Bosch Serie 6 WTG86400NL

De gemiddelde beoordeling is gebaseerd op 46 goedgekeurde reviews die zijn achtergelaten voor de Bosch Serie 6 WTG86400NL op Kieskeurig.nl. Deze beoordeling wordt berekend door de som van de reviewscores te delen door het aantal reviews.

8,4

Erik 13-12-2023

Tegenvaller

Geschreven voor: Bosch Serie 6 WTG86400NL

Heb de droger nu 4 jaar en hij droogt steeds slechter, soms duurt het wel 6 uur en dan nog is de was niet droog genoeg. Daar hadden we meer van verwacht, wat ons betreft een miskoop en het merk Bosch onwaardig.

Minpunten

• Droogt niet goed
  • Duurt lang
  • Steeds in storing

Felix da Costa 30-11-2022

Alleen maar hoofdpijn!

Geschreven voor: Bosch Serie 6 WTG86400NL

Condensdroger 4 jaar geleden gekocht bij het intrekken van nieuwe woning. Tijdens de wettelijke garantie was er via de leverancier al eens een monteur ter plaatsen geweest om de storing van het volle condensreservoir op te lossen. Dit terwijl het condensvocht rechtstreeks werd afgevoerd via het riool.

Letterlijk twee dagen na het verstrijken van de wettelijke garantie kwam het probleem terug. Dit keer zonder tussenkomst van de monteur het afvoeren van het condensvocht aangepast naar opvangen in het reservoir.

Door een DIY video te weten gekomen hoe het reservoir zelf te ledigen in de hoop door de storing te hebben verholpen. Helaas is na 4 jaar echt de koek op en tijdens elke droogbeurt schiet de droger in storing.

Mijn partner wist te concluderen dat tijdens het gehele gebruik van deze machine bepaalde textielen als beddengoed en handdoeken lang niet altijd droog uit de droger kwamen.

Het merk heeft door toedoen van deze machine zwaar reputatie verlies geleden in ons huishouden. Een Bosch zal niet zo snel meer overwogen worden en zal er gekeken worden naar alternatieve mogelijkheden.

Pluspunten

• Aanschafwaarde

Minpunten

• Storingsgevoelig
  • Was niet altijd droog

r*********@h********** 09-09-2022

Bosch droger serie 6 stuk na 3 jaar

Geschreven voor: Bosch Serie 6 WTG86400NL

Na 3 jaar is de bosch droger al op, had toch wel meer verwacht van een merk als bosch, dus voor mij de laatste keer een bosch droger, ook komt de dekbedovertrekken er niet echt droog uit.

Pluspunten

• Duidelijk

Minpunten

• Droogd dekbedovertrekken slecht
  • Kapot naar 3jaar

Emile 24-04-2020

Hadden we toch maar gekozen voor een ander merk/ type

Geschreven voor: Bosch Serie 6 WTG86400NL

Na een aantal drogers van minder gerenommeerde merken besloten een "echte" Bosch aan te schaffen. We hebben deze droger nu een aantal maanden in gebruik en moet concluderen dat dit wat mij betreft een miskoop is geweest! Handdoeken komen droog uit de droger maar met het dekbedovertrek weet hij zich geen raad. Iedere keer haal ik er een grote, in elkaar gedraaide bol uit! Ik heb van alles geprobeerd, tot aan het opvouwen tot een pakketje aan toe. Ieder keer weer hetzelfde liedje, waardeloos. Ik moet de overtrek 3 keer op extra kastdroog draaien voordat hij droog is. Stand dekbedovertrek heeft ook niet het gewenste resultaat. Ik las al dat meerdere gebruikers hier last van hebben, wordt waarschijnlijk veroorzaakt dat de droger enkel één kant opdraait. Had toch meer verwacht van Bosch, volgende keer gewoon weer voor een goedkope droger die droogt!

Minpunten

• droogt dekbedovertrek onvoldoende

Wvdw 08-03-2020

Slecht droogresiultaat

Geschreven voor: Bosch Serie 6 WTG86400NL

We hebben deze Bosch-wasdroger na nog geen twee jaar weggegaan. Was wordt niet goed droog en het programma stopt steeds tussentijds of de droger ging uberhaupt niet aan, gaf dan een foutcode. De monteur kon niets vinden en adviseerde er minder was in te doen, maar dat hielp niet. Je moet na elke paar minuten de deur opendoen, de was evwn schudden, programma weer instellen en dat vele malen om de was een beetje droog te krijgen. Waardeloze machine. Wat een miskoop!

