Liebherr GP 1486

De gemiddelde beoordeling is gebaseerd op 92 goedgekeurde reviews die zijn achtergelaten voor de Liebherr GP 1486 op Kieskeurig.nl. Deze beoordeling wordt berekend door de som van de reviewscores te delen door het aantal reviews.

De GP 1486 van Liebherr is een tafelmodel diepvrieskast. Dankzij de SuperFrost-functie van deze vrieskast worden etenswaren snel ingevroren, zodat de vitaminen beter behouden blijven. Je hoeft je dankzij de SmartFrost-functie echter amper zorgen te maken over rijpvorming. Mocht je je vriezer toch willen ontdooien, dan kun je dankzij de transparante lades goed zien wat er nog in ligt. Ook kun je de lades en tussenbodems uitnemen om meer ruimte te creëren. De vriezer van Liebherr is ook uitgerust met FrostControl. Na een stroomstoring wordt de hoogst bereikte temperatuur getoond, zodat je de kwaliteit van je etenswaren goed kunt beoordelen.

Rietepiet 09-06-2021

Fijne vriezer

Geschreven voor: Liebherr GP 1486

Mijn keus is mede bepaald door de goede ervaring van mijn schoonzus met zelfde merk vriezer. Ik heb gekozen voor de extra geisoleerde buitenkant omdat de vriezer in een buitenkast staat. Wat een, positieve, vooruitgang. Ik ben heel tevreden.
Minpuntjes: geen stop op de lades zodat je ze er makkelijk helemaal uit trekt.
Materiaal van lades vrij zwak.

Pluspunten

• Vriest goed
  • Kan in buitenkast vanwege extra isolatie

Minpunten

• Lades glijden er makkelijk, vol, helemaal uit
  • Materiaal van lades ziet er zwak uit

Janine 20-05-2021

Vriezer

Geschreven voor: Liebherr GP 1486

Ik ben zeer tevreden met de vriezer.
Gisteren heb ik de koeler gekregen van Liebherr en hoop hier ook erg veel plezier van te hebben, heb hier alle vertrouwen in.

tien 08-04-2021

Eindelijk weer een goede deur

Geschreven voor: Liebherr GP 1486

Van vorige vriezer heb ik erg weinig plezier gehad: goedkoop is duurkoop! Ik hou de naam van het merk liever voor me, daar heb je bovendien niks aan als je leest dat deze tot nu toe helemaal voldoet! :) Wat was er met die andere aan de hand? De lades konden het gewicht het niet dragen en zaten in no time vol met ducktape. En, veel erger, de deur sloot net niet; het was onzichtbaar! Ik heb tot vijf keer toe alles moeten ontdooien. Deze vriezer heeft deze mankementen hebben tot nu toe deze mankementen niet vertoond.
Ik kan gerust iets pakken zonder de verrassing dat alles weer ontdooid was en vier i.p.v. 3 bakken maakt het een stuk overzichtelijker.

Maarten 26-03-2021

Mooie, stille vrieskast

Geschreven voor: Liebherr GP 1486

De Liebherr GP 1486 is een mooie, kleine vrieskast wanneer je huishouden uit twee personen bestaat. Je hoort hem nauwelijks en vriest redelijk snel in. Deze kast heeft echter één groot nadeel. Volgens het energielabel zou deze kast gemiddeld 100Kw per jaar verbruiken. Nu weet ik niet onder welke condities deze zijn gemeten om aan deze waarde te komen, maar van die 100Kw klopt helemaal niets van! De kast heeft eerst enkele dagen aangestaan waarna ik met twee verschillende energiekostenmeters heb gemeten wat het verbruik is per 24 uur. De condities waaronder dit gebeurde waren: ingestelde temperatuur van de kast: -18, omgevingstemperatuur +15, volle diepvries, en één keer per dag gaat de kast open om er iets uit te halen. Op basis van deze gegevens kom ik uit op een jaarverbruik van maar liefst 157Kw. 57% meer dan er wordt gesuggereerd. Ik weet wel, dat je die energielabels met een korreltje zout moet nemen, maar deze verschillen zouden absoluut niet mogen. Als energieverbruik belangrijk is in de aanschaf, dan beveel ik dit product NIET aan!

