Beko DPU 7380 X - Reviews

Energiekosten per jaar
0 euro

Anita 01-12-2016 Product paar dagen in bezit

Zuinige stille droger

Hij is energiezuinig, stil, veel opties en startuitstel. Mooie grote trommel. Alleen even oefenen met de juiste looptijd omdat de was anders niet droog is. Je kan hem zo lang instellen als je zelf wil.

Pluspunten

• Energiezuinig
  • Grote trommel
  • Resttijdindicator
  • Startuitstel

Minpunten

• De was was niet direct droog na het programma

zuiddam 19-11-2016 Product half jaar of langer in bezit

beko warmtepompdroger

Ik heb deze droger gekozen nadat ik verschillende warmtepompdrogers vergeleken had. Hij werkt goed alleen vind ik t zo apart dat hij alleen rechtsom draait. Als er bv een dekbedovertrek in zit rolt de was er in en is er op t einde van t droogprogramma niks droog. Stop je er kleine losse dingen in dan heb je er geen last van. Ook vind ik dat er veel vocht in de lucht komt er moet altijd een deur open staan, hij staat bij ons in de berging. Bij ons is hij op de afvoer aangesloten misschien dat je er minder last van hebt als je de droger gebruikt met de condensbak. Zijn er mensen die hier ook last van hebben en klopt t dat hij alleen rechtsom draait of doet die van ons t gewoon niet goed.

Pluspunten

• hij is lekker stil
  • genoeg programma's

Minpunten

• draait alleen rechts om
  • omgeving wordt vochtig

Thei 25-06-2016 Product paar weken in bezit

Zeer zuinig en goede droog resultaten.

Sinds enkele weken hebben we een Beko dpu 7380 X en na even experimenteren met de vele droog progamma's kan ik alleen maar heel positief zijn over deze aanschaf.
We hadden een Indesit droger van 2001 met zo een dikke slang die door een gat naar buiten was geleid. Deze droogde nog prima, maar nadat ik hoorde dat deze brand veroorzaker nummer 1 zou zijn in de woningen doordat het opgehoopte stof zich in de gehele achterkant ophoopt en wetende dat daar een gloeispiraal zit, had ik de laatste tijd steeds als die machine aan stond geen goed gevoel daarbij. Vandaar dat ik me eens grondig ging verdiepen en informeren naar een zuinige en degelijke warmtepomp droger die door hun verwarmings systeem het brandgevaar van onze oude vorige droger niet kennen. Het ging mij dus om de brand veiligheid en natuurlijk ook om de besparing die je met een warmtepomp droger hebt. Na het lezen van vele, vele rieviews, de consumentenbond test en ook een zeer vertrouwenswekkende praktijktest op wasmachinepagina.nl(zie rubriek drogers) was ik eruit en besliste ik om voor een voor mij tot dan toe totaal onbekend merk te gaan, de Beko.
Blijkbaar had deze in de tests een even goed of zelfs beter droogresultaat als de drie bekende Duitse merken Bosch/Siemens ( is gelijk aan elkaar) en de nog veel duurdere Miele. Het prijsverschil was van +300€( Bosch) tot +500€ (Miele) .Ook waren de witgoed monteurs blijkbaar erg te spreken over Beko en vertoonden ze volgens hen weinig storingen .De Beko was op dat moment te koop voor 469€ en daarbij ontving ik een cadeaukaart van 40€ die in augustus vrij besteedbaar is, waardoor de netto prijs op 429€ incl afleveren kwam.
De eerste maal drogen was even puzzelen omdat de progamma's een streep er boven en een streep eronder hebben staan hetgeen verwarrend werkte voor mij en ik heb de machine bij de eerste droogbeurt daardoor verkeerd ingesteld namelijk op strijkdroog ipv op kastdroog.
Die was kwam er dus nog te vochtig uit en die heb ik nogmaals aan gezet op extra droog waarna de was natuurlijk droog was.
Bij de daarop volgende droogbeurt heb ik me met de leesbril op eens verdiept in de progamma aanduidingen en zag dat ik goed op de streep moet afstellen die ,,onder,, het gewenste progamma staat. Vanaf toen zijn er al 7 machines gedroogd en die was komt er nu elke keer ook uitstekend droog uit op katoen-kastdroog. Ook een 2 persoons dekbed overtrek droogt zonder vochtige randen zoals dat bij onze oude machine meestal voor kwam. De machine staat in onze waskelder naast de (overigens 5 kg) wasmachine en deze Beko maakt minder geluid dan onze oude indesit droger, maar doordat hij beneden staat was dat voor ons niet relevant. Aangesloten heb ik hem op de wasmachine afvoer zodat het water direct wordt weggepompt en ook dat werkt uitstekend.
Omdat ik in het bezit ben van een verbruiksmeter en ik natuurlijk wel eens wilde weten of deze Beko echt het groene zuinigheidlabel ++ verdient, heb ik die meter er tijdens 4 droogbeurten tussen gehangen. Of hij zuinig is? Zeker wel en zelfs ongelofelijk zuinig. De droger verbruikte per gedroogde machine vulling tussen de 0,78 Kw en de 0,9 Kw.
Dat is dus ongeveer 16 a 17 cent per droogbeurt. Stom van me dat ik de oude indesit niet heb gemeten voordat hij naar zijn nieuwe eigenaar is gegaan, maar men heeft mij altijd verteld dat het energie slurpers zijn, die oude drogers.
Van de week heb ik onder de wasmachine en de nieuwe droger een 30 cm Electrolux verhoger geplaatst en het in en uiladen is nu bijna een feest door de zeer prettige werkhoogtes.
zoals uit deze review wel blijkt ben ik uiterst tevreden over deze aankoop en hoop ik er heel lang plezier van te hebben.

