Siemens WT4H8Y76NL

De gemiddelde beoordeling is gebaseerd op 27 goedgekeurde reviews die zijn achtergelaten voor de Siemens WT4H8Y76NL op Kieskeurig.nl. Deze beoordeling wordt berekend door de som van de reviewscores te delen door het aantal reviews.

8,6

knobben 25-08-2020

slecht ,nooit meer

Geschreven voor: Siemens WT4H8Y76NL

Droger is nu 3,5 jr oud. na 2 jr en 2 mnd achterlager kapot.geen garantie meer na 2 jaar. Vanaf begin slecht droogresultaat, ondanks diverse aanpassingen in menu. Nu is het onderdeel waar de vloeistof voor de warmtepomp in zit kapot. Het apparaat heeft 1000 euro gekost. werd 2x per week gebruikt. Mij is nu door diverse monteurs geadviseerd om een andere droger te kopen,want dit is een hele dure reparatie.

fabstar81 18-03-2019

Superstille, -zuinige droger!

Geschreven voor: Siemens WT4H8Y76NL

Deze droger is sinds 3 weken in bezit en draait in een gezin met 2 kinderen ongeveer 2/3 van alle dagen van het jaar. Onze vorige droger was een Whirlpool van ruim 8 jaar oud. Hoewel die het nog prima deed verbruikte die ongeveer 2,2-2,5 kWh per droogbeurt. Deze Siemens 0,96 kWh. De nieuwe droger is ruim 2,5 keer zuiniger (gemeten en berekend)! Daarnaast ongelofelijk stil. Dit had ik niet van te voren bedacht.

Uiteraard is een zuinige A++ Siemens droger iets duurder dan een goedkopere warmtepompdroger. Maar als hij 2,5 keer zuiniger is dan je huidige droger heb je die meerprijs in korter dan 4 jaar terugverdiend (berekend!).

Home Connect functionaliteit pas écht leuk met de IFTTT integratie en gekoppeld met je Domoticz (huisautomatisering) installatie. Wat dacht je van een visueel signaal met lampen als de droger klaar is, je rolgordijn op en neer als hij aangaat, een appje met berichttekst en/of foto's van je camera, of muziek spelen als je condensorbakje geleegd moet worden. De mogelijkheden zijn eindeloos!

De programma's zijn ook snel. 45-60 minuten voor een volle was en droog is ie.

Klein nadeel is de best wel ingewikkelde methode om de deur van richting te wisselen. Trek daar maar klein uurtje voor uit.

Pluspunten

• Superstil
  • HomeConnect
  • Zuinig (<1kWh per wasbeurt)
  • Snel
  • Mooi

Minpunten

• Best veel handelingen om deur om te wisselen

ineke 20-07-2017

Fijn machine. Veel programma's en fijne dosering

Geschreven voor: Siemens WT4H8Y76NL

Het is een mooi apparaat. Qua uitstraling erg mooi en erg fijn de grote trommel. Het wasresultaat is goed en erg handig met idos systeem.

Liesbeth van der Kruijs 30-06-2017

Optimaal drogen voor grote hoeveelheden.

Geschreven voor: Siemens WT4H8Y76NL

Sinds april maken we gebruik van de Siemens WT4H8Y76NL. Een droger die precies past bij ons gezinnetje. We zijn immers dagelijks sportief bezig en werkzaam in de buitenlucht. Dit betekent dat we dagelijks naast werkkleding ook sportkleding en bergen handdoeken moeten wassen en vervolgens drogen. Grote hoeveelheden zijn voor deze milieuvriendelijke droger geen probleem, de programma's kunnen onze stevige maar ook delicate stoffen prima aan en mede door de kreukvrije programma's houden we tijd over om te genieten van onze sporten in de buitenlucht.

