Samsung DV90F5E6HGW

De gemiddelde beoordeling is gebaseerd op 29 goedgekeurde reviews die zijn achtergelaten voor de Samsung DV90F5E6HGW op Kieskeurig.nl. Deze beoordeling wordt berekend door de som van de reviewscores te delen door het aantal reviews.

elisabeth 19-10-2016

samsung 9kg droger

Geschreven voor: Samsung DV90F5E6HGW

Gebruik hem vooral voor handdoeken en beddegoed.
Wanneer ik hem met handdoeken vul en hem laat drogen, duurt het erg lang (3.5 uur).
Als het programma klaar is, zijn de handdoeken vaak nog klam en niet echt droog.
Wanneer ik de deur open, vliegen de pluizen al om m'n hoofd en zit ook de vochtige deur ook vol met pluis. Het opvangzeefje zit ook gigantisch vol met pluis en daardoor slijten de handdoeken volgen mij erg snel en worden ze dunner. Wanneer ik fleecedekentjes in de droger doe en laat drogen op synthetisch, worden de dekentjes helemaal niet droog.
Vreemd dat de rest van de reviews zo goed zijn, waardoor ik me afvraag of deze machine wel ok is. De meeste reageerders hebben hem een paar dagen in gebruik, ik gebruik hem nu een aantal maanden en de vorige droger van Miele, die al ruim 10 jaar oud was deed het veel beter.

wendy wagemaker 18-02-2014
Geschreven voor: Samsung DV90F5E6HGW

Heb wel gemerkt dat er condens tussen de deur doorglipt als je deze na het sluiten niet nog even licht aandrukt. Maar verder superblij mee, van alle machines is dit de qua uiterlijk de knapste! Het aparte rekje voor het drogen van schoenen uitgeprobeert, helaas de schoenen werden niet droog.
Het is kicken dat er een lampje aan kan in de trommel tijdens het droogproces!

gd 16-11-2013
Geschreven voor: Samsung DV90F5E6HGW

Een zeer goede droger met een zeer goed droogresultaat.

Let op!!! Samsung drogers en wasmachines hebben verschillende kleuren wit.
Als u een droger naast of op de wasmachine plaatst, heeft u kleurverschil.

Catcam 14-11-2013
Geschreven voor: Samsung DV90F5E6HGW

Super droger zeer stil in gebruik en kleren komen droog eruit bij het gebruik van kastdroog. Over het algemeen zeer blij met deze koop.

tijgertje0204 12-11-2013
Geschreven voor: Samsung DV90F5E6HGW

Mooie machine stil en veel mogelijkheden. Duidelijke instellingen en zeker snelle berekening van de droogtijd begint eerst hoog en na een bepaalde tijd loopt die tijd terug.

DY69 09-11-2013
Geschreven voor: Samsung DV90F5E6HGW

Erg blij met deze eneriezuinige wasdroger. Wel erg bling, bling en een grove grote deur, wat ook weer zijn voordelen heeft. Droog resultaten helemaal als verwacht. Geeft in eerste instantie een lange te verwachtte droogtijd aan, maar stelt dit zelf bij naar gelang het wasgoed droogt. Ik hoop dat hij heel lang mee zal gaan zodat het de energiebesparing op zal brengen.

danielle2953 08-11-2013
Geschreven voor: Samsung DV90F5E6HGW

Prima wasdroger die doet wat ie moet doen: drogen. Ziet er mooi uit en de grote trommel is heerlijk. Iets zeggen over de duurzaamheid is lastig omdat ik de machine nog maar net heb. Aansluiten is erg makkelijk en samen met de Samsung wasmachine ziet het er (op elkaar) ook nog eens mooi uit.

