Siemens WT43W3G1NL - Reviews

tile-Energieklasse
A++ energieklasse
tile-Vulgewicht
8 kg vulgewicht

De gemiddelde beoordeling is gebaseerd op de 80 reviews die zijn achtergelaten op Kieskeurig.nl.

Verweij 11-01-2017

Prima droger

Wij waren een oude condensdroger gewend, met de verhuizing een nieuwe droger aangeschaft, omdat de droger in een afgesloten ruimte moest komen te staan en wij geen zin hadden in vochtproblemen, hebben we gekozen voor een warmtepompdroger, dat deze ook nog eens zuiniger is, is mooi meegenomen.
De ruimte waar de droger nu staat, word wel lekker warm, maar niet vochtig, pluspunt is dat de Siemens ook nog op de afvoer aangesloten kon worden en wij de waterbak dus niet meer hoeven te legen.
Ook het uitgebreide aantal programma's is een uitkomst, hier hadden we ons vooraf niet echt in verdiept, na levering kwamen we erachten dat we veel meer soorten kleding kunnen drogen dan we voorheen deden, met slecht weer en een kleintje in huis, toch wel prettig op dagen dat we niet buiten kunnen drogen.
Wij waren verbaasd hoe stil deze moderne apparaten zijn (we hebben ook een nieuwe Siemens wasmachine genomen), vergeleken met onze oude wasmachine en droger. Vooraf onderzoek naar deze apparaten had ons al geleerd dat de eco programma's nogal lang duren, voor ons geen enkel probleem, we zetten hem 's avonds tijdens daltarief aan op timer met de antikreuk functie erbij en kunnen de machine 's ochtends leeghalen. De was is goed droog en nog lekker warm :)

Enigste minpuntje is dat de droger niet op alle programma's op volledig gewicht gevuld mag worden, je koopt een grote 8 kg machine, maar er mag maar 3 kg in als je een mix programma draait :(

Pluspunten

• stil
  • goed droog
  • veel programma's
  • zelfreinigende condenser

Minpunten

• niet alle programma's op vol gewicht

Peter37 08-10-2018

Fijne warmtepompdroger

Een week in bezit ter vervanging van onze condensdroger. De bediening is simpel en intuïtief. In het begin even zoeken naar de juiste programma's maar met de handleiding en je eigen verstand kom je er snel uit. Hij droogt prima en produceert in vergelijking met onze oude condensdroger zeer weinig geluid. Een prima aankoop waar we nog lang plezier van zullen beleven!

Johan 01-10-2018

Miskoop?

Op basis van de reviews deze machine gekocht. Het is mijn eerste droger. Direct mijn handdoeken weer zacht gemaakt, dat is gelukt, maar vraag niet hoelang dat wel niet duurt en ik heb het niet in 1x alle handdoeken gedaan. Aanvangstijd is 1:40 u, dat wordt bij een belading van 4,5 kg (6 kg is max) verlengd tot 3:40 u (of dat nog steeds zuinig is?) Vandaag beddengoed gedaan, de dekbedovertrekken zijn droog, de slopen niet en ook de hoeslakens niet, dus die maar weer op zolder gehangen. Ook hier loopt de tijd aanzienlijk uit. Na het weekend maar es gaan klagen bij Mediamarkt en Siemens.

Minpunten

• duur van de programma's
  • niet droog

ThomR 11-04-2018

Eerder moeten kopen

Ik heb de droger nu ongeveer 6 maanden en ik heb nog geen enkel probleem gehad. Ik vind het ook fijn dat je de drooggraad apart kan bijsturen. Het enige wat ik mis is een lamp in de trommel, maar dat komt ook door gebrek aan licht waar de droger staat.

Zonder twijfel koop ik hem weer. Ik ben zeer tevreden

Auke 26-01-2018

Prima droger

De droger heeft snelle droog programma's.
De droger droogde 1 keer niet goed toen alle was in elkaar gefrommeld was door een hoeslaken. De sensor werkte toen niet goed?? Een tweede ronde laten draaien en de lakens waren kastdroog.
Vriendelijke besturing en lekker stil.

ria 25-01-2018

droger

warmtepompdroger van Siemens helemaal top. Energie zuinig en droogt uitmuntend. Staat op de wasmachine, en is nog mooi om te zien

CMulder 17-01-2018

Fijne machine

Wij hebben deze machine nu 2 weken in gebruik. Hij bevalt goed. Hij is stil en droogt meestal goed. Door de lagere temperatuur krimpt de was minder.
Ik droog op de droogste stand en dan vind ik de was bij extra kastdroog toch niet "kurkdroog" ik had het liever iets droger gehad. Maargoed, desalniettemin ben ik wel tevreden.

Mrtyn 14-01-2018

Goede prijs-kwaliteit

Werkt perfect, afvoerslang handig +selfcleaning ideaal! Duidelijke display, gebruiksvriendelijk en het 40 min programma snel en effectief.

