Siemens WT47W5E7NL - Reviews

tile-Vulgewicht
8 kg vulgewicht
Droogsysteem
condensdroger

De gemiddelde beoordeling is gebaseerd op de 29 reviews die zijn achtergelaten voor de Siemens WT47W5E7NL op Kieskeurig.nl.

8,9

Marco 05-12-2019

Uitstekende droger

Geschreven voor: Siemens WT47W5E7NL

Na een tijdje zonder droger geleefd te hebben werd het door de komst van een 2e kind toch wel noodzakelijk om snel de was te kunnen drogen. Deze droger bevalt zeer goed en het droogresultaat is boven verwachting.
Een aantal jaren geleden hadden wij een was-/droog combinatie en daar kwam de was eigenlijk altijd nog vochtig uit. Bij deze is dat niet het geval. Mocht het een keer gebeuren, dan kan je de droogtegraad aanpassen die onthouden wordt voor de volgende sessie.
Het enige wat me opvalt is dat deze droger best wel wat geluid maakt, helemaal als ik het vergelijk met de Miele wasmachine die ernaast staat. Uiteraard maakt de wasmachine tijdens centrifugeren meer lawaai, maar het standaard rondjes draaien is bij de droger aanzienlijk luidruchtiger. Maar als ik de specificaties van wasdrogers bekijk dan lijkt dit geluidsniveau normaal te zijn.
Verder erg tevreden, en opvallend is dat hij altijd veel sneller klaar is dan initieel aangeven wordt. Meestal begint hij met 2,5 uur, maar dit loopt snel terug naar ca. 1.5 uur.

Pluspunten

• snel
  • veel mogelijkheden
  • voelt degelijk aan

H. Vos 07-04-2019

Zuinige goede en snelledroger

Geschreven voor: Siemens WT47W5E7NL

Voor het eerst een warmtepompdroger gekocht. Ivm een gezin met vele wasjes, incl 's avonds nog even willen drogen, zat ik van te voren wel een beetje met de voorspelde lange droogtijd. Maar niets is minder waar, in nog geen uur is een volle was perfect droog. Bij start programma wordt een tijd van meer dan 2 uur voorspeld, maar door de sensor is die droogtijd veel korter. (ik heb wel een wasmachine die 1600 toeren centrifugeert). Kortom, heel tevreden. Ook is hij erg stil. Bijkomend voordeel is dat hij erg weinig energie kost per droogbeurt, goed voor milieu en voor de portemonnee ook, als de energieprijzen gaan stijgen de komende 10 jaar.
Enige minpuntje is het pluizenfilter, die bestaat uit 2 delen en moet je openklappen om schoon te maken. Bij onze vorige droger was dit gewoon 1 filter die je in 1 beweging schoon kon vegen. Bij deze is het wel een werkje, volgens handleiding moet ik die 2 delen ook nog afwassen elke keer. En laten drogen voor nieuw gebruik. Ja doei! Tip voor de fabrikant om dit klantvriendelijker te maken.
Maar dat is het enige, en het apparaat is verder helemaal prima, snel, stil en droogt goed.

Pluspunten

• snel
  • goed droog

Minpunten

• pluizenfilter is onhandig

Monique 12-06-2020

Warmtepomp droger Siemens

Geschreven voor: Siemens WT47W5E7NL

Helaas al kort na aankoop problemen. Trommel loopt aan. Op de korte termijn zal deze met andere onderdelen wel netjes onder
garantie worden vervangen. Hopen dat het bij deze reparatie zal blijven. [Deze beoordeling is verzameld als deel van een promotie.]

aoosterh 21-04-2020

Beoordeling droger

Geschreven voor: Siemens WT47W5E7NL

Uitermate tevreden over het droog resultaat [Deze beoordeling is verzameld als deel van een promotie.]

El-Frieto 03-04-2020

Eenvoudige bediening, stille en zuinige machine

Geschreven voor: Siemens WT47W5E7NL

Gewoon een top-machine, prima prijs-kwaliteit verhouding, stil, eenvoudige bediening, handig zuiver te maken, goed verlichte trommel

Pluspunten

• Energiezuinig
  • Mooie vormgeving
  • Snelle levering

Piek 19-03-2020

Wat een verademing

Geschreven voor: Siemens WT47W5E7NL

Mijn vorige Siemens warmtepompdroger maakte ontzettend veel herrie. Deze is zo stil in vergelijking met de vorige. En de was wordt weer goed droog. Nu kan in het weekend al vroeg de machine aan. [Deze beoordeling is verzameld als deel van een promotie.]

HJ 17-03-2020

Geeft goed en snel resultaat, zuinig en stil

Geschreven voor: Siemens WT47W5E7NL

Prachtige droger, uitvoerig in te stellen. Korte droogtijden. Lekker zuinig en stil. Ideaal dat het filter automatisch wordt gereinigd. Je hoeft alleen na iedere droogbeurt het filter in de trommel te legen.

Pluspunten

• Ziet er goed uit
  • Uitgebreide keuze in (zinvolle) programma's
  • Korte droogtijden
  • zuinig

John 03-03-2020

super wasdroger

Geschreven voor: Siemens WT47W5E7NL

Van een condensdroger naar een warmtepompdroger is een verschil van dag en nacht. Geen hitte-afgifte naar een beperkte ruimte meer. Een heerlijke rust, super laag energieverbruik. Mooi design, goed product Siemens! [Deze beoordeling is verzameld als deel van een promotie.]

Wipi 16-02-2020

Geweldig stil!

