Siemens WT43W3G1NL - Reviews

8 kg
Energiekosten per jaar
0 euro
Resttijd indicatie

Beoordeling op basis van 41 reviews geschreven op Kieskeurig.nl.

8,9

ida indri 29-04-2017 Product paar weken in bezit

gewoonweg geweldig

Ik ben zeer tevreden met mijn nieuwe droger van Siemens, het is een overzichtelijke en makkelijk te gebruiken machine met weinig lawaai. Ik heb ook een Siemens wasmaschine gekocht en samen is het een prachtig stel.
Een aanbeveling voor een ieder

Pluspunten

• makkelijke bediening
  • stil
  • mooi ruim
  • mooi design

Minpunten

• nog geen minpunt kunnen ontdekken

Gul 24-04-2017 Product paar weken in bezit

Ruime droogcapaciteit

Ik heb de droger nog niet zo lang maar hij bevalt mij goed. Hij doet wat het belooft!.
Voor een gezin van vier personen moest ik er 1 hebben die ik dagelijks kon gebruiken, wel heeft de droger meer dan drie uur nodig om zn werk te doen maar het is een behoorlijk zuinige droger dus dat heb ik er dan wel voor over.

Cody12 13-04-2017

Zeer makkelijk in gebruik

Goede droger, fijn dat de deur voorzien is van glas, zodat je kan zien wat er gebeurt. De droger is erg stil en dankzij de mogelijkheid om hem aan te sluiten op een afvoer, hoef je eigenlijk alleen maar het pluizenzeefje schoon te maken na gebruik. De droger heeft veel verschillende mogelijkheden en is overall zeer makkelijk in gebruik. Ook een zeer fijne toevoeging is een timer die aangeeft hoe lang het nog duurt en een geluidje voor als de droger klaar is.
Oorspronkelijk gepost op Siemens

S@M 12-04-2017

Wasdroger met grote deuropening

Droger met grote capaciteit, zuinig met energie, en de mogelijkheid om een bijgeleverd afvoerslangetje te monteren wat in de wasmachine afvoer past, hierdoor geen vol reservoir meer.

Coach13 20-03-2017

Geweldig warmtepompdroger

Hadden eerder een warmtepompdroger moeten aanschaffen. Stil apparaat en groot keuze in droogmogelijkheden
Oorspronkelijk gepost op Siemens

Verweij 11-01-2017 Product paar maanden in bezit

Prima droger

Wij waren een oude condensdroger gewend, met de verhuizing een nieuwe droger aangeschaft, omdat de droger in een afgesloten ruimte moest komen te staan en wij geen zin hadden in vochtproblemen, hebben we gekozen voor een warmtepompdroger, dat deze ook nog eens zuiniger is, is mooi meegenomen.
De ruimte waar de droger nu staat, word wel lekker warm, maar niet vochtig, pluspunt is dat de Siemens ook nog op de afvoer aangesloten kon worden en wij de waterbak dus niet meer hoeven te legen.
Ook het uitgebreide aantal programma's is een uitkomst, hier hadden we ons vooraf niet echt in verdiept, na levering kwamen we erachten dat we veel meer soorten kleding kunnen drogen dan we voorheen deden, met slecht weer en een kleintje in huis, toch wel prettig op dagen dat we niet buiten kunnen drogen.
Wij waren verbaasd hoe stil deze moderne apparaten zijn (we hebben ook een nieuwe Siemens wasmachine genomen), vergeleken met onze oude wasmachine en droger. Vooraf onderzoek naar deze apparaten had ons al geleerd dat de eco programma's nogal lang duren, voor ons geen enkel probleem, we zetten hem 's avonds tijdens daltarief aan op timer met de antikreuk functie erbij en kunnen de machine 's ochtends leeghalen. De was is goed droog en nog lekker warm :)

Enigste minpuntje is dat de droger niet op alle programma's op volledig gewicht gevuld mag worden, je koopt een grote 8 kg machine, maar er mag maar 3 kg in als je een mix programma draait :(

Pluspunten

• stil
  • goed droog
  • veel programma's
  • zelfreinigende condenser

Minpunten

• niet alle programma's op vol gewicht

duncan 31-12-2016 Product paar dagen in bezit

mooi scherm makkekijke bediening

Gisteren voor het eerst gebrukt gewassen en wat is 't ie lekker stil. Het scherm wijst zichzelf en is makkelijk afleesbaar. De was kwam snel er lekker droog uit.

