De gemiddelde beoordeling is gebaseerd op 5 goedgekeurde reviews die zijn achtergelaten voor de Bosch WQB246C9NL op Kieskeurig.nl. Deze beoordeling wordt berekend door de som van de reviewscores te delen door het aantal reviews.

Marcel 30-12-2023

Bosch warmtepomp droger

Geschreven voor: Bosch WQB246C9NL

Mooi vormgegeven warmtepomp droger. Machine makkelijk in gebruik door zelfreinigende condensor en maak weinig lawaai.
Functie kastdroog hebben we aantal keer gebruikt,maar daar komt de was toch nog vochtig uit. Bij kastdroog +l leg je de handdoeken zo weer in de kast.
Machine berekend zelf hoe lang hij nodig heeft, en past dit tijdens het programma aan. Hiervoor zou je de app kunnen gebruiken om dit te monitoren.
Al met al een mooi product.

Pluspunten

• Veel programma's
  • Zuinig
  • Stil
  • Grote deur

Minpunten

• Tijdsduur programma

l*****@l******* 29-12-2023

Zeer veelzijdige en stillen warmtepompdroger.

Geschreven voor: Bosch WQB246C9NL

Sinds enkele weken gebruik ik deze warmtepompwasdroger. De wasdroger heeft zeer veel mogelijkheden, eigenlijk zoveel dat ik nog niet alle functies heb gebruikt. De eerste dagen heb ik de droger zonder app gebruikt. Dit werkt gewoon heel goed. Maar sinds ik de bijhorende app gebruikt is het gebruiksgemak nog meer toegenomen. De app loodst je handig naar het juiste programma en waar in huis je ook bent je kunt de droger staten, pauzeren of je laten informeren over de stand van het droogprogramma.
De droger heeft behalve vele mogelijkheden ook de goede eigenschap dat er hij vrij stil.
Er is de mogelijkheid om de waterafvoer van de droger aan te sluiten op de afvoer als je die hebt. Met een splitser koppel je deze aan op de afvoer van de wasmachine. Dit is een mogelijkheid, het kan ook zonder. Dan moet je wel af en toe het condenswaterreservoir legen.
Het leukst vind ik de wolkorf. Deze is heel handig vooral in deze tijd van het jaar dat er veel wollen truien gewassen moeten worden. Drogen kan dan perfect in de wolkorf. Meerdere truien tegelijk kunnen gedroogd worden. De truien deed ik voorheen nooit in de droger maar nu kan dat dus gewoon. Ook heb ik natgeregende schoenen handig kunnen drogen met de wolkorf. Ik vind het echt ideaal.
Wat iets beter zou kunnen is de handleiding. Ik had een 'snelstart' wel handig gevonden. Ook het gereed maken en aansluiten van de droger voor het gebruik van de condenswaterslang was een grote puzzel als je dit niet eerder heb gedaan.

Pluspunten

• stil
  • veel functies
  • Nog veel meer gemak via de app

Minpunten

• handleiding kan duidelijker
  • washandjes worden niet altijd goed droog

Kaylee 28-12-2023

Zuinige warmtepompdroger met veel mogelijkheden

Geschreven voor: Bosch WQB246C9NL

Ik heb deze droger de afgelopen weken mogen testen en ik ben zeer tevreden over de werking. De droger heeft allerlei verschillende programma's speciaal afgestemd op het type wasgoed. Zo zijn er opties waarvan ik van tevoren niet wist dat ik ze nodig had. Met het Iron Assist programma komen kledingstukken er met vrijwel geen/weinig kreukels uit, wat weer scheelt met strijken. Daarnaast kan je in deze droger ook je dekbed weer opfrissen. Dit past makkelijk met een vulgewicht van 9kg. Ook kledingstukken van wol kunnen met een speciaal rekje gedroogd worden in deze wasdroger.

De droger is erg stil. Je kan hem gemakkelijk nog laat in de avond laten draaien. Ook het eindsignaal kan je uit/heel zacht zetten. Dit is allemaal makkelijk in te stellen met de Home Connect App. Bij het installeren van de machine download je de app en verbind je deze via wifi met jouw droger. Vervolgens kan je, zolang de trommel van je machine dicht is, je machine vanaf overal besturen. Ik vond het zelf ook makkelijker om bepaalde instellingen per droogbeurt te kiezen via de app, zoals een halve belading of minder tijd kwijt zijn aan een antikreuk programma. Wanneer je de droogbeurt bent gestart kun je via de app zien hoelang je machine nog bezig is en je krijgt een melding wanneer deze klaar is.

