Liebherr GP 1486 - Reviews

De gemiddelde beoordeling is gebaseerd op de 88 reviews die zijn achtergelaten voor de Liebherr GP 1486 op Kieskeurig.nl.

De GP 1486 van Liebherr is een tafelmodel diepvrieskast. Dankzij de SuperFrost-functie van deze vrieskast worden etenswaren snel ingevroren, zodat de vitaminen beter behouden blijven. Je hoeft je dankzij de SmartFrost-functie echter amper zorgen te maken over rijpvorming. Mocht je je vriezer toch willen ontdooien, dan kun je dankzij de transparante lades goed zien wat er nog in ligt. Ook kun je de lades en tussenbodems uitnemen om meer ruimte te creëren. De vriezer van Liebherr is ook uitgerust met FrostControl. Na een stroomstoring wordt de hoogst bereikte temperatuur getoond, zodat je de kwaliteit van je etenswaren goed kunt beoordelen.

kruug 10-10-2012

Ik heb hem nu ruim een week en al probleem mee gehad dat niet aan het apparaat zelf lag. Na 4 dagen prima te hebben gewerkt, steeg de temperatuur (natuurlijk in het weekend). Maandag gebeld en woensdag monteur van Liebherr die de vriezer heeft gerepareerd. Oorzaak defect: scheurtje in een soldeerverbinding dat ontstaan is tijdens transport. Kon ter plekke worden gerepareerd (geen kosten - garantie). Monteur was zo fair om te zeggen dat de schade ook tijdens transport bij Liebherr kan zijn opgetreden, na de inspectie. Kortom: prima aftersales bij Liebherr.

John 25-07-2016

Mooie vriezer

Geschreven voor: Liebherr GP 1486

Doordat deze vriezer zeer zuinig is moet je rekening houden dat daardoor de invriescapaciteit minder groot is dus het duurt wel even voordat hij op -23 graden is gekomen. Display gaat op donker na verstellen van instelling (energie besparing?) hierdoor kun je niet op afstand controleren (later op de dag en avond) of de temperatuur nog juist staat, maar bij verstelling zeer helder afleesbaar. Lade 4x lijken klein (kleiner) dan mijn vorige vriezer,dit door een zeer dikke isolatielaag om de vriezer heen, dus van binnen veel kleiner is dan van buiten lijkt te zijn. Maar 104 liter zou er in moeten kunnen dus voldoende voor de meesten. Deur sluit zeer goed! en eindelijk geen lekkende vriezer meer. Mooi uiterlijk strak design. Stil en makkelijk geplaatst. Aanrader.

abobram 15-02-2017

display verlichting kun je zo instellen dat hij niet op donker gaat, zie de handleiding

PeterJansen 24-01-2016
  • Product jaar of meer in bezit

Inmiddels hebben we deze vriezer 3,5 jaar in het bezit en kunnen niet anders dan tevreden zijn. Vriest goed, sluit goed, en de ijsvorming valt erg mee (we ontdooien ongeveer 1x per jaar).
Nu is 1 voorste klep van een la helaas gebroken door onze eigen knulligheid (scheur door val, daarna te hard getrokken).

BMO62 08-10-2014

Mooi apparaat, voelt allemaal degelijk aan. Veel ruimte in de grote laden. Scharnier van de deur in een paar minuten omgezet. Lekker stil. Duurzaamheid valt nog niet veel van te zeggen. Aanrader!

Eefje 25-09-2020

Veel opbergruimte

Geschreven voor: Liebherr GP 1486

Deze vriezer hebben we gekocht voor erbij in de coronatijd.
De vriezer heeft een compact formaat en tegelijkertijd veel opbergruimte. Producten bevriezen snel.
Enig minpunt is dat een binnen een half jaar wel ijsafzetting is aan de wanden (we maken de vriezer sporadisch open).

Pluspunten

• Verschillende lades
  • Compact

Aronyth 09-03-2020

Fijn vriezertje: Stil, koelt goed en genoeg ruimte.

Geschreven voor: Liebherr GP 1486

Deze vriezer heb ik aangeschaft omdat ik een geluidsarm maar toch degelijk functionerend apparaat wilde hebben. Ik woon in een zeer gehorige flat, en voordat ik deze vriezer kocht heb ik twee 'geluidsarme' vriezers van een ander merk terug moeten sturen.

Vrieskwaliteit:
De kwaliteit is tot nu toe prima bevallen. Na een paar uur was de vriezer op temperatuur en bleef hij ook op temperatuur, zonder al te vaak aan te slaan. Ook zonder de superfrost-functie blijft de temperatuur bij het invriezen van een kleine hoeveel nieuwe producten stabiel. In de bovenste lade liggen de meegeleverde “koudeaccu's” (grote koelblokken), die ook de inhoud koel moeten houden als de stroom uitvalt. Deze nemen wel wat ruimte in, maar helpen ook misschien de temperatuur stabiel te houden.

