Bosch WTXH8M00NL - Reviews

tile-Vulgewicht
9 kg vulgewicht
Droogsysteem
condensdroger

De gemiddelde beoordeling is gebaseerd op de 16 reviews die zijn achtergelaten voor de Bosch WTXH8M00NL op Kieskeurig.nl.

Kayleigh 04-12-2020

Grote droger, veel ruimte, fijn om te hebben

Geschreven voor: Bosch WTXH8M00NL

Het is een super fijne droger, grote laadruimte. Ook is de droger heel zuinig ik ben blij met mijn aankoop.

Pluspunten

• Zuinig
  • Grote laadruimte

Minpunten

• Nog niet ontdekt

Martijn 02-12-2020

Makkelijk in gebruik

Geschreven voor: Bosch WTXH8M00NL

Heb een droger gekocht omdat in deze winter maanden de was niet meer zo goed droogt aan de lucht. Aangezien wij al een Bosch wasmachine hebben hebben we gekozen voor een warmtepompdroger van hetzelfde merk. De apparaten passen op elkaar zonder tussenstuk en is makkelijk en goedkoop in gebruik. Daarnaast maakt het weinig geluid en is in de app eenvoudig te zien wanneer de was klaar is. Binnenkort ook maar eens de wasmachine vervangen voor een nieuw exemplaar, haha.

Pluspunten

• Grote trommel
  • App gebruik
  • Goedkoop in gebruik

Minpunten

• Afvoerslang voelt kwalitatief matig

Dory Gerard 01-12-2020

Doet wat hij moet doen en maakt minder geluid dan ik gewend

Geschreven voor: Bosch WTXH8M00NL

Droger werkt goed. Weinig onderhoud ivm zelfreinigende filter. Energiezuinig. Gemakkelijk voor groot gezin. Maakt weinig geluid. Ik ben tevreden over dit product.

• Groot
  • Via app te bedienen

Annette 01-12-2020

stille droger

Geschreven voor: Bosch WTXH8M00NL

Een mooie droger. Erg stil.Makkelijk te installeren En ruime keuze aan programma's
Lukt alleen niet op de home connect te activeren, ondanks goede wifi contact

Hans 30-11-2020

Enorme vulopening

Geschreven voor: Bosch WTXH8M00NL

Goede wasdroger met een enorme vulopening. Mooi design en het is handig dat de droger het wasprogramma van de (Bosch) wasmachine als input kan gebruiken voor het droogprogramma, dan kan ik zelf niets fout doen. Het enige minpuntje dat ik kan ontdekken is dat de droger redelijk wat lawaai maakt.

Pluspunten

• Grote vulopening
  • Energiezuinig

Minpunten

• Lawaaierig

Lies 29-11-2020

Energiezuinig

Geschreven voor: Bosch WTXH8M00NL

Gekozen voor deze warmtepompdroger van Bosch ivm energieverbruik. We maken veel gebruik maken van de droger, met 3 volwassen kinderen. Heeft een grote trommel en maakt minder geluid dan mijn vorige afvoerdroger. Het duurt wel wat langer voor de was droog is, maar dat was bekend en is weer behoud van het wasgoed. Na een week in gebruik bevalt deze droger prima.

Pluspunten

• Energiezuinig
  • Grote trommel
  • Droogt het was goed
  • AutoDry systeem
  • SelfCleaning Condenser

lleeuwen 26-11-2020

Stille machine, ideaal voor groter gezin

Geschreven voor: Bosch WTXH8M00NL

Ik was op zoek naar een machine die de hoeveelheid was van ons gezin kan drogen. Mijn vorige droger had vaak moeite om de hoeveelheid was uit de wasmachine (ook een serie 8) goed droog te krijgen. Met deze machine krijg ik absoluut het gewenste resultaat. Een flinke verbetering dus. Ook handig dat de deur beide kanten op open kan, zodat je de was vanuit de wasmachine gemakkelijk kan overladen in de droger.

• Zuinig
  • Capaciteit
  • Deur kan aan beide kanten open

Arthur 26-11-2020

Geweldig apparaat

Geschreven voor: Bosch WTXH8M00NL

Erg fijn apparaat. Makkelijk in gebruik, zuinig, veel programma's en mijn vriendin klaagt niet meer over de was. Wat wil je nog meer.

