Siemens WT44W562NL

De gemiddelde beoordeling is gebaseerd op 261 goedgekeurde reviews die zijn achtergelaten voor de Siemens WT44W562NL op Kieskeurig.nl. Deze beoordeling wordt berekend door de som van de reviewscores te delen door het aantal reviews.

Kamiel g 31-07-2020

Na drie jaar kapot geroest.

Geschreven voor: Siemens WT44W562NL

Na dik drie jaar is het apparaat van binnen kapot geroest. In die drie jaar is Siemens twee keer langs geweest daar de machine niet meer goed droogde en water lekte. Twee keer werd er verwezen naar het pluizen filter. Dit moest ik elke week reinigen in een sopje. Dat de machine water lekte kon geen kwaad aldus Siemens. Einde machine door inwendig roesten. Droogresultaat was erg matig. Na drie en een half uur drogen was de was nog nat.

Minpunten

• Droogresultaat
  • Roestvorming
  • Lekkage

Matthew Vennik 30-07-2019

Ontwerpfout

Geschreven voor: Siemens WT44W562NL

De Siemens (en Bosch) zelfreinigende warmtepomp drogers zijn ondeugdelijk ontworpen. Het voelertje wordt niet goed gereinigd waardoor elke twee a drie jaar de machines in storing gaan. Bij mij de eerste keer (twee en halve jaar geleden) kosteloos verholpen maar nu weer exact dezelfde klachten. Google maar even...

Pluspunten

• Als die het doet prima

Minpunten

• Elke twee jaar Siemens monteur nodig

Gerard 09-11-2018

Prima droger

Geschreven voor: Siemens WT44W562NL

Na een uitgebreide uitleg van de verkoper over de voordelen en mogelijkheden van deze droger ben ik tot aanschaf overgegaan.

Pluspunten

• Zelfreinigend
  • Droogtegraad instelbaar
  • Droogtegraad aanpasbaar in drie extra standen
  • Uitgebreide programma's
  • Eenvoudig te reinigen dubbele filters

Minpunten

• Deur niet omkeerbaar

Ingrid 29-01-2018

Droogt goed

Geschreven voor: Siemens WT44W562NL

Droogt goed maar de compressor maakt een vervelend snerpend geluid, ik vind het heel vreemd dat dit in geen enkele review vermeld staat. Ik was dan ook onaangenaam verrast toen ik de droger voor het eerst aanzetten. Op internet heb ik de vraag gezet of meer mensen hier last van hadden en tot mijn verbazing blijkt dit een bekend euvel te zijn.

Jose Jacobs 16-12-2017

Super wasdroger

Geschreven voor: Siemens WT44W562NL

Vandaag de droger ontvangen, gisteren 23.50 uur besteld bij Coolblue!!! Super levering en wat een fijne wasdroger! Droogt goed, veel mogelijkheden en mooie uitstraling! Bovendien gemakkelijk te bedienen en fijn zelfreinigend. Alleen pluizen na elk droogprogramma verwijderen en watertand ledigen en klaar voor de volgende droogbeurt. Afvoerslang wordt overigens mee geleverd maar die kunnen wij niet gebruiken. Na 5 droogbeurten is mijn conclusie: Top product van Siemens👍

Liesbeth 18-02-2017

Droogd goed!

Geschreven voor: Siemens WT44W562NL

Doet wat hij moet doen! Alles komt er goed droog weer uit.
Handig met lampje in de trommel en een signaal als hij klaar is.

Pluspunten

• Niet veel lawaai
  • Snel klaar
  • Droogd goed

Bas 01-02-2017

Meer dan tevreden

Geschreven voor: Siemens WT44W562NL

De droger van siemens is een erg goede droger met een laag energieverbruik en een uitstekend droogresultaat. De prijs van het product is zeer redelijk zeker vergeleken met vergelijkbare producten op de markt. Het apparaat is zeer eenvoudig te bedienen en het digitale display is modern en geeft aan hoelang de was duurt. wat dikkere kleding/kleden zijn niet geheel droog en moeten tweemaal gedroogd worden daarom geen 10 maar een 9 voor dit product.

30-01-2017 30-01-2017

Turrrbooo Drrroooogerrrr

Geschreven voor: Siemens WT44W562NL

Droger functioneert bijzonder goed; droogt goed, is stil, is snel (sneller dan verwacht voor een warmtepompdroger (!)) en is energiezuinig. Daarnaast oogt hij nog mooi ook!

Pluspunten

• snel
  • makkelijk in gebruik

Familie Boiten 29-01-2017

Fijne droger voor gezin

Geschreven voor: Siemens WT44W562NL

Zeer goede droger voor groot gezin. Kind kan 'de droger' doen, duidelijke en simpele instructie. Handzaam, zeer milieuvriendelijk, en stil. Wij zijn er blij mee.