Bouwkwaliteit:
De lades laten zich goed openen en lijken stevig genoeg geconstrueerd te zijn voor normaal gebruik. De deur opent en sluit zonder al te veel speling en sluit ook goed aan op de kast. De lades zijn een stuk smaller dan de kast zelf, maar er zijn dan ook geen koelelementen aanwezig in het gebruiksgedeelte van de kast, en de binnenkant is daarom makkelijk schoon en rijpvrij te houden. Bovendien kunnen er ook grotere producten in de kast geplaatst worden door het verwijderen van lades en planken. Na ruim een maand gebruik is er nauwelijks rijpvorming zichtbaar.

Geluid:
Bij een normale werking is alleen een licht suizen van de motor hoorbaar, en belangrijker: er zijn ook weinig vibraties die aan de vloer worden doorgegeven vanuit de compressor, waardoor het geluid zich beperkt tot de ruimte waarin de vriezer zich bevind. Bij het inschakelen na ontdooien, of met het activeren van de superfrost-functie is hij wel duidelijk hoorbaar, en trilt hij ook wat harder door op de vloer, maar nog steeds ruim binnen de normen, en alleen voor zeer geluids- en trillingsgevoelige mensen storend.

De inhoud:
De lades zijn diep en ruim genoeg wat mij betreft. Grote pizzadozen en broden passen er goed in. Voor twee personen is er genoeg opslagruimte om voor twee weken of langer de boodschappen even over te slaan.

Design:
De kast ziet er redelijk eenvoudig uit. Er zijn geen storende plastic randen aanwezig. Het enige wat een beetje opvalt is de overgang van de vorm van het rechte werkblad naar de gekromde buitenkant van de deur welke stijlvol is uitgevoerd door een schuin aflopende bovenrand van de deur, welke hierdoor wat dikker of boller lijkt dan gebruikelijk. Op de voorkant van het werkblad is een duidelijk leesbaar display aanwezig dat de temperatuur aangeeft en bij het aanraken van de bedieningsknoppen oplicht. De knoppen werken goed en redelijk eenvoudig, en laten een bescheiden elektronisch tikje horen bij bediening.

Wat ik nog mis:
Verlichting aan de binnenkant.

Samengevat: Een hele goede basisvriezer in het segment vrijstaande tafelmodellen. Misschien wel de beste? Vrijwel zeker de stilste.

• Stabiele temperatuur
  • Makkelijk schoonmaken
  • Degelijk basismodel

joram_heteren 20-07-2016
  • Product kwartaal in bezit

super vriezer

Geschreven voor: Liebherr GP 1486

Mijn ouders hebben 5 jaar geleden een oudere versie aangeschaft, identiek aan deze maar niet a+++. Zij zijn nog steeds erg tevreden. 2 maanden terug deze vriezer aangeschaft, met 2 mooie grote koel elementen onder in. Super vriezer en superfrost als het snel flink ingevroren moet worden.Het doet wat het moet doen en maakt geen geluid en kost weinig stroom. Perfect apparaat

MHilberdink 17-07-2016

Kinderslot onhandig

Geschreven voor: Liebherr GP 1486

Net in bezit dus weinig over duurzaamheid te zeggen. Apparaat functioneert verder goed, staat in huis en blijkt in ieder geval stil. Belangrijk puntje om te vermelden is dat het kinderslot alleen werkt voor de aan/uit knop en niet voor de temperatuur- en superfrost knop. Die moet je dus alsnog afschermen voor kinderhandjes.

Andrei 10-03-2020

Perfect freezer for our garden shed

Geschreven voor: Liebherr GP 1486

We wanted something that could fit into our shed, while being capable of running at negative temperatures, and with low energy consumption. And in the end we went with this model, which fulfils our requirements.

Pluspunten

• size
  • capable to run at negative temperatures

Frank 22-02-2021

Uiterst hoge betrouwbaarheid en duurzaam

Geschreven voor: Liebherr GP 1486

Na c.a. 40 jaar een Liebherr vriezer gehad te hebben, die nog steeds uitstekend werkte wilden wij een product met een A+++ label. Gezien onze uitstekende ervaring met het merk hebben wij wederom voor Liebherr gekozen. Nu slechts 3 maanden in gebuikt, maar naar voller tevredenheid. Als deze het ook nog 40 jaar uithoudt, overleeft die ons ruim.

Pluspunten

• Energie zuinig
  • Nauwelijks hoorbaar
  • Prima afwerking
  • Snelle levering
  • Zeer constante temperatuur