Pluspunten

• grote inhoud
  • outdoorprogramma
  • signaal indien klaar
  • speciaal rekje voor schoenen
  • zeer uitgebreid programma (geluidsarm)

Ummels 25-06-2017

Beste mix van mogelijkheden, prestatie en prijs

Geschreven voor: Siemens WT4H8Y76NL

Recent een Miele wasmachine gekocht. Zocht een bij passende droger maar was niet onder de indruk van de Miele recenties en testen. Naar nodige zoekwerk en vergelijk testen consumentenbond bij deze Siemens droger uitgekomen. Uitstekende combinatie van mogelijkheden, prestatie en toch een stuk goedkoper dan de Miele. Staat boven op de wasmachine gestapeld en past er uitstekend bij. Dacht even dat ik draairichting van deur zou moeten veranderen, wat bij deze machine ook kan, maar bleek niet nodig want deur slaat helemaal, dus 180 graden open. Als extra krijg je op je telefoon via een app een melding als de droger klaar is, oh ja, zonder lezen handleiding direct begrijpelijk te bedienen en je kan temperatuur in stapjes instellen, ideaal. Met de warmtepomp ook energiezuinig, iets minder dan de Miele maar wel grote voordeel dat droogtijd ook beperkter is, uiteindelijk wil je niet eindeloos wachten, en een zelf reinigende condensor!

Pluspunten

• energiezuinig
  • zelf reinigende condensor
  • redelijk droogtijd
  • draairichting deur te wijzigen
  • via mobiele telefoon bericht wanneer klaar

Minpunten

• energie zuinig maar A++ ipv A+++

S. Wennekes 08-06-2017

Fantastische droger, makkelijk te bedienen.

Geschreven voor: Siemens WT4H8Y76NL

Fantastische droger, makkelijk te bedienen en up-to-date in het WiFi tijdperk. Mooi design en makkelijk in het gebruik. veel programma mogelijkheden.

MJ 09-01-2017

Siemens wasdroger

Geschreven voor: Siemens WT4H8Y76NL

Mooie, stille en goede wasdroger. Voldoet helemaal aan onze wensen.
Leuk is dat via Home Connect (WiFi) de droogprocedure is te volgen en de droger als deze klaar is uit te zetten

Pluspunten

• Stil (gemeten ± 70dB)
  • Droogt goed

Tinus de Kreij 17-12-2016

Zeer grote trommel en geluidsarm. Eenvoudige bediening.

Geschreven voor: Siemens WT4H8Y76NL

Wij hebben voor deze wasdroger gekozen voor o.a. het lage energieverbruik en als groot voordeel t.o.v. Miele de zelfreinigende condensor en als bijkomend voordeel de trommelinhoud van 9 kg. Tevens hebben wij jarenlang positieve ervaringen met Siemens apparatuur, hetgeen ook bijdraagt aan de keuze.

Pluspunten

• Zelfreinigende Condensor
  • Laag energieverbruik

laan 15-12-2016

Mooi grote deur overzichtelijk gebruiksvriendelijk

Geschreven voor: Siemens WT4H8Y76NL

Mooie gebruiksvriendelijk droger die weinig geluid maakt en overzichtelijk is .
Was word goed droog .aparte handdoeken stand, overhemden ,zit een schoenen rek in .je kan er ook wol producten in drogen.

Martin 02-12-2016

Warmtepomp droger

Geschreven voor: Siemens WT4H8Y76NL

Apparaat voldoet absoluut niet aan verwachting, het kreukherstellend programma voldoet totaal niet.
Resultaat is dat we onze oude Miele condensdroger erbij houden om dit programma te kunnen draaien.
Een teleurstelling.

Arnoud79 13-11-2016

Stille warmtepompdroger met top resultaat

Geschreven voor: Siemens WT4H8Y76NL

Wij hebben deze wasdroger nu enkele weken in het bezit en zijn aangenaam verrast door zijn gebruiksgemak en goede resultaten. Dit komt met name door zijn display en eenvoudige menu's. Ook voor de delicate was is deze droger een uitkomst. Fijne bijkomstigheid is dat hij erg stil is en een zelfreinigende condensor heeft.

