Bosch Serie 8 WTW84563NL

De gemiddelde beoordeling is gebaseerd op 24 goedgekeurde reviews die zijn achtergelaten voor de Bosch Serie 8 WTW84563NL op Kieskeurig.nl. Deze beoordeling wordt berekend door de som van de reviewscores te delen door het aantal reviews.

8,9

De T6DB72GP is een wasdroger van AEG met 16 verschillende programma’s. Bijzonder aan het apparaat is de ProSense-technologie. Hierbij zorgen metingen van verschillende sensoren ervoor dat de droogtijd en het energieverbruik aangepast worden aan de hoeveelheid was die je wilt drogen. Een fijne manier om tijd én energie te besparen. Daarnaast beschikt de AEG T6DB72GP over een ProTex-trommel die in beide richtingen kan draaien en extra ruimte aan je kleding biedt, zodat deze niet kreukt. Ook handig: de droger heeft een omkeerbare deur. Het handvat kan op vier verschillende posities worden gemonteerd, zodat je er altijd goed bij kunt.

n******@h****** 19-12-2023
Geschreven voor: Bosch Serie 8 WTW84563NL

De Bosch series 8 met self cleaning condensor is in gebruik in een gasthuis en word ingezet om beddengoed, handdoeken enz te drogen. Het display laat de resterende tijd zien en dus is het wachten wachten nog 20 min volgens het display maar wat blijkt na een half uur heeft de droger zelf bepaald NEE NEE en staat de timer weer op 40 minuten. We laten het programa draaien en komen de dag er op terug met de verwachting droge wasgoed er uit te kunnen halen maar NEE het is nog steeds vochtig dus nog maar een keer in de droger ( lekker milieu vriendelijk en energie zuinig).
De droger word dan ook maar een heel klein beetje warm en wij zijn er klaar mee we gaan opzoek naar een droger die dan ook droogt en niet uren lang doelloos staat te draaien.

Yvette 03-09-2020

Balen

Geschreven voor: Bosch Serie 8 WTW84563NL

De zogenaamde selfcleaning-conderser is echt zo selfcleaning niet.
Vervalt telkens in de melding dat de condensbak vol is maar dat is niet het geval.
Van een machine van deze orijs had ik wat meer verwacht

Pluspunten

• Grote inhoud
  • Gemakkelijk in gebruik

Minpunten

• Storingsgevoelig

Carla Tuk 13-01-2020

Zuinige droger, grote capaciteit

Geschreven voor: Bosch Serie 8 WTW84563NL

Prima droger, met veel capaciteit! En een stuk zuiniger in energieverbruik! Zo verdien je de investering in de wasdroger in een jaar of zes weer helemaal terug!

Pluspunten

• Capaciteit
  • Energiezuinig

fam Hoeks 11-01-2020

Droger van deze tijd. Modern en duidelijk bedieningspaneel

Geschreven voor: Bosch Serie 8 WTW84563NL

Ik heb de droger sinds vandaag binnen. De aanschaf was, omdat de oude droger van Bosch was versleten. En de droger mocht gelijk aan het werk. Mijn eerste indruk is:

Mooie gladde binnen trommel.
Duidelijk bedieningspaneel.
Tijdsduur, hoe lang het nog duurt dat de was droog is, vind ik fijn.
Hij moet energie zuiniger zijn, dan de oude. Dat zal het overzicht van energie verbruik tzt uit moeten wijzen.

Enige nadeel vind ik de zeef/filter, is wat bewerkelijker als de vorige droger.

Ik ben zeer positief.

Folkert de Vries 07-01-2020

fijne grote droger

Geschreven voor: Bosch Serie 8 WTW84563NL

We hebben bewust voor deze droger gekozen vanwege de goede ervaringen binnen onze kennissenkring.
Het is erg fijn dat dit een grote trommel is voor 9 kg was. Ook is de zelf reinigende condensor een plus punt.

Pluspunten

• groot
  • stil
  • zelf reinigend

Kemperman 13-12-2019

Alles super snel droog

Geschreven voor: Bosch Serie 8 WTW84563NL

Onze oude droger van 15 jaar oud (BOSCH WTL6100) begon het iets minder goed te doen, en dat mag voor die leeftijd en jaren van intensief gebruik.
Aangezien wij ons steentje willen bijdragen aan energiebesparing past een warmtedroger (ondanks de langere droogtijd die vaak genoemd wordt) precies goed bij ons. Wederom een Bosch want die heeft bij ons al heel lang bewezen een betrouwbaar merk te zijn.
Alle functies die wij graag wilden hebben zitter er op, genoeg programma's, zelfreinigende condensor en binnenverlichting maar zeker ook de ruime 9 KG inhoud!