piet 07-06-2016 Product half jaar in bezit

slechte droger

op extra droog, valt hij in de stand pauze. op 1600 toeren gecentrifugeerd en weer op extra droog gezet. valt weer op pauze. je bent een hele middag bezig. ik snap niet dat hij gekozen is als beste koop 2015. voor ons is hij een miskoop. wat is er niet goed?

mrTijntje 26-03-2016 Product paar dagen in bezit

Geen enkele wasbeurt is in 1 keer droog

4,2
Ik begrijp al die lovende reviews niet, wij hebben het nog geen 1 keer voor elkaar gekregen dat de was in 1 droog beurt er droog uitkwam ongeacht het gekozen programma.

mgboom 14-01-2016 Product kwartaal in bezit

1,8
Op 8/10/2015 bestelden wij deze machine en op 8/1/2016 ons geld terug. In die tijd hebben wij 2x een nieuw apparaat gekregen. Beide keren niet werkend. Het water werd niet correct weggezogen, waardoor bij aansluiten op een externe afvoer de droger telkens stopte met de melding dat de bak vol was. Bij gebruik van de bak, kreeg je dezelfde melding en zat er dan maar een heel klein laagje water in. Ook kwam de kleding altijd vochtig uit de droger.
Er is 3 maal een reparateur langs geweest en het pompje is van de tweede machine zelfs vervangen, maar niets hielp. Aangezien wij twee machines in huis hebben gehad ben ik ervan overtuigd, dat dit gewoon een ondeugdelijk product is.

Ondertussen hebben wij een Bosch droger, die het gewoon doet en waar de kleding echt kastdroog uit komt.

bastiaannap 30-09-2015 Product paar dagen in bezit

De droger is zuinig en gemakkelijk in het onderhoud. Het legen van het waterreservoir kost geen enkele moeite en de diverse stoffilters zijn toegankelijk. Je kunt er voor kiezen om de droger op de afvoer aan te sluiten. Het droogresultaat is prima. Het apparaat is degelijk en gemakkelijk in het gebruik.

gebruiker316 21-09-2015 Product paar dagen in bezit

Perfect werkend apparaat. Eenvoudige bediening. Toont misschien wat 'plastic' en tekst in schermpje is wat klein. Geluidsniveau is niet te hoog. Bovenop de wasmachine zou een waterbak onderin de machine iets handiger zijn, maar je kunt ook een afvoerslagn bevestigen. Erg tevreden mee. Levering de volgende dag is een ongekende luxe.

