Siemens WT4H8Y76NL - Reviews

Vulgewicht
9 kg
Programma's
wol

Beoordeling op basis van 33 reviews geschreven op Kieskeurig.nl.

8,9

A. Cleanfield 24-10-2016 Product paar dagen in bezit

Prachtige Duitse degelijkheid

i.v.m. de komst van onze tweede kleine hebben we besloten onze 12 jaar oude condensdroger de deur uit te doen. Al snel besloten een warmtepompdroger aan te schaffen van een gerenommeerd Duits merk, omdat onze wasmachine ook naar tevredenheid draait. De aanschaf kwam in stroomversnelling, omdat zowel de Expert als Siemens beide een kortingsactie hadden lopen, zodoende ging er ruim € 300,- van de verkoopprijs af (daar kunnen we een hoop luiers van kopen).

Machine ziet er prachtig uit, heeft vele functies die ik nog uit moet zoeken, inmiddels wel de Home Connect app gebruikt om WiFi verbinding te krijgen met de droger. Dit werkt prima en tot nu toe zeer stabiel. Verder maakt de droger denk ik net zoveel geluid als de oude en dat is voor ons prima acceptabel. Uit ervaring met overige apparatuur uit o.a. de keuken heb ik vertrouwen in de kwaliteit en levensduur van het apparaat. En dan last but not least.... het droogresultaat is zeer goed!

Pluspunten

• Droogresultaat
  • Duitse degelijkheid
  • Geluids niveau
  • Veel functies/programma's

Erik 25-05-2016 Product paar dagen in bezit

Siemens WT4H8Y76NL Wasdroger

Vandaag ontvangen en ondertussen twee maal mee gedroogd. Apparaat is lekker stil (zeker in verhouding tot onze vorige Bauknecht) en droogt goed. Over Duurzaamheid kan ik weinig zeggen. Wel voelt de AAN/UIT en SELECTIE knop een beetje "goedkoop" aan. Maar misschien zegt dat niets. Bij de aankoop via B&K kregen we 5jr garantie. Als de knop het 5jr uit houdt dan doet hij dat ook langer. Leuke "gadget" is dat je via een APP op je mobiel het verloop van het droogprogramma kunt volgen, maar ook het proces kan starten/pauzeren of stoppen.
Samengevat: mooi en vooralsnog super apparaat.

Prachtig design Siemens WT4H8Y76NL wasdroger 08-04-2016 Product paar dagen in bezit

Een erg mooie aanwinst om de was te drogen

Onze wasdroger had het begeven. Via de Consumentengids de 'beste uit de test' geselecteerd.
Inmiddels was de opvolger (een Siemens WT4H8Y76NL) op de markt verschenen. Een prachtig apparaat in een mooi design; een zeer grote droogtrommel en een erg goed droogresultaat! De afgelopen dagen veelvuldig gebruikt naar meer dan volle tevredenheid.

Ger L 06-03-2016 Product paar dagen in bezit

De machine kent zeer veel voorkeuzeprogramma's. Kies het juiste programma die bij de natte was hoort en de machine levert goed werk. Machine recent gekocht en de vele mogelijkheden nog niet uitgeprobeerd. De Home-Connect app is nog niet voorzien van deze machine (op moment van schrijven). Hoe duurzaam de machine is, kunnen we pas na vele jaren plezier, beoordelen.

Ummels 25-06-2017 Product paar weken in bezit

Beste mix van mogelijkheden, prestatie en prijs

Recent een Miele wasmachine gekocht. Zocht een bij passende droger maar was niet onder de indruk van de Miele recenties en testen. Naar nodige zoekwerk en vergelijk testen consumentenbond bij deze Siemens droger uitgekomen. Uitstekende combinatie van mogelijkheden, prestatie en toch een stuk goedkoper dan de Miele. Staat boven op de wasmachine gestapeld en past er uitstekend bij. Dacht even dat ik draairichting van deur zou moeten veranderen, wat bij deze machine ook kan, maar bleek niet nodig want deur slaat helemaal, dus 180 graden open. Als extra krijg je op je telefoon via een app een melding als de droger klaar is, oh ja, zonder lezen handleiding direct begrijpelijk te bedienen en je kan temperatuur in stapjes instellen, ideaal. Met de warmtepomp ook energiezuinig, iets minder dan de Miele maar wel grote voordeel dat droogtijd ook beperkter is, uiteindelijk wil je niet eindeloos wachten, en een zelf reinigende condensor!

