Bosch WTW85460NL - Reviews

warmtepompdroger
Vulgewicht
8 kg
Programma's
kort/snel/express, sport, handdoeken, mix, overhemd/blouse, droogtijd instelbaar

Beoordeling op basis van 25 reviews geschreven op Kieskeurig.nl.

8,9

Paul 30-04-2017 Product paar dagen in bezit

Fijne onderhoudsvrije en stille droger.

Wij wilden onze oude Bosch condensdroger vervangen voor een warmtepompdroger. Gaandeweg werden de eisen duidelijker. De nieuwe droger moest naast zuinig te zijn, ook onderhoudsvrij, een grotere capaciteit en waterafvoer moest omgeleid kunnen worden. Dat waren de minimum eisen en dan blijven er binnen het budget een paar drogers over. Na uitgebreid de reviews gelezen te hebben is de keuze op deze droger gevallen. Het aansluiten was eenvoudig (ook omleiden waterafvoer) en de droger heeft naast de (uitgebreide) standaard programma's ook nog fijnafstellingen die je kan instellen (bijv. Kastdroog mag nog iets droger als standaard). Heel fijne droger die stil zijn werk doet en als hij klaar is hier een melding van geeft. We zijn dus heel tevreden met deze droger. Over de duurzaamheid is er nog weinig te zeggen, maar gezien onze ervaring met de vorige Bosch droger ga ik er vanuit dat dit wel goed zit.

Pluspunten

• Fijnafstelling mogelijk
  • Onderhoudsvrij (SelfCleaning Condensor)
  • Grotere capaciteit (2 wasjes in 1 keer drogen).
  • Energiezuinig

Minpunten

• Even wennen aan langere droogtijd

Quraisha 27-07-2017 Product paar weken in bezit

Perfect apparaat

Gekozen voor dit apparaat vanwege de functies, gemakkelijke en duidelijke bediening. Tevens vanwege het merk Bosch. Zeer tevreden hierover.

Pluspunten

• duidelijke en makkelijke bediening
  • groot vulgat

Chris 08-07-2017

Top wasmachine

I-dos systeem is echt een uitvinding. wasmachine doseert goed, kan ook handmatig de hoeveelheid instellen, schuimt het teveel? gaat de wasmachine een keer extra spoelen net zolang de zeepresten uit de kleding is. in 1 woord: TOP voor mij alleen maar Bosch apparaten in huis

Dirk 30-06-2017 Product paar dagen in bezit

Mooi apparaat

Wij hadden vorig jaar al onze oude Bosch wasmachine vervangen voor een wasmachine van de serie 6 en zo langzamerhand was ook de 15 jaar oude Bosch droger aan de beurt om vervangen te worden. Mediamarkt had een mooi cashback actie en ook Bosch gaf een beetje refund, dus konden we voor een mooie prijs de serie 6 warmtepompdroger aanschaffen. De machine ziet er mooi uit en de was is sneller droog dan voorheen in de oude condensdroger. Daarnaast is de nieuwe warmtepompdroger weer een beetje zuiniger, dus ook weer goed voor de energierekening en het milieu. Buiten de was drogen is vast voordeliger, maar vanwege werk en het nederlandse klimaat is dat helaas niet altijd mogelijk. Ik hoop dat ook deze droger weer 15 jaar mee gaat.

Jan 30-06-2017 Product paar dagen in bezit

super droger!

Uiteindelijk toch een bosch warmtepompdroger. Super kwaliteit voor een OK prijs.
Mijn vrouw en dochters zijn er heel blij mee. Zij tevreden, ik ook!

Pluspunten

• goed droge was
  • geen kreuk

Paar weken 27-06-2017

Je ziet duidelijk wat de machine doet vind ik erg handig

Hij ziet er mooi uit en is zuinig en makkelijk schoon te maken en de was is super zacht en ik beveel dit product aan

Sharon Meijster-Siep 15-06-2017 Product paar dagen in bezit

Gewoon een verademing!