Minpunten

• Binnenruimte bij A+++ kleiner
  • Display verlichting niet aan te zetten

Liebherr losse vriezer en inbouw-koeler 04-02-2021

zuinig vriezen en koelen voor gezin 2+2 volwassenen

Geschreven voor: Liebherr GP 1486

Ondanks dat onze oude Liebherr vriezer (151 liter) uit 1997 niet kapot ging hebben wij uit energieoogpunt (hij stond ook op zolder dus extra warm in de zomer) een A+++ nieuwe vriezer GP1486 gekocht (en ook een inbouw keuken-geïntegreerde koeler IKP1620, A+++ gekocht ter vervanging van onze ATAG (171liter) uit 1993! Ook vanwege energie & milieu.
De nieuwe vriezer wekt probleemloos en heeft buiten en digitaal afleesbaar dimbaar display. Oude had alleen lampjes. Voor gezin (standaard 4 personen) zijn beide apparaten samen wat klein maar dan doen we wat vaker boodschappen, niks mis mee. IN de de vriezer zitten aanbiedingen van brood, verse kruiden, fruit, klein beetje vlees (ik houd niet van diepvriesvlees na ontdooien, en ijs. Soms verpakkingsrestant pizzabodem, taart, of groenten. Dat is genoeg.
in de koeler in de keuken de gebruikelijke spullen maar geen bier en nauwelijks fris. Die koeler is aan de krappe kant als je vrijdag voor het hele weekend wil inslaan of voor meer dan 2 feestdagen (Kerst met weekend). De koeler is echt een grote vooruitgang want hij koelt op alle niveaus gelijkmatiger door betere circulatie. Veel legplanken (glas). Helaas is het glas mat waardoor het lampje nogal weinig licht doorgeeft. Dat kon veel beter! Onderin 2 groentenbakken hetgeen handiger is dan één: ivm beperkte ruimte deur volledig te openen naast muur. Wel zijn de 2 apparaten door dikke isolatie netto kleiner dan onze oude (Atag met name). Dat scheelt helaas.
Hieronder lukt het me niet om extra plus of minpunten aan te geven.

Pluspunten

• digitaal display
  • isolatie en ook bovenin koeler

Minpunten

• isolatie kost binnenruimte
  • prijs in verhouding tot vrijstaand model

Jan B. 28-12-2020

Diepvries kast

Geschreven voor: Liebherr GP 1486

Deze diepvries kast leek ons de juiste keuze zeer zuinig in verbruik kompakt groot genoeg sluit goed aan bij het ander wit goed en geruisloos. Ook de prijs viel ons mee.

Pluspunten

• Grote en zuinig in stroom verbruik
  • Geruisloos

Angelfirefish 26-12-2020

Ruime vrieskast, lage lades

Geschreven voor: Liebherr GP 1486

Ruime stille vrieskist met 4 lades. Fijn dat spullen nu naar soort gescheiden bewaard kunnen worden. Lades allemaal gelijke hoogte. Ik mis een hoge lades waar ik mijn zelfgemaakte smoothies rechtop in kan invriezen

Pluspunten

• Veel ruimte

Ine Schenk 10-12-2020

Diepvries tafelmodel

Geschreven voor: Liebherr GP 1486

Een mooi geruisloos en echt heel zuinig in gebruik , makkelijk schoon te maken en heerlijk geen ijsvorming meer , zo blij mee!

Trudie 08-12-2020

ZUINIG

Geschreven voor: Liebherr GP 1486

Na 25 jaar goed functioneren van onze oude Liebherr waren we toe aan een nieuwe diepvries en deze is weer helemaal prima; extra plus zijn de doorzichtige lades en deze zijn uitneembaar met de handvaten.

Pluspunten

• Zuinig

koc 17-11-2020

digitale scherm

Geschreven voor: Liebherr GP 1486

voldoet aan mijn verwachtingen en is energie zuinig paste precies onder de toonbank zo doende kan ik het aanbevelen aan vrienden

R.Vanhoudt 16-11-2020

Top diepvries

Geschreven voor: Liebherr GP 1486

Blij met mijn aankoop van deze diepvries,is heel stil,zuinig in verbruik alsook degelijke afwerking,

Pluspunten

• Heel stil
  • Zuinig in verbruik
  • Mooi afgewerkt

Kasmani Mokarso 06-11-2020

Liebherr vrieskast Model: GP1486-20 chique ogende apparaat

Geschreven voor: Liebherr GP 1486

Dit elegant en erg mooi ogende design met A+++ , 4 laden, met energie gebruik van slechts 100 kWh/annum, 103 L heeft meteen de doorslag geven voor mijn keuze geen twijfel mogelijk dus direct gekocht. Met als klap op de vuurpijl kon dit apparaat meteen de volgende geleverd worden. Top service van Bemmel en Kroon moet ik zeggen.
Het apparaat is inmiddels op zijn plek en doet geruisloos (37db) zijn werk om onze producten te bevriezen.
Geen moment spijt tot nu.
Wat mij betreft een aanrader.

An 06-11-2020

Zeer fijne vriezer

Geschreven voor: Liebherr GP 1486

Een zeer goede vriezer, zo goed dat we een 2e erbij hebben gekocht. Omdat alles eruit kan , zeer makkelijk schoon te houden en daardoor snel te ontdooien. Als je zeer grote producten hebt (hoge taart) kun je er een bak/glasplaat even uitlaten om hem in deze vriezer te plaatsen. En geen bovendeur binnenin die je per ongeluk kapotslaat en alles staat superstabiel op de glazen platen. Zeer tevreden, Niet zeer goedkoop, maar elke cent waard.

Pluspunten

• makkelijk schoonmaken
  • overzichtelijk

PeJeWe 01-11-2020

Mooi Stil

Geschreven voor: Liebherr GP 1486

Voldoet 100% aan de verwachting, nu mnd in gebruik.
Gekocht om zijn stille en energie zuinige specificatie.
Geen bijzondere ijsafzetting ervaren