Siemens WT43W3G1NL - Reviews

resttijd indicatie

8,9

Verweij 11-01-2017 Product paar maanden in bezit

Prima droger

Wij waren een oude condensdroger gewend, met de verhuizing een nieuwe droger aangeschaft, omdat de droger in een afgesloten ruimte moest komen te staan en wij geen zin hadden in vochtproblemen, hebben we gekozen voor een warmtepompdroger, dat deze ook nog eens zuiniger is, is mooi meegenomen.
De ruimte waar de droger nu staat, word wel lekker warm, maar niet vochtig, pluspunt is dat de Siemens ook nog op de afvoer aangesloten kon worden en wij de waterbak dus niet meer hoeven te legen.
Ook het uitgebreide aantal programma's is een uitkomst, hier hadden we ons vooraf niet echt in verdiept, na levering kwamen we erachten dat we veel meer soorten kleding kunnen drogen dan we voorheen deden, met slecht weer en een kleintje in huis, toch wel prettig op dagen dat we niet buiten kunnen drogen.
Wij waren verbaasd hoe stil deze moderne apparaten zijn (we hebben ook een nieuwe Siemens wasmachine genomen), vergeleken met onze oude wasmachine en droger. Vooraf onderzoek naar deze apparaten had ons al geleerd dat de eco programma's nogal lang duren, voor ons geen enkel probleem, we zetten hem 's avonds tijdens daltarief aan op timer met de antikreuk functie erbij en kunnen de machine 's ochtends leeghalen. De was is goed droog en nog lekker warm :)

Enigste minpuntje is dat de droger niet op alle programma's op volledig gewicht gevuld mag worden, je koopt een grote 8 kg machine, maar er mag maar 3 kg in als je een mix programma draait :(

Pluspunten

• stil
  • goed droog
  • veel programma's
  • zelfreinigende condenser

Minpunten

• niet alle programma's op vol gewicht

duncan 31-12-2016 Product paar dagen in bezit

mooi scherm makkekijke bediening

Gisteren voor het eerst gebrukt gewassen en wat is 't ie lekker stil. Het scherm wijst zichzelf en is makkelijk afleesbaar. De was kwam snel er lekker droog uit.

Daniel 24-12-2016 Product paar weken in bezit

Goeie machine, doet zijn werkt goed

Het is een mooie droger. Makkelijk te bedienen. Ruime trommel en grootte deur om alles er makkelijk in te doen.

Pluspunten

• ruime trommel
  • grootte deur

Rian011 23-12-2016 Product paar maanden in bezit

Geluidloze, grote en fijne wasdroger

De wasdroger is erg fijn in gebruik. Het touchscreen scherm is erg fijn in gebruik. Er zijn veel uitgebreide programma's (waarbij wij er maar enkele van gebruiken). Het is een erg grote trommel en hij maakt weinig geluid. Heel blij met deze aankoop. Bij het kastdroog programma is de was soms te vochtig. Kastdroog extra is wel erg fijn, duurt dan alleen 3,5 uur voor het drogen, dat is wel lang.

Pluspunten

• Fijn in gebruik
  • Combi in aansluiting
  • Grote trommel
  • Weinig geluid

Minpunten

• Lang voordat het echt kastdroog is

B. 23-12-2016 Product paar dagen in bezit

Siemens WT43W3G1NL

Stille warmtepompdroger met veel programma's mogelijkheden en makkelijk te bedienen. Grote deur en prima droogresultaat.

Paul 21-12-2016 Product paar dagen in bezit

Prima wasmachine, makkelijk te bedienen

Doet precies wat hij moet doen en is stil. Diverse programma's voor wat je nodig hebt. Ziet er ook nog mooi uit.

Pluspunten

• Kwaliteit

Johannes 21-12-2016 Product paar maanden in bezit

Over all een goede warmtepompdroger

Fijne droger met een hoop verschillende programma's. Bij het Mix programma is de was niet 100 procent droog, maar dat is op zich vrij logisch. Handoekenprogramma is weer perfect droog. Geluidsniveau van de droger valt me erg mee.

Pluspunten

• Veel verschillende programma's
  • Apparaat ziet er mooi uit
  • Goede prijs kwaliteitsverhouding
  • Redelijk stil apparaat

Minpunten

• Niet helemaal droog bij mix programma

gjalt 21-12-2016 Product paar maanden in bezit

Prima droogresultaten.