Pluspunten

• energiezuinig
  • zelf reinigende condensor
  • redelijk droogtijd
  • draairichting deur te wijzigen
  • via mobiele telefoon bericht wanneer klaar

Minpunten

• energie zuinig maar A++ ipv A+++

Wil Wennekes 16-06-2017

Super Top Droger

Droger met zeer handige
WiFi-app die echt
werkt en je zeker veel gebruikt.
Een moderne droger met vele
mogelijkheden en zelfreinigende
condensator.
Oorspronkelijk gepost op siemens-home.bsh-group.com/se

S. Wennekes 08-06-2017

Fantastische droger, makkelijk te bedienen.

Fantastische droger, makkelijk te bedienen en up-to-date in het WiFi tijdperk. Mooi design en makkelijk in het gebruik. veel programma mogelijkheden.

Khensu 05-04-2017

Super droger!

Zeer eenvoudige te bedienen droger met uitstekende droogresultaten en zeer zuinig in energieverbruik!

Jeroen D 28-01-2017

Erg fijne en vooral stille droger

Wij hebben deze droger nu een aantal weken in gebruik. Hij is erg stil en droogt goed. Erg weinig pluis in het filter vergeleken met vorige droger van Bosch. De wifi functie is erg handig met de meldingen wanneer hij klaar is.

MJ 09-01-2017 Product paar dagen in bezit

Siemens wasdroger

Mooie, stille en goede wasdroger. Voldoet helemaal aan onze wensen.
Leuk is dat via Home Connect (WiFi) de droogprocedure is te volgen en de droger als deze klaar is uit te zetten

Pluspunten

• Stil (gemeten ± 70dB)
  • Droogt goed

Tinus de Kreij 17-12-2016 Product paar dagen in bezit

Zeer grote trommel en geluidsarm. Eenvoudige bediening.

Wij hebben voor deze wasdroger gekozen voor o.a. het lage energieverbruik en als groot voordeel t.o.v. Miele de zelfreinigende condensor en als bijkomend voordeel de trommelinhoud van 9 kg. Tevens hebben wij jarenlang positieve ervaringen met Siemens apparatuur, hetgeen ook bijdraagt aan de keuze.

Pluspunten

• Zelfreinigende Condensor
  • Laag energieverbruik

laan 15-12-2016 Product paar dagen in bezit

Mooi grote deur overzichtelijk gebruiksvriendelijk

Mooie gebruiksvriendelijk droger die weinig geluid maakt en overzichtelijk is .
Was word goed droog .aparte handdoeken stand, overhemden ,zit een schoenen rek in .je kan er ook wol producten in drogen.

Martin 02-12-2016 Product paar weken in bezit

Warmtepomp droger

Apparaat voldoet absoluut niet aan verwachting, het kreukherstellend programma voldoet totaal niet.
Resultaat is dat we onze oude Miele condensdroger erbij houden om dit programma te kunnen draaien.
Een teleurstelling.

Arnoud79 13-11-2016 Product paar weken in bezit

Stille warmtepompdroger met top resultaat

Wij hebben deze wasdroger nu enkele weken in het bezit en zijn aangenaam verrast door zijn gebruiksgemak en goede resultaten. Dit komt met name door zijn display en eenvoudige menu's. Ook voor de delicate was is deze droger een uitkomst. Fijne bijkomstigheid is dat hij erg stil is en een zelfreinigende condensor heeft.

• Droog Resultaat
  • zelfreinigende condensor
  • Gebruiksgemak

Geert 12-11-2016 Product paar dagen in bezit

Connectie met mijn droger

Een droger aanzetten of aanlaten als je niet thuis bent is niet prettig en wordt over het algemeen afgeraden. Maar met home-connect bepaal ik zelf wanneer mijn droger start of stopt waar ik ook ben via de app op mijn smartphone. Ik krijg een waarschuwing als het wasgoed klaar is. Ten opzichten van onze vorige droger is de was echt superdroog en zacht. De machine is stil en zuinig.

Pluspunten

• Connectie met een app
  • Zuinig A++
  • Prachtige vormgeving
  • Grote capaciteit max 9 kg

Jan 09-11-2016 Product paar weken in bezit

Super & zuinig droger

Deze warmte pomp droger is zeer zuinig en stil.
Geeft praktisch geen warmte af.
De bediening is zeer eenvoudig.
Kortom: super!