Pluspunten

• Veel ruimte in trommel
  • Simpel in gebruik
  • Veel droogmogelijkheden

Minpunten

• Vinden van serienummers voor cashback actie

Tanja 27-01-2017

Prima droger

Geschreven voor: Siemens WT44W562NL

Lekker stil en zuinig. Starttijd wordt prima aangegeven maar is vaak sneller veel klaar. Grote trommelinhoud en een overzichtelijke display met veel opties. Erg prettig is ook dat de droger geen warmte afgeeft en de ruimte dus normaal van temperatuur blijft. Misschien niet het belangrijkste maar het uiterlijk is ook netjes. Kortom prima koop, ben zeer tevreden.

Pluspunten

• Stil
  • Geeft geen warmte af in de nabijheid
  • Sneller klaar dan de display aangeeft.
  • Grote inhoud tot 9 kg.

Sarioglu 26-01-2017

Condensdroger

Geschreven voor: Siemens WT44W562NL

Ik heb voor deze apparaat gekozen omdat het de beste was gekozen door de consumentenbond. Ook omdat het de beste voor ons was omdat wij kostenbestendig dachten en een apparaat wilden voor vele jaren gebruik. Op advies van een vriend leekdit obs de beste apparaat en de actie van 75 euro terug sprak ons ook nog eens aan.

Pluspunten

• Zuinig
  • Karakteristisch
  • Kwalieteit
  • Water door het slangetje en niet in de bak

Odette 22-01-2017

Fijn en duidelijke droger

Geschreven voor: Siemens WT44W562NL

Fijne en duidelijke droger. Geeft goed aan hoe lang was nog moet drogen en stelt tijdens het droger tijd bij. Duidelijke programma's. Grote deuropening, goede verlichting, pluizenfilter makkelijk schoon te maken. Zeker een aanrader als je een goed gezin hebt.

Pluspunten

• groot vermogen
  • duidelijke weergave tijdsduur
  • verlichting trommel

Minpunten

• geen gevonden

Samantha 21-01-2017

Ruim, kwaliteit, zacht in geluid, veel functies

Geschreven voor: Siemens WT44W562NL

In deze wasdroger kun je maar liefst 9 kg. aan natte kleding kwijt. Handig voor m'n handdoeken en wasgoed. Daarnaast bied de droger een tal van functies aan waardoor, ik zelfs mijn lingerie kan drogen op een veilige (minder warme) stand. Het geluidsniveau is erg laag. Hij staat bij ons in een aparte ruimte en je hoort hem niet als de deur dicht is.

Pluspunten

• Ruim
  • Kwaliteit
  • Zacht in geluid
  • Veel functies

Minpunten

• Nog niet ontdekt

Endbaas 18-01-2017

Goed drogende en stille droger

Geschreven voor: Siemens WT44W562NL

We hebben deze gekozen omdat de droger goed uit de test van de consumententest kwam. En dat klopt helemaal, niet is hij alleen stil en makkelijk in gebruik, ook is het design mooi! (persoonlijk natuurlijk)

Pluspunten

• Stil
  • gebruiksvriendelijk
  • Goed design
  • Verlichting

Minpunten

• Geluid dat hij klaar mag luider zijn.

eric scheijgrond 16-01-2017

super stil en geen warmte en luchtjes meer in wasruim

Geschreven voor: Siemens WT44W562NL

heb voor deze gekozen omdat hij heel goed uit de test kwam. mijn ervaring: super stil, geen of nauwelijks gekreukte was geen luchtjes in huis, en geen beslagen ramen meer. fijne machine!

Pluspunten

• stil
  • gebruiksvriendelijk
  • was ruikt fris

Minpunten

• nvt
  • nvt
  • kan echt niets bedenken

Amstelveen 16-01-2017

Stil apparaat

Geschreven voor: Siemens WT44W562NL

Fijne droger die goed droogt en weinig geluid maakt. Was komt wel iets meer verkreukeld eruit dan ik gewend was van condensdroger.

Pluspunten

• Stil
  • Energie zuinig

Minpunten

• Was kreukelt

Sandra 15-01-2017

Geweldige stille en goede droger

Geschreven voor: Siemens WT44W562NL

Onze oude droger was niet meer te repareren, dus snel op zoek naar een nieuwe droger. Op dinsdagavond na 22:00 uur besteld via BCC, na vergelijkend onderzoek via de consumentenbond, en de volgende dag konden we weer drogen. Geweldige service. Droger bevalt erg goed. Duidelijke programma's en een erge stille droger. We zijn zeer tevreden

Pluspunten

• De was is snel droog
  • Erge stille droger

sandra 15-01-2017

Super droger!