Pluspunten

• Droogt erg goed
  • Veel programma's
  • Aan te sluiten op afvoer

Minpunten

• Misschien wat prijzig

christien 25-11-2020

Veilig drogen

Geschreven voor: Bosch WTXH8M00NL

Wij hebben de Bosch WTXH8M00NL gekocht vanwege de bovengemiddelde kwaliteit, de veiligheid voor het wasgoed en de duurzaamheid van de machine. De service staat garant voor lang en betrouwbaar gebruiksgemak.

Pluspunten

• kwaliteit
  • veilig voor het wasgoed
  • duurzaamheid

Raoul 24-11-2020

Home connect is cool

Geschreven voor: Bosch WTXH8M00NL

Leuke gadget feature om de wasdroger te bedienen met de app en een cool dat die via de 'Smart Dry' functie even babbelt met de Bosch wasmachine voor het beste droog programma.

Anoniem 20-11-2020

Energiezuinig

Geschreven voor: Bosch WTXH8M00NL

Een fantastische droger,en gebruiksvriendelijk. Wij hebben een huishouden met 4 personen. De trommel waar 9 kg in kan is een uitkomst. Het apparaat is geruisloos. Doordat er een SelfCleaning Condenser inzit die zelf automatisch schoonspoelt tijdens het drogen,is de droger een stuk energie zuiniger. Mijn handdoeken zijn in 55 minuten droog op het spoelprogramma, en met de touchscreen druk je eenvoudig de warmtestanden in. Er zitten maar liefs 14 programma's op ,zo kan je makkelijk kiezen welke het beste bij je soort was past. En als je was droog is stopt de droger vanzelf. Wij hebben huisdieren en deze verharen, dit zit dan op je kleding. Hier gebruik ik het allergy plus programma voor, deze verwijderd de haren. En wat ik ook prettig vind is het autodry systeem, deze voorkomt dat je kleding krimpt of snel slijt. Kortom een super fijne en goede droger wat er ook nog mooi uit ziet,teveel om op te noemen . Maar echt een aanrader ik ben er super blij mee. [Deze beoordeling is verzameld als deel van een promotie.]

Bert 19-11-2020

Veelzijdige droger

Geschreven voor: Bosch WTXH8M00NL

Een veelzijdige machine en vooral goede service van de dealer Expert Soest . Zij brachten de droger op zolder en namen de oude droger en koelkastje mee. De nieuwe droger heeft veel mogelijkheden oa het drogen van wol en sportschoenen.

Karin Stolk 14-11-2020

Gebruiksgemak, verschillende programma's, stil

Geschreven voor: Bosch WTXH8M00NL

Ik heb voorheen ook een Bosch warmtepomp/condensdroger gehad. Deze nieuwe heeft verschillende soorten programma's en je kunt een app installeren wat heel prettig is. Is vrijwel geruisloos en energie zuinig . Dit komt door de SelfCleaning Condenser spoelt automatisch schoon tijdens het drogen, waardoor de wasdroger energiezuinig blijft.Er zit ook een autodry systeem in met vochtigheidssensoren en dit zorgt ervoor dat je kleding niet krimpt. Droogt snel ,alleen bij een volle trommel duurt het 3 en een half uur. Maar er past 9 kg in ,wat ik heel prettig vind omdat ik veel was hebt . Het apparaat is gebruiks vriendelijk en dus makkelijk in te stellen op het droog programma wat je nodig hebt. Onze vorige Bosch hebben we ook veel plezier van gehad. Alleen deze heeft net iets meer functies en gebruiksgemak. Echt een aanrader.

Pluspunten

• Je hoort het amper echt stil
  • Gebruiks vriendelijk
  • Energiezuinig door het SelfCleaning systeem

Danny 13-11-2020

Top droger

Geschreven voor: Bosch WTXH8M00NL

Ideale droger als je met je tijd mee wilt gaan.
De de droger communiceert met de eerder aangeschafte Bosch wasmachine. Hierdoor hoef je bijna helemaal niet meer na te denken over de was. De was wordt nog net niet opgevouwen, wellicht een goed idee voor een volgend model?! :)
Je krijgt zelfs een berichtje op je telefoon als de droger klaar is. Ik zou hem iedereen aanraden. [Deze beoordeling is verzameld als deel van een promotie.]

