Whirlpool HSCX 80531 - Reviews

65 dB
Energiekosten per jaar
40,48 euro

Esther 16-11-2016 Product paar weken in bezit

Lange droogduur, problemen met onderste filter

Door een verhuizing moest ik een condensdroger kopen in plaats van mijn afvoerdroger. Ik moet nog steeds wennen aan de ellenlange droogduur, 2 1/2 uur voor 1 was. Met het ecoprogramma wordt de was niet droog genoeg. En ik heb bijna dagelijks ruzie met het onderste pluizenfilter. Nu drie of vier droogbeurten moet dat schoongemaakt worden en dat is een crime. Als het niet schoon genoeg is start de machine niet. Maar de pluizen zijn er bijna niet uit te krijgen, ook niet onder de kraan. Ik heb spijt van mijn aankoop.

Minpunten

• Pluizenfilter
  • Lange droogduur

martine 08-11-2016 Product paar weken in bezit

de melding onderste filter is vervelend

de was kwam er niet echt droog uit, heb de doorzichtigheid aangepast op stand 4 ipv de ingestelde 1 dit heeft geholpen alleen krijg ik helaas om de 2/ 3 droogbeurten de melding dat mijn onderste filter schoongemaakt moet worden en dat is best wel even een gedoe.

Astrid 29-11-2015 Product paar weken in bezit

Dit is echt een geweldige wasdroger. Ik heb chronische ruk- en nekpijn. Het ophangen van kleding ging gewoon niet meer. Nu met deze droger wordt het huishoudelijk werk zodanig verlicht dat ik gewoon weer geniet van wasjes draaien. Ik heb zelfs mijn wollen vestjes hierin gedroogd met geweldig resultaat. Het is in het begin wel even uitzoeken, omdat er heel veel opties zijn. Maar zodra je gewend bent is het een makkie. Had niet een betere droger kunnen kopen. Zeer tevreden!

Janina 24-11-2015 Product paar dagen in bezit

het apparaat ziet er fantastisch uit, mooie afwerking en vele mogelijkheden. Ik heb het apparaat nu 2 keer gebruiken en de was komt er droog uit. Het werkt dus prima.

Inge 16-11-2015 Product maand in bezit

Wij moesten onverwachts een nieuwe droger kopen. Na advies ben ik voor duurzaamheid gegaan. Energie-zuinig.

Deze droger vind ik persoonlijk niet de mooiste. De dikke deur ziet er een beetje raar uit. Hij is wel makkelijk in het gebruik. In het begin is het even wennen met de eindeloze mogelijkheden, maar dat went snel.

Hij droogt erg goed. Wel opletten dat niet alle programma's op 'kastdroog' kunnen. Dit vind ik een min-punt. Alle stoffilters zijn makkelijk te reinigen. Hoe lang ze mee gaan weet ik nog niet. Ze lijken me in de knik wat gevoelig.

Het onderste filter is ook makkelijk schoon te maken, maar sluit niet altijd goed. Daardoor regelmatig een melding 'onderste filter'.

Het waterreservoir vind ik niet erg fijn. Er zit geen klepje op het watergat, welke wel achteraan zit. Als hij zwaar is, smeer je gauw. Je moet dit dan echt met 2 handen doen. Met 1 hand is geen optie, want mijn vingers vliegen net achter het handvatgedeelte en daar zit ruimte.

Verder komen mijn kleren mooier uit de droger, past hij de droogtijd aan en ben ik alles met elkaar erg blij met deze droger. Stil, snel en zuinig.

Martijn 16-11-2015 Product paar dagen in bezit

Deze droger gekozen vanwege de zuinigheid (A+++), prijs (cashback) en mogelijkheden.
Nog maar enkele wassen gedroogd, dus nog niet alle mogelijkheden geprobeerd. Het droogresultaat is beter dan mijn oude afvoerdroger. Beide filters zijn makkelijk te legen. Alleen het klepje waar het onderste filter achter zit is iets minder makkelijk te openen.
Hij is redelijk stil, achter een deur is hij nauwelijks te horen.

fam. de Vries 13-11-2015 Product paar weken in bezit

Hiervoor een Siemens gehad. Die zat door het zelfreinigende systeem steeds weer vol met stof. Daarom nu voor deze Whirlpool gekozen om:

1. Zeer energiezuinig.
2. Meerdere filters, die makkelijk zelf schoon te maken zijn.

Verder vind ik een pluspunt van deze machine, dat je kunt zien of het programma wat je kiest energiezuinig is. Er brand een lampje op stand 1 t/m 4.

Bart Nijmegen 13-11-2015 Product paar dagen in bezit

We wilden een zuinige met veel inhoud: de ultra zuinige drogers drogen langzamer dan onzuinigere versies, waardoor je graag veel was in 1x wilt kunnen drogen.
Op deze uitgekomen vanwege 8kg, aantrekkelijke prijs (cashback) en wol programma.

Geluid: onze oude condensdroger "blies" nogal hard, terwijl deze voornamelijk motorgeluid geeft. Ietsjes minder lawaai maar vooral wennen.