Prima apparaat tot nu toe. (ongeveer 4 maanden in gebruik) Gebruiksgeluid valt me erg mee, gezien sommige opmerkingen in de reviews.
Vergeleken met onze vorige droger, zijn we over de resultaten van deze Siemens duidelijk veel beter te spreken. Hij doet zijn naam wasDROGER eer aan.

Pluspunten

• droogt goed
  • anti-kreuk programma
  • laag energieverbruik

Marcella 21-12-2016 Product paar weken in bezit

Geweldige Droger met een grote capaciteit

Geweldige droger met een grote capaciteit van 8 Kg. zeer makkelijk is de grote deur, waardoor je snel je was kan in en uit laden, ook de verschillende programma's zijn geweldig, als je even snel wil drogen behoort dit ook tot de mogelijkheden, de was is heerlijk fris en snel droog en dat allemaal met een zeer laag verbruik., ook erg handig is de directe afvoer van het water en de zelf reinigende functie van de droger, wassen en drogen wordt weer leuk met deze prachtige Siemens.

Pluspunten

• laadvermogen 8 KG
  • Droogtijden
  • Grote deur
  • Energieverbruik
  • veel funtie's

nadine 21-12-2016 Product paar maanden in bezit

Gebruiksvriendelijk apparaat

Ik was op zoek naar een droger en toevallig werd deze warmtepomp aangeboden op IBood, voor een aantrekkelijke prijs. Via de Siemens retouractie kreeg ik nog eens 75 EUR extra korting. Ik ben zeer tevreden over de droger. De was wordt goed gedroogd en is haast niet gekreukt. Het apparaat is handig in gebruik.

JOKA 21-12-2016 Product paar weken in bezit

Helemaal tevreden met deze Siemes warmtepomp droger.

Na een positieve ervaring met onze nieuwe Siemens wasmachine hebben we bewust gekozen voor deze energiezuinige Siemens warmtepomp droger. Geen grote afvoerslang meer naar buiten, maar de keuze uit een vocht-opvangbak aan de bovenzijde. Deze is te legen zonder te hoeven bukken of eventueel automatisch te legen via een dun slangetje aan de achterzijde naar de afvoer van de wasmachine. De droger is stil en zuinig in stroomverbruik. Hij droogt snel doordat de vochtgraad continue wordt gemeten en kan een behoorlijke hoeveelheid was aan. Hij beschikt over een grote keuze aan droogprogramma’s en een overzichtelijke display. Erg tevreden en zeker aan te bevelen.

Pluspunten

• Zuinig
  • Snel droog
  • Afvoerslang

Martine 20-12-2016 Product paar weken in bezit

wasdroger Siemens top aankoop

mijn gekochte Siemens wasdroger WT43W3G1NL werkt super. Hij droogt heel stil en er heel veeel verschillende programma's op. Bediening is heel gebruiksvriendelijk. Condensopvangbak zit bovenin de droger, waardoor je niet hoef te bukken bij het legen van de opvangbak.

Pluspunten

• makkelijke bediening
  • erg stil
  • condensopvang op 1 meter

Minpunten

• nog niet ontdekt

Pieter 19-12-2016 Product paar maanden in bezit

Goede droger met enorme capaciteit

- Handige programma's
- Eenvoudige installatie
- zelfreinigend
- Grote capaciteit
- Sensor wanneer was droog is
- energie zuinig

Pluspunten

• energie zuinig
  • Sensor wanneer was droog is
  • zelfreinigend
  • Handige programma's

Marvin 18-12-2016 Product paar maanden in bezit

Betrouwbaar, snel, goed: droger doet wat hij moet doen.

Grote wasjes, kleine wasjes. Deze droger van Siemens doet zijn werk goed.
Hij is betrouwbaar, snel en gemakkelijk in gebruik.
Prijs/kwaliteit verhouding is zeer correct.