Geschreven voor: Siemens WT44W562NL

Wat een fijne droger! Achteraf veel eerder moeten aanschaffen. Mooie grote trommel met verlichting erin...wat me eerst overdreven leek, maar toch best handig is. Ook de bediening is heel erg fijn, heel veel programma's Ik doe er eigenlijk alles in omdat je dus zoveel keus hebt uit programma's. Je kan kiezen om de opvangbak te gebruiken of op hem op de waterafvoer aan te sluiten. Geluid valt me honderd procent mee, gezien onze zoon in het kamertje slaapt onder de wasruimte was dit voor mij een belangrijk punt. Ook kan je ervoor kiezen om het piepgeluid uit te zetten als hij klaar is, wat dus voor ons heel handig is mbt kinderen. Kinderslot zit er ook op. conclusie: hele mooie luxe droger met zoveel programma's dat je blij van wordt!

Pluspunten

• piepgeluid "klaar"kan uitgezet
  • kinderslot
  • lamp in de trommel
  • veel programma's

Lambert 15-01-2017

Prima wasdroger.

Geschreven voor: Siemens WT44W562NL

Prima droger werkt zeer stil, is energiezuinig door warmtepomp en praktisch door waterafvoer aansluiting ik heb deze aangesloten op de afvoer van een wasmachine. Bediening gaat eenvoudig met draaiknop van het programma en enkele drukknoppen. Pluisfilter is makkelijk los te maken en te reinigen. Handleiding is ook in het Nederlands met duidelijke uitleg over de verschillende droog programma's en voor welk wasgoed ze bedoeld zijn.

Pluspunten

• Geluidsstil.
  • Energiezuinig.
  • Degelijke uivoering.
  • Goede handleiding.
  • Voorzien van waterafvoer.

Vanessa Boon 14-01-2017

Grote droger, gebruiksvriendelijk.

Geschreven voor: Siemens WT44W562NL

Heerlijk grote droger met veel verschillende mogelijkheden om je kleding te drogen. Gebruiksvriendelijk en maakt weinig geluid. De uitgestelde tijd vind ik ook ideaal.

Pluspunten

• Groot
  • Veel mogelijkheden

Hushovd 09-01-2017

Prettig ontwerp en goed in gebruik

Geschreven voor: Siemens WT44W562NL

Nu ong. 2 weken t apparaat in gebruik. Erg gebruiksvriendelijk ( ook zonder t boekje te lezen ;) ). Mooi ontwerp en lekkere grote vulopening.

Pluspunten

• dubbel pluizen filter
  • zelfreinigende condensor

Minpunten

• nog niet ontdekt...

De Koper. 08-01-2017

prima droger

Geschreven voor: Siemens WT44W562NL

Na jaren een condensdroger gehad te hebben waarbij de droogtijd te wensen overliet nu eindelijk een droger waarbij de droogtijd klopt met hetgeen wordt aangegeven op het duidelijke tijdsdisplay. Daarbij werd bij de condensdroger de omgeving ontzettend vochtig( ventilatie hielp hierin beperkt) , nu met de warmtepompdroger is dit zelfs niet meer aan de orde.
Gesteund door de reviews op kieskeurig ben ik nu zelf in het bezit van een prima droger.

Nikki 08-01-2017

Wt44w562nl Wasdroger

Geschreven voor: Siemens WT44W562NL

Deze Siemens WT44W562NL kan in één keer 9 kilo drogen. Dat past perfect bij gezinnen met een grote wasmachine. Droogt goed (bij gelijke stoffen). Energiezuinig. Niet veel lawaai.

Pluspunten

• Grote trommelinhoud
  • Wordt droog
  • Veel programma's
  • Gebruiksvriendelijk
  • Zelfreinigend filter

Brhm 07-01-2017

Siemens WT44W562NL

Top product.
Zoek niet verder.
Ik ken geen betere product.
Ga voor Siemens

Pluspunten

• droogt echt goed
  • stil

Minpunten

• geen

ACERT 06-01-2017

Erg stil en een verlichte binnenkant

Geschreven voor: Siemens WT44W562NL

Ik heb de Siemens droger gekozen aan de hand van de consumentenbond test, waar hij er als beste uitkwam.
Eenmaal geleverd, mocht ie meteen op volle toeren draaien.
Het eerste wat me opviel toen ik de deur open deed, er binnenverlichting in zit!
En eenmaal aan het draaien, begon ik te merken dat de droger aanzienlijk minder geluid produceerde.