grote trommel en lijkt minder gekreukt, zelfs als het er wat langer in ligt.

Henry Coumans 28-02-2014
Geschreven voor: LG F168PR2D

Na jaren ellende te hebben gehad met een heel dure wasmachine (zowel in aanschaf als qua energieverbruik) hebben we nu bewust gekozen voor een prijsbewuste energiezuinige wasmachine van LG. De eerste indruk laat heel veel mogelijkheden zien. Mooi afgewerkt apparaat. Grote deur en deuropening. De eerste wasresultaten zijn prima, alhoewel het wel even zoeken en experimenteren is om het beste wasprogramma te vinden (veel mogelijkheden). Het apparaat maakt tijdens het instellen vrolijke piepgeluidjes. In het begin is dat leuk, maar wellicht later storend. Dat zal vast uit te zetten zijn. Wasmachine laat weinig geluid horen tijdens draaien. Ik ben heel benieuwd naar het energieverbruik van deze A+++-machine. Dat zal de toekomst uitwijzen. Over duurzaamheid is nog weinig te zeggen, alhoewel ik er vanuit ga dat deze langer meegaat dan onze vorige (9 jaar, gezin met 1 kind).

Stuffies 27-02-2014
Geschreven voor: LG F168PR2D

Het belangrijkste is dat de machine ook op 1600 toeren wil bij alleen spoelen en centrifugeren. Verder vind ik voor energie- en waterverbruik belangrijk dat dit wordt aangepast op de hoeveelheid wasgoed. En dat de deur tijdens een reeds begonnen programma (na onderbreking hiervan met de start/pauze knop) nog te openen is voor een vergeten kledingstuk, is voor mij een groot pluspunt.
De vormgeving vind ik heel mooi, zeker in combinatie met de bijpassende droger die wij ook hebben gekocht.

Nancy.1973 27-02-2014
Geschreven voor: LG F168PR2D

Super mooie wasmachine met veel opties. Wel is het raadzaam om de bijgeleverde gebruiksaanwijzingen in het boekje te lezen. Er zijn namelijk meer mogelijkheden dan je op het eerste oog ziet. Je hoort de wasmachine bijna niet. Mooi schoon resultaat. Ik had nog niet eerder ervaring met LG. Wij hebben de de wasmachine bij Bemmel en Kroon gekocht waar wij erg goed zijn voorgelicht. Wat betreft de duurzaamheid, daar kan ik helaas nog niets over zeggen. Je krijgt twee jaar garantie maar daar heb ik drie jaar bij gekocht. Dus vijf jaar garantie en LG geeft ook nog eens tien jaar garantie op de motor.

jk1977 24-02-2014
Geschreven voor: LG F168PR2D

Heb hem nog maar een paar dagen, maar in het weekend wel flink aan het wassen gegaan (4 kinderen). Ongeveer 10 jaar een LG machine gehad (nu lager stuk), weer LG gekozen omdat die vorige uitstekend beviel en LG zal wel weer wat gemoderniseerd hebben in die 10 jaar!
Er zitten veel programmas en opties op; had volgens mij iets simpeler gekund; maar met te veel kan je je altijd redden. Ideaal is wel het korte programma van 30 min. en het instellen van een Favoriet programma!
Het schermpje voor extra opties vind ik vrij klein.
De muziekjes: tja, ik (en de kinderen) vinden het wel grappig, maar als je het niet leuk vindt dan kan je dat ook uitzetten! (machine met 'voor ieder wat wils')
Grote opening; ideaal in mijn ogen.
Erg stil, ja ook met centrifugeren!!
Ook nog een leuke machine om te zien!

I.W. Noppe 23-02-2014
Geschreven voor: LG F168PR2D

Wat ben ik gelukkig met mijn nieuwe LG wasmachine! Bijna geruisloos, grote trommel inhoud en wast tot nu toe perfect schoon. Ik heb hem nog maar een paar dagen dus het is moeilijk hier een beoordeling te plaatsen. Maar na het wegwassen van een week was ben ik dik tevreden!

Emiel1975 22-02-2014
Geschreven voor: LG F168PR2D

Heb jaren lang een ander merk wasmachine gehad maar deze had het begeven, dus opzoek naar wat anders.

Goed rond geneusd op Kieskeurig.nl en uit gegaan van andere ervaringen door mensen (familie/vrienden) die ook naar een LG wasmachine waren overgestapt. Uiteindelijk ben ik terecht gekomen op deze, de LG F168PR2D, die prima in mijn budget paste.

Ik heb nu een paar wassen gedraaid en ik kan maar één ding zeggen, wat is dit een fantastische machine!! Je hoort de machine niet en de was is SUPER schoon en vooral droog!

Heb voorheen altijd een 1400 (centrifugeren) toeren wasmachine gehad maar je merkt dan toch, dat bij deze 1600 toeren (centrifugeren) wasmachine de was er net iets droger uit komt!

Bij het starten checkt de machine eerst het gewicht van de hoeveelheid was en past daar zo nodig het programma op aan.

Wel moet ik zeggen dat het raadzaam is de gebruiksaanwijzing te lezen, want deze wasmachine heeft zoveel mogelijkheden en instellingen, dat je misschien (ligt aan je wensen) wel wat over het hoofd ziet, waardoor het resultaat alleen nog maar beter kan worden.

Verder vind ik het een mooi vormgegeven wasmachine, met een duidelijke lay-out van de knoppen. Maar goed, dat heeft natuurlijk te maken met mijn smaak.

Over de duurzaamheid kan ik nog niet zoveel vertellen want heb de wasmachine nog niet zo lang in mijn bezit.

Ik ben erg blij met mijn nieuwe LG wasmachine en hoop er nog vele jaren plezier van te hebben.

Al12jaarplezier 18-02-2014
Geschreven voor: LG F168PR2D

Na 12 jaar was onze LG aan vervanging toe, in deze tijd intensief gebruikt en al die jaren zonder enig probleem gefuncioneerd Hulde aan de makers van dit product.
Aangezien de machine nu economisch defect is hebben we uiteraard weer voor een LG product gekozen. Met de nieuwe machine is nog meer mogelijk als met de oude.
Ziet er mooi uit en voelt ook degelijk aan, ook de stilte is gebleven dankzij de probleemloze Direct Drive motor.
Hopen de komende jaren weer van deze wasmaschine te genieten. Deze actie van geld terug heeft ons zeker mede doen besluiten om een wat duurder type te kopen.

B. Hummel 16-02-2014
Geschreven voor: LG F168PR2D

Een mooie grote wasmachine met 1600 toeren centrifuge en onze eerste indruk is 'waar voor je geld'. Wasmachine ziet er prachtig en degelijk uit. Veel wasopties en handig dat je favorieten instellingen kunt opslaan. Gebruiksvriendelijk. Het wassen is stil, maar centrifugeren was door het hele huis voelbaar (misschien is dat mede veroorzaakt door de rubbers die we eronder hadden gelegd na aankoop - deze hebben we net verwijderd maar sindsdien nog niet opnieuw gewassen). We zijn er blij mee en hopen er nog jaren plezier van te hebben.

j.luesink 16-02-2014
Geschreven voor: LG F168PR2D

Het was resultaat is prima.
Lastig is, dat je niet bij elk programma je eigen temperatuur kan instellen.
Ook kun je je bij de meeste programma's vooraf niet meteen de draaitijd zien: wel wanneer de machine het programma gestart heeft.
Het centrifuge resultaat is geweldig.
Dat scheelt veel wasdroger tijd.
Muziekjes en geluidjes zijn overbodig!