Pluspunten

• Gemakkelijk te bedienen
  • Betrouwbaar
  • Goede prijs/kwaliteit verhouding

Minpunten

• Nog niet ontdekt

Dion 15-12-2016 Product paar weken in bezit

Doet wat hij moet doen, droogtijd wordt continu aangepast

Een aantal weken in gebruik. De wasdroger is een bewuste keuze vanwege de warmtepomp. Hiervoor 8 jaar een Siemens wasdroger met externe slang gehad. Helaas was de deur kapot waardoor storingen optraden. Ook bewust de keuze gemaakt voor een energiezuinige wasdroger. Qua lawaai maakt het weinig uit. Voordeel is dat bij deze nieuwe wasdroger de waterafvoer op de wasmachine kan worden aangesloten. Het is een dun slangetje, dat eigenlijk niet goed in de afvoer past, maar blijkbaar is het toch genoeg om geen lekkage te krijgen.

Voordeel is dat het handdoekprogramma (let op maximaal 6 kilo volgens boekje) vrij snel droogt, ongeveer 1 uur en 15 minuten.

Een katoenprogramma kastdroog duurt in eerste instantie ruim 3 uur, maar dat wordt snel teruggebracht tot zo'n 1 uur en 30 minuten. Dit komt door het continu meten van de vochtgraad.

In vergelijking met de wasdroger met slang produceert deze wasdroger veel meer warmte. Let daarop waar je de wasdroger plaats, bij ons staat standaard een raam open en is dit daardoor niet erg.

Wij hebben de droger ingesteld op 'twee zonnetjes', omdat we in eerste instantie de was iets te vochtig vonden. Het is mogelijk om zelfs drie zonnetjes in te stellen of helemaal geen. Daarnaast stel je handmatig het toerental van de wasmachine en bijvoorbeeld signaaltonen eenmalig in. Gebruik de stappen uit de handleiding.

Duurzaamheid nog geen oordeel.

Pluspunten

• Droogresultaat prima
  • Handdoekprogramma relatief kort

Minpunten

• Geeft meer warmte af dan wasdroger met slangafvoer

MarkBM 13-12-2016 Product paar weken in bezit

Degelijke wasdroger

Droger enkele weken in gebruik en bevalt tot nog toe prima. Droogt de was prima terwijl de ruimte waar de droger staat niet meer belachelijk warm wordt. Beter voor de energierekening en voor de koelkast die ernaast staat.

Verder merk ik weinig verschil ten opzichte van mijn oude Bosch condensdroger. Het doet gewoon wat het moet doen. De droogtijd is in theorie wel wat langer, al vind ik dit in praktijk wel meevallen. De automaat past de tijd ook automatisch aan als de was eerder droog is dan de vooraf ingeschatte tijd.

Over de duurzaamheid van de automaat kan ik nog niet echt iets melden, maar verwacht dat dit met een Siemens wel goed moet zitten.

Pluspunten

• Droogresultaat
  • Uitgebreide programma keuze
  • Uitgesteld starten

Minpunten

• Stof komt soms iets uit de stoffilter

HG 12-12-2016 Product paar dagen in bezit

Grote voorlader

Droger is lekker stil en rustig. Bedieningsgemak eenvoudig en goed.
Ideaal is de condensafvoer aansluiting op sifon

Robert 04-12-2016 Product paar weken in bezit

Stil, grote vulopening, zeer weinig warmte ontwikkeling

Mooi apparaat, eerst dachten we dat de deur niet goed zou draaien, helaas was deze niet om te zetten. Uiteindelijk ook niet nodig, de deur opent zo ver dat het niet uitmaakt aan welke kant hij scharniert.

Hij is mooi stil en snel, handige stoffilters, makkelijk schoon te maken.
Enige minpunt is de zeer licht gebogen voorzijde waardoor hij niet heel mooi staat bovenop onze wasmachine. Verder mooi ding, zeker een aanrader!

• Weinig warmte uitstraling
  • Grote vulopening
  • Handige deurconstructie
  • Mooi display

Minpunten

• Lichte ronding aan de voorkant

A. 04-12-2016 Product paar dagen in bezit

stille wasdroger

Was wordt snel droog. Er is voldoende keuze wat programma betreft. Is een stuk stiller dan onze vorige droger. Wat een plezier.

De Zwart 26-11-2016 Product paar maanden in bezit

Wasdroger WT43W3G1NL

Zoals gewend van siemens, degelijke droger.
Grote vulopening
standaard een slang erbij om aan de afvoer te maken.

Pluspunten

• Grote Deur Opening
  • Slang voor afvoer
  • Zelfreinigende Condensor

Minpunten

• Te hoge licht opbrengst display