Zojuist getest en droogt perfect, qua tijd kan ik niet echt zeggen dat het lang duurt wat mij heel erg verbaasde in positieve zin. Blijkbaar zijn de nieuwe/huidige generatie warmtepompdrogers sneller!?

Super product met veel opties en een nette prijs!

Het is dat de 15 jaar oude Bosch wasmachine het gelukkig nog wel perfect doet anders had ik een setje uit dezelfde serie gekocht.

Pluspunten

• Veel programma's te kiezen
  • Bijna onderhoudsvrij (zelfreinigend)
  • Kan veel was in tot 9KG.
  • Droogt goed
  • Alles is snel droog, zeker met extra snel optie

Fabienne Brands 07-12-2019

Prima apparaat

Geschreven voor: Bosch Serie 8 WTW84563NL

Dit product vanwege het feit dat dit een van de stilste warmtepompdrogers is en natuurlijk vanwege het verbruik en de zelfreinigende condensor.

Pluspunten

• Veel keuze programma's
  • stil
  • zelfreigende condensor

Peter 06-12-2019

solide uitvoering

Geschreven voor: Bosch Serie 8 WTW84563NL

Prijs, zuinigheid en inhoud van 9 kg, solide uitvoering laag geluidsniveau en afvoermogelijkheid op afvoer van wasmachine gaven de doorslag voor de keuze van deze warmtepompdroger.

Marionne 04-12-2019

wat een verschil

Geschreven voor: Bosch Serie 8 WTW84563NL

Wat een verschil met onze vorige droger, stil en ondanks enkele reviews dat de droogtijd echt langer duurt valt het best mee.

Pluspunten

• echt droog
  • uitgebreide instelmogelijkheden
  • condenswater gewoon via de afvoer naar het riool

Minpunten

• geen doorzichtige deur

D.Molenaar 21-11-2019

Duidelijke bediening

Geschreven voor: Bosch Serie 8 WTW84563NL

De bosch serie 8 heeft een duidelijke bediening. Zelfs mijn puber snapt dit. Daarnaast heeft hij een mooi uiterlijk. Het drogen duurt minder lang dan onze vorige dus dat scheelt echt. Wel goed opletten waar je hem koopt want per winkel (en online) schelen de prijzen enorm.

Pluspunten

• duidelijke knoppen
  • was goed droog
  • fijn dat je een eindtijd kan instellen.

Minpunten

• Geen ondekt nog

matsje 04-11-2019

super tevreden

Geschreven voor: Bosch Serie 8 WTW84563NL

Dit is mijn tweede warmtepompdroger. Mijn oude kreeg eerlijk gezegd de was soms nauwelijks droog. De nieuwe Bosch geeft lange droogtijden aan dus ik schrok wel even, maar in werkelijkheid is de was super snel droog en kreukvrij. Bij een gezin met 3 kinderen ideaal, hoef ik niet met de volgende was te wachten! Redelijk wat programma's waar je uit kunt kiezen. Simpel uit te leggen aan huisgenoten.
Filters zijn ideaal, makkelijk schoon te houden. maak me alleen een beetje zorgen over de kunststof scharnieren van de filters, die zien er wat ielig uit. We gaan het meemaken :-) .

Pluspunten

• snel droog
  • eenvoudig te bedienen
  • zeer goede prijs-kwaliteit verhouding
  • zuinig
  • trommelverlichting

Minpunten

• scharnieren van filters lijken niet sterk?

R. Witsiers 03-11-2019

Stille droger en de was is goed droog

Geschreven voor: Bosch Serie 8 WTW84563NL

We hebben de wasdroger op het moment van schrijven één week in huis en vrijwel elke dag gebruikt.
De droger is stil wanneer deze aan het draaien is. Op het moment dat de trommel waarschijnlijk de andere kant op moet gaan is er een iets duidelijker geluid te horen die voor ons niet storend is. Bij een was die nog niet droog was en bij thuiskomst de droger weer aan werd gezet bleek de was (na meerdere keren geprobeerd te hebben) niet meer droog te worden. Toen er nieuwe vochtige was toe werd gevoegd werd alles wel weer goed droog.
De (betaalde) extra service van Bemmel & Kroon hield in dat de droger neer werd gezet en de stekker in het stopcontact werd gedaan. Op de vraag of ze ook de afvoer van de droger konden monteren gaf de bezorger aan dat hij dit nooit gedaan had en het niet bij de service hoort. Met de gebruiksaanwijzing erbij bleek dit uiteindelijk geen probleem te zijn.
Tot nu toe positief over de wasdroger en nu maar hopen dat hij een lange levensduur heeft.

