Bosch WTW83460NL - Reviews

tile-Energieklasse
A++ energieklasse
tile-Vulgewicht
8 kg vulgewicht

Beoordeling op basis van 19 reviews geschreven op Kieskeurig.nl.

8,9

cweegels 09-05-2017

Verwachtingen voldoen voor een zachte prijs

Via http://www.ibood.com/nl/nl/ deze aangekocht, ruim onder de prijs van overige webshops en fysieke winkels. Dus dan denk je een koopje te hebben (puur naar prijs kijkend). Machine werd door leverancier netjes op zolder geplaatst, wel zelf uitgepakt, waterpas gezet en aangesloten.
Het is mijn eerste wasdroger, dus kon alleen vergelijken met het oudere dingetje van m'n ouders. Dit is dan een andere techniek, hier zitten meer toeters en bellen aan.
Bijgeleverde handleiding omschrijft redelijk duidelijk, ook voor een leek, welke stappen genomen moeten worden. B.v. om waterafvoerslang aan te sluiten op afvoer (nog niet gedaan, ga ik wel doen) en hoe het apparaat bediend moet worden, niet alleen hoe te gebruiken (drogen), maar ook hoe te onderhouden (filters schoonmaken, condensopvangbak legen). Zowel met tekst als met duidelijke plaatjes.
Eerste droogbeurt, gemixed witgoed met ovenwanten, bleven deze wat vochtig. Niet verwonderlijk, deze zijn gewoon stuk dikker dan handdoeken die wel droog waren.
Latere droogbeurt, bonte was, deze was wel lekker droog, volgens mij stond de stand toen op mixed (niet door mij zelf ingesteld) terwijl hier ook kastdroog of dergelijke standen voor zijn.

De droger staat op de houten zoldervloer, in die ruimte hoor je het apparaat wel, dus geen aanrader daar terplekke te blijven staan (beurten duren sowieso langer, vanwege de gebruikte techniek: warmtepompdroger), maar op de etage eronder, hoor ik het apparaat nauwelijks als ik de slaapkamerdeur gesloten heb (overloop heeft open verbinding met ruimte van droger op zolder).

Vochtig: bij de eerst beurt op stand handdoeken, geen last van. Toen ik dezer dagen thuiskwam van werk, en die bonte was gedraaid had op stand mixed, merkte ik beneden in hal (ook open verbinding met zolder) een vochtige lucht. Echter op zolder was hier niets van te merken. Zal dit nog in de gaten houden.

Update 09-05-2017:
van de vochtige lucht beneden in de hal heb ik niets meer kunnen merken. Dit zal mogelijk zijn gekomen omdat het water niet via een leiding afgevoerd werd, maar in het bakje in de machine werd opgevangen. Was komt nu netjes droog uit de machine, al dan niet door het handmatig bijstellen van de ingestelde standaarden als je een programma start. Kan niet meer dan tevreden zijn over deze aankoop.
Duurzaamheid is moeilijk over te oordelen, daarom geen punten toegekend. In ieder geval nog geen storing ondervonden.

Pluspunten

• Stil genoeg voor rest woning
  • Duidelijke handleiding
  • Was is droog, voldoet aan wensen

Minpunten

• Niet stil op houtenvloer op zolder

Jane 30-06-2017

Mooi ruim model, makkelijk in gebruik

Wij hebben voor dit model gekozen omdat hij energielabel A++ heeft, en het een warmtepompdroger is. De trommel is zeer ruim en het lampje in de trommel is ook handig. Onze vorige droger was ook van Bosch en daar hebben wij 14 jaar plezier van gehad.
Het voordeel van een warmtepompdroger is ook dat er niet veel warme lucht uit de droger wordt geblazen, dus de ruimte war hij in staat wordt niet warm.

Pluspunten

• ZelfCleaning
  • A++
  • Uitgebreid programma keuze
  • Uitgestelde tijd kunnen instellen
  • Past droogtijd aan tijdens drogen

Minpunten

• Beddengoed wordt een klont en droogt slecht

Jeroen 24-06-2017

Geweldig stille droger!!

Geweldige droger, heel stil en droogt fantastisch met zeer veel verschillende programma's. Tijd van het drogen wordt automatisch aangepast terwijl hij droogt. Prijs-kwaliteit is goed.

Pluspunten

• Stille droger
  • Veel verschillende programma's
  • Reinigt zichzelf
  • Duidelijk display

Minpunten

• Elke wasbeurt stoffilter legen

de Brouwer 14-05-2017

warmtepomp droger

Goedde droger energie zuinig en erg stil werk perfect voor ons past ook goed op onze Bosch wasmachine.
We zijn er erg tevreden mee

Pluspunten

• energie zuinig
  • stil

Minpunten

• nog niet gevonden

Gozewien 12-05-2017

Geweldige warmtepompdroger

Deze warmtepompdroger is voor mij veel beter dan de laatste condensdroger.Hij droogt snel en goed, ik ben zeer tevreden en hij is ook nog een stuk zuiniger in energieverbruik.

