Miele TKG 850 WP - Reviews

condensdroger
Vulgewicht
8 kg
Anti-kreuk fase

Beoordeling op basis van 33 reviews geschreven op Kieskeurig.nl.

7,9

Romano 02-09-2017 Product paar maanden in bezit

Hadt ik eerde miele gehadt

Ik hadt en samsung ecobubbel wasmachine en droger gehad . de resultaat van me vorige wasmachine was prima dus was van plan om jaren mee door te gaan met de samsung apparaten .helaas was dat en droom die snel uitklaar spatte . 2 maanden na de garantie is vervallen zijn de motors van beide apparaten kapot gegaan .dus ik kwam boos naar mediamarkt om en nieuwe aan te schaffen .de reden dat ik voor Miele heb gekozen is dat de aanschafprijs aan de hoge kant is .(want naar mijn mening is goedkoop en duurkoop ) de volgende dag werd de Miele wasmachine en droger bezorgd .dag later was alles gereed om en eerste was te wassen en te drogen .
de twindos systeem stelt me niet teleur , hij haalt de vlekken weg en de was ruikt lekker fris. waarschijnlijk zal en gemiddelde Nederlander niet veel besparen omdat de aanschafwaarde van de wasmiddel aan de hoge kant is .MAAR BIJ MIJ BESPAART HET EN HOOP!!!! . de reden daarvan is mijn vrouw want haar dosis wasmiddel is onmenselijk veel en nu dat zei het niet bepaalt merk ik dat meteen .
wat me ook opvalt is de geluid wat de machines van Miele produceren ,,eigelijk moet ik deze zin anders formulieren want wat me niet opvalt is het geluid !!! de droger en de wasmachine zijn zo still dat ik ze gewoon niet hoort .Fantastisch want ik stoorde me vroeger aan de geluiden van me vorige was en droger apparaten .
De droger is fluister stil en energiezuinig .en doet wat ik van en droger verwacht .DROGEN!!! ik gebruik altijd standaard droogprogramma dus andere programma kan ik geen oordeel geven . nog en pluspunt van de droger is en zo en klein rond plastic ding waar en vloeibaar middel in zit die voor zorgt dat de kleding extra lekker ruiken .

Pluspunten

• was resultaat
  • produceert nauwelijks geluid
  • twindos systeem

Minpunten

• design

TvB 26-03-2017 Product paar weken in bezit

Veel mogelijkheden

Mooie grote trommel, veel instellingen mogelijk. Door energie zuinig zijn , niet optimaal resultaat. Wasgoed blijft redelijk warm, kreukt sneller als je het er niet snel uit haalt.
Trommel draait slechts 1 kant op waardoor grote stukken zoals beddengoed in elkaar draait en de binnenkant niet droogt.

Pluspunten

• Grote trommel
  • Zuinig
  • Veel instellingen
  • Mooi

Minpunten

• Lange programma's
  • Goed blijft warm
  • Grote stukken draaien in elkaar

Officiele reactie van Miele 28-03-2017

Bedankt voor uw review. Om te voorkomen dat grote stukken in elkaar draaien willen wij u het advies geven om de functie opfrissen te gebruiken bij het gekozen programma. Hierbij draait de trommel ook af en toe de andere kant op waardoor het wasgoed niet in elkaar draait. Dat het wasgoed handwarm aanvoelt is juist. Mocht u dit willen wijzigen dan kunt u de afkoeltijd verlengen . De handleiding hier voor staat in de gebruiksaanwijzing.

Trudy 29-03-2017

Na telefonisch advies heb ik de optie opfrissen al geprobeerd, echter dan wordt het wasgoed niet droog genoeg om het direct op te vouwen en moet alles eerst uitgehangen worden om verder te drogen. Lijkt mij niet de bedoeling van een droger. Ik haal nu alles halverwege het programma uit elkaar en vervolg het droogprogramma. Beetje jammer. Afkoeltijd staat reeds op maximaal. Energie zuinig is leuk, maar niet ten koste van.

Monique 17-03-2017 Product half jaar of langer in bezit

Grote vul vermogen

Het is een hele fijne droger, maar moet helaas wel geregeld de droogtijd verlengen omdat de was dan nog niet helemaal droog is. De meegeleverde gratis geurverspreider ruikt erg lekker. Het wasgoed blijft hierdoor langer fris ruiken. Wel erg prettig dat er veel in de trommel past. Vooral handig voor mensen met grote gezinnen.

Pluspunten

• Kan veel in de trommel
  • Kijkvenster

Minpunten

• Soms extra keer laten drogen

Anne-Claire 17-03-2017 Product paar maanden in bezit

Ruime wasdroger met veel opties

Wat ik het fijnste vind, is dat er veel was kan in deze droger en dat dan alles toch droog is. Er zitten veel verschillende opties op, maar ik gebruik eigenlijk altijd hetzelfde programma.
Met name de service van Miele is heel goed. Er was iets kapot aan mijn oude net buiten de garantie. Ze zijn 4x geweest en hebben me heel voordelig een nieuwe aangeboden. Alle servicekosten vervielen.

