Bosch WTXH8E70NL - Reviews

• Best Reviewed 3 keer dec 2020

De gemiddelde beoordeling is gebaseerd op de 72 reviews die zijn achtergelaten voor de Bosch WTXH8E70NL op Kieskeurig.nl.

Bianca 23-01-2021

Goede keus, fijne droger!

Geschreven voor: Bosch WTXH8E90NL

Ik koos voor deze droger omdat hij zo lekker groot is en zuinig. Alles wordt echt goed droog. Dekbedhoezen en hoeslakens worden helemaal droog, ook de hoekjes. Hij droogt niet met hele hete lucht dus geen last van krimp of kleurvervaging. Met de antikreukstand kan het zo de kast in :)

Pluspunten

• trommelgrootte
  • binnenverlichting
  • niet na iedere droogbeurt pluizenfilter legen
  • raam i.p.v. dichte deur

Minpunten

• drogen duurt iets langer

Robbert 13-01-2021

Bosch warmtepompdroger - WTXH8E90NL

Geschreven voor: Bosch WTXH8E90NL

Laat ik met de plussen beginnen: Schitterende en stille machine met veel programmakeuzes. Ook een, zeker voor een droger, zeer gunstig energieverbruik.

Maar diverse minpunten zijn er helaas ook: Met enige regelmaat redelijke slechte droogresultaten, ook bij instelling kastdroog + en droogintensiteit op + niveau. Water in de condens bak loopt niet altijd goed weg terwijl deze wel op de afvoer is aangesloten.

Dit is dan weer niet handig met de iron assist functie want het waterreservoir voor deze functie zit onder de condensbank. Bij het bijvullen van dit reservoir wordt de boel dan flink nat. Enerzijds omdat water uit de soms volle condens bak komt gelopen bij het uithalen, anderzijds omdat het bijvullen van het iron assist reservoir niet heel erg eenvoudig is. Ook geeft het apparaat pas een waarschuwing dat het reservoir volzit als deze al overloopt. Helaas een droger die zaken juist nat maakt. Dat is toch niet de bedoeling?

Dit is het topmodel van Bosch en zeker ook niet het goedkoopste apparaat. Ik vind dat er ruimte voor verbetering is en vind op dit moment de prijs-kwaliteit verhouding niet optimaal.

Het apparaat is geleverd door EP Schalkwijk uit IJsselstein. Zij krijgen voor levering, installatie en service een dikke plus van ons!

Pluspunten

• Programmakeuzes
  • Zeer laag geluidsniveau
  • Iron Assist functie
  • Auto Clean functie
  • Laag energieverbruik

Minpunten

• Droogresultaat
  • Locatie + vullen waterreservoir Iron Assist
  • Restwater in condens reservoir
  • Lange droogtijden

Robert 31-03-2021

Wat een fijne droger!

Geschreven voor: Bosch WTXH8E70NL

[Deze beoordeling is verzameld als deel van een promotie.] Zie mijn review van de wasmachine WAXH2E91NL/01
Zowel de droger, als de wasmachine krijgen een 10 van mij!

Richard 26-03-2021

Kastdroog is niet kastdroog

Geschreven voor: Bosch WTXH8E70NL

[Deze beoordeling is verzameld als deel van een promotie.] De droger is een duurzaam apparaat. En de overstap naar een warmtepomp is echt wel wennen. Programma’s duren een stuk langer. Waar wij niet aan kunnen wennen is dat het programma kast droog niet kast droog is. Dat het na het drogen wat klammig aanvoelt kan ik nog volgen, maar het voelt gewoon nat aan.
De vraag is dus, wat doen we fout? Begrijpen wij de machine niet, of is onze verwachting niet goed. Het blijft dat we soms een extra keer drogen om het op een niveau te krijgen die wij verwachten.
De verkoper gaf aan dat we ook de blouses erin konden doen. Maar wij vinden dat nog wel spannend. Ook het stoomprogramma is leuk, maar echt kreukvrij eruit is volgens mijn vrouw nu ook weer niet. Ik elf vond het wel meevallen, maar hier zit misschien een klein karakterverschil.
We geven de machine nog even de kans om elkaar beter te leren kennen, maar het is zeker wel iets waar je goed rekening mee moet houden en waarbij de verkoper misschien soms wat makkelijk er overheen stapt.