Minpunten

• Hoog energieverbruik

Officiële reactie van Liebherr 29-03-2021

Hallo Maarten,

Goed om te lezen dat de diepvriezer in het gebruik goed bevalt.

Het energieverbruik zoals op het label aangegeven wordt volgens Europese normen gemeten. Zaken als de omgevingstemperatuur, de mate van belading, het openen van de deur, het gebruik van de SuperFrost invriesstand en de leeftijd zijn factoren die invloed hebben op het verbruik. Het praktijkverbruik kan hierdoor wat hoger of lager uitvallen. Omdat alle fabrikanten volgens dezelfde normen het verbruik moeten meten is het energieverbruik onderling wel goed te vergelijken.

De normen voor het meten van het energieverbruik zijn overigens per 1 maart aangepast en sluiten nu meer aan op praktijkgebruik. Volgens het nieuwe energielabel verbruikt deze vrieskast 137 kWh per jaar.

Hopelijk is zo wat opgehelderd. Wij hopen in ieder geval dat u nog jarenlang plezier van deze diepvriezer heeft.

Buram Electro B.V.
Importeur van Liebherr

Frank 22-02-2021

Uiterst hoge betrouwbaarheid en duurzaam

Geschreven voor: Liebherr GP 1486

Na c.a. 40 jaar een Liebherr vriezer gehad te hebben, die nog steeds uitstekend werkte wilden wij een product met een A+++ label. Gezien onze uitstekende ervaring met het merk hebben wij wederom voor Liebherr gekozen. Nu slechts 3 maanden in gebuikt, maar naar voller tevredenheid. Als deze het ook nog 40 jaar uithoudt, overleeft die ons ruim.

Pluspunten

• Energie zuinig
  • Nauwelijks hoorbaar
  • Prima afwerking
  • Snelle levering
  • Zeer constante temperatuur

Minpunten

• Binnenruimte bij A+++ kleiner
  • Display verlichting niet aan te zetten

Liebherr losse vriezer en inbouw-koeler 04-02-2021

zuinig vriezen en koelen voor gezin 2+2 volwassenen

Geschreven voor: Liebherr GP 1486

Ondanks dat onze oude Liebherr vriezer (151 liter) uit 1997 niet kapot ging hebben wij uit energieoogpunt (hij stond ook op zolder dus extra warm in de zomer) een A+++ nieuwe vriezer GP1486 gekocht (en ook een inbouw keuken-geïntegreerde koeler IKP1620, A+++ gekocht ter vervanging van onze ATAG (171liter) uit 1993! Ook vanwege energie & milieu.
De nieuwe vriezer wekt probleemloos en heeft buiten en digitaal afleesbaar dimbaar display. Oude had alleen lampjes. Voor gezin (standaard 4 personen) zijn beide apparaten samen wat klein maar dan doen we wat vaker boodschappen, niks mis mee. IN de de vriezer zitten aanbiedingen van brood, verse kruiden, fruit, klein beetje vlees (ik houd niet van diepvriesvlees na ontdooien, en ijs. Soms verpakkingsrestant pizzabodem, taart, of groenten. Dat is genoeg.
in de koeler in de keuken de gebruikelijke spullen maar geen bier en nauwelijks fris. Die koeler is aan de krappe kant als je vrijdag voor het hele weekend wil inslaan of voor meer dan 2 feestdagen (Kerst met weekend). De koeler is echt een grote vooruitgang want hij koelt op alle niveaus gelijkmatiger door betere circulatie. Veel legplanken (glas). Helaas is het glas mat waardoor het lampje nogal weinig licht doorgeeft. Dat kon veel beter! Onderin 2 groentenbakken hetgeen handiger is dan één: ivm beperkte ruimte deur volledig te openen naast muur. Wel zijn de 2 apparaten door dikke isolatie netto kleiner dan onze oude (Atag met name). Dat scheelt helaas.
Hieronder lukt het me niet om extra plus of minpunten aan te geven.

Pluspunten

• digitaal display
  • isolatie en ook bovenin koeler

Minpunten

• isolatie kost binnenruimte
  • prijs in verhouding tot vrijstaand model

Jan B. 28-12-2020

Diepvries kast

Geschreven voor: Liebherr GP 1486

Deze diepvries kast leek ons de juiste keuze zeer zuinig in verbruik kompakt groot genoeg sluit goed aan bij het ander wit goed en geruisloos. Ook de prijs viel ons mee.