Resultaat: die paar keer dat hij tot nog toe heeft gedraaid was uitstekend

Mogelijkheden: doordat hij tig programma's heeft is het behoorlijk wennen in vergelijk met onze oude, die min of meer alleen een aan en uit knop had

Gebruiksgemak: zie mogelijkheden. Bij de handleiding zit geen instructie hoe de deur is om te zetten.

Vormgeving: hij is zeker niet lelijk, maar ik ben blij dat hij in de badkamer staat en niet in de woonkamer. Hij is overigens nèt wat hoger dan onze Samsung wasmachine. Onze oude droger was precies even hoog.

Duurzaamheid: ik weet niet of het waarheid gaat worden, maar het pluizenfilter zit in een v-vorm geknikt en moet worden opengeklapt om schoon te maken. Ik ben bang dat deze hierdoor op termijn gaat scheuren. Voor de rest kan ik niet oordelen.

Dijksterhuis 12-11-2015 Product paar dagen in bezit

het gebruik is heel makkelijk het droogresultaat is prima de vormgeving is aantrekkelijk en de deur is heel groot dat is erg gemakkelijk en de prijs is zeer aantrekkelijk in verband met de teruggave van honderdvijvenzeventig euro van whirpool

Annelies 11-11-2015 Product paar dagen in bezit

We hebben de droger nog niet lang. De machine voldoet nu al meer dan de verwachtingen die gewekt waren. Het droogresultaat is prima en er is ruime keus in programma's. Omdat dit een warmtepompdroger is duurt het droogproces langer dan met onze vorige condensdroger, maar dat was ons al bekend.

(Ordernr. DH499978)

mpluger 11-11-2015 Product paar dagen in bezit

De wasdroger is mooi vormgegeven. Het aanzetten vergt enig geduld. Aan/uitknop is gemakkelijker en sneller dan alle fancy lichtjes en startknoppen, keuze draaischijf. geluidsnivo is prima, was moet wel lang drogen.

anoniem 11-11-2015 Product paar dagen in bezit

Ik ben zeer tevreden over mijn warmtepompdroger van Whirlpool.Hij droogt goed en maakt weinig geluid. Verder droogt hij niet langer dan nodig is

Peter 10-11-2015 Product paar dagen in bezit

Zeer mooi vormgegeven warmtepompdroger met legio mogelijkheden.
Alle soorten wasgoed kan erin en komt er naar droogwens ook weer onbeschadigd uit.
De ruimte wordt niet, zoals bij onze oude wasdroger, erg warm en deze droger kan je gerust in de nacht aanzetten want deze wasdroger maakt erg weinig geluid.
Daarbij is deze wasdroger A+++ en dus lekker zuinig met energie. Wat dit oplevert moeten we nog zien!

Bemmel en Kroon heeft ons hiermee perfect geholpen!! Voor ons geen Mediamarkt of soortgelijks meer!!

Grotewasjes 08-11-2015 Product paar dagen in bezit

7,4
Duurt wat langer om was te drogen maar dat is inherent aan een warmtepompdroger. Ook vind ik de zwarte deur niet heel mooi maargoed functionaliteit staat voorop.

SteffanS 07-11-2015 Product paar dagen in bezit

De warmtepomp wasdroger nu kort in gebruik, maar geeft goede droogresultaten. Gemengde was en dekbeden komen goed droog uit de machine. Droogtijden duren iets langer, maar het energieverbruik is ook veel lager.

Familie Onkenhout 03-11-2015 Product paar weken in bezit

Makkelijk te bedienen, goed droogresultaat, lengte droogtijd valt mee, circa 2 uur voor gemengde was.

B Drenth 30-10-2015 Product paar dagen in bezit

Makkelijk bedienbare machine, stil en ziet er mooi uit. Rechtstreeks aan te sluiten op riool dus geen bakjes leeggooien.

Rens 23-10-2015 Product paar weken in bezit

Droger duurt langer dan een was. Ik heb spijt dat ik een warmte pomp droger heb gekocht. Droog programma van 3 uur en langer zijn gebruikelijk. Afvoer drogers zijn in 60 minuten klaar en beter droog. Deze droger maakt meer lawaai dan de wasmachine FSCR10430.

Bettie 22-10-2015 Product paar weken in bezit

lang garantie (10 jaar) minder slijtage dan in mijn oude miele en een heeeel stuk zuiniger in energie verbruik. wat een wonder dat ik er ook wol in kan drogen. ik ben er rijk mee.

mevr Dijkman 14-10-2015 Product paar dagen in bezit

We hebben de Whirlpooldroger, de HSCX80428, nog niet lang, maar de vertrouwde en lovende geluiden van dhr. Berkhof, van Expert Berkhof Vroomshoop, geven mij zonder meer het vertrouwen dat het met deze machine goed zit, in alle opzichten! Gemakkelijk te bedienen, zuinig, stil en goede resultaten. Wat wil je nog meer op dit gebied?