Angela 19-03-2021

Top machine

Geschreven voor: Bosch WTXH8E70NL

Top machine droogt fantastisch en heeft vele bruikbare opties
En een geweldige service heeft de Bosch
Ben ontzettend blij met het apparaat en met de service

Anne-Hans 17-03-2021

Prachtig look & feel met super droogresultaat

Geschreven voor: Bosch WTXH8E90NL

Deze warmtepompdroger samen met de bijbehorende wasautomaat aangeschaft bij De Groot in Woerden. Schitterende set! Maar belangrijker nog: ze werken beide fluisterstil en top met een droog- en wasresultaat die je een smile geeft. Was eerst wat sceptisch over een warmtepompdroger na het lezen van diverse recensies over het droogresultaat. Toch de gok genomen na ook de gedegen toelichting van De Groot uit Woerden. Ook de remote bediening via de HomeConnect-app ging mij wat ver, maar ik kan nu wel zeggen: het apparaat droogt perfect (wel langere droogtijd dan condensdroger) en de bediening via de app is toch wel verdomd handig. Programa's en app werken erg intuïtief: "een kind kan nu echt de was doen". Nu komt de tijd om na de eerste wassen alle programma's en mogelijkheden verder te ontdekken.

Pluspunten

• Droogresultaat
  • Bediening is intuïtief via goede HomeConnect app
  • A+++, dus milieuvriendelijker

Minpunten

• Wat langere droogtijd

Dan 27-02-2021

3-month review

Geschreven voor: Bosch WTXH8E70NL

After three months I can recommend this dryer.

This was our first dryer for many years and I'm happy to share some of our findings and comment on some of our preconceptions (some learned from other reviews).

- The dryer is energy efficient. We have a Smart Meter for our electricity and we've barely noticed any change when we got a dryer. The current is so low it does not need a dedicated "white goods" socket, but must be earthed safely.

- The dryer _always_ dries the load when used as intended, in our experience. The few times when it didn't it was because we selected the wrong load type (cotton when drying thick towels, for example) OR because the load was way too small - one or two items (in this case you need to select a timed programme rather than an automatic one.)

- On the other hand, it doesn't over-dry clothes.

- It does not work well with a Ziggo router. The router crashes frequently. This affects a the Ziggo Connect Box router (the Arris TG2492LG - a large white one with loads of small air-holes). Bosch recommend contacting Ziggo for a different type of router - I agree that this is probably the fault of the router.

- Drying is quicker than we expected - the timer shows the longest possible duration to get a full 9kg dry. It's very rare for it to take longer than a wash load.

- It's quite quiet. Not so quiet that you could make a hands-free call in the same room without the recipient noticing, but quiet enough to make a call with a headset.

- The water reservoir needs emptying more frequently than we expected. The lint-trap a lot less.

- It requires cleaning each 6-12 months using a bottle of Bosch detergent at a cost of €25. Who knew!

- The drum lighting is great, but turns off too soon if you're folding clothes whilst unloading it (ARE YOU LISTENING BOSCH???)

- The control knob on the front _feels_ a little fragile, but we've not broken it (or the one on our 2-year-old Bosch washer).

- The door design means it's going to gather loads of dirt, crumbs, flour and whatever else if you install it under a kitchen counter.

Pluspunten

• Quick
  • Energy efficient
  • Dries clothes well

Minpunten

• Design a little over-elaborate and hard to clean
  • Programmes don't correspond to clothing labels
  • Ziggo router problems
  • Requires expensive annual cleaning

Bull 11-02-2021

Stil, zuinig en doet wat hij moet doen

Geschreven voor: Bosch WTXH8E90NL

Na lang twijfelen tussen Samsung, AEG en Bosch warmtepompdroger toch voor Bosch WTXH8E90NL deze gekozen en ben zeer tevreden.

stingray 10-02-2021

Mooie droger met veel functies, en app integratie

Geschreven voor: Bosch WTXH8E90NL

Mooie droger. hij staat naast zijn broertje, de home profesional wasmachine. app integratie werkt weer soepel. gewoon melding op je telefoon dat de droger klaar is, perfect. Hebben hem net dus nog niet veel programma's uitgeprobeerd. condens afvoer aangesloten op wasmachine afvoer dus daar ook geen zorgen over. vergeleken met onze oude luchtafvoer droger stil. wij zijn blij.

Pluspunten

• design
  • stil
  • app integratie

Minpunten

• nog niks

Raimond Sangers 30-01-2021

Top apparaat met oneindige mogelijkheden

Geschreven voor: Bosch WTXH8E90NL

Onverwacht extra top mogelijkheden als strijk en stoom functie, bovendien fluisterstil. Flinke investering maar het meer dan waard

Pluspunten

• Energie zuinig
  • Thuis stomen

Topklasse wasdroger 28-01-2021

Top wasdroger die heel gebruikersvriendelijk is

Geschreven voor: Bosch WTXH8E70NL

[Deze beoordeling is verzameld als deel van een promotie.] De perfecte wasdroger die doet wat ie doen moet en ook nog heel gemakkelijk te bedienen is, een kind kan de was doen...
Handig is ook de geïntegreerde stoomfunctie om bv colbertjes weer fris te laten ruiken zonder te wassen.
Tevens is deze wasdroger ook op afstand te bedienen met je mobiele telefoon, status meldingen kan ontvangen enz

Marga 27-01-2021

Slechte ervaring.