Pluspunten

• stil
  • zuinig

Tielke 31-10-2016 Product paar dagen in bezit

Hypermodern, mooie looks en innovatief droogsysteem

De was wordt heel luchtig droog en voelt anders aan dan we gewend waren met onze oude droger.
We hebben hem tezamen met de wasmachine van Siemens gekocht en samen ziet het er ook nog een super netjes uit in dezelfde stijl.
Met veel opties en op afstand bedienen en zien hoe lang hij nog bezig is is ideaal. Ook mooi is dat hij goed verlicht is als je de deur opent, wat vooral 's avonds erg handig is.

Pluspunten

• Veel opties
  • Droogt fijn

Minpunten

• Instellen Wifi

NCJ87 31-10-2016 Product paar dagen in bezit

Mooie stille wasdroger

Ter vervanging van de defecte Bauknecht wasdroger hebben we nu gekozen voor een degelijk merk en daar zijn we erg blij mee. De wasdroger heeft een degelijke bouwkwaliteit, stevige constructie en ziet er prima uit. De poten kunnen makkelijk gesteld worden voor een goede stabiliteit. Het scherm werkt prettig en is overzichtelijk. Het pluizenfilter kan makkelijk geopend worden. Handleiding is overzichtelijk en daarmee is het zeer eenvoudig om de droger aan de bestaande afvoer aan te sluiten.
De app is uitgebreider dan gedacht en het is handig om een notificatie te krijgen als de droger klaar is. Goed bedacht om een voorstel van een droogprogramma vanuit de app te ontvangen wanneer er 'bijzonder' wasgoed gedroogd moet worden. Daarnaast kunnen we de app ook gebruiken voor onze Bosch oven die assisteert bij het kiezen van de juiste instellingen voor bepaalde gerechten.
Al met al erg tevreden over de aankoop!

Pluspunten

• Bouwkwaliteit
  • Logische bediening
  • App

M_arc 12-09-2016

Mooi, veel geluid en minder kwaliteit dan vroeger

De droger heb ik net twee weken met de vakantiewas volledig in gebruik!
Ik was meestal in de avond of nog net een wasje voordat je naar bed gaat.

Helaas is er een storend, best wel luidruchtig geluid aan de mashine vastgesteld.
Dit is storend als men de mashine helaas in een apparatement moet opstellen.
Dit trillend geluid doet de kwaliteit van siemens niet ten goede!
Ook ben ik in het bezit van de IQ800 wasmashine en deze voelt toch van een hogere bouw kwaliteit dan deze droger wat ik niet kan begrijpen ondanks dat ze dezelfde serie zijn. De wasmashine komt van Duitsland en de droger van Polen.

Voor de rest bied de droger de gewenste functionaliteit en droogt hij redelijk.
Het zal nog even duren voordat ik de gewenste instellingen zelf ontdekt heb.
De programma's zijn heel mooi uitgewerkt en duidelijk en bieden ongekende flexibiliteit.

De keuze voor dit apparaat was omdat de avantgarde toch een stap te duur is voor net zoveel functionaliteit.

De drukknop van het aan en uitzetten voelt goedkoop en zal naar mijn vermoeden niet al te lang meegaan. Het zal waarschijnlijk een van de meest voorkomende storingen zijn in het gebruik van het apparaat. Ik hoop dat deze schakelaar net als mijn oude BOSCH toch de eindstreep van 10 jaar mee gaat maken.

De wifi functionaliteit leek in eerste instantie handig maar nu dat ik hem al een tijdje gebruik merk ik eigenlijk dat ik het niet eens zoveel gebruik en het inloggen op de app iedere keer maakt dit niet beter.

Ik hoop dat siemens de wifi functionaliteit uitbreid om problemen met software of nieuwe vlekken programma's toe te voegen om zo een stukje innovatie in zo een product te houde zodat iedere klant een gelukkige klant blijft.

Overall kan ik het apparaat omtrent zijn geluidsopwekking niet aanraden en adviseer ik om bij ieder aanschaf van zo een apparaat eens een live drooghandeling mee te maken. Had ik youtube afgescout om ervaringen had ik misschien toch voor een ander apparaat gekozen. bv. de IQ700 serie daar zijn mensen zeer tevreden over.

Marcel66 15-07-2016

Droog als nieuw!

Dit is onze eerste aparte droger. Onze vorige machine was een AEG wasmachine en droger in één. Het verschil is direct merkbaar na de eerste droogbeurt. De vele jaren oude handdoeken kwamen droog uit de machine als nieuw! Ook het gemak, de diverse mogelijkheden en HomeConnect zijn de sterke punten van deze machine!