Pluspunten

• Stil
  • Droog Resultaat
  • zelfreinigende condensor
  • Gebruiksgemak

Geert 12-11-2016

Connectie met mijn droger

Geschreven voor: Siemens WT4H8Y76NL

Een droger aanzetten of aanlaten als je niet thuis bent is niet prettig en wordt over het algemeen afgeraden. Maar met home-connect bepaal ik zelf wanneer mijn droger start of stopt waar ik ook ben via de app op mijn smartphone. Ik krijg een waarschuwing als het wasgoed klaar is. Ten opzichten van onze vorige droger is de was echt superdroog en zacht. De machine is stil en zuinig.

Pluspunten

• Connectie met een app
  • Zuinig A++
  • Prachtige vormgeving
  • Stil
  • Grote capaciteit max 9 kg

Jan 09-11-2016

Super & zuinig droger

Geschreven voor: Siemens WT4H8Y76NL

Deze warmte pomp droger is zeer zuinig en stil.
Geeft praktisch geen warmte af.
De bediening is zeer eenvoudig.
Kortom: super!

Pluspunten

• stil
  • zuinig

Tielke 31-10-2016

Hypermodern, mooie looks en innovatief droogsysteem

Geschreven voor: Siemens WT4H8Y76NL

De was wordt heel luchtig droog en voelt anders aan dan we gewend waren met onze oude droger.
We hebben hem tezamen met de wasmachine van Siemens gekocht en samen ziet het er ook nog een super netjes uit in dezelfde stijl.
Met veel opties en op afstand bedienen en zien hoe lang hij nog bezig is is ideaal. Ook mooi is dat hij goed verlicht is als je de deur opent, wat vooral 's avonds erg handig is.

Pluspunten

• Veel opties
  • Droogt fijn

Minpunten

• Instellen Wifi

NCJ87 31-10-2016

Mooie stille wasdroger

Geschreven voor: Siemens WT4H8Y76NL

Ter vervanging van de defecte Bauknecht wasdroger hebben we nu gekozen voor een degelijk merk en daar zijn we erg blij mee. De wasdroger heeft een degelijke bouwkwaliteit, stevige constructie en ziet er prima uit. De poten kunnen makkelijk gesteld worden voor een goede stabiliteit. Het scherm werkt prettig en is overzichtelijk. Het pluizenfilter kan makkelijk geopend worden. Handleiding is overzichtelijk en daarmee is het zeer eenvoudig om de droger aan de bestaande afvoer aan te sluiten.
De app is uitgebreider dan gedacht en het is handig om een notificatie te krijgen als de droger klaar is. Goed bedacht om een voorstel van een droogprogramma vanuit de app te ontvangen wanneer er 'bijzonder' wasgoed gedroogd moet worden. Daarnaast kunnen we de app ook gebruiken voor onze Bosch oven die assisteert bij het kiezen van de juiste instellingen voor bepaalde gerechten.
Al met al erg tevreden over de aankoop!

Pluspunten

• Bouwkwaliteit
  • Logische bediening
  • App

A. Cleanfield 24-10-2016

Prachtige Duitse degelijkheid

Geschreven voor: Siemens WT4H8Y76NL

i.v.m. de komst van onze tweede kleine hebben we besloten onze 12 jaar oude condensdroger de deur uit te doen. Al snel besloten een warmtepompdroger aan te schaffen van een gerenommeerd Duits merk, omdat onze wasmachine ook naar tevredenheid draait. De aanschaf kwam in stroomversnelling, omdat zowel de Expert als Siemens beide een kortingsactie hadden lopen, zodoende ging er ruim € 300,- van de verkoopprijs af (daar kunnen we een hoop luiers van kopen).

Machine ziet er prachtig uit, heeft vele functies die ik nog uit moet zoeken, inmiddels wel de Home Connect app gebruikt om WiFi verbinding te krijgen met de droger. Dit werkt prima en tot nu toe zeer stabiel. Verder maakt de droger denk ik net zoveel geluid als de oude en dat is voor ons prima acceptabel. Uit ervaring met overige apparatuur uit o.a. de keuken heb ik vertrouwen in de kwaliteit en levensduur van het apparaat. En dan last but not least.... het droogresultaat is zeer goed!