Geschreven voor: Bosch WTXH8E70NL

Helaas kwam geen enkele was er niet droog uit. Volgens monteur niets aan de hand, maar bij iedere droogbeurt 3x laten draaien, kan bij een droger niet de bedoeling zijn. Deze is dus ook teruggestuurd.

Edwin 23-01-2021

Top droger

Geschreven voor: Bosch WTXH8E70NL

[Deze beoordeling is verzameld als deel van een promotie.] Prima droger, doet alles wat er beloofd wordt, de extra korf voor willen truien of schoenen is ideaal. Te verbinden met Home Connect waardoor je precies kunt zien hoever je programma is

Maurits 19-01-2021

Top apparaat

Geschreven voor: Bosch WTXH8E90NL

Heb deze droger nu een weekje in huis en hij is inderdaad erg stil. Heb nog niet alle functies geprobeerd, maar tot nu toe komt alles er goed droog uit. Als hij klaar is krijg ik een appje op mn smartwatch. Had hiervoor een Miele, maar vind van deze Bosch de prijs/kwaliteit beter in balans.

• Uitgebreid droogprogramma
  • wolkorf
  • wifi

Loraine 14-01-2021

Bosch wasdroger WTXH8E70NL/01

Geschreven voor: Bosch WTXH8E70NL

Nog niet helemaal overtuigd. Ik heb het product nu 2 weken. Het duurt erg lang voor de was droog is. Wel fijn dat er een stoomfunctie op zit en voldoende andere programmas. Daarnaast maakt hij zichzelf schoon.

Pluspunten

• minder slijtage
  • zelfreinigend
  • stoomfunctie
  • veel programmas

Minpunten

• hoge aanschafkosten
  • lange droogtijd

Johan M. 13-01-2021

Super gebruikersgemak

Geschreven voor: Bosch WTXH8E90NL

Nadat onze oude Miele wasmachine en droger aan vervanging toe waren hebben we gekozen voor de Bosch wasmachine en droger uit de Home Professional serie. Na enkele keren gebruikt te hebben kan ik maar één ding zeggen. TOP !! machines. Makkelijk in gebruik, efficiënt en super stil. Zéér blij mee..

Pluspunten

• Makkelijk in gebruik
  • Super stil
  • Communiceren met elkaar
  • Gebruik via Wifi
  • Neemt al het werk uit handen

Minpunten

• Nog geen ontdekt

Martijn 12-01-2021

Slimme warmtepompdroger

Geschreven voor: Bosch WTXH8E70NL

[Deze beoordeling is verzameld als deel van een promotie.] De Bosch Home Professional Warmtepompdroger WTXH8E90NLis slimme warmtepompdroger die makkelijk te bedienen is met een handige app. Eenvoudig in de app aangeven uit wat voor kleding, handdoeken, tafellakens etc. in de droger gaan en welke kleur en de app geeft aan welk droogprogramma geschikt is. Vervolgens kun je dit programma naar de machine sturen en het programma starten.

Onze ervaring is dat de machine geluidsstil is en energiezuinig. De aanschafprijs lijkt hoog, maar is elke euro waard.

AvdH 11-01-2021

FANTASTISCH

Geschreven voor: Bosch WTXH8E70NL

De droger is in een woord fantastisch. Gekocht mede om de stoomfunctie, wat echt super werkt voor overhemden en of kleding die je even wilt opfrissen. Levert veel tijdwinst bij het strijken. App werkt ook super, vond deze functie eerst overbodig maar nu ik hem heb is het toch wel ideaal. Doet wat een droger moet doen, drogen! Niet de goedkoopste warmtepompdroger, maar wel de beste en de mooiste.

Pluspunten

• Droogt super goed
  • Stoomfunctie
  • Zelfreinigende condensor

Mery 05-01-2021

Stil en droogt goed

Geschreven voor: Bosch WTXH8E70NL

[Deze beoordeling is verzameld als deel van een promotie.] Stil en droogt goed! In combinatie met de app nog meer bedienings gemak

Geuzina 02-01-2021

Helemaal geweldig!

Geschreven voor: Bosch WTXH8E70NL

[Deze beoordeling is verzameld als deel van een promotie.] Wat een top-aankoop!
Dolgelukkig ben ik.....