Pluspunten

• Grote en zuinig in stroom verbruik
  • Geruisloos

Angelfirefish 26-12-2020

Ruime vrieskast, lage lades

Geschreven voor: Liebherr GP 1486

Ruime stille vrieskist met 4 lades. Fijn dat spullen nu naar soort gescheiden bewaard kunnen worden. Lades allemaal gelijke hoogte. Ik mis een hoge lades waar ik mijn zelfgemaakte smoothies rechtop in kan invriezen

Pluspunten

• Veel ruimte
  • Stil

Minpunten

• Alle lades gelijke grootte

Ine Schenk 10-12-2020

Diepvries tafelmodel

Geschreven voor: Liebherr GP 1486

Een mooi geruisloos en echt heel zuinig in gebruik , makkelijk schoon te maken en heerlijk geen ijsvorming meer , zo blij mee!

Trudie 08-12-2020

ZUINIG

Geschreven voor: Liebherr GP 1486

Na 25 jaar goed functioneren van onze oude Liebherr waren we toe aan een nieuwe diepvries en deze is weer helemaal prima; extra plus zijn de doorzichtige lades en deze zijn uitneembaar met de handvaten.

Pluspunten

• Zuinig
  • Stil

koc 17-11-2020

digitale scherm

Geschreven voor: Liebherr GP 1486

voldoet aan mijn verwachtingen en is energie zuinig paste precies onder de toonbank zo doende kan ik het aanbevelen aan vrienden

R.Vanhoudt 16-11-2020

Top diepvries

Geschreven voor: Liebherr GP 1486

Blij met mijn aankoop van deze diepvries,is heel stil,zuinig in verbruik alsook degelijke afwerking,

Pluspunten

• Heel stil
  • Zuinig in verbruik
  • Mooi afgewerkt

Minpunten

• Tot nu toe geen minpunten.

Kasmani Mokarso 06-11-2020

Liebherr vrieskast Model: GP1486-20 chique ogende apparaat

Geschreven voor: Liebherr GP 1486

Dit elegant en erg mooi ogende design met A+++ , 4 laden, met energie gebruik van slechts 100 kWh/annum, 103 L heeft meteen de doorslag geven voor mijn keuze geen twijfel mogelijk dus direct gekocht. Met als klap op de vuurpijl kon dit apparaat meteen de volgende geleverd worden. Top service van Bemmel en Kroon moet ik zeggen.
Het apparaat is inmiddels op zijn plek en doet geruisloos (37db) zijn werk om onze producten te bevriezen.
Geen moment spijt tot nu.
Wat mij betreft een aanrader.

An 06-11-2020

Zeer fijne vriezer

Geschreven voor: Liebherr GP 1486

Een zeer goede vriezer, zo goed dat we een 2e erbij hebben gekocht. Omdat alles eruit kan , zeer makkelijk schoon te houden en daardoor snel te ontdooien. Als je zeer grote producten hebt (hoge taart) kun je er een bak/glasplaat even uitlaten om hem in deze vriezer te plaatsen. En geen bovendeur binnenin die je per ongeluk kapotslaat en alles staat superstabiel op de glazen platen. Zeer tevreden, Niet zeer goedkoop, maar elke cent waard.

Pluspunten

• makkelijk schoonmaken
  • overzichtelijk

Minpunten

• geen

PeJeWe 01-11-2020

Mooi Stil

Geschreven voor: Liebherr GP 1486

Voldoet 100% aan de verwachting, nu mnd in gebruik.
Gekocht om zijn stille en energie zuinige specificatie.
Geen bijzondere ijsafzetting ervaren

Pluspunten

• Stil

Minpunten

• Inhoud

H.J. Beumer 28-10-2020

Vrieskast Liebherr GP1486-20

Geschreven voor: Liebherr GP 1486

De keuze voor dit product is gemaakt op basis van het gebruik onze oude vrieskast van Liebherr en nu mede door het energie label van de nieuwe vrieskast A+++.
Tevens heeft deze vrieskast 4 laden wat een goede verdeling van de goeder in de kast geeft

Pluspunten

• energie label A+++
  • geruisloos

Liebherr vriezkast GB 1486-20 25-10-2020

Mooie vriezer

Geschreven voor: Liebherr GP 1486

Het is een vriezer die in een onverwarmde garage kan met een toegestane omgevingstemperatuur van - 15 graden!!!!!!!
Dat is voor ons een hele uitkomst. Liebherr is daar sterk in.

