Samsung DV90T5240TW - Reviews

De gemiddelde beoordeling is gebaseerd op 2 goedgekeurde reviews die zijn achtergelaten voor de Samsung DV90T5240TW op Kieskeurig.nl. Deze beoordeling wordt berekend door de som van de reviewscores te delen door het aantal reviews.

8,5

Jonathan 16-04-2021

Goed droogresultaat, voor een droger erg stil

Geschreven voor: Samsung DV90T5240TW

Deze droger heeft onze 1e generatie AEG (Lavatherm 59840) warmtepompdroger vervangen van pakweg 10 a 11 jaar oud vervangen. Deze is een stuk eerder klaar met programma's en het is niet nodig om de droger op maximale droogtegraad te zetten. Was komt er droger uit op met dit apparaat op droogniveau 2 (gemiddeld) dan met onze vorige op maximaal. Filter schoonmaken is ook makkelijker omdat er geen vocht bij pluis komt.

Dankzij wifi op de Samsung droger krijgen wij ook een melding op de tv (Samsung Frame) en app dat de was droog is. Ook kan je de droger in de gaten houden via de smartthings app, handig als je in de tuin zit en wilt weten hoe lang de droger op zolder nog bezig is. Het inzetrek voor het drogen van speciale spullen (schoenen/knuffels, et cetera) is ook handige toevoeging.
9KG droogtrommel is heel welkom voor een gezin.

Zijn er ook minpunten? Uitgestelde start had beter gekund; dit kan alleen op hele uren. Geen minpunt, maar wel mooi was geweest als je een tijdstip kon aangeven dat de droger (ongeveer) klaar zou moeten zijn.

[update 16-04-2021] Met dank door de winkel (Bemmel&Kroon) weten we dat de zoemer uit kan. Dit doe je door handicoon 3 seconden ingedrukt te houden. Je komt dan in een extra menu (waaronder fabrieksreset, AI, wifi en alarm). De droger kan s' avonds weer aangezet worden voordat we naar bed gaan. Gelukkig niet meer door zoemer gewekt worden, omdat wij op zolder slapen.

Pluspunten

• Goed droogresultaat
  • Grote droogtrommel 9kg
  • Voor een droger erg stil
  • Droger besturen/in de gaten houden met app.

Minpunten

• Uitgestelde start alleen per uur

Kees Verzaal 15-04-2021

Heer

Geschreven voor: Samsung DV90T5240TW

Prima apparaat. Zeer tevreden over. Goede service van B&K
Apparaat is zuinig. Je hoort weinig geluid.
Droogt uitstekend.

Pluspunten

• Zuinig in stroom

Minpunten