Bosch Serie 6 WTW85460NL - Reviews

tile-Energieklasse
A++ energieklasse
tile-Vulgewicht
8 kg vulgewicht

Beoordeling op basis van 34 reviews geschreven op Kieskeurig.nl.

Paul 30-04-2017

Fijne onderhoudsvrije en stille droger.

Wij wilden onze oude Bosch condensdroger vervangen voor een warmtepompdroger. Gaandeweg werden de eisen duidelijker. De nieuwe droger moest naast zuinig te zijn, ook onderhoudsvrij, een grotere capaciteit en waterafvoer moest omgeleid kunnen worden. Dat waren de minimum eisen en dan blijven er binnen het budget een paar drogers over. Na uitgebreid de reviews gelezen te hebben is de keuze op deze droger gevallen. Het aansluiten was eenvoudig (ook omleiden waterafvoer) en de droger heeft naast de (uitgebreide) standaard programma's ook nog fijnafstellingen die je kan instellen (bijv. Kastdroog mag nog iets droger als standaard). Heel fijne droger die stil zijn werk doet en als hij klaar is hier een melding van geeft. We zijn dus heel tevreden met deze droger. Over de duurzaamheid is er nog weinig te zeggen, maar gezien onze ervaring met de vorige Bosch droger ga ik er vanuit dat dit wel goed zit.

Pluspunten

• Fijnafstelling mogelijk
  • Onderhoudsvrij (SelfCleaning Condensor)
  • Grotere capaciteit (2 wasjes in 1 keer drogen).
  • Energiezuinig

Minpunten

• Even wennen aan langere droogtijd

Miriam 18-12-2017

Superdroger en mooi om te zien!

Een prima droger voor een goede prijs (dankzij de decemberdeals ;-), echt een stuk energiezuiniger dan andere drogers en qua vormgeving past hij perfect naast onze Bosch wasmachine!

Pluspunten

• Energiezuinig
  • vormgeving

Monique 10-12-2017

Deze bosch warmtepomp droger is echt super een aanrader

Hij reinigt zich zelf dus weinig onderhoud bijna geruisloos en alles duidelijk aangegeven ziet er ook nog eens mooi uit blij dus

Pluspunten

• Duidelijk
  • Geruisloos

Benjamin 04-12-2017

Stof tot nadenken...

De droger is eenvoudig aan te sluiten en na vele pagina's waarschuwingen over de manieren waarop de machine je dood kan bespoedigen, is de gebruiksaanwijzing eveneens eenvoudig.
Het is wel handig te weten dat het 'touchscreen' een seconde vastgehouden dient te worden voordat de droger aan zal gaan. Verder 'eet' de machine grote hoeveelheden stof.

Pluspunten

• grote trommel
  • eenvoudig aan te sluiten

Minpunten

• eet veel stof
  • lange programma's

Nicole van de Groep 01-12-2017

Wadroger Bosch type WTW85460NL

Dit is een Super stil apparaat en wat vooral erg handig is het lampje in de machine en het korte programma van 40 minuten

Kitty 28-11-2017

super gebruiksvriendelijk

Een prachtig apparaat; zeer vriendelijk in gebruik, energiezuinig, maakt weinig geluid en ziet er ook nog eens mooi uit.

Petra 28-11-2017

Bosch WTW85460NL 6 serie, top warmte droger

Top warmte droger, glasdeur, dus de was is duidelijk zichtbaar en blijft anti statisch. Fraaie uitstraling, binnen verlichting, makkelijke bediening, water afdracht via afvoer of middels de lekbak. stoffenzeef zit in de deur en is makkelijk te verwijderen en uitklapbaar, idem het extra zeefje Sneldrogen binnen 45 min , doet het prima als de was is gecentrifugeerd bij 1400-1600 toeren, anders een ander programma gebruiken, de droger stopt door de sensor wanneer het denkt dat de was droog is, meestal eerder dan de ingestelde tijd, temperatuur is ook aanpasbaar te stellen. Bij Media markt gekocht en staat bovenop de Bosch Idos. hij trilt niet e is vrijwel geluidloos en zuinig. Veel programma keuzes.een verademing na mijn Miele en Siemens Ik ben er erg blij mee en raadt hem zeker aan. Heb mezelf nog nergens aan geïrriteerd, Staat in een zeer kleine bad/toilette ruimte en geeft geen vocht af op de tegels. softshelle jacks en broeken zij nog niet gekrompen

Pluspunten

• binnen verlichting
  • eenvoudige verwijdering/plaatsing zeef
  • sneldroog programma
  • geruisloos/geluidloos
  • gaat vanzelf uit als machine lang stil staat

Minpunten

• nog niet ontdekt, irriteer me nergens aan

Jos S 05-10-2017

Gewoon goed

Oude Bosch van 16 jaar ( die nog niet kapot was )vervangen voor dit type. Gewoon goed en de vele mogelijkheden die er op zitten zal optimaal benut worden.

madrettor 19-09-2017

prima waar voor je geld

Onze vorige Bosch condens wasdroger hield er na 25jaar storingsvrij en intensief gebruik spontaan mee op. Voor ons stond vast dat de nieuwe wasdroger wederom een Bosch zou zijn. De nieuwe selfcleaning condens droger - warmtepomp hebben we nu een aantal malen gebruikt en het is een wereld van verschil t.o.v. de oude. Het wasgoed is veel droger en voelt veel zachter aan, bovendien wordt de ruimte waar de machine staat aanzienlijk minder warm en is het stroomverbruik
aanzienlijk minder. Het is niet alleen een mooie machine om te zien, maar is zijn geld dubbel en dwars waard.