Daniel 24-12-2016 Product paar weken in bezit

Goeie machine, doet zijn werkt goed

Het is een mooie droger. Makkelijk te bedienen. Ruime trommel en grootte deur om alles er makkelijk in te doen.

Pluspunten

• ruime trommel
  • grootte deur

Rian011 23-12-2016 Product paar maanden in bezit

Geluidloze, grote en fijne wasdroger

De wasdroger is erg fijn in gebruik. Het touchscreen scherm is erg fijn in gebruik. Er zijn veel uitgebreide programma's (waarbij wij er maar enkele van gebruiken). Het is een erg grote trommel en hij maakt weinig geluid. Heel blij met deze aankoop. Bij het kastdroog programma is de was soms te vochtig. Kastdroog extra is wel erg fijn, duurt dan alleen 3,5 uur voor het drogen, dat is wel lang.

Pluspunten

• Fijn in gebruik
  • Combi in aansluiting
  • Grote trommel
  • Weinig geluid

Minpunten

• Lang voordat het echt kastdroog is

B. 23-12-2016 Product paar dagen in bezit

Siemens WT43W3G1NL

Stille warmtepompdroger met veel programma's mogelijkheden en makkelijk te bedienen. Grote deur en prima droogresultaat.

Paul 21-12-2016 Product paar dagen in bezit

Prima wasmachine, makkelijk te bedienen

Doet precies wat hij moet doen en is stil. Diverse programma's voor wat je nodig hebt. Ziet er ook nog mooi uit.

Pluspunten

• Kwaliteit

Johannes 21-12-2016 Product paar maanden in bezit

Over all een goede warmtepompdroger

Fijne droger met een hoop verschillende programma's. Bij het Mix programma is de was niet 100 procent droog, maar dat is op zich vrij logisch. Handoekenprogramma is weer perfect droog. Geluidsniveau van de droger valt me erg mee.

Pluspunten

• Veel verschillende programma's
  • Apparaat ziet er mooi uit
  • Goede prijs kwaliteitsverhouding
  • Redelijk stil apparaat

Minpunten

• Niet helemaal droog bij mix programma

gjalt 21-12-2016 Product paar maanden in bezit

Prima droogresultaten.

Prima apparaat tot nu toe. (ongeveer 4 maanden in gebruik) Gebruiksgeluid valt me erg mee, gezien sommige opmerkingen in de reviews.
Vergeleken met onze vorige droger, zijn we over de resultaten van deze Siemens duidelijk veel beter te spreken. Hij doet zijn naam wasDROGER eer aan.

Pluspunten

• droogt goed
  • anti-kreuk programma
  • laag energieverbruik

Marcella 21-12-2016 Product paar weken in bezit

Geweldige Droger met een grote capaciteit

Geweldige droger met een grote capaciteit van 8 Kg. zeer makkelijk is de grote deur, waardoor je snel je was kan in en uit laden, ook de verschillende programma's zijn geweldig, als je even snel wil drogen behoort dit ook tot de mogelijkheden, de was is heerlijk fris en snel droog en dat allemaal met een zeer laag verbruik., ook erg handig is de directe afvoer van het water en de zelf reinigende functie van de droger, wassen en drogen wordt weer leuk met deze prachtige Siemens.

Pluspunten

• laadvermogen 8 KG
  • Droogtijden
  • Grote deur
  • Energieverbruik
  • veel funtie's

nadine 21-12-2016 Product paar maanden in bezit

Gebruiksvriendelijk apparaat

Ik was op zoek naar een droger en toevallig werd deze warmtepomp aangeboden op IBood, voor een aantrekkelijke prijs. Via de Siemens retouractie kreeg ik nog eens 75 EUR extra korting. Ik ben zeer tevreden over de droger. De was wordt goed gedroogd en is haast niet gekreukt. Het apparaat is handig in gebruik.

JOKA 21-12-2016 Product paar weken in bezit

Helemaal tevreden met deze Siemes warmtepomp droger.