Hendrik 24-10-2020

Stille vriezer

Geschreven voor: Liebherr GP 1486

Fijne vriezer, deze staat in de schuur, daarom vriezer met mogelijkheid tot -15 omgevingstemperatuur.
4 kwalitatief goede laden en anders glazen legplateaus, deur omzetten makkelijk zelf te doen.
Ook in snel vries modus nog erg stil.

Pluspunten

• Stil
  • Vriest goed

Minpunten

• Nog niets gevonden

edith 20-10-2020

Diepvrieskast tafelmodel

Geschreven voor: Liebherr GP 1486

Diepvrieskast in tafelmodel dat qua 'zicht' al een enorme verbetering is ten opzichte van het vorige grote model. Deze kast heeft een royale inhoud met 4 handige laden. Twee praktische koelelementen. Dit is precies wat we wilden naast de even hoge wasmachine in onze berging. Fluisterzacht, koelt goed, praktische indeling. Goed model van Liebherr!

Pluspunten

• grootte van het model
  • praktische indeling

Magda 13-10-2020

Ruime vriezer

Geschreven voor: Liebherr GP 1486

Mooie grote vriezer. De wanden zijn dik, maar daardoor is het mogelijk om hoge producten in de vriezer te bewaren. Er zitten geen vrieselementen tussen de lades. Dit is in de wanden weggewerkt. Je kunt dus lades en tussenliggende glasplaten eruit halen en zo een grote vriesruimte maken.

Pluspunten

• Veel ruimte
  • Stil

R. 03-10-2020

Mooie vrieskast

Geschreven voor: Liebherr GP 1486

Mooie kast, gekocht omdat hij zuinig met stroom is. Goede prijs/kwaliteits verhouding. Vorige Liebherrkast, welke na meer dan 18 jaar de geest heeft gegeven en altijd naar volle tevredenheid gewerkt heeft, vandaar dat de keuze weer op dit merk is gevallen. Nu voor een A+++ gekozen vanwege het verbruik.

Pluspunten

• Mooi
  • Zuinig

Gerard 01-10-2020

Mooie stille vrieskast

Geschreven voor: Liebherr GP 1486

Vrieskast gekozen vanwege de goede beoordelingen op internet, en mijn eerdere goede ervaring met liebherr koelkast.
De vrieskast is stil belangrijk omdat wij hem boven hebben geplaatst, en zuinig in gebruik.

Pluspunten

• stil
  • zuinig

Minpunten

• geen

Eefje 25-09-2020

Veel opbergruimte

Geschreven voor: Liebherr GP 1486

Deze vriezer hebben we gekocht voor erbij in de coronatijd.
De vriezer heeft een compact formaat en tegelijkertijd veel opbergruimte. Producten bevriezen snel.
Enig minpunt is dat een binnen een half jaar wel ijsafzetting is aan de wanden (we maken de vriezer sporadisch open).

Pluspunten

• Verschillende lades
  • Compact

Minpunten

• IJsafzetting aan wanden

Hans 18-09-2020

Diepvries met fijne display en fraaie afwerking

Geschreven voor: Liebherr GP 1486

Diepvries is fraai afgewerkt en heeft een mooi display. Het is zeer eenvoudig om de temperatuur in te stellen. Middels vier laden kun je de verschillende producten eenvoudig erin en eruit halen.

Pluspunten

• Fraai afgewerkt
  • Vier laden
  • Digitale regeling
  • Stil

Irene 16-09-2020

Compacte kast, grote inhoud

Geschreven voor: Liebherr GP 1486

Ik heb voor een Liebher diepvrieskast gekozen omdat het een goed merk is en lang meegaat. De kast is van normale afmetingen, heeft een dikke zijwand, voor extra goede isolatie, maar de inhoud is verbluffend. Er gaat veel meer in dan ik verwacht had.

Pluspunten

• Grote inhoud, 4 laden.