Onze Siemens condensdroger had het na 10 jaar begeven, dus opzoek naar een nieuwe, maar dan wel gelijk een warmtepompdroger. We zijn bij deze Bosch uitgekomen. Hij doet wat hij moet doen. Is onderhoudsvrij, zuinig en zeer stil. De droger heeft naast de uitgebreide standaard programma's ook nog een aantal opties voor fijn, handdoeken, blouses, en extra snel 40. Meer heb je niet nodig. Onze vorige droger had meer opties, maar die zijn nooit gebruikt.
Gewoon een verademing. We zijn dus meer dan tevreden met deze droger.

Pluspunten

• stil

Mo 10-06-2017 Product paar dagen in bezit

Overzichtelijk en voelt degelijk

Ruime ingang draait rustig verlichting erin eigenlijk wel handig ...ik ben wel benieuwd hoe het zelfscheppend houden van de condensator het houdt en of het scharnier mechanisme van het filter het houdt ...heb ik slechte ervaring mee bij aeg namelijk

Pluspunten

• Ruime deur
  • Overzichtelijk bediening

Hedwig 10-06-2017 Product paar dagen in bezit

Wasdroger Bosch WTW85460NL

Wij moesten op zoek naar andere wasdroger en hebben na een goed advies van de verkoper voor een Bosch warmtepompdroger WTW85460NL wasdroger gekozen. De prijs-kwaliteit is in onze ogen goed. De droger is in gebruik en onderhoud vriendelijk en heeft een energieklasse van A++. Je hebt geen warmteafvoerslang meer nodig! Wij zijn tot op heden er zeer content mee.

Pluspunten

• Gebruiksvriendelijk
  • Energiezuinig A++
  • Grote trommelopening voor invoer van de was
  • Verlichting in de trommel

Minpunten

• Heeft meer tijd nodig om de was te drogen

nieuwe wasdroger 17-05-2017 Product paar dagen in bezit

nieuwe wasdroger

Na wat omzwervingen zijn we gegaan voor de Bosch. Belangrijke pluspunten: warmte droogpomp en hierdoor energiezuinig (A++), zelfreinigend en je kunt het water aflaten voeren via een slangetje in de afvoer van de wasmachine.
Verder ziet hij er mooi uit en hij heeft lichtjes in de droogtrommel!;)

Balthazar 16-05-2017 Product paar weken in bezit

uitstekende droger

Prima geluidsarme, zelfreinigende, eenvoudig te bedienen warmtepomp wasdroger, tegen een redelijke prijs

Bart 16-05-2017 Product paar dagen in bezit

Precies wat we zochten en meer

De machine oogt elegant en is eenvoudig aan te sluiten. Nadat er gekozen is voor de manier waarop het condenswater afgevoerd wordt ( via de afvoer of het ingebouwde reservoir ) is het een kwestie van de stekker in het stopcontact steken, de machine voorzien van te drogen was en een programma kiezen en drogen maar.
De WTW85460NL biedt tal van functies wanneer het gaat om verschillende droogmogelijkheden en programmeerinstellingen. Varierend van bijzonder fijne was tot de kreukherstellende functie en van sportkleding tot handdoeken, werkelijk waar overal is aan gedacht.
Dankzij de grote deur is de trommel bijzonder goed toegankelijk en diezelfde trommel is goed overzichtelijk door de ingebouwde led-verlichting. Het laadvermogen van 8 KG is voor een huishouden van 2 personen ronduit riant te noemen. Wanneer de machine in bedrijf is is dit nauwelijks hoorbaar dus het feit dat de warmepomptechnologie toch net even wat meer tijd behoeft om de was kastdroog te krijgen valt niet of nauwelijks op. Tot slot valt op dat de pluizenfilter robuust is ontworpen en eenvoudig schoon te houden is. Dit in combinatie met de zelfreinigende condensor zorgt voor een minimale hoeveelheid onderhoud. Wat voor textiel je ook wilt drogen, het eindresultaat is lekker ruikende heerlijk zacht wasgoed. Het kan niet anders dan dat we hier vele jaren plezier van hebben. Wat ons betreft een top-aankoop.