Jos1977 04-11-2013
Geschreven voor: Samsung DV90F5E6HGW

Hij droogt gewoon goed, nu net 5 dagen in ons bezit. voldoende programma's. De installatie liep probleemloos.

jacobpost86 03-11-2013
Geschreven voor: Samsung DV90F5E6HGW

Top apparaat, alles werkt gewoon super, veel mogelijkheden en ziet er prachtig uit. Duurzaamheid is natuurlijk afwachten maar wij gaan in ieder ook voor de wasmachine gezien de goede ervaringen met dit apparaat

wage66 31-10-2013

Zuinige A+++ machine.
Grote 8 kg trommel waardoor de was er op een normaal programma al kreukvrij uit komt. Mooie vormgeving en een heel prettig muziekje wanneer je de machine aan/uit zet. Er zit ook een lampje in de droogtrommel dat in het donker wel een heel speciaal effect geeft. Goede maar ook mooie machine.
Ook handig een inzet-rekje om bijv. schoenen te drogen! Ik ben er erg blij mee. Aanrader!

AMRO 31-10-2013
Geschreven voor: Samsung DV90F5E6HGW

IS ECHT SUPER WATERPOMPDROGER VAN SAMSUNG ,IK BEN TEVREDEN OVER DROOGRESULTAAT ,SAMSUNG LAAST TIJD IS GOED MET APR EN ELEC........

Jeroen877 30-10-2013
Geschreven voor: Samsung DV90F5E6HGW

Wij hebben deze droger nu een paar dagen in ons bezit en zijn zeer te spreken over de functionaliteiten van de droger. Ook het gebruiksgemak is goed, al lijkt me dit ook bij andere drogers wel in orde te zijn.

Verder is de mogelijk tot het oplossen van problemen via een smartphone app een mooie functie, al hebben we dit tot op heden natuurlijk nog niet nodig gehad.

Naast de zeer aantrekkelijke prijs, waren de zeer positieve reviews, de vormgeving, de droog capaciteit en het lage energieverbruik de doorslag gevende factoren.

Duurzaamheid kan ik me nog niet over uitlaten aangezien we deze droger pas een paar dagen in ons bezit hebben, de gegeven waarde is dan ook meer op basis van verwachten/ervaringen met Samsung.

R. Tuyp 25-10-2013
Geschreven voor: Samsung DV90F5E6HGW

Het droogresultaat is goed. Zeker in vergelijking met onze oude(16jr) droger. Kan zeer veel in, wat handig is in combinatie met onze samsung wasmachine 12kg. Mogelijkheden genoeg, wat ik wel mis is een timer die per minuut kan versteld worden, nu per half uur. Door de vele mogelijkheden is het wel verstandig om het boekje even door te lezen. Machine ziet er goed uit. Als je hem op een wasmachine wilt zetten moet er wel iets van anti slip onder de pootjes, vorige droger had anti pootjes. Duurzaamheid kan ik nog weinig over zeggen, pas een maand in bezit. De reden dat wij deze aangeschaft hebben is vanwege het lage elektra verbruik en hoeveelheid kg was die er in 1 keer in kan.

jepaz32 24-10-2013
Geschreven voor: Samsung DV90F5E6HGW

Mooi design, was komt er lekker fris uit. Stiller als een condensdroger en verbruikt aardig minder stroom.

f801 24-10-2013
Geschreven voor: Samsung DV90F5E6HGW

Mooie droger en bijzonder vriendelijk in gebruik. Geeft een goed droog resultaat. Maakt weinig lawaai. Een opmerking: de piepjes wanneer de droger klaar is zijn hinderlijk. Gelukkig is dit uit te schakelen.

Maria Bongers 24-10-2013
Geschreven voor: Samsung DV90F5E6HGW

Ideale machine met een grote vulopening, zeer stil in gebruik wat voor mij een groot voordeel is. De app die bij de wasmachine hoort is ideaal! hij werkt super!

Mo&Ed 23-10-2013
Geschreven voor: Samsung DV90F5E6HGW

Fijne droger met veel mogelijkheden. Mooi, zuinig in gebruik en stil. En de grote trommel is ook erg fijn!