DeJong16 20-09-2015 Product paar weken in bezit

+ Droogresultaat is goed, soms geeft het aan dat het nog niet klaar is, gaat dan verder en droogt tot het droog is.
+ Ruime trommel
+ Energiezuinig
+ Voldoende programma's en makkelijk te bedienen
+ Filter goed schoon te maken
+ Beste koop Consumentenbond geweest

Aanrader!

Jarown 24-07-2015 Product jaar of meer in bezit

Inmiddels gebruik ik deze droger meer dan een jaar. Mijn bevindingen.

Pluspunten:
* besparing: minstens 350 kWh / €70,- per jaar (bij plm. 5 droogbeurten per week)
* in tegenstelling tot wat ik lees in andere reviews, is de was vrijwel altijd netjes droog (op een enkele uitzondering na, wanneer lakens gedraaid zijn, maar dat zal bij alle drogers zijn)
* let wel op dat het programma ook echt op 'extra droog' staat (je zit er snel naast, omdat de aanduiding niet helder is)
* 2e filter is gemakkelijk pluisvrij te maken met de stofzuiger
* condenswater kan via een buisje op een externe afvoer aangesloten worden, zodat je niet na elke droogbeurt het reservoir handmatig hoeft te legen
* aanduiding resterende tijd, uitgestelde start en pauzefunctie, erg handig
* vaak sneller klaar dan de geschatte 2u20min
* grote vulopening en lampje in de trommel

Opmerkingen/minpunten:
* ik merk niet dat er minder warmte-afgifte zou zijn (geen verschil met een normale droger)
* maakt meer lawaai dan een normale droger (belangrijk als je 's nachts wilt draaien met nachttarief)
* draairichting deur kan niet aangepast worden
* aanduiding programmakeuze niet helder (kwestie van goed kijken)

Nincho 08-07-2015 Product maand in bezit

3,5
Spijt van deze aankoop. Droogt echt heel slecht. Moet hem vaak 3 keer aanzetten voordat de was droog is. Gaat ook vaak vanzelf op pauze. Er is zelfs een monteur bij geweest omdat ik dacht dat er iets mis mee was. Niks mis mee, kwestie van wennen zei de monteur... Ben 2 dagen bezig om een handdoekenwas te drogen. Waardeloos ding! Snap echt al die goede reviews niet.

B-Almere 16-03-2015 Product half jaar in bezit

De was wordt goed droog en de aansluiting op de afvoer vind ik nog steeds superhandig, maar het schoonmaken van de grote pluizenzeef vindt ik steeds irritanter worden. Dat zwarte matje in de zeef is gewoon niet goed schoon te krijgen. De pluizen krijg je er met de hand niet af en uitkloppen is ook geen optie, want dan komt er zoveel stof vrij dat je er vreselijk benauwd van wordt. Uitspoelen heb ik ook geprobeerd, maar dan spoelt het stof er wel uit, maar blijven de pluizen erop zitten en ook duurt dat per keer veel te lang, nl. minimaal 10 minuten. Een ander nadeel van uitspoelen is dat het filter/matje weer moet drogen, zodat je de droger minimaal een dag niet kunt gebruiken. Dit vind ik echt een steeds groter nadeel worden. Verder vind ik het een prima machine

dgiesen 01-02-2015 Product paar weken in bezit

Ik heb echt spijt van deze aankoop want de was wordt praktisch nooit in één keer goed droog. Heel vervelend. Bij onze oude droger (een Bosch) gebeurde dat een enkele keer, maar hier is het bijna altijd raak,zelfs als ik kies voor het warmste programma en dan nog aangeef dat het extra droog moet zijn. Dikkere handdoeken, boorden van sweaters en ieder sokje dat een beetje in elkaar gefrommeld is geraakt komt vochtig uit de droger. Hij is dan wel zuinig, maar ik hoop dat dat ook nog geldt als je meerekent dat je dus praktisch iedere was deels twee keer moet drogen... Ik dacht dat ik blind kon vertrouwen op het testresultaat van de consumentenbond, maar dat blijkt helaas niet het geval te zijn. Misschien werkt hij wel goed als je je precies aan de gebruiksaanwijzing houdt en alleen hetzelfde soort wasgoed tegelijk droogt. Maar ik wil gewoon - net als bij onze oude droger - een wasmachinelading die doorgaans bestaat uit verschillende soorten wasgoed -in één keer kunnen overdoen in de droger en dan na afloop van het programma het wasgoed er droog uit kunnen halen. Dat gaat bij deze droger dus helaas niet.