Na een positieve ervaring met onze nieuwe Siemens wasmachine hebben we bewust gekozen voor deze energiezuinige Siemens warmtepomp droger. Geen grote afvoerslang meer naar buiten, maar de keuze uit een vocht-opvangbak aan de bovenzijde. Deze is te legen zonder te hoeven bukken of eventueel automatisch te legen via een dun slangetje aan de achterzijde naar de afvoer van de wasmachine. De droger is stil en zuinig in stroomverbruik. Hij droogt snel doordat de vochtgraad continue wordt gemeten en kan een behoorlijke hoeveelheid was aan. Hij beschikt over een grote keuze aan droogprogramma’s en een overzichtelijke display. Erg tevreden en zeker aan te bevelen.

Pluspunten

• Zuinig
  • Snel droog
  • Afvoerslang

Martine 20-12-2016 Product paar weken in bezit

wasdroger Siemens top aankoop

mijn gekochte Siemens wasdroger WT43W3G1NL werkt super. Hij droogt heel stil en er heel veeel verschillende programma's op. Bediening is heel gebruiksvriendelijk. Condensopvangbak zit bovenin de droger, waardoor je niet hoef te bukken bij het legen van de opvangbak.

Pluspunten

• makkelijke bediening
  • erg stil
  • condensopvang op 1 meter

Minpunten

• nog niet ontdekt

Pieter 19-12-2016 Product paar maanden in bezit

Goede droger met enorme capaciteit

- Handige programma's
- Eenvoudige installatie
- zelfreinigend
- Grote capaciteit
- Sensor wanneer was droog is
- energie zuinig

Pluspunten

• energie zuinig
  • Sensor wanneer was droog is
  • zelfreinigend
  • Handige programma's

Marvin 18-12-2016 Product paar maanden in bezit

Betrouwbaar, snel, goed: droger doet wat hij moet doen.

Grote wasjes, kleine wasjes. Deze droger van Siemens doet zijn werk goed.
Hij is betrouwbaar, snel en gemakkelijk in gebruik.
Prijs/kwaliteit verhouding is zeer correct.

Pluspunten

• Gemakkelijk te bedienen
  • Betrouwbaar
  • Goede prijs/kwaliteit verhouding

Minpunten

• Nog niet ontdekt

Dion 15-12-2016 Product paar weken in bezit

Doet wat hij moet doen, droogtijd wordt continu aangepast

Een aantal weken in gebruik. De wasdroger is een bewuste keuze vanwege de warmtepomp. Hiervoor 8 jaar een Siemens wasdroger met externe slang gehad. Helaas was de deur kapot waardoor storingen optraden. Ook bewust de keuze gemaakt voor een energiezuinige wasdroger. Qua lawaai maakt het weinig uit. Voordeel is dat bij deze nieuwe wasdroger de waterafvoer op de wasmachine kan worden aangesloten. Het is een dun slangetje, dat eigenlijk niet goed in de afvoer past, maar blijkbaar is het toch genoeg om geen lekkage te krijgen.

Voordeel is dat het handdoekprogramma (let op maximaal 6 kilo volgens boekje) vrij snel droogt, ongeveer 1 uur en 15 minuten.

Een katoenprogramma kastdroog duurt in eerste instantie ruim 3 uur, maar dat wordt snel teruggebracht tot zo'n 1 uur en 30 minuten. Dit komt door het continu meten van de vochtgraad.

In vergelijking met de wasdroger met slang produceert deze wasdroger veel meer warmte. Let daarop waar je de wasdroger plaats, bij ons staat standaard een raam open en is dit daardoor niet erg.

Wij hebben de droger ingesteld op 'twee zonnetjes', omdat we in eerste instantie de was iets te vochtig vonden. Het is mogelijk om zelfs drie zonnetjes in te stellen of helemaal geen. Daarnaast stel je handmatig het toerental van de wasmachine en bijvoorbeeld signaaltonen eenmalig in. Gebruik de stappen uit de handleiding.

Duurzaamheid nog geen oordeel.

Pluspunten

• Droogresultaat prima
  • Handdoekprogramma relatief kort

Minpunten

• Geeft meer warmte af dan wasdroger met slangafvoer