Het enige punt waaraan ik goed moest wennen was de snelheid van de machine. Een volle wasdroger in katoenstand is wel vier uur bezig. Mijn condensdroger deed dit in 1,5 uur.. Als ik het verbruik met elkaar vergelijk dan is de Bosch WQB246C9NL vele malen zuiniger dus is de langere tijdsduur het wel waard. Je hebt ook nog een SpeedPerfect programma waarmee je de snelheid kan verbeteren. Dit gaat dan wel weer iets ten koste van de energiezuinigheid..

Al met al ben ik zeer tevreden over deze droger en zou ik hem zeker aanraden ondanks de hoge prijs.

Pluspunten

• Grote trommel
  • Veel programma's voor verschillend wasgoed
  • Maakt weinig geluid
  • Makkelijk te installeren/bedienen via smartphone
  • Erg energiezuinig

Minpunten

• De tijdsduur van droogprogramma's

p*****************@g******** 28-12-2023
Geschreven voor: Bosch WQB246C9NL

Ik heb deze machine mogen testen en wat ben ik er blij mee! Eindelijk komt alles ook echt droog uit de droger. Normaal bleven mijn washandjes bijvoorbeeld best vochtig of de boord van een broek. Maar nu kan ik alles zo in de kast leggen. En alles is ook zo lekker zacht.
De trommel is heerlijk groot waardoor alles in 1 keer vanuit mijn wasmachine zo de droger in kan. En doordat ik ook de wasmachine van deze serie heb "praten" ze met elkaar waardoor de droger al aangeeft welk programma het beste is. Doordat hij in home connect zit krijg je een seintje als hij klaar is. En dat is maar goed want hij is zo stil dat ik hem niet hoor als ik beneden zit. En dan staat hij nog geen eens op het stille programma.
De wasmachine heeft zoveel programma's, echt heel fijn. Ik kan nu ook bijvoorbeeld de sneakers van mijn kinderen drogen, ideaal.
Zit er ook een nadeel aan de machine? Nou nee, ik heb er geen 1 kunnen vinden. Voor mij is hij een blijvertje.

S.Yak 25-12-2023

Warmtepompdroger met veel gemak

Geschreven voor: Bosch WQB246C9NL

Ik heb deze warmtepompdroger mogen testen.

Deze warmtepompdroger staat mooi en strak naast mijn Bosch wasmachine in mijn washok.
Ik heb bewust voor deze droger gekozen omdat het een grote(9 kilo) zeer energiezuinige wasdroger is.

Deze warmtepompdroger is makkelijk te bedienen met de Smart Dry systeem via de Home connect app, zo hoef ik niet steeds naar boven te sprinten om de droger aan en uit te zetten. Het geeft ook aan wanneer de waterreservoir en de pluisfilter vol zit.
Zeer handig.

Deze droger is zo stil dat ik beneden de droger helemaal niet hoor draaien. Ik zet het savonds laat ook aan omdat het zo stil is. Bij mijn oude droger kon dat niet door al dat herrie.

Deze droger heeft een grote trommel waar veel in past (9 kg)met LICHT.
Doordat ik regelmatig een grote was draai is dat heel handig voor mij,het hoeft niet meer in 2 keer.
Het droogt zelfs de grote was in korte tijd.

Dankzij de Iron assist programma kwam mijn satijnen avondjurk er gestreken uit. Overhemden en t-shirts ook.

De zelfreinigende condensor is zo handig, waardoor ik geen moeite hoef te doen om dat constant schoon te maken.

Enige minpunt is dat vingerafdrukken wel blijven zitten omdat het touchscreen is,maar met een doekje die ik erop heb gezet veeg ik het snel weg.

Kortom fijne droger die iedereen wel in huis wil hebben.

Pluspunten

• Grote trommel
  • Zelfreinigende condensor
  • Iron assist programma
  • Stille droger

Minpunten

• Vingerafdrukken touchscreen
  • Prijs