Goede droogresultaten 12-11-2020

Goede droogresultaten

Geschreven voor: Bosch WTXH8M00NL

We hebben de droger nu 3 weken in bezit en we zijn tevreden. De programma's moet je stuk voor stuk verkennen en dekken niet altijd de lading. Snelle droogprogramma's geven niet altijd het gewenste resultaat dat het er droog uitkomt. Ook legen we het stoffilter niet na 20 keer zoals in de manual, maar na 5 keer, omdat we deken dat dat de machine ten goede komt. We maken verder gebruik van het condensreservoir, wat prima is en we de aansluiting met de wastafel niet hoeven te maken, wat mogelijk weer zaken kan verstoppen. Al met al zijn we tevreden met deze droger. [Deze beoordeling is verzameld als deel van een promotie.]

D. van Duijn 07-11-2020

Degelijke uitstraling, eenvoudige bediening, en mooi display

Geschreven voor: Bosch WTXH8M00NL

Het merk Bosch staat binnen ons gezin al jaren bovenaan. De vorige Bosch wasdroger met luchtafvoer was 15 jaar oud en moest worden vervangen. Het advies van de verkoper was duidelijk, en de keuze was dus ook dit keer niet moeilijk - het is opnieuw een Bosch-droger geworden. De huidige drogers zijn gelukkig veel zuiniger. Bij deze nieuwe droger is het ook niet nodig om het condenswaterreservoir telkens te legen, hij wordt direct aangesloten op de afvoer. Wij zijn blij met deze nieuwe aankoop met een goede prijs-kwaliteit verhouding, een echte aanrader.

Pluspunten

• Geruisloos
  • Duidelijke bediening op wasmachine
  • Goede informatie op display

JJS 06-11-2020

Mooie droger, homeconnect mogelijk toch iets voor mij

Geschreven voor: Bosch WTXH8M00NL

Ik was op zoek naar een droger, heb naar de verschillende Bosch modellen gekeken. Vond er veel erg op elkaar lijken. Deze wasmachine was voordelig te krijgen maar had wel Homeconnect (vind ik een overbodige functie). Nu via deze droger kennisgemaakt met Homeconnect en vind het opzich geen onaardige functionaliteit. Verder een droger naar behoren.

Pluspunten

• mooi ontwerp
  • goede kwaliteit

Fijne droger 02-11-2020

Grote vulopening met een fijn display

Geschreven voor: Bosch WTXH8M00NL

Ik had hiervoor een Siemens droger, welke het nog steeds doet, maar redelijk wat energie verbruikt in vergelijking met deze generatie drogers. Deze droger geselecteerd, omdat het een nieuw model is, maar nog geen recensies had. Het bedieningsgemak is zeer fijn en makkelijk, ook het aanmelden op het thuisnetwerk is zo gepiept. Het droogresultaat is ook goed, maar doet er iets langer over dan de vorige, maar dit komt vast door de energie die deze machine moet besparen. Nog niet lang in bezit, maar voelt heel degelijk en fijn aan.

Pluspunten

• goed droogresultaat
  • Zeer degelijke machine

Minpunten

• introductieprijs

digdas 31-10-2020

Home automation

Geschreven voor: Bosch WTXH8M00NL

Ik heb dit apparaat gekozen voor de mogelijkheden tot home automation. Zelf heb ik hier een opensource home assistant draaien.

Om het apparaat te koppelen is een account nodig op home-connect. Dit is het platform waar Bosch zijn apparaten slim mee maakt.
De registratie en het koppelen van het apparaat is gemakkelijk. Let wel op dat je de juiste app download (er zijn er meer die home connect heten, maar het logois wel duidelijk)

Koppelen via wifi, account aanmaken en email verifieren was in een kwartiertje of zo gedaan.
Ook de connectie vanuit home-connect naar mijn eigen systeem was niet moeilijk en alles werkt zoals verwacht. Ik krijg bijv. een push-melding als ie klaar is. [Deze beoordeling is verzameld als deel van een promotie.]

digdas 25-10-2020

Wasdroger met home-connect

Geschreven voor: Bosch WTXH8M00NL

Ik heb deze gekozen vanwege de home-connect mogelijkheden.
Het koppelen aan home-connect was gemakkelijk. Wel even zoeken in de gebruiksaanwijzing hoe het moest, maar het aanmeldproces in home-connect was simpel (account aanmaken, email bevestigen) en de droger koppelen aan het account (via wifi en de home-connect app)
In de apple-app-store stonden trouwens verschillende home-connect applicaties. Dat is wat verwarrend, mogelijk zou in de manual een QR-code kunnen die de juiste app opent (tip)
Inmiddels is het apparaat ook bekend in mijn home-assistant. Dit was ook gemakkelijk

Pluspunten

• warmtepomp droger, energie a+++
  • home-connect mogelijkheid