Wim Traag 27-04-2017

Goed apparaat

Apparaat werkt prima en energiezuining en dat voor een redelijk aankoop bedrag. Wasgoed is mooi droog en handdoeken zijn extra zacht

Pluspunten

• energiezuinig
  • aparte functie voor handoeken

Minpunten

• duurt lang

Tejo67 26-04-2017

Bosch Droger geweldig

Droger met voldoende keuzeprogramma's Staat bij mij op de wasmachine met tussenblad
Condensafvoer achter op dezelfe afvoer als de wasmachine
Ik hoef geen bak te legen alleen de filters schoonmaken na elk gebruik
Mijn oude droger uit 2001 gebruikt 2800 Watt !
Wamtepomptechniek van nu houdt het bij 1000 Watt !
Tel uit je winst (techniek van toen en nu )

Pedro 25-04-2017

Slimme, duurzame wasdroger

Wat fijn om weer van een prima Bosch wasdroger te beschikken. En dan ook nog eentje die superzuinig omgaat met mijn energie, maar waar ik erg van geniet is de slimheid van deze wasdroger. Geen gedoe met het onthouden om de condensor te reinigen, immers, dat doet deze Bosch wasdroger zelf!l

Pluspunten

• Energiezuinig
  • Zelfreinigende condensor
  • Digitale heldere aanduidingen
  • Afvoerslang bijgesloten

Minpunten

• Programma's duren lang (maar toch minder energie!)

Wilfriedvp 03-04-2017

Toestel doet wat het moet doen

Met deze dagaanbieding van IBood zijn we zeer tevreden. Niet alleen mooi toestel, maar zeer gebruiksvriendelijk, zeer stil. mogelijkheid om met of zonder afvoer te gebruiken (zelf afvoer aangesloten)
Veel instelmogelijkheden.
Grote trommel, en goed resultaat.

• veel programma's
  • gemakkelijke installatie en gebruik

Minpunten

• tot hiertoe nog niets ondervonden

RP_DP 01-04-2017

Very good dryer

We bought this dryer on mediamarkt outlet at a very discounted price in Jan 2017. So far very happy with the performance. It is very quiet and controls are very easy. Overall very happy with the product.

Pluspunten

• Quiet
  • Energy efficient
  • Good performance

Niels Robijn 23-12-2016

bang for your buck

prijs kwaliteit zit zeker goed, was is snel droog, en echt droog droog. Makkelijk in gebruik en mooi vormgegeven. Veel optieprogramma's en natuurlijk een zelfreinigende condensator. Zo moet je je geen zorgen meer maken ivm reiniging en levensduur van je toestel

Pluspunten

• stil
  • handig in gebruik

Harst 19-12-2016

fijne ddroger

mooi design, gelijk aan de wasmachine voor een mooi synchrone aanblik.
volop keuze mogelijkheden; door warmtepomp eco zuinig en hergebruik eigen warmte!!! Wellicht wat kostbaar in aanschaf maar het is een investering voor jaren.
Betrouwbaar merk.

Egbert Korf 14-12-2016

Perfecte was droger voor kleine en grote wasjes

Zuinig in gebruik , snel en droog ! ( geluidloos ) mooie vormgeving , staat stevig op z'n pootjes, gebruikt weinig stroom zoals aangegeven.

Pluspunten

• zuinig
  • geruidloos

John 08-12-2016

Wasdroger doet wat gedaan moet worden

Nu gekozen voor een droger met warmtepomp. Vroeger een gewone droger deze blaast warme lucht uit een rooster waardoor ruimte zeer warm werd zeker in kleine ruimte niet altijd prettig. Nu bij deze wasdroger geen last. Maakt niet echt veel lawaai. Bediening is ook makelijk. Voordeel is dat afvoer van water gekozen kan worden voor reservoir of via de afvoer. Droogtijd is afhankelijk van gekozen programma, waar een groet keuze voor is.
Kortom een prettige wasdroger.

kerkwijk20 23-08-2016

Super Wasdroger!

Deze Bosch Warmtepompdroger is echt super! weinig stroomverbruik en droogt ook kleine wassen in korte tijd goed droog. ik ben alleen en een 8KG trommel is erg groot, geen enkel probleem gezien de vele programma's. De condensator is super gezien deze zelfreinigend is. Filters zijn ook erg makkelijk schoon te maken. Ik ben hartstikke blij met deze droger!

Dimitei 21-08-2016

Prima apparaat

Apperaat functioneerd prima.
Geen bijzondere problemen.
Alleen de bediening piepte 2x in het begin.
Dit was een bedieningsfout.
De toetsen werden te kort of te lang ingedrukt. Dit staat niet in de gebruiksaanwijzing.

Michele 18-08-2016

Fantastische service bij Bosch, maar product deugt

Na 8 mnd is de droger afgeschreven door de Bosch monteur aan huis. Super geregeld, binnen een week een gloednieuwe en oude meegenomen. De nieuwe nu twee weken in gebruik. Bij iedere droogbeurt moet ik eerst 10x stekker eruit halen en verschillende programma's proberen voor ik hem aan de praat krijg...

Thea 11-08-2016

Droogde geweldig

De Maschine Droogde zeer goed. Duurt wel langer maar gebruikt minder energie. Ook de badkamer wordt niet meer zo warm als vroeger

its me again 28-02-2016

Doet het geweldig goed

Een droger die doet wat hij doen moet en dat is dat de was droog uit de droger komt eerst een aeg warmtepomp gehad na 6 jaar kapot nu deze gekocht en had deze dus eerder moeten kopen in ėėn woord geweldig