Pluspunten

• Goede prijs-kwaliteit
  • Weinig geluid
  • Overzichtelijke makkelijke display

Minpunten

• Geen verlichting in trommel

Friedel 10-01-2018

Snel en goed droog

Deze mooie droger van Siemens nu twee weken in gebruik en hij bevalt prima. De kleren worden snel droog. De droger heeft bij kleinere hoeveelheden ook niet de voorgeprogrammeerde tijd nodig. Deze wordt middels sensoren ingekort als dit nodig is. Energie besparend dus!

Pluspunten

• Droogt goed
  • Past droogtijd actief aan

gerrit058 05-01-2018

Een goede warmtepompdroger

Dit product ziet er kwalitatief mooi en goed uit, daarom zijn wij voor dit product gegaan. Deze warmtepompdroger is in verhouding niet duur.

Abientot 04-01-2018

geweldig apparaat

Een prachtig apparaat qua design! Maakt bijna geen geluid en heeft geweldige functies. Kortom een sieraad in je huis!

Pluspunten

• geweldige uitstraling
  • maakt geen herrie

Carlo 26-12-2017

Amazing Washing machine and Dryer

I just tested the washing machine and dryer and they do a proper work. Everything clean and dry as manual. Just tested the speed drying program and in only 40 minutes everything was already dried. Amazing.

ronnie84 24-12-2017

Fijne machine

1,5 maand in gebruik, stil, zuinig, was bang dat er vochtige lucht uit de droger zou komen, (bij ons vorige type (ook een Siemens) ging de afvoer naar buiten), maar alles blijft prima droog. Ook de was is goed droog, vooral de Mix stand is handig. Top machine.

s.koene 22-12-2017

siemens drogerwt43w3g1nl

droger paar dagen terug geleverd mooi design.wat geweldig is super grote inhoud van de trommel zodat alles erin een keer inn kan.
Mooi dat als de droger draait je de was kan zien goed verlicht.
Handig is zeker de zelfcleaner,en de vele mogelijkheden vd programmas heb nog niet alles uit getest.
en geluid is prima

Rene 27-11-2017

Siemens Warmtepomp droger

Sinds kort in het bezit van de Siemens warmtepomp droger. Machine is stil en droogt perfect in kortere tijd als verwacht. Stelt zelf de droogtijd bij door de ingebouwde sensor. Makkelijk te bedienen en een goede vervanger voor onze oude condens droger. Uitgebreide programma's en is aan te sluiten op de afvoer zodat je niet steeds de bak hoeft te legen. Erg handig.

De Jong 26-11-2017

Goede eerste indruk

Gekocht via Coolblue snelle levering. Makkelijke bediening veel keuze in programma's.
We hadden hiervoor ook een Siemens en die hebben we ruim 19 jaar gehad dus we zijn benieuwd hoe lang deze het vol houd.
Eerste ervaringen goed, was lekker droog en zacht.

Pluspunten

• Makkelijk in bediening
  • redelijk stil
  • Grote trommel
  • Pluizen filter makkelijk schoon te maken

Minpunten

• nog niet gevonden

m.joeloemsing 24-11-2017

condens Drooger

Omdat ik meerder product van de zelfde merk hebt
Het werkt heel goed .niet te duur goeie prijs. ik koop altijd merk producten het bevalt mij prima

Pluspunten

• een 8 plus

warmtepomp 23-11-2017

warmtepomp

warmtepomp werkt prima mooie prijs wel lange droogtijd, geluid prima en alles w,goed apparaat werkt naar behoren

Pluspunten

• prima geluid
  • goed droogresultaat

Minpunten

• lange droogtijd maar staat bekend om warmtepomp

Fem 20-11-2017

Even wennen, komt vast goed

Gekocht als vervangen voor onze oude Bosch die na 12,5 jaar de geest gaf.
Grote voorkeur voor een nieuwe Bosch, deze was helaas niet beschikbaar in de gewenste uitvoering.
Omdat de verkoper aangaf dat de Siemens die wel beschikbaar was, identiek is aan de gezochte Bosch toch besloten voor deze machine te gaan. Qua drogen is het nog even wennen, omdat het instellen door de nieuwe droogtechniek veel nauwkeuriger luistert dan onze oude condensdroger. Ook de droogtijd is door dit nieuwe instellen soms wat langer in vergelijking met onze oude machine, maar alle vertrouwen dat dit goed komt als we de programma's goed onder de knie hebben.

Pluspunten

• Stille machine
  • Uitgebreide programma's

Sander 18-11-2017

Droogt goed en filter eenvoudig te reinigen

We hebben de droger nu een maand. De machine droogt goed. Het pluizenfilter moet elke keer even gereinigd worden, maar dit is erg eenvoudig.

Pluspunten

• droogt goed
  • pluizenfilter makkelijk te reinigen