Geschreven voor: Siemens WT47W5E7NL

Warmtepompdroger gekocht, omdat de oude het begeven had. Gekozen voor Siemens omdat we sinds 2 jaar een wasmachine van Siemens hebben waar ik erg tevreden over ben. En hij bevalt heel goed: makkelijk te bedienen en heel makkelijk in onderhoud/schoon houden. Maar bovenal: hij droogt snel en is echt heel erg stil! Heel blij mee.

Pluspunten

• Snel
  • Heel energiezuinig

Terabyte 25-11-2019

Droogt lekker droog

Geschreven voor: Siemens WT47W5E7NL

Doet wat ie moet doen. Na het ontdekken van de verschillende droogstanden droogt ie zo droog als ik zou verwachten.

Pluspunten

• Maakt weinig herrie
  • Kost weinig stroom
  • Heeft een handig lampje binnenkant van de trommel

Minpunten

• Het waterreservoir is niet zo groot

Bart 22-11-2019

Zeer tevreden met dit stille apparaat

Geschreven voor: Siemens WT47W5E7NL

Dit was onze eerste warmtepompdroger. We kenden vooraf de verhalen over de lange droogtijden. Wij merken hier echter niks van. Wat ik zo fijn vind is dat deze droger echt de tijd aanpast als de was droog is. Dit scheelt zeer veel energie.
Verder is de droger stil (voor zover een droger stil is uiteraard) en geeft totaal geen warmte af. Vooral in de zomer kon het op zolder bij de droger nog wel eens 35+ graden worden door warmteverlies. Nu helemaal geen last meer van.

Pluspunten

• Wordt niet warm
  • Neemt zelf initiatief
  • Licht in de trommel
  • Groot

Minpunten

• Duurder dan gewone droger
  • Kan wat langer duren

jeroen 20-11-2019

prima machine lekker zuinig

Geschreven voor: Siemens WT47W5E7NL

goede machine water kan makkelijk via afvoerslag weg worden gevoerd. verder erg zuinig en lekker stil en compact ideaal voor gezin. [Deze beoordeling is verzameld als deel van een promotie.]

avis 18-11-2019

fenomenaal!

Geschreven voor: Siemens WT47W5E7NL

Superzuinig, snel en best stil. Zelf op de laagste droogintensiteit is de was prima droog en als in onze 10jaar oude condensdroger. Bizar om ijskoude superdroge was uit de machine te halen. We kunnen nu met een zonnepaneel minder, zo veel minder stroom verbruikt deze machine. Het geluid is wel wennen. Net of er een diepvries enorm hard staat te werken. [Deze beoordeling is verzameld als deel van een promotie.]

Willie 16-11-2019

Siemens IQ700 Warmtepompdroger

Geschreven voor: Siemens WT47W5E7NL

Uitsstekend apparaat. Zeer stil , Uitgebreide programma,s vooral de zelf reinigende condensator is ideaal. Ik beveel dit apparaat zeker aan. [Deze beoordeling is verzameld als deel van een promotie.]

Willie 13-11-2019

Zonder studie aan de slag

Geschreven voor: Siemens WT47W5E7NL

Speciaal gekocht voor de dekens en hoofdkussen keuze met een gunstige prijs van het apparaat.
Goed een keuze kunnen doen hoe zuinig het apparaat zijn werk kan doen mbv de hoeveelheid lampjes die gaan branden.
Zelf een andere temperatuur kunnen kiezen.
Uiteraard droogt het goed.

Review 08-11-2019:
Mooi en degelijk Apparaat .
Doet wat hij moet doen. erg stil.
ook mooi zuinig met energie.
Kan hem iedereen aanbevelen

Pluspunten

• duidelijk en makkelijk in gebruik
  • droogt prima
  • dekens en hoofdkussen keuze
  • zuinig met energie

Minpunten

• nog niet ondekt

BroC 11-11-2019

In ons gezin al 30 jr betrouwbare techniek!

Geschreven voor: Siemens WT47W5E7NL

Weer een prachtige machine met handige functies. Vooral erg stil met de warmtepomp techniek. [Deze beoordeling is verzameld als deel van een promotie.]

Annemarie 11-11-2019

Zuinig, stil en zeer compleet apparaatu

Geschreven voor: Siemens WT47W5E7NL

Fijne warmtepomp droger. Stil en superzuinig. Zoals alle warmtepomp drogers doet hij er wel wat langer over maar dat is geen probleem. Veel programma's zodat je eigenlijk alle was er wel in kunt drogen. Bediening is simpel. Door de afvoermogelijkheid hoef je niet de lade iedere keer te legen, wel zo praktisch. De pluizenfilters zijn makkelijk schoon te houden en door de zelf reinigende condensator blijft hij ook goed drogen.

Pluspunten

• veel programma's
  • stil
  • superzuinig
  • zelfreinigende condensator

Henry Tempel 07-11-2019

Zeer snelle droger

Geschreven voor: Siemens WT47W5E7NL

Een zeer mooi apparaat met mooie innovatieve functies makkelijk te installeren.
Ook aan het afvoerslangetje is gedacht al met al een perfect apparaat.
Wat ik een groot pluspunt vind is de dubbele pluizenzeef perfect.

Raman 06-11-2019

silent en ruime deur opening

Geschreven voor: Siemens WT47W5E7NL

Mooie design en makkelijk in gebruik met duidelijke programma's. Het is super stil en zuinig in energie verbruik.

AML 06-11-2019

stille warmtepompdroger die doet wat hij moet doen

Geschreven voor: Siemens WT47W5E7NL

stille warmtepompdroger die doet wat hij moet doen. De was is snel droog en is gemakkelijk te bedienen

Pluspunten

• droogt snel
  • stil

Minpunten

• gen