Franch 21-12-2014 Product kwartaal in bezit

6,6
Droger nu een paar maanden in gebruik. We wisten dat een warmtepompdroger meer geluid zou maken maar het valt toch tegen, ik vind hem erg lawaaiig.
Verder is het schoonmaken van het 2e filter, dat elke 5e droogbeurt gedaan moet worden vervelend om te doen.
Materiaal voelt kwetsbaar aan van de fliters/deurtje waardoor ik het idee heb erg voorzichtig te moeten doen om te voorkomen dat het stuk gaat. Dat voelde bij onze vorige droger degelijker aan.

B-Almere 26-11-2014 Product half jaar in bezit

Na de 1e review van een paar maanden geleden nog steeds tevreden over deze wasdroger, maar er zijn wel een paar puntjes voor verbetering.

Het schoonmaken van het filter bij de trommel gaat erg gemakkelijk, maar het schoonmaken van het filter bij de condensor kost toch veel meer moeite en tijd.
Verder moet ik een opstapje gebruiken op het display van de droger te kunnen aflezen nu de droger boven op onze wasmachine staat. Als ik dat niet doe, is het display onleesbaar. Beetje jammer.

Zoals gezegd, nog steeds tevreden met het resultaat en ook het feit dat het water rechtstreeks afgevoerd wordt, vind ik een fijne bijzonderheid.

BekoMediamarkt 25-11-2014 Product maand in bezit

Prima wasdroger: veel programma's, droogt goed en gemakkelijk in gebruik.

Als je een droger thuis wilt laten afleveren raad ik de Mediamarkt af. Die rekenen €30 voor de "service" om droger te installeren. Ik moest zelf naar boven tillen en installeren is alleen de verpakking eraf halen en laten liggen.

kloet.fffff 25-11-2014 Product kwartaal in bezit

Het droogresultaat is acceptabel, de voorgaande Miele deed het iets beter. wel met meer energie.
Het schoonmaken van het zgn. 2e filter is lastig , moet je eigenlijk met een stofzuiger doen.

Leenbeil 15-11-2014 Product paar dagen in bezit

Naar aanleiding van de recensie van de consumentenbond, de aantrekkelijk aanschafprijs, het energiezuinig drogen en de mogelijkheid tot aansluiten op het riool gekozen voor deze droger. Hij voldoet aan alle verwachtingen en handig is ook dat het programma verkort wordt als het gewenste droogresultaat al bereikt is.

walhak 31-10-2014 Product paar weken in bezit

1,8
Ik heb hem nu 2 weken in bezit. Hij maakt veel meer herrie dan ik verwacht had. Zeker niet geschikt om hem in de nacht op laag tarief zijn werk te laten doen. Ook het droogresultaat klopt niet met de programma's zeer droog! is me nog niet gelukt om de was droog te krijgen zonder na het programma de timer op 20 minuten te zetten! ik moet er dus vanuit gaan dat ik 2 keer naar boven moet. Ik zie ook vaak dat hij sneller is dan de ingestelde tijd maar daar ben ik niet blij mee als het wasgoed niet droog is. Ook als ik bij het programma de knop van 10 minuten extra drogen erbij doe is hij sneller klaar maar nog niet droog! Eigenlijk spijt van aankoop dus! Vormgeving is prima maar als ik daar sterren in tik dan gaat het cijfer omhoog. Ik heb hem gekozen om zijn beste koop en niet op vormgeving!

Natasja L 17-10-2014 Product paar weken in bezit

Bij het kiezen van het juiste programma, is de was goed droog. Ook weinig stof op het filter, dus een stuk beter voor de kleding dan de vorige. Wel moet ik altijd tijdens het programma het waterreservoir legen. Dat is dan eenmaal zo bij een warmtepompdroger blijkbaar. Had van mij iets minder lawaai mogen maken, maar gaat best prima achter een gesloten deur. Kortom, tevreden.