Pluspunten

• Ziet er mooi uit

Minpunten

• Was niet droog
  • Programma stopt steeds tussendoor
  • Duurt erg lang
  • Vrij lawaaiitg

S. Mariman 11-01-2020

Slechtste aankoop ooit

Geschreven voor: Bosch Serie 6 WTG86400NL

Sinds 25 oktober 2017 in gebruik. Van het begin af aan droogt hij slecht. Kleine wasjes drogen niet en alleen het programma kastdroog extra krijgt mijn handdoeken droog. Net een dekbedovertrek geprobeerd op de stand strijkdroog, komt nog nat uit de machine. Voor mij nooit meer een Bosch!

Minpunten

• Droogt slecht
  • Slechts 1 programma werkt
  • Na 2 jaar foutmeldingen, aan vervanging toe

Sjoerd 02-11-2019

Heel stil, handige verlichting en een duidelijke bediening.

Geschreven voor: Bosch Serie 6 WTG86400NL

Mooie prijs, mooi apparaat, stil, handig ook met afvoerslang op de afvoerpijp naast de optie via de condensbak. duidelijk bedieningspaneel. We verbazen ons over hoe stil hij is, we zouden er naast kunnen slapen zo stil. Mooi apparaat en handige verlichting.

Pluspunten

• Erg stil
  • Mooi droog resultaat
  • Simpel te bedienen

Max 02-07-2019

Toppertje

Geschreven voor: Bosch Serie 6 WTG86400NL

Na 9 jaar mijn oude Bosch condensdroger vervangen voor dit nieuwere type. En daar ben ik blij mee. Het grote verschil is dat er veel meer elektronische keuze mogelijkheden zijn. Maar met de leesbare handleiding en ook gewoon uitproberen heb je zo je weg gevonden. Laat je niet afschrikken als je de eerste keer de indicatie ziet van de duur van een droogprogramma. Dit is echt een 1e indicatie. Ik gebruik vaak de ECO stand en dat scheelt al de helft van de tijd. Daarnaast past de interne sensor binnen no time de tijd in positieve zin aan. De was komt er kurkdroog uit. Persoonlijk vind ik deze uitvoering fijn door 8 kg trommel. Alle ruimte voor het wassen van dekbedden etc. En de grote deur vind ik heel fijn en geeft een robuuste uitstraling. Ook belangrijk is het geluidsniveau, dat is minder dan mijn vorige droger. Dus gewoon goed. Daarnaast heb de ik droger op mijn wasmachine laten plaatsen en dit gaat perfect. De droger staat als een huis en verplaatst zich niet. Laat de komende 9 jaar of langer maar komen.

Pluspunten

• Droogt zeer goed
  • Ruime trommel
  • Veel programma mogelijkeden
  • Staat als een huis op de waschmachine
  • Zeer acceptabel geluidniveau

Judith 04-07-2018

Fijne droger, maar heeft moeite met drogen van kleine wasjes

Geschreven voor: Bosch Serie 6 WTG86400NL

Ik heb de droger nu een maand in gebruik en ben er in principe zeer tevreden over. Het lampje in de trommel is gewoonweg ideaal! Ook de tijdsindicatie is fijn, als het programma start geeft ie de max.duur aan en na verloop van tijd wordt dit bijgesteld tot de werkelijke droogtijd. Het enige nadeel is dat de droger juist de kleine wasjes niet droog lijkt te krijgen. Hij zegt dan al heel snel dat ie klaar is, maar de was is dan nog echt vochtig en dampig. Je kunt ook handmatig de tijdsduur instellen, maar dat vergt dus wat inschattingsvermogen van de gebruiker van hoe lang dat je denkt dat de droger nodig heeft om het droog te krijgen en dat is langer dan je denkt. Ik zou 'm beslist nog een keer kopen, zeker omdat hij volle machines echt perfect droog krijgt, maar het is wel een klein minpuntje.