Pluspunten

• Droogt goed.
  • Weinig geluid

Minpunten

• Tussendoor niet uitzetten en daarna weer aan.
  • De was is dan soms niet droog.

Ed 29-10-2019

Super droger

Geschreven voor: Bosch Serie 8 WTW84563NL

Droogt sneller dan ik had verwacht, van een warmtepompdroger. Het geluid is niet veel meer dan de oude luchtafvoerdroger.

Pluspunten

• droogsnelheid
  • geluid

Minpunten

• nog niet gevonden

Y. Calisir 27-10-2019

super fijne apparaat

Geschreven voor: Bosch Serie 8 WTW84563NL

Ik ben blij met de droger, hij is zuinig en droogt erg goed. Makkelijk te onderhouden. Het verwijderen van de pluizen moet wel elke wasbeurt gebeuren.

Pluspunten

• automatisch reinigen
  • veel opties

QAS 21-10-2019

Verademing vergeleken met oude droger

Geschreven voor: Bosch Serie 8 WTW84563NL

Wat een verademing vergeleken met onze oude droger.
Uitgebreide programma's, perfect droogresultaat en energiezuinig.
Levensduur nog onbekend maar neem aan dat dit wel goed zit bij een gerenommeerd merk als Bosch.

Pluspunten

• Uitgebreide programma's
  • Energiezuinig

Minpunten

• Kan nog niks bedenken

T. Snel 10-10-2019

Bosch warmtepompwasdroger wtw84563nl

Geschreven voor: Bosch Serie 8 WTW84563NL

In juni 2019 reeds mijn mening gegeven en nu een paar maanden later is deze niet gewijzigd. Ruimte voor veel wasgoed, snelle droogtijd bij diverse programmas en geluidsarm.
T. Snel

T. Snel 17-06-2019

Ondanks grote inhoud droger past perfect op oude wasmachine

Geschreven voor: Bosch Serie 8 WTW84563NL

Heb altijd droger met luchtafvoer gehad en was de grootste energieverbruiker in huis. Nu al gemerkt dat deze warmtepompdroger slechts een derde verbruikt t.o.v. de oude droger. Makkelijk om te kiezen tussen waterafvoer via slang of via wateropvangbak. Maakt veel minder geluid dan de voorgaande drogers. Makkelijke bediening van de programmaknop met genoeg keuzes. Zal over een half jaar mijn verdere ervaringen delen.

Barend 04-06-2019

Wat een geweldige droger

Wat een geweldig droger.
De machine is erg energie zuinig.
En makkelijk in gebruik.
Veel programma keuze en evt bij te stellen in tijd en droog proces.
Deze droger is echt muisstil.
En scherp geprijst.
Ik ben er super blij mee.

Pluspunten

• Super stil
  • Makkelijk in gebruik
  • Evt aan te sluiten op je water afvoer
  • Scherp geprijst
  • Energie zuinig

Minpunten

• Stekker aansluiting mag wat langer zijn.

Jelle 29-05-2019

Perfect droog

Geschreven voor: Bosch Serie 8 WTW84563NL

Enigzins sceptisch door alle negatieve reviews over lange droogtijd etc toch vanwege de energiebesparing deze keus gemaakt. En nog geen seconde spijt. Aangesloten op de afvoer dus geen omkijken naar. Self Cleaning condensor, super. Genoeg keuze in progamma's én gewoon snel klaar. Was komt er warm, droog en zacht uit. Dubbele pluizenfilter ideaal. Kort programma, handig. Nu ruim een week dagelijks in gebruik en nog geen seconde spijt. Waarom dan geen 10? Moet ruimte voor verbetering zijn alhoewel ik nu niet zou weten welke

Pluspunten

• Snel droog
  • Energiezuinig
  • Self Cleaning Condensor
  • Aangesloten op de afvoer dus geen omkijken naar

P. K. 23-05-2019

Droogt perfect

Geschreven voor: Bosch Serie 8 WTW84563NL

Mooie warmtepompdroger, veel laadruimte 9 kg, veel programma's en. Bij o s staat de Bosch droger in een kleine ruimte en het word er niet meer warm en vochtig dus wij raden dit product aan.