Balthazar 03-09-2017

Stille en energie zuinige droger

Na wat vertwijfeling toch voor een warmtepompdroger gekozen, en geen moment spijt van gehad.
Droger is duidelijk veel stiller, geeft een goed droog resultaat, en is echt energie zuiniger!
Het dubbel pluizenfilter is gemakkelijk te onderhouden.

Pluspunten

• stil
  • droog resultaat
  • energie zuinig

Minpunten

• droogtijd

Quraisha 27-07-2017

Perfect apparaat

Gekozen voor dit apparaat vanwege de functies, gemakkelijke en duidelijke bediening. Tevens vanwege het merk Bosch. Zeer tevreden hierover.

Pluspunten

• duidelijke en makkelijke bediening
  • groot vulgat

Chris 08-07-2017

Top wasmachine

I-dos systeem is echt een uitvinding. wasmachine doseert goed, kan ook handmatig de hoeveelheid instellen, schuimt het teveel? gaat de wasmachine een keer extra spoelen net zolang de zeepresten uit de kleding is. in 1 woord: TOP voor mij alleen maar Bosch apparaten in huis

Dirk 30-06-2017

Mooi apparaat

Wij hadden vorig jaar al onze oude Bosch wasmachine vervangen voor een wasmachine van de serie 6 en zo langzamerhand was ook de 15 jaar oude Bosch droger aan de beurt om vervangen te worden. Mediamarkt had een mooi cashback actie en ook Bosch gaf een beetje refund, dus konden we voor een mooie prijs de serie 6 warmtepompdroger aanschaffen. De machine ziet er mooi uit en de was is sneller droog dan voorheen in de oude condensdroger. Daarnaast is de nieuwe warmtepompdroger weer een beetje zuiniger, dus ook weer goed voor de energierekening en het milieu. Buiten de was drogen is vast voordeliger, maar vanwege werk en het nederlandse klimaat is dat helaas niet altijd mogelijk. Ik hoop dat ook deze droger weer 15 jaar mee gaat.

Jan 30-06-2017

super droger!

Uiteindelijk toch een bosch warmtepompdroger. Super kwaliteit voor een OK prijs.
Mijn vrouw en dochters zijn er heel blij mee. Zij tevreden, ik ook!

Pluspunten

• goed droge was
  • geen kreuk

Paar weken 27-06-2017

Je ziet duidelijk wat de machine doet vind ik erg handig

Hij ziet er mooi uit en is zuinig en makkelijk schoon te maken en de was is super zacht en ik beveel dit product aan

Sharon Meijster-Siep 15-06-2017

Gewoon een verademing!

Onze Siemens condensdroger had het na 10 jaar begeven, dus opzoek naar een nieuwe, maar dan wel gelijk een warmtepompdroger. We zijn bij deze Bosch uitgekomen. Hij doet wat hij moet doen. Is onderhoudsvrij, zuinig en zeer stil. De droger heeft naast de uitgebreide standaard programma's ook nog een aantal opties voor fijn, handdoeken, blouses, en extra snel 40. Meer heb je niet nodig. Onze vorige droger had meer opties, maar die zijn nooit gebruikt.
Gewoon een verademing. We zijn dus meer dan tevreden met deze droger.

Pluspunten

• stil

Mo 10-06-2017

Overzichtelijk en voelt degelijk

Ruime ingang draait rustig verlichting erin eigenlijk wel handig ...ik ben wel benieuwd hoe het zelfscheppend houden van de condensator het houdt en of het scharnier mechanisme van het filter het houdt ...heb ik slechte ervaring mee bij aeg namelijk

Pluspunten

• Ruime deur
  • Overzichtelijk bediening

Hedwig 10-06-2017

Wasdroger Bosch WTW85460NL

Wij moesten op zoek naar andere wasdroger en hebben na een goed advies van de verkoper voor een Bosch warmtepompdroger WTW85460NL wasdroger gekozen. De prijs-kwaliteit is in onze ogen goed. De droger is in gebruik en onderhoud vriendelijk en heeft een energieklasse van A++. Je hebt geen warmteafvoerslang meer nodig! Wij zijn tot op heden er zeer content mee.

Pluspunten

• Gebruiksvriendelijk
  • Energiezuinig A++
  • Grote trommelopening voor invoer van de was
  • Verlichting in de trommel

Minpunten

• Heeft meer tijd nodig om de was te drogen

nieuwe wasdroger 17-05-2017

nieuwe wasdroger

Na wat omzwervingen zijn we gegaan voor de Bosch. Belangrijke pluspunten: warmte droogpomp en hierdoor energiezuinig (A++), zelfreinigend en je kunt het water aflaten voeren via een slangetje in de afvoer van de wasmachine.
Verder ziet hij er mooi uit en hij heeft lichtjes in de droogtrommel!;)

Balthazar 16-05-2017

uitstekende droger

Prima geluidsarme, zelfreinigende, eenvoudig te bedienen warmtepomp wasdroger, tegen een redelijke prijs