Marantz PM7003

De gemiddelde beoordeling is gebaseerd op 4 goedgekeurde reviews die zijn achtergelaten voor de Marantz PM7003 op Kieskeurig.nl. Deze beoordeling wordt berekend door de som van de reviewscores te delen door het aantal reviews.

christiaan38 29-08-2010
Geschreven voor: Marantz PM7003

Ben erg content met deze versterker. Heb in de winkel verschillende exemplaren beluisterd (zonder me van tevoren op één merk vast te leggen) en deze vond ik absoluut het fijnst klinken.
Het geluid is 'open' en heel natuurgetrouw. Goede verhoudingen in de standaard muziekinstelling.
Hele mooie afwerking ook. Echt een klasse versterker.

danny1992 05-05-2009

-----------update review, 5-5-2009-----------
om toch nog even terug tekomen op mijn vorige review, wil ik toch even zeggen dat er bij mij een kraak in de versterker zit.
nadat ik de versterker z'n 3 maand had kwam er een kraak over de luidspekers waneer ik de volumeknop draaide, ben dus maar terug naar de winkel gegaan om hem te laten reparen.
toen was ik hem 2 dagen kwijt, en nu doet hij het weer dus ik ga noch maar een keer terug.

----------1e review, 9-12-2008---------
ik was op zoek naar een goeie versterker van rond de 400€ (want mijn oude philips versterker begon te kraken). ik wou eerst voor een onkyo receiver gaan, maar toen ik bij een andere zaak kwam heb heb ik daar een aantal marantz versterkers en receivers beluistert, en die klonken zo zuiver als wat!
daar heb ik ze beluistert met een paar focal luidsprekers(van 1000€ per paar) en dat klonk natuurlijk beter als mijn eltax concept 200 speakers(hoe wel die ook niet slecht zijn).
maar ik heb op dit moment geen geld voor nieuwe betere speakers dus moet ik het hier maar even mee doen.
deze versterker is overgens veel en veel beter dan mijn oude philps versterker.
kan je deze versterker zeker aanraden.

Vaal1982 19-04-2009
Geschreven voor: Marantz PM7003

Gedurende zes jaar een harman/kardon HK3370 gehad in combinatie met de Pioneer PDR-509. Deze had uitstekende kwaliteit in detail, maar vond ik vooral de bas wat kunstmatig klinken en te overheersend (ben niet zo een basfreak). dit lag vooral aan de Harman/Kardon, omdat de cd-speler met een ander merk echt heerlijk klonk. Ik wou me al een paar jaar een nieuwe stereoset kopen van Marantz en toen de *003-serie werd voorgesteld, was ik meteen verkocht door het mooie uiterlijk.

Na lang nadenken toch maar besloten om deze versterker samen met de CD5003 te halen. Het eerste wat opvalt is dat de bas véél zachter is dan mijn andere combinatie. dit was wel wennen, want ondanks dat de bas zachter is, is ook het detail wat minder. Dit zorgt eigenlijk voor een warmer en rustiger geluid, waardoor de set ook op laag volume een heerlijkheid is om naar te luisteren (terwijl ik bij de harman/kardon altijd volume hoger moest zetten omdat ik anders enkel het basgeluid hoorde). Dit is gewoon de sound waar ik op zoek naar was en muziek luisteren is ook weer helemaal een genot geworden.

Luidsprekers zijn zelfbouw door mijn pa in elkaar geknutseld. Tweeter: Visaton G20SC, midden: Fostex FE 103 Sigma en de bass: Ciare HW 251

hugo1946 31-10-2008
Geschreven voor: Marantz PM7003

Ik heb nu deze versterker ruim een maand in bezit. Prima afgewerkt en ook het geluid is uitstekend; ik hoor details die ik vroeger niet hoorde.Ik vind echter een kleine opmerking wel nuttig voor diegenen die graag wat meer bassen horen.Vergeleken met mijn oude versterker (nog Philips)moet ik de bass potmeter op maximum zetten terwijl ik vroeger nog wat reserve had. Op het Marantz forum is daar ook iets van te lezen. Dus als je graag lage tonen hoort zou ik ofwel letten op de boxen (moest je die ook kopen) of koop een sub-woofer erbij.