Pluspunten

• 9kg laadruimte
  • Droogt heel goed
  • Veel programma's
  • Word niet warm en vochtig

J. W. 20-05-2019

Bosch warmtepomp droger wtw84563nl

Geschreven voor: Bosch Serie 8 WTW84563NL

De oude droger was na 18 jaar kapot, dus tijd voor een nieuwe en vooral zuinigere wasdroger. Via de wasdroger test van de consumentenbond was deze bosch 1 van de twee kanshebbers voor ons. Uiteindelijk gekozen voor deze Bosch WTW84653NL (hoe verzin je die typenr's) ivm met uitgebreider gebruiksgemak door de zelf reinigende condensor (nee dat is echt wat anders dan het pluizenfilter). Na het uitpakken kwam er best wel een beetje water uit de droger. Volgens de bezorgdienst was dit door het scheef naar binnen dragen en komt het water van de fabriekstest.. zal wel, geen idee van.
Momenteel2x was er in gehad en opvallend hoe stil hij is :) zeker in vergelijking met ons prehistorisch monster wat vanmiddag afgevoerd is. Nu al buitengewoon tevreden met de droger na het eerste gebruik. past ook mooi op de serie 8 wasmachine die we vorig jaar moesten kopen(ook een super ding, met i-dos heerlijk)
De tijd zal het leren hoe duurzaam de bosch is. Ik had echter wel wat langer garantie verwacht op een apparaat in deze financiële klasse. geld ook voor mn Bosch serie 8 wasmaschine.

Duurzaamheid geef ik een goed, maar kan er nog niets over zeggen doordat ik m pas heb

Pluspunten

• stil
  • zelfreinigende condensor
  • aan te sluiten op waterafvoer
  • veel programma's

Minpunten

• Hernia zwaar als hij op de wasmachine moet
  • diameter afvoerslang te klein voor 32mm afvoerpijp

Jeroen 18-05-2019

Perfecte wasdroger van Bosch

Geschreven voor: Bosch Serie 8 WTW84563NL

We waren op zoek naar een nieuwe wasdroger omdat de oude wasdroger het na 19 jaar had begeven. De Bosch warmtepomp droger stond bij ons op het verlanglijstje en werkt zelfs boven verwachting. We hadden verwacht dat een warmtepomp droger wat langer nodig had om de was te droger, maar niets is minder waar. De machine merkt snel genoeg of er veel of weinig was inzit en de benodigde tijd wordt automatisch naar beneden bijgesteld. De was is perfect droog, en ook nog supersnel. Wij zijn erg blij met het display waarin we kunnen zien hoe lang het nog ongeveer duurt voor de was droog is. Een top apparaat, en we bevelen hem zeker aan!

Pluspunten

• Droogkwaliteit
  • Energiezuinig
  • Display wat de resttijd weergeeft

Minpunten

• Hij is wel zwaar, maar staat daardoor ook stevig
  • Nog geen kunnen zien.

Ineke 10-05-2019

Fijne droger

Geschreven voor: Bosch Serie 8 WTW84563NL

Wij hebben deze warmtepompdroger gekocht omdat het een zelfreinigende condensor heeft en de motor geen koolstofborstel. We hebben de droger nog niet lang, maar we zijn erg tevreden. Hij maakt niet zoveel lawaai, en de was komt er droog uit. Ik vind het nog wel meevallen hoe lang hij er over doet en als het sneller moet dan zit er een optie "extra snel" op.
We hopen dat deze droger nog lang zal meegaan.

Pluspunten

• Energiezuinig
  • Zelfreinigende condensor
  • Maakt niet veel lawaai
  • koolstofborstelloze motor

MJB Maijer 07-05-2019

Alles zeer snel droog en erg stil!

Geschreven voor: Bosch Serie 8 WTW84563NL

Eenvoudig te bedienen, met veel programma's en droogt erg snel, ook erg weinig geluid. Zeker een aanrader!

Sander 15-12-2018

Wat een topdroger en echt 0 condens in de kleine ruimte

Geschreven voor: Bosch Serie 8 WTW84563NL

Onze oude condensdroger gaf heel veel condens in de kleine ruimte waar de droger staat. Dit tot condens op de ramen van de hal.
Deze nieuwe droger geselecteerd op geschiktheid voor kleine ruimtes. Deze geschiktheid voldoet ruimschoots. Super droogresultaat en echt 0 condens in de kleine ruimte.
Meer dan tevreden met deze aankoop.

Pluspunten

• 0 condens in de ruimte
  • droogeresultaat
  • stil

Minpunten

• geen