Pluspunten

• lampje in trommel
  • tijdsduurindicatie
  • kan makkelijk volle machines aan

Minpunten

• heeft moeite met het drogen van kleine wasjes
  • de startknop is gevoelig voor hoe je het indrukt

Leo 10-03-2018

Ik weet het nog zo net niet

Geschreven voor: Bosch Serie 6 WTG86400NL

Een droger hoort te drogen. Een eerste droger bleek een foutje te bevatten, de was werd niet droog bij einde programma, en programma eindigde niet bij END, maar met knipperend (condensreservoir-is-vol-lampje). Uiteindelijk leek water niet afgevoerd te worden het riool via slang, maar zicht onderin de machine te verzamelen - uiteindelijk overstroming.

Nu omgeruild voor nieuwe van zelfde type... maar wat blijkt nu... zooi handdoeken in de droger, zet 'm op katoen, programma stopt weer niet met END, maar weer met knipperende lampje van volle condensreservoir (wat niet aangesloten is, want afvoer naar riool). En de was is nog vrij vochtig.

Ik begrijp hier niks van.

Dio 02-04-2018

Ik heb ook dat er water onderin de machine blijft. Al opgelost bij jullie?

Marina 16-01-2018

Happy ??

Geschreven voor: Bosch Serie 6 WTG86400NL

Today we received our new drier and ofcourse we put it to work. Very happy with the result!!! The towels got completely dried in 2h30min, and ready to be put back in the closet.

Pluspunten

• Completely dried

Andrea 23-12-2017

Fijne droger, stil en makkelijk te bedienen. Goede prijs.

Geschreven voor: Bosch Serie 6 WTG86400NL

Mooie droger, lekker stil, makkelijk te bedienen en genoeg programmakeuzes, incl. op tijd en kreukherstellend. Energieniveau B betekent een lagere prijs en dat vind ik prima. Ben zelf altijd wantrouwend op dat punt, of de duurdere tijdens de levensduur wel echt zo zuinig zijn.

Pluspunten

• Prijs
  • Bedieningsgemak
  • Stil
  • Licht in de trommel
  • Vormgeving

Minpunten

• De start en pauze knop zijn hetzelfde
  • Daardoor is het soms lastig te starten

NA Groot 15-08-2017

Super droger

Geschreven voor: Bosch Serie 6 WTG86400NL

Het is een goed product ik ben weg van bosch producten nu een droger ik beveel deze droger aan en prijs kwaliteit is top.
Hier voor ook een droger deze heeft 25 jaar gedraaid,met gezin en een horeca bedrijf.

Jan Eestermans 30-06-2017

Grote trommel en snel droog.

Geschreven voor: Bosch Serie 6 WTG86400NL

Geweldige droger met veel keuzeprogramma's. Mooie vormgeving en vormt daardoor een prachtige set met de Bosch wasmachine.

Pluspunten

• Grote trommel
  • Relatief korte droogtijd
  • veel programma's

Minpunten

• geen

Judith 30-06-2017

Groot, snel en uitstekend droogresultaat

Geschreven voor: Bosch Serie 6 WTG86400NL

Dit is een mooie, grote droger. Hij is behoorlijk stil, hij staat in de badkamer en met de deur dicht hoor je hem in de gang amper. Het display is duidelijk te lezen en de bediening wijst voor zich. Er zit een setje bij om de het water direct in de afvoer weg te laten lopen. De was is in een uurtje kurkdroog en ik heb de indruk dat het ook minder gekreukt uit de droger komt dan ik van onze vorige drogers gewend ben. Het stoffilter is makkelijk schoon te maken en vangt het stof goed op, dus geen pluizen meer in de was.

Pluspunten

• Groot
  • Glazen deur met licht in de trommel
  • Opvangbak aan te sluiten op de afvoer
  • Droogt goed en snel

Minpunten

• Draairichting van de deur is niet te veranderen.

Dennis 29-06-2017

Condensdroger Bosch WTG86400NL

Geschreven voor: Bosch Serie 6 WTG86400NL

Pas gekocht en straks lekker draaien. Ziet er prachtig uit en verwacht na vorige uitvoering geen problemen.