Pluspunten

• Kan veel in
  • Veel programma's

Turkan en haar zonnetjes 08-09-2017 Product paar maanden in bezit

Super zonnig

Nou, ik heb nooit gedacht aan een droger, totdat van de gynaecholoog hoorde dat ik een tweeling zou krijgen. Ik heb tijdens mijn bevalling hele erge situaties meegemaakt maar gelukkig gaat alles nu goed met mijn twins..maar jah daarna komt natuurlijk de minder leuke kanten van 2 kinderen de hoek om en 1 daarvan is de WAS.. ik denk dat ik moest smeken om het zonnetje te zien, zodat de was sneller kon opdrogen, maar dat smeken heeft niet echt goed geholpen.de zonnetje liet zijn mooie gezicht niet goed zien, waardoor ik soms geen raad meer wist hoe snel ik de kleertjes van mijn twins moest opdrogen. Ik dacht dan maar wat meer kopen, maar dat was ook geen oplossing. Op een dag kwam het idee een DROGER op me af en ik dacht ik ga maar eens wat info zoeken over een droger. Aangezien ik ook lid ben van de vereniging Miele gebruikers ;) ben ik gelijk gaan zoeken in de Miele assortiment en ben gelijk verliefd geworden. Stapte mijn auto in samen met mijn twins en kocht zonder enige spijt mijn droger... ben nu super blij. Hygienisch, stofvrij, snel droog en hoef geen smeekjes te doen voor de zon. WANT DE ZON SCHIJNT NU IN MIJN HUIS....

Pluspunten

• Snel droog
  • Stofvrij

Maureen 07-09-2017 Product paar maanden in bezit

Teleurstellend

De droger zou strijken bijna overbodig maken, maar helaas werkt de stoomfunctie alleen als de condensreservoir gevuld is. Gezien dit een waterpomp afvoer is, is het reservoir dus altijd leeg en moet je het vullen met gekocht gecondenseerd water. Na gewoon gebruik van een jong gezin, moet je om de 2 weken een filter mer de hand uitwassen en drogen voordat de droger weer werkt. Bij onze oude miele droger hebven we de condensator pas na een aantal jaar hoeven schoon te maken! Dus door ongeloof de monteur langs laten komen en vervolgens een dikke rekening gekregen. Nee, er moet iets beters zijn

Pluspunten

• Was is zachter
  • Minder gekreukt na direct uithalen

Minpunten

• Kastdroog plus is nog erg vochtig
  • Filter moeten te vaak worden schoon gespoeld
  • Stoom functie is eigenlijk onbruikbaar

Officiele reactie van Miele 20-09-2017

Beste Maureen, jammer om te horen dat u zo ontevreden bent over de Miele wasdroger. We zouden dit graag telefonisch verder met u willen bespreken. Zou u zo vriendelijk willen zijn om uw gegevens te sturen naar webcare@miele.nl zodat we contact met u op kunnen nemen?

Alvast bedankt,

Miele Webcare

Natasha 06-09-2017 Product half jaar of langer in bezit

Energiezuinig en prettig in gebruik.

Makkelijk in de bediening en een goed droog resultaat. Energiezuinig en gaat behoedzaam om met de te drogen was.

Pluspunten

• Energiezuinig
  • Makkelijk in gebruik
  • Geheugenfunctie
  • Verlichting in de machine

Minpunten

• Niet gevonden

Ine 04-09-2017 Product paar maanden in bezit

fijne droger met grote vulopening

Deze droger past mooi op de wasmachine er kan veel in, is makkelijk te laden vanwege de grote vulopening en het pluizen filter is heel eenvoudig schoon te maken. Was wordt goed droog zonder te kreukelen.

Pluspunten

• grote vul opening
  • pluizen filter makkelijk te reinigen

Minpunten

• nog niet kunnen vinden

Ralph 03-09-2017 Product paar weken in bezit

Miele tkg 850 wp

Deze machine doet helemaal wat ervan verwacht wordt en is ook zeer zuinig in het gebruik van wasmiddel

Maurice 02-09-2017 Product paar maanden in bezit

Miele tkg 850 wp droger

Deze wp droger is uiterst zuinig en erg stil in gebruik. Het licht in de droger is ook erg handig. Wij hebben deze droger aangeschaft in combinatie met een Miele wasautomaat met powerwash. Deze combinatie is geweldig.

Na elke droogbeurt maken wij met de stofzuiger de filters schoon om zo de levensduur van de droger te verlengen.

Ik kan geen negatieve punten vinden die betrekking hebben op deze droger en geef deze droger dan ook een 9.

Pluspunten

• Stil in gebruik
  • Licht in de droger aanwezig
  • Zuinig

Minpunten

• Filters schoonmaken.

Lin 02-09-2017 Product paar weken in bezit

Gebruiksvriendelijk

Deze droger is gebruiksvriendelijk, ook voor beginners. Je kunt uit veel programma's kiezen, van katoen tot zachte stof. Ook krijg je bij de bestelling een geurcapsule, die je kleding lekker doet ruiken. De filters zijn makkelijk schoon te maken en het maakt weinig geluid.

Pluspunten

• Makkelijk schoon te houden
  • Gebruiksvriendelijk
  • Maakt vrij weinig geluid

MWigmore 01-09-2017 Product paar maanden in bezit

Zuinig, stil, geeft geen warmte af, strijken overbodig

Gebruikt weinig stroom, doordat de warmte binnen blijft, is stil, wasgoed komt mooi er uit, moet wel gelijk opvouwen of ophangen. Aanwezig korte programma, andere programma's makkelijk af te breken. Gladstomen en gladstrijken beter niet af te breken , dan zie je het effect niet. Programma's voor 9 kg was en voor 1.2, dus je kan goed kiezen.
Voor stomen moet je een reservoir met water vullen. Het is mogelijk om de droger voor te programmeren. Als de was goed droog is dan verkort de droger automatisch het programma. Je kan het zien door het raampje wat er binnen gebeurt.
Ook te verwarren met de wasmachine hierdoor. Nog niet alle programma's uitgeprobeerd, dus erg veel keuze.

Pluspunten

• Geeft geen warmte af
  • Zuinig
  • Korte programma aanwezig
  • Makkelijk af te breken

Minpunten

• De deur Is niet te wijzigen, van re- naar links

Jon 31-08-2017 Product paar dagen in bezit

Stille gied drogende droger

Hele stille droger, droogt erg goed. Geeft bij instellen de droogtijd aan, maar de daadwerkelijke droogtijd is veel korter. Ook de geurcapsules doen hun werk prima. Zeker een aanrader. Ben super tevreden.

Pluspunten

• Droogt erg goed
  • Geurcapsules zeker aan te bevelen.
  • Droogtijd is meestal veel korter

Minpunten

• Nog niet kunnen vinden

Marjo 31-08-2017 Product half jaar of langer in bezit

Prima droger

Fijne droger met meerdere mogelijkheden, handig te bedienen. Pluizen verwijderen gaat ook eenvoudig!

T.E. Ster 31-08-2017 Product half jaar of langer in bezit

Degelijke alleskunner met gigantische laadcapaciteit

Mooi vormgegeven en degelijk apparaat dat stil en energiezuinig z'n werk doet. Opvallendste en fijnste kenmerk is de enorme laadcapaciteit van maar liefst 8 kg. Hierdoor hoeven wij als gezin van 2 volwassenen en 2 kinderen de droger slechts 2 keer te laten draaien per week: 1x bonte was en 1x witte was.

Pluspunten

• Gigantische laadcapaciteit
  • Energiezuinig
  • Droogt perfect

Minpunten

• Schoonmaken pluizenfilter gaat niet heel makkelijk
  • Hoge aanschafkosten

Zeer tevreden klant 31-08-2017 Product paar maanden in bezit

Heel stil

Het is een hele fijne machine om mee te werken, duidelijk, stil, droogt goed. Heeft veel programma's en zo zit er altijd het programma tussen wat je goed kunt gebruiken! Ik raad iedereen deze droger aan!

Pluspunten

• stil
  • Water afvoer kan direct op de leiding

Hans bake 30-08-2017 Product paar weken in bezit

Heel fijn apparaat

Had ik veel eerder moeten kopen
Zeer gebruiksvriendelijk en makkelijk te bedien
Doet zijn werk erg goed

Pluspunten

• Gebruiksvriendelijk

Renate Verdonck 30-08-2017 Product paar weken in bezit

Droger

Een fijne droger, met meerdere droogprogramma's. Droogt met weinig geluid. Makkelijk in gebruik. Zeer tevreden met het product

Mies van Bart 30-08-2017 Product paar weken in bezit

Miele, altijd Miele

Mijn Miele droger is mij alles, al 37 jaar lang. Mijn vorige Miele droger heb ik na 13 jaar vervangen om weer een mooi setje te vormen met mijn huidige, ook nieuwe, Miele wasmachine. Ik ben héél tevreden met de nieuwe droger omdat ik hem zeer gebruiksvriendelijk vind, de aangeboden programma's allemaal kan gebruiken. Fijn zijn ook de drie pluizenfilters, de machine blijft zo mooi schoon van binnen. Wat ik heel leuk en gezellig, vind, is dat ik door het raam van de deur de was kan zien draaien. Waar ik wel aan wennen moest is het geluid dat de machine maakt tijdens het draaien. De was wordt goed droog, of strijkvrij! De piepjes als de was klaar is vind ik zo leuk dat ik hem vaak even door laat piepen.

Pluspunten

• de was komt er zacht en kreukvrij uit
  • ruikt lekker fris

Minpunten

• geluid dat de droger tijdens het draaien maakt (.
  • xxx

Danielle 30-08-2017 Product paar maanden in bezit

Droger

Miele is a reliable brand with great customer service. Miele replaced our old dryer with a discount on our new one.