Pluspunten

• Droogresultaat
  • Duitse degelijkheid
  • Geluids niveau
  • Veel functies/programma's

Minpunten

• geen

Erik 25-05-2016

Siemens WT4H8Y76NL Wasdroger

Geschreven voor: Siemens WT4H8Y76NL

Vandaag ontvangen en ondertussen twee maal mee gedroogd. Apparaat is lekker stil (zeker in verhouding tot onze vorige Bauknecht) en droogt goed. Over Duurzaamheid kan ik weinig zeggen. Wel voelt de AAN/UIT en SELECTIE knop een beetje "goedkoop" aan. Maar misschien zegt dat niets. Bij de aankoop via B&K kregen we 5jr garantie. Als de knop het 5jr uit houdt dan doet hij dat ook langer. Leuke "gadget" is dat je via een APP op je mobiel het verloop van het droogprogramma kunt volgen, maar ook het proces kan starten/pauzeren of stoppen.
Samengevat: mooi en vooralsnog super apparaat.

Corporaal 13-05-2016

Fantastische droger

Geschreven voor: Siemens WT4H8Y76NL

Dit is echt een fantastische droger met veel mogelijkheden. Daarnaast kun je m.b.v je smartphone precies zien whoever de droger is en wanneer deze klaar is. Als je droger op zolder staat hoef je niet steeds heen en weer te lopen :)

P van der Plaats 29-04-2016

Siemenstijnsgoed

Geschreven voor: Siemens WT4H8Y76NL

Toen onze wasdroger werd afgeleverd stonden we met z'n allen met de mond open. Wat een geweldig stuk techniek werd daar binnen gebracht. En de vormgeving onvoorstelbaar mooi en duurzaam. Maar dat was nog niet alles. Toen we de droger voor het eerst aan deden verscheen er een brede lach op het gezicht van mijn vrouw. Verlichting binnen in het toestel en een mooi zacht brommend geluidje. Daarnaast en daar gaat het natuurlijk om, de was kwam er zacht en en droog uit. Dat waren we niet meer gewend van onze oude wasdroger. Binnenkort nog even alle mogelijkheden uitproberen van deze droger want die zijn er volop.

Corporaal 23-04-2016

Zuinige droger

Geschreven voor: Siemens WT4H8Y76NL

Wij hebben de4ze droger gekocht, vanwege het A++ kwalificatie en onze energienota gaat daardoor meteen naar beneden!!

ineke 12-04-2016

uitstekende droger

Geschreven voor: Siemens WT4H8Y76NL

deze wasdroger veroorzaakt nauwelijks geluid, is dus goed te gebruiken in een open keuken. Er is ook nauwelijks warmte afgifte van deze wasdroger. Hij droogt prima en heeft een grote capaciteit.

Prachtig design Siemens WT4H8Y76NL wasdroger 08-04-2016

Een erg mooie aanwinst om de was te drogen

Geschreven voor: Siemens WT4H8Y76NL

Onze wasdroger had het begeven. Via de Consumentengids de 'beste uit de test' geselecteerd.
Inmiddels was de opvolger (een Siemens WT4H8Y76NL) op de markt verschenen. Een prachtig apparaat in een mooi design; een zeer grote droogtrommel en een erg goed droogresultaat! De afgelopen dagen veelvuldig gebruikt naar meer dan volle tevredenheid.

MH 31-03-2016

Super droger

Geschreven voor: Siemens WT4H8Y76NL

Een dag in bezit maar onder de indruk van deze droger. Stil, weinig warmte afgifte en veel mogelijkheden.
Duurzaamheid nog te bewijzen, maar verwacht beter dan oude AEG.
Superservice van Bemmel en Kroon (veiligkopen.nu), geleverd binnen een dag.

M van Veen 16-03-2016

Zeer tevreden

Geschreven voor: Siemens WT4H8Y76NL

Ik ben erg tevreden over mijn nieuwe droger en alle mogelijkheden. Hij is erg geruisloos en ook veel sneller dan in het begin wordt aangegeven.

Ralf 08-03-2016
Geschreven voor: Siemens WT4H8Y76NL

Vandaag direct gebruikt met wat opgespaarde was. Gemakkelijk in gebruik. Onderhoudsvriendelijk. Al met al een goede machine!