Panasonic HDC-SD100EG-K HD Camcorder zwart

De gemiddelde beoordeling is gebaseerd op 6 goedgekeurde reviews die zijn achtergelaten voor de Panasonic HDC-SD100EG-K HD Camcorder zwart op Kieskeurig.nl. Deze beoordeling wordt berekend door de som van de reviewscores te delen door het aantal reviews.

8,5

aks 01-04-2009

prima camera met uitzondering van de nightmode die is bij deze camera onder de maat daar had ik veel mee van verwacht.
Ook in de mogelijkheden is men wat zuinig.
en had ik eigenlijkwel voor de prijs een gratis 4 GB sd kaart verwacht + tas

Joost van der Veen 27-03-2009

Goede camera. filmt prima in automatische stand en ook handmatig zijn zaken als sluitertijd goed in te stellen waardoor ook bij minder licht er gefilmd kan worden.
Natuurlijk moet er wel altijd genoeg licht zijn voor uitstekende kwaliteit video

De zoom ring (waardoor je door met de hand de ring te draaien traploos kan zoomen) werkt goed, maar zou nog iets gevoeliger mogen zijn.

Na het filmen zijn de losse fragmenten eenvoudig op de Apple binnen te halen en kan het bewerken beginnen.

Daarna gebruik ik een harddisk en een afspeelkastje met hdmi aansluiting op de video in hd kwaliteit af te spelen op een hd tv.

Beeld en geluid zijn uitstekend.

P. van Doren 02-02-2009

Heb de camera sinds 2 dagen in mijn bezit en moet zeggen dat het een heel gepuzzel is om het met de beste kwaliteit (Full HD) op een DVD te zetten. Dat is overigens ook bij andere camera's het geval. Indruk tot nu toe is redelijk tot goed. Ik zal even wat puntjes uiteen zetten;

- Filmen in schemer: valt wat tegen en wordt inderdaad korrelig. Heb de schemer instelling gebruikt maar is geen verbetering. Hierover moet ik nog e.e.a. verkennen.

- USB aansluiting: als je USB wil gebruiken moet de camera aangesloten worden via stroomnet. Deze beide aansluitingen zitten achter de batterij, dus ietswat onhandig. Kwestie van wennen.

- Overzetten op Harddisc of DVD middels DVD/HD externe recorder: gaat niet lukken. Ben in het bezit van een Pioneer recorder en deze linkt niet via USB met de camera. Erg jammer. (misschien iemand tips?). Dus moet het analoog opnemen wat ten koste gaat van de kwaliteit. Heb een FullHD Samsung TV (perfekt) en moet het daarop afspelen via HDMI (mini HDMI - HDMI kabel wat je nog moet aanschaffen). De meeste recorders hebben geen HDMI-ingang (wat standaard zou moeten zijn) en wel een DV ingang. Echter is er op de Panasonic geen DV uitgang aanwezig (waarom eigenlijk niet, alle fabrikanten hebben dit geschrapt). Dus een gepuzzel om de full HD kwaliteit toch op een schijf te krijgen ! Hiervoor heb ik de camera niet aangeschaft. Je moet eruit kunnen halen wat erin zit !!

- Overzetten op DVD middels PC. Dit werkt wel, maar ik betwijfel of de kwaliteit Full HD is. Volgens het boekje zou dat wel moeten zijn. Heb nog geen HDMI kabel om de opnamens te vergelijken van DVD en rechtstreeks op TV. Bijgeleverde software is gebruiksvriendelijk in NL. Omdat ik de camera nog maar 2 dagen heb, heb ik het nog niet 100% getest.

- Opnamekwaliteit: is goed tot zeer goed ! Erg scherp, perfekte lens, maar dat zijn we gewend van Leica. Als ik het afspeel op de camera zelf ziet het er perfekt uit ! Nu nog op DVD dus....

- Geluid: super !!! Ben zelf muzikant en heb jaren ervaring in studio's etc. Voor een camera met zulke kleine microfoontjes: 'amazing...'.
Neemt in Dolby Surround op en dat is goed te horen op een surround set.

Algemeen: als ik de reviews van andere merken lees (Sony, JVC, Canon etc.) is er bij elke camera wel iets wat weer anders is. Elke camera heeft zijn min en pluspunten en we leven in een digitaal tijdperk waarin helaas niet alle apparaten linken met elkaar !! De een heeft dit de ander dat... dus hoe dan ook blijft het puzzelen. Bij een videocamera gaat het om het videomateriaal dat perfekt moet zijn en makkelijk overgezet moet kunnen worden. Qua foto's heb ik nog weinig getest. Daar heb ik dan ook een fotocamera voor en het is leuk dat het erop zit, maar daar is de camera niet voor bedoeld.

Goed, ik ga de camera verder ontdekken dus hier volgen de punten !

Lokandepres 31-01-2009

Eer gisteren de camera gekocht maar helaas niet onder de indruk.
In de winkels al twijfels maar toch maar gekocht.
omdat we dachten niets beters konden krijgen voor ons budget.
Nu blijkt het beeld in het donker erg korrelig te zijn en de scherpte viel me ook tegen. de kleuren waren wel gewoon goed zoals het hoort, in het donker filmen is niet overtuigens. maar de scherpte zit me nog het meest dwars.
Gisteren deze camera omgeruild met een
Sony HDR-CX11. en ben er toen acht5er gekoemn dat er zoveel verschil onderling tussen merken in zit voor deze prijsklasse nog wel!
De Sony presteerd wel goed in het donker de kleuren blijven in het donker ook gewoon heel goed behouden en de scherpte is gewoon schitterend, geen lelijke randjes om voorverwerpen heen zoals de Panasonic wat denk ik te danken is aan het 3CCD systeem of de lens.
laat je niet afleiden door het 3CCD systeem, dit heeft maar weer bij mij bewijzen dat het pure marketing is en niets toevoegt aan de kwaliteit.
De beelden hebben we bekeken op een Sony KDL40W4000 Full-HD tv.

Marcel 1956 01-01-2009

Deze camera reeds twee dagen in bezit.
Het geluid is goed, gebruikersgemak is wat priggelig. De degelijkheid en de vormgeving is zeer goed. T.a.v. de beeldkwaaliteit dient het e.a.a. nader ervaren te worden. Opnamen binnenshuis en tijdens de jaarwisseling waren korrelig.
Vraag; is dit normaal.

Opnamen op de Mac binnen gehaald met iMOVI. Echter bij het bewerken met iDVD blijkt het niet mogelijk te zijn om alle fragmenten tot een fragment samen te voegen. Nu krijg je elk fragment afzonderlijk op je DVD die elk afzonderlijk geactiveerd moeten worden. Ik wil gewoon een DVD met een fragment/film!
Vraag; kan iemand hier meer informatie over geven?

Rob W 22-09-2008

Camera maakt een prima indruk. erg compact. daardoor wat priegelig te bedienen. beeld kwaliteit op HD ready tv is ok. Kent een flink aantal manuele functies, waardoor enige creativiteit mogelijk is.
Min punt zijn USB en HDMI aansluiting onder de batterij zodat deze altijd eerst verwijderd moet worden.