Pluspunten

• Goed energielabel
  • Functioneert praktisch geruisloos
  • Overzichtelijke en goed toegankelijke trommel
  • Uitgebreide programmalijst
  • Geen warmte verlies en een vochtige ruimte meer

Minpunten

• Machine zwaarder dan traditionele condensdroger
  • Duurt wat langer voor de was droog is

Hans 11-05-2017 Product paar dagen in bezit

Wasdroger

De stekker erin en drie uur na de levering was de eerste was al prima gedroogd. Zo simpel. Duurzaamheid kan ik nog niet inschatten, maar alles ziet er stoer en degelijk uit. Dus daar vertrouwen we Bosch dan maar op.

Edwin 10-05-2017 Product paar weken in bezit

Prima droger

Duidelijk bedieningspaneel. Duur van het programma wordt vooraf aangegeven, maar blijkt tot nu toe steeds korter te zijn dan aangegeven. Eigenlijk zijn wasmachine (volle trommel en compleet programma) en droger ongeveer gelijk klaar. Dat is handig bij het verwerken van bergen was.

Pluspunten

• geeft resttijd aan
  • geen "openingen" waar pluizen in blijven hangen

Minpunten

• starttoets reageert wat traag

Christine 07-05-2017 Product paar dagen in bezit

Ziet er goed uit, makkelijk te bedienen

Mooie machine, makkelijk te bedienen.
Nog maar een paar keer gebruikt.
Voldoet volkomen aan de verwachtingen.
Uitgezocht vanwege de warmtepompdroger in de verwachting dat deze droger zeer energie zuinig is

John 05-05-2017 Product paar dagen in bezit

Stil en zuinig in verbruik

Droogt goed, is stil en hoef zelf de filter niet meer schoon te maken, en nog zuinig in verbruik, en met timer in te stellen

Pluspunten

• Zuinig
  • Kleding droog en netjes

Ronald Dekker 25-04-2017 Product paar dagen in bezit

geweldig apparaat zeer makkelijk in gebruik

Wij hebben gekozen voor deze bosch omdat wij al jaren zeer goeie ervaringen hebben met bosch hebben dan ook alle apparatuur van bosch. We hoefden niet speciaal de alle duurste met met al de nieuwe snufjes en nog stiller, maar wilde wel een degelijke machine die niet warm word en die het filter automatische reinigt. ook een must is dat je de tijd in kan stellen wanneer die moet gaan draaien. dat heeft deze machine allemaal. ook nog even de complimenten aan Mediamarkt duiven zijn daar erg goed geholpen door een vakbekwaam iemand. helaas kon hij met de prijs niks meer doen maar ja dat halen we wel weer terug met de zuinigheid van deze machine.

Pluspunten

• zeer zuinig
  • stil
  • mooi uiterlijk

Minpunten

• nog niet ondekt

poupa vetrakova 30-01-2017

Fijne apparat

Dit is voor ons de eerste wasdroger, nu na een paar dagen , denk ik zelf, had ik het maar eerder gedaan!!!
Met de resultaten ben ik tot nu toe meer dan tevreden!!!

Marc 26-01-2017

Prettige stille droger.

Prima wasdroger zonder herrie. Direct op de afvoer aan te sluiten dus geen condensbak meer nodig. Droog resultaat is prima. Een enkele keer handmatig nog een keer aan zetten. Vochtigheid wordt dan automatisch gemeten en de droger is na een aantal minuten klaar.

Bedaf 01-11-2016

Prachtig apparaat

sinds een week in huis en de eerste wasronde met vlag en wimpel doorstaan. Een aanwinst naast onze wasmachine uit dezelfde serie. De droger produceert minder warmte dan onze "oude" maar daar hebben we deze dan ook op gekocht. De was komt er iets of wat vochtig uit maar ruikt wel weer heerlijk fris. We zullen gaan kijken of het scheelt als de deur dicht is waardoor de lucht in de kamer warmer is.
We hebben het apparaat met het oog op komende jaren gekocht waarbij we verwachten dat we meer gaan drogen