Pluspunten

• Mooi uiterlijk
  • was is mooi droog

janny 27-06-2017

groot duidelijk scherm

Geschreven voor: Bosch Serie 6 WTG86400NL

een mooie en duidelijke droger .Zachte handdoeken en strijkdroog ook uitstekend.
Weet nu zeker dat ik de wasmachine van deze serie ook gaat kopen

mariska 27-06-2017

Mooie stille droger

Geschreven voor: Bosch Serie 6 WTG86400NL

Droger sinds 16 juni in gebruik. Werkt goed, makkelijke en duidelijke bediening. Tijd van het programma is te zien en wanneer de droger klaar is hoor je een melodietje. Pluizenfilter handig ingebouwd zodat er geen pluizen aan het wasgoed komen wanneer je dit eruit haalt. Aanrader

Pluspunten

• mooi
  • duidelijk
  • makkelijk te bedienen
  • ook aan te sluiten op afvoer

Vogelaar 26-06-2017

Prima apparaat, waarschijnlijk weer lang plezier van.

Geschreven voor: Bosch Serie 6 WTG86400NL

Wij hebben voor deze Bosch gekozen vanwege de zeer goede ervaring met de vorige. Die ging maar liefst bijna 14,5 jaar mee zonder haperingen of reparatie. Deze ziet er een stuk luxer uit, zeker voor de prijs die hij nu heeft. Fraai bedieningsgemak en accessoire om aan te sluiten op de afvoer is meegeleverd. Je hebt alleen nog een dubbel verloop nodig. Ik weet niet of dit inmiddels standaard is, de vorige had het niet. Het scheelt in het heen en weer zuilen met emmers water. Zeer eenvoudig te bedienen, een kind kan de was doen, en prima droogresultaat, en daar gaat het uiteindelijk om. Het oog wil ook wat, en deze misstaat zeker niet in de wasruimte. Uit eigen ervaring en recensies van andere gebruikers valt te concluderen dat een Bosch lang mee kan gaan zonder tussentijdse storingen. Scheelt weer in het heen en weer slepen met een apparaat...

Pluspunten

• Goed droogresultaat.
  • Bedieningsgemak, veel programma's.
  • Zeer fraai ontwerp.
  • Uitstekende prijs/kwaliteitsverhouding/levensduur.
  • Afvoerslang meegeleverd.

Minpunten

• Energieklasse B, meer kan ik niet verzinnen.

Andre H 24-06-2017

Super tevreden

Geschreven voor: Bosch Serie 6 WTG86400NL

Droger werkt perfect en is de vervanger van een eerdere Bosch droger die wij ruim 16 jaar hebben gehad. Bij een gemiddeld gebruik van ca.6-8 p/w erg tevreden over geweest...dus geen klagen. Vandaar wederom gekozen voor deze degelijke Duitser.

Pluspunten

• Erg stil
  • Prima en duidelijke bediening

Minpunten

• Nvt

Jan Eestermans 23-06-2017

Grote trommel

Geschreven voor: Bosch Serie 6 WTG86400NL

Met deze wasdroger zijn wij weer helemaal in deze tijd beland. Heel veel mogelijkheden en een super grote trommel. Samen met de Bosch wasmachine is dit een prachtige set.

Pluspunten

• Hele grote trommel
  • Wasgoed heeft minder te lijden.

Minpunten

• geen

Carlo 22-06-2017

Super apparaat!

Geschreven voor: Bosch Serie 6 WTG86400NL

Maakt alle verwachtingen waar. Snel droog, stil en handige binnenverlichting. makkelijke bediening en veel programma's om uit te kiezen.

Pluspunten

• Snel droog
  • Stil
  • Veel programma's
  • Binnenverlichting

r. geradts 21-06-2017

PERFEKTE WASDROGER, KORTE DROOGTIJD

Geschreven voor: Bosch Serie 6 WTG86400NL

Altijd een ander merk gehad, maar erg verrast door deze droger. Zeer goed produkt en de droogtijd is korter dan gedacht.
Zou deze droger direkt weer kopen en aanbevelen aan vrienden en kennissen

Pluspunten

• korte droogtijd
  • prijs

Kemmeren 17-06-2017

Een prima wasdroger de bosch WTG86400NL,

Geschreven voor: Bosch Serie 6 WTG86400NL

wij vinden het een mooie wasdroger, de was komt er goed droog uit en hij is vrij stil,
prima droger klasse.

Pluspunten

• prima

Edwin 14-06-2017

duidelijk display

Geschreven voor: Bosch Serie 6 WTG86400NL

Wij hebben voor deze droger gekozen, omdat hij 8kg wasgoed kan hebben en Bosch-apparaten goed bevallen. Onze wasmachine kan 7kg aan en dus heeft de droger voldoende capaciteit om de was te drogen.