HGE 19-10-2013
Geschreven voor: Samsung DV90F5E6HGW

Enkele dagen in bezit en een uitstekend resultaat.
Ook de grote judopakken zijn goed droog en passen prima in de grote trommel.Of de machine duurzaam is zal nog blijken. 3 judopakken per week is een prima testcase.

muriel oostveen 16-10-2013
Geschreven voor: Samsung DV90F5E6HGW

de was komt zo droog en ongekreukeld uit deze machine zodat ik bijna nooit meer hoef te strijken
de mogelijkheden zijn zo talrijk dat er zit altijd wel een passend programma op voor de was die in de droger zit

Pat12345 15-10-2013
Geschreven voor: Samsung DV90F5E6HGW

Paar dagen geleden gekocht, voldoet prima aan verwachting. Geen handleiding nodig en droogt met 9.0 kg inhoud en standaard was (wasmachine is eco bubble 7.0 kg) sneller dan gedacht ;-) gemiddeld in een uurtje droog. En met A++ ook erg duurzaam. Top ding.

michael26061974 14-10-2013
Geschreven voor: Samsung DV90F5E6HGW

Fijne warmtepompdroger alleen weinig mogelijkheden,zoals
babykleding, jeans, badstof, dons zitten er niet op.

Familie von Harras 14-10-2013
Geschreven voor: Samsung DV90F5E6HGW

Helaas was kwam onze Samsung kapot binnen. En omdat ik hem al gebruikt had, kon hij niet gelijk geruild worden. Het bleek de printplaat te zijn.
Dit vond ik wel jammer.
Droogresultaat is goed er kan veel in.
Er zijn veel mogelijkheden de was ziet er goed uit.
Er klinken leuke muziekjes, het is toch fijn om te horen dat je mag vouwen.
Energiezuinig verbruikt net zoveel als een lamp, dan geen led lamp natuurlijk.

Wij zijn heel tevreden!

marko1969 14-10-2013
Geschreven voor: Samsung DV90F5E6HGW

droog tijd is zeer kort en goed droog
het gebruiksgemak is ook makkelijk het wijst zich vanzelf
vormgeving is modern en bijna een plezier om de was te mogen doen

Uitkomst 11-10-2013
Geschreven voor: Samsung DV90F5E6HGW

We hebben zowel de droger als de wasmachine van Samsung verkozen boven de andere merken, puur vanwege prijs-kwaliteitredenen. En het moet er ook mooi uitzien. De recensies liegen er niet om. De droger is stil en ook makkelijk in gebruik. Doordat je uit verschillende voorgeprogrammeerde programma's kan kiezen bijv. jeans, hoeft je alleen maar op 3 knoppen te drukken. Aan, kiezen programma en starten. Daarnaast wordt er een droogrek bijgeleverd om hiermee de schoenen in de droger te laten drogen. Denk bijv. aan sportschoenen of zwemschoentje van je kinderen die je binnen een paar uur weer droog hebt.

Wackme 08-10-2013
Geschreven voor: Samsung DV90F5E6HGW

Ik heb droger pas net, maar ik ben er al erg tevreden.

Aan het droogresultaat moet ik nog even wennen. Mogelijk dat dit komt omdat ik het apparaat nog niet zo goed ken vanwege de vele mogelijkheden. Bij het drogen van beddengoed voelt de was nog weleens vochtig / klam. Bij het drogen van de gemengde was, ging het perfect.

Er zitten genoeg mogelijkheden op het apparaat, o.a. kinderslot, speciaal alarm bij een bepaalde vochtigheid (gemengde was), etc. Mijn belangrijkste mogelijkheden waren uitgestelde start, trommelverlichting en een zuinig apparaat. De eerste 2 zijn was simpele eisen, maar dat het apparaat zou zuinig is bespaar ik toch veel op de stroom kosten volgens het internet.

Het apparaat went erg snel, af en toe heb ik het boekje erbij genomen om te kijken wat bepaalde tekens betekenen en welke acties ik kan uitvoeren.

Het apparaat ziet er erg mooi uit, een luxe uitstraling met de grote trommel met een chrome rand. Het oog wil ook wel wat :).

Of het apparaat duurzaam is kan ik uiteraard niet zeggen omdat ik het apparaat pas net heb. Maar hij voelt wel degelijk en duurzaam aan. Ook zeggen ze dat een warmtepompdroger ook langer mee gaat dan een normale condens droger.

De prijs van de droger lijkt aan de dure kant, maar als je na gaat dat je bespaard met stroom met de A++ label en dat de droger langer zal mee gaan, dan is wat meer geld voor een droger mogelijk juist goed besteed.