AEG T8DE86CS - Reviews

tile-Vulgewicht
8 kg vulgewicht
Droogsysteem
warmtepompdroger

De gemiddelde beoordeling is gebaseerd op de 88 reviews die zijn achtergelaten voor de AEG T8DE86CS op Kieskeurig.nl.

Sjaak Munster 20-11-2017

Slechte ervaringen met de wasdroger AEG T8DE86CS

Geschreven voor: AEG T8DE86CS

Voor de aankoop van de wasdroger AEG T8DE86CS diverse review' s doorgenomen. De energie besparing in combinatie met het redelijke droogresultaatsprak mij aan. Helaas heb ik spijt van deze aankoop. Het duurt enorm lang ( ongeveer 1.9 uur) eer een volle wastrommel droog is. Dit betekend een enorme slijtageslag van de was. De constructie van deze machine is niet juist. Ik heb ontdekt dat het een kwartier duurt eer de trommel aan de binnenzijde warm wordt. M.A. woorden de machine staat mimimaal een kwartier voor piet snot te draaien. Als je de machine op max = 253 eenheden =na 2 uur de was droog.
We hebben er ook een monteur bij gehad en deze gaf toe dat de lange droogtijd een klacht is van deze machine. Je kunt je afvragen of er werkelijk een besparing is als hij 2 uur staat te draaien?
Ik beveel deze machine helaas niet aan!

Pluspunten

• Makkelijke bediening
  • Er kan veel was in
  • Ziet er mooi uit

Minpunten

• Zeer lange droogtijd
  • veel slijtage van de was.

Marja 20-04-2017

Mooie machine

Geschreven voor: AEG T8DE86CS

Ik vind het een drama machine, was draait helemaal in elkaar. Beddengoed moet ik helemaal uit de knoop halen en binnenin nog nat.
Lintjes zijn helemaal in elkaar gedraaid en helemaal stuk getrokken.

Bram 09-09-2018

Fijne droger

Geschreven voor: AEG T8DE86CS

Makkelijk in de bediening, stil in het gebruik. Naar verwachting laag ik het energieverbruik tov een condensdroger

Pluspunten

• Weinig energie verbruik
  • Erg stil
  • Diverse programma’s voor allerlei stofsoorten
  • Ecostand

Minpunten

• Hoge aanschafwaarde
  • Zwaar

Rbnijbr 18-01-2021

Super fijne droger

Geschreven voor: AEG T8DE86CS

Niet verwacht dat deze droger zo goed zou bevallen. Als rasechte Miele gebruiker was dit wel een omschakeling voor ons gevoel, maar geen seconde spijt!! Naast een mooie bij de tijdse uitstraling is de droger geruisloos en ook nog eens energiezuinig. Ondanks de warmtepomp die voor laag energieverbruik zorgt is deze droger wel snel klaar. Veel merken zijn wel energiezuinig maar doen er dan ook ontzettend lang over. Met andere woorden: AEG is een goede keuze!!

Bercoop 28-11-2020

Super drogende droger!!

Geschreven voor: AEG T8DE86CS

Na 14 jaar deze nieuwe droger gekozen. Heerlijk stil, vergeleken bij de oude AEG. En prima in gebruik. Doet wat een droger hoort te doen. Ik vind m ook nog eens mooi. Ik zou bijna willen, dat ik ook zo'n zelfde wasmachine er naast had staan. Maar ik weet zeker, dat mijn AEG wasmachine het toch nog lang vol houdt!!!

Bern 27-11-2020

AEG - laat je zeker niet in de steek!

Geschreven voor: AEG T8DE86CS

Mooie droger met een enorm gebruikersgemak. Grote invoer, dus dekbed, geen probleem! Maakt weinig geluid en droogt sneller, en beter, als de droger die ik voorheen had. Maar ja, dat was dan ook geen AEG....

Marga 23-11-2020

Mooi design en gemakkelijke bediening

Geschreven voor: AEG T8DE86CS

Het is mooie machine om te zien. De bediening is zeer eenvoudig. In vergelijking met onze oude droger maakt hij weinig geluid en de droogtijd is veel korter.

Estut 15-11-2020

AEG, mooi en betrouwbaar

Geschreven voor: AEG T8DE86CS

In de korte tijd dat wij het apparaat hebben, functioneert het prima. Voorheen gebruikten wij een gasdroger en die droogde wel sneller. Maar tegenwoordig is drogen op elektriciteit beter en goedkoper. Het design is prachtig!

Kirsten 10-11-2020

Super droger

Geschreven voor: AEG T8DE86CS

Hele fijne droger welke alles goed droog maakt. Keuze uit verschillende programma’s welke duidelijk aan te passen zijn. Past zijn droogtijd aan aan de hoeveelheid was.

Louisa 01-11-2020

Heel erg tevreden

Geschreven voor: AEG T8DE86CS

Fijne droger. Was komt er goed droog uit. Veel stiller dan mijn vorige apparaat. Kind kan de was doen.

anthonydutch 02-03-2020

Fijne en vrij stille droger

Geschreven voor: AEG T8DE86CS

Deze droger heb ik nu ongeveer een maand met plezier in gebruik.

* Met de ronde knop is eenvoudig het gewenste programma te kiezen en met de touch-knoppen onder/ naast het goed afleesbare display kun je dan nog wat detail-instellingen doen (afhankelijk van het gekozen programma zijn sommige details wel of niet instelbaar).

* Handig vind ik dat je tussendoor het programma op pauze kunt zetten om bijvoorbeeld de deur te openen en er reeds vrijwel droge was uit te halen of toch nog iets toe te voegen indien gewenst.
(hierbij gaat de binnenverlichting aan, erg handig om goed te kunnen zien hoe de was erbij ligt)

* De droger maakt weinig geluid.
(je kunt bijvoorbeeld gemakkelijk een gesprek met elkaar voeren zonder dat de droger storend aanwezig is)

* Het stoffilter (dubbele filtering in 1 filter) is, na elke droogbeurt, eenvoudig leeg te halen.

* na het stoffilter gaat de vochtige lucht naar de Condensor, op de lamellen aan begin van deze condensor is na ~1 maand gebruik nog maar heel erg weinig stof zichtbaar... dus het stoffilter haald het meeste stof er goed uit.
Deze condensor lamellen zijn eenvoudig bereikbaar achter een klep onder de deur.
(persoonlijk zet ik deze klep open, na droogbeurt, om het restvocht daar te laten verdampen)

* ik heb de bijgeleverde condenswater-afvoerslang op mijn afvoer aangesloten zodat ik de condenswater bak niet hoef te legen.

* afhankelijk van de vochtigheid van de was en gekozen programma (meestal Mix-programma) is hij daar ongeveer 1 tot 1,5 uur mee bezig.
Daarbij heb ik dan de anti-kreuk knop actief gezet op 30min...dus als ik dan thuis kom van bijv mijn sport avond dan vouw ik meteen de was op en zitten er weinig kreukels in.
(soms is er nog een heel lichtvochtig kledingstuk of handdoek aanwezig... maar dit is géén probleem, zeker in combinatie met anti-kreuk)

* Als klein nadeel zou ik kunnen noemen dat er weleens een klein model sok in de linker hoek bij de deur blijft hangen (Links van het filter)...
die haal ik daar dan tussendoor wel eens weg... maar als ik dat niet doe is hij wel droog na afloop van het droogprogramma... dus eigenlijk is het géén probleem. :-)

* samenvattend ben ik er zeer tevreden mee en ik gebruik hem ongeveer 4x per week voor groot deel van de was (sportkleding, 2p beddengoed, handdoeken + Washandjes,...)

astrid 08-01-2020

Tevreden

Geschreven voor: AEG T8DE86CS

Blij met de superzuinige droger van AEG.
De extra mogelijkheden zijn een aanwinst gebleken. Droger doet voorzichtig met de was en de eco stand is fijn.

wessels88 01-01-2020

Super apparaat

Geschreven voor: AEG T8DE86CS

Praktische en gebruiksvriendelijke droger die werkelijk goed droogt.
Afwerking van ingang machine kan beter. Zitten enigszins scherpe randjes die slijtage aan het wasgoed bevorderen.

Harry 12-10-2019

Een geweldige ervaring !

Geschreven voor: AEG T8DE86CS

onze bestaande condensdroger was aan vervanging toe en wat doe je dan ?
je gaat op zoek naar een nieuwe en zuinige droger en dan kom je van zelf bij een warmtepomp-wasdroger van AEG uit !
normaal twee droogbeurten nodig maar nu alles in één keer (kurk)droog, m.a.w. een echte aanrader !!

Nelly 07-05-2019

Goed drogende, zuinige, geluidsarme wasdroger

Geschreven voor: AEG T8DE86CS

De wasdroger is prettig in gebruik. Display is duidelijk. De was droogt goed. Wasdroger is energie zuinig. Daarnaast is de wasdroger ook geluidsarm.

Nelly 07-05-2019

Goed drogende, zuinige, geluidsarme wasdroger

Geschreven voor: AEG T8DE86CS

Pluspunten

• Droogt goed
  • Geluidsarm
  • Makkelijk schoon te houden

MvR 16-04-2019

Eenvoudige bediening, was goed droog

Geschreven voor: AEG T8DE86CS

Dit is mijn voerde merk droger die ik inmiddels in gebruik heb gehad, maar met veruit het beate resultaat. De was is echt goed kastdroog. De bediening spreekt voor zich en ook het schoonmaken van de filters is prima te doen. Het lichtje in de trommel is een pluspunt

MvR 16-04-2019

Eenvoudige bediening, was goed droog

Geschreven voor: AEG T8DE86CS

Pluspunten

• Lichtje in de trommel
  • Bedieningsgemak van tiptoetsen en draaiknop
  • Was is echt goed droog
  • Filtes snel en gemakkelijk te reinigen

G-J van de Wardt 16-04-2019

Super fijne wasdroger.

Geschreven voor: AEG T8DE86CS

Super fijne wasdroger. Zeer prettig in gebruik. Droogt goed, is stil en zuinig in energie gebruik. Helemaal Top.

Rene 15-04-2019

wasdroger

Geschreven voor: AEG T8DE86CS

Perfecte wasdroger. energiezuinig en veilig. Wordt niet zo heet al de conventionele droger